Seniausi komentarai
YZF
| Rugpjūčio 24 d. 21:59
ddt
| Rugpjūčio 24 d. 21:50

Barselona buvo pries simta metu. Pasiziurek Silverstouna ir tuos garsiuosius tris posukius. Pasiziurek Austrija. Ir taip toliau.

Austrijoje greitu posukiu praktiskai nera, o Silverstone jokio prilipimo prie galo nebuvo, kaip tik tu poros bolido ilgiu daznai ir pritrukdavo
ddt
| Rugpjūčio 24 d. 21:50
YZF
| Rugpjūčio 24 d. 09:54

Dabar greituose posukiuose is paskos prilipe nevaziuoja. Paziurek Barselonos etapa, paskutinis posukis. Bus aisku. Turi visa tiesiaja ir dazniausiai negali aplenkti.

Barselona buvo pries simta metu. Pasiziurek Silverstouna ir tuos garsiuosius tris posukius. Pasiziurek Austrija. Ir taip toliau.
YZF
| Rugpjūčio 24 d. 09:54
ddt
| Rugpjūčio 24 d. 00:36

Galioja tik tam atvejui, jei pvz LH vejasi Gasly. Jei Verstappenas nores vytis Botta, tai gales pamirst visas ambicijas. As jau sakiau, kad siemetiniai aerodinaminiai pakeitimai neduos revoliucijos, vadinasi zinojau ka sakau, sakau ta pati ir del naujos aerodinamikos. Kuo maisas didesnis, tuo geriau "tiesiosiose", o posukiuose kolegos aerodinaminis prispaudimas ne tiek aktualus, tad tas gebejimas vaziuot is paskos neduos to stebuklo, kuri laukiam. Jau ir dabar posukiuose vaziuoja is paskos centimetrais, o pagrindinis prisivijimas lenkimui yra tiesiuose ruozuose. Jei ka - atkreipk demesi ;) Atimk sita galimybe - ir ziuresi traukinuka.

Dabar greituose posukiuose is paskos prilipe nevaziuoja. Paziurek Barselonos etapa, paskutinis posukis. Bus aisku. Turi visa tiesiaja ir dazniausiai negali aplenkti.
ddt
| Rugpjūčio 24 d. 00:36
dtmdainis
| Rugpjūčio 23 d. 17:46

Tu irgi pamiršti viena dalyką, kad pavyti neis jei tu busi lėtesnis ar vienodo pajėgumo už priekyje vaziuojanti. Jei būsi greitesnis tada tu priartėsi iki pirmaujančios pavarų dėžės, tada stabdymo taške galėsi nerti į kitą trajektorija ir pasiimti pozicija, nebūtinai tiesiosios gale.

Galioja tik tam atvejui, jei pvz LH vejasi Gasly. Jei Verstappenas nores vytis Botta, tai gales pamirst visas ambicijas. As jau sakiau, kad siemetiniai aerodinaminiai pakeitimai neduos revoliucijos, vadinasi zinojau ka sakau, sakau ta pati ir del naujos aerodinamikos. Kuo maisas didesnis, tuo geriau "tiesiosiose", o posukiuose kolegos aerodinaminis prispaudimas ne tiek aktualus, tad tas gebejimas vaziuot is paskos neduos to stebuklo, kuri laukiam. Jau ir dabar posukiuose vaziuoja is paskos centimetrais, o pagrindinis prisivijimas lenkimui yra tiesiuose ruozuose. Jei ka - atkreipk demesi ;) Atimk sita galimybe - ir ziuresi traukinuka.
YZF
| Rugpjūčio 23 d. 19:36
ddt
| Rugpjūčio 23 d. 16:12

Tiek Jonaitis, tiek YZF, užmirštat vieną momentą - o kaip prisivyti, kad "pakibti" ant užpakalio, jei oro maišo efekto įtaka sumažėja iki mažai apčiuopiamų reikšmių? Jei dabar tiesiojoje (be DRS) tas efektas kažkiek jaučiamas, panaikink jį - ir pamirši, kas yra lenkimai tiesiosios ar pseudo tiesiosios pabaigoje dėl susidariusio greičio skirtumo, kada persekiojantysis važiuoja aerodinaminiame "šėšėlyje" ir gali įgyti gerą greičio skirtumą vien dėl to - o tokių lenkimų šiemet matėm ne vieną (jaunimas tokius mėgsta). Kaip važiavai "prikibęs", taip ir važiuosi, kol neprasidės DRS zona. Tai koks tikslas? Nauja aerodinamika turės tik tiek įtakos, kad posūkiuose dėl difuzoriaus ir žemės efekto važiuos visi greitai.

Oro maisas visiskai neisnyks, niekada, jis vistiek bus ir sioki toki efekta duos, taciau kaip taisykle tas kuris prisiveja posukiuose, yra greitesnis, todel ir stabdymo taske gales veliau stabdyti ir labai tiketina, tiesiojoje bus greitesnis del variklio galingumo ar kitokiu nustatymu. Na ir beabejo, visa sita reikala 'sutvarkys' DRS kuri duos reikiama greicio pranasuma kad pasistumeti 1-2 bolidais i prieki per visa tiesiaja.
dtmdainis
| Rugpjūčio 23 d. 17:46
ddt
| Rugpjūčio 23 d. 16:12

Tiek Jonaitis, tiek YZF, užmirštat vieną momentą - o kaip prisivyti, kad "pakibti" ant užpakalio, jei oro maišo efekto įtaka sumažėja iki mažai apčiuopiamų reikšmių? Jei dabar tiesiojoje (be DRS) tas efektas kažkiek jaučiamas, panaikink jį - ir pamirši, kas yra lenkimai tiesiosios ar pseudo tiesiosios pabaigoje dėl susidariusio greičio skirtumo, kada persekiojantysis važiuoja aerodinaminiame "šėšėlyje" ir gali įgyti gerą greičio skirtumą vien dėl to - o tokių lenkimų šiemet matėm ne vieną (jaunimas tokius mėgsta). Kaip važiavai "prikibęs", taip ir važiuosi, kol neprasidės DRS zona. Tai koks tikslas? Nauja aerodinamika turės tik tiek įtakos, kad posūkiuose dėl difuzoriaus ir žemės efekto važiuos visi greitai.

Tu irgi pamiršti viena dalyką, kad pavyti neis jei tu busi lėtesnis ar vienodo pajėgumo už priekyje vaziuojanti. Jei būsi greitesnis tada tu priartėsi iki pirmaujančios pavarų dėžės, tada stabdymo taške galėsi nerti į kitą trajektorija ir pasiimti pozicija, nebūtinai tiesiosios gale.
ddt
| Rugpjūčio 23 d. 16:12
YZF
| Rugpjūčio 23 d. 07:57

Jeigu is posukio isvaziuojant bolidas bus (beveik) 'prilipes' prie priekyje vaziuojancio, tai nereikes didelio oro maiso kad aplenkti, gales lenkima daryti jau tiesiosios pirmame trecdalyje. Dabar nors ir oro maisas santykinai didesnis, bet sugaista vos ne 70% tiesiosios kol kompensuoja ta skirtuma kuris susidare iki paskutinio posukio (del negalejimo vaziuoti vienas arti kito paciame posukyje)

Tiek Jonaitis, tiek YZF, užmirštat vieną momentą - o kaip prisivyti, kad "pakibti" ant užpakalio, jei oro maišo efekto įtaka sumažėja iki mažai apčiuopiamų reikšmių? Jei dabar tiesiojoje (be DRS) tas efektas kažkiek jaučiamas, panaikink jį - ir pamirši, kas yra lenkimai tiesiosios ar pseudo tiesiosios pabaigoje dėl susidariusio greičio skirtumo, kada persekiojantysis važiuoja aerodinaminiame "šėšėlyje" ir gali įgyti gerą greičio skirtumą vien dėl to - o tokių lenkimų šiemet matėm ne vieną (jaunimas tokius mėgsta). Kaip važiavai "prikibęs", taip ir važiuosi, kol neprasidės DRS zona. Tai koks tikslas? Nauja aerodinamika turės tik tiek įtakos, kad posūkiuose dėl difuzoriaus ir žemės efekto važiuos visi greitai.
YZF
| Rugpjūčio 23 d. 14:00
talianas
| Rugpjūčio 23 d. 10:26

F1 bolidai generuoja tokią prispaudžiamąją jėga, kad bolidai maksimaliu greičiu vamzdyje galėtų važiuoti aukštyn ratais ir nenukristų. Tą yra kažkada padarę Mclaren aero vamzdyje. Veikia fizika ir neįmanoma, kad nebūtų maišo. Paskui automobilį važiuojant yra maišas. Kad formulėje būtų 10% maišas, reikia nuimti absoliučiai visus sparnus ir palikti pliką kokoną su ratais.

Todel ir sakau kad FIA teiginys apie 10% skamba biski utopiskai. P.S. Mclaren niekada nevaziavo su bolidu aukstyn ratais tunelyje, cia buvo Kaikario balandzios pirmosios bajeris.
kart
| Rugpjūčio 23 d. 13:14
maxpower
| Rugpjūčio 23 d. 09:17

Manau cia ir beda kad reglamentai tokie sudetingi, kad net reikia paciai f1 ir fia daryt savo atskirus bandymus.

Technikos reglamentas ir negali buti nesudetingas siu laiku formuleje, nebent patinka, kai komandos cytina, o tuo tarpu kitos nesupranta kas vyksta, kodel joms krauna po puse sekundes.
CBRV
| Rugpjūčio 23 d. 12:02
talianas
| Rugpjūčio 23 d. 10:26

F1 bolidai generuoja tokią prispaudžiamąją jėga, kad bolidai maksimaliu greičiu vamzdyje galėtų važiuoti aukštyn ratais ir nenukristų. Tą yra kažkada padarę Mclaren aero vamzdyje. Veikia fizika ir neįmanoma, kad nebūtų maišo. Paskui automobilį važiuojant yra maišas. Kad formulėje būtų 10% maišas, reikia nuimti absoliučiai visus sparnus ir palikti pliką kokoną su ratais.

na jei 120 km/h yra maksimalus greitis.....tai ne tokios ir greitos tos formules:)
talianas
| Rugpjūčio 23 d. 10:26
YZF
| Rugpjūčio 23 d. 07:57

Jeigu is posukio isvaziuojant bolidas bus (beveik) 'prilipes' prie priekyje vaziuojancio, tai nereikes didelio oro maiso kad aplenkti, gales lenkima daryti jau tiesiosios pirmame trecdalyje. Dabar nors ir oro maisas santykinai didesnis, bet sugaista vos ne 70% tiesiosios kol kompensuoja ta skirtuma kuris susidare iki paskutinio posukio (del negalejimo vaziuoti vienas arti kito paciame posukyje)

F1 bolidai generuoja tokią prispaudžiamąją jėga, kad bolidai maksimaliu greičiu vamzdyje galėtų važiuoti aukštyn ratais ir nenukristų. Tą yra kažkada padarę Mclaren aero vamzdyje. Veikia fizika ir neįmanoma, kad nebūtų maišo. Paskui automobilį važiuojant yra maišas. Kad formulėje būtų 10% maišas, reikia nuimti absoliučiai visus sparnus ir palikti pliką kokoną su ratais.
maxpower
| Rugpjūčio 23 d. 09:17
kart
| Rugpjūčio 22 d. 22:38

Tai koks tikslas tvirtinti reglamenta, nezinant jo naudos? Prirasys plikos teorijos, o pasirodo, kad praktikoje dar baisiau nei buvo ir ka tada?

Manau cia ir beda kad reglamentai tokie sudetingi, kad net reikia paciai f1 ir fia daryt savo atskirus bandymus.
maxpower
| Rugpjūčio 23 d. 09:16
O nebus atvirkstinio efekto, kad kiek stipresni bolidai labai lengvai lenks kiek silpnesnius bolidus?
YZF
| Rugpjūčio 23 d. 07:57
ddt
| Rugpjūčio 23 d. 05:50

Bus kaip tik blogai. Jei dabar "vėjo maiše" jie gali kažkiek tai prisivyti priekyje važiuojantį bolidą, tai be to "maišo" posūkyje gal ir galės važiuoti arčiau, bet be DRS lenkimų praktiškai nebebus.

Jeigu is posukio isvaziuojant bolidas bus (beveik) 'prilipes' prie priekyje vaziuojancio, tai nereikes didelio oro maiso kad aplenkti, gales lenkima daryti jau tiesiosios pirmame trecdalyje. Dabar nors ir oro maisas santykinai didesnis, bet sugaista vos ne 70% tiesiosios kol kompensuoja ta skirtuma kuris susidare iki paskutinio posukio (del negalejimo vaziuoti vienas arti kito paciame posukyje)
Jonaitis
| Rugpjūčio 23 d. 06:37
ddt
| Rugpjūčio 23 d. 05:57

Aš dar net patikslinsiu savo mintį - kuo mažesnis bus "maišo efektas" (palikta turbulencija), tuo sunkiau bolidams bus apskritai prisivyti panašaus pajėgumo priešininką iki DRS atstumo. Su DRS lenkimais viskas bus aišku ir paprasta, bet kol iki DRS atstumo privažiuosi, o jei dar DRSnebus (lietus pvz)...

Biski suklydai vienoj vietoj. Jeigu is tikro bus labai mazas downforce praradimas, tai posukyje vaziuos prilipes prie uzpakalio, ko pasekoje sekancioje tiesiojoje nereikes nieko vytis su oro maisais, nes ir taip bus prie pat
ddt
| Rugpjūčio 23 d. 05:57
Aš dar net patikslinsiu savo mintį - kuo mažesnis bus "maišo efektas" (palikta turbulencija), tuo sunkiau bolidams bus apskritai prisivyti panašaus pajėgumo priešininką iki DRS atstumo. Su DRS lenkimais viskas bus aišku ir paprasta, bet kol iki DRS atstumo privažiuosi, o jei dar DRSnebus (lietus pvz)...
ddt
| Rugpjūčio 23 d. 05:50
YZF
| Rugpjūčio 22 d. 23:21

Jeigu pasieks bent 20% tai jau bus labai gerai, ka jau kalbeti apie 10%. Taciau kaip visuomet, cia tik teorija ir yra keletas 'niuansu': 1) Komandos vejo tuneliuose irgi daug graziu skaiciu mato, o kai isvaziuoja i trasa, paaiskeja kad "biski" neveikia 2) Isleisdamos simtus milijonu doleriu, komandos neisvengiamai prides savu 'pribumbasu' aplink masina kas velgi gali sugriauti sita grazia ideja sumazinti oro maisa is paskos vaziuojantiems.

Bet kuriuo atveju, gerai kad bando kazka daryti o kaip gausis istikruju tik laikas parodys.

Bus kaip tik blogai. Jei dabar "vėjo maiše" jie gali kažkiek tai prisivyti priekyje važiuojantį bolidą, tai be to "maišo" posūkyje gal ir galės važiuoti arčiau, bet be DRS lenkimų praktiškai nebebus.
YZF
| Rugpjūčio 22 d. 23:21
Jeigu pasieks bent 20% tai jau bus labai gerai, ka jau kalbeti apie 10%. Taciau kaip visuomet, cia tik teorija ir yra keletas 'niuansu': 1) Komandos vejo tuneliuose irgi daug graziu skaiciu mato, o kai isvaziuoja i trasa, paaiskeja kad "biski" neveikia 2) Isleisdamos simtus milijonu doleriu, komandos neisvengiamai prides savu 'pribumbasu' aplink masina kas velgi gali sugriauti sita grazia ideja sumazinti oro maisa is paskos vaziuojantiems.

Bet kuriuo atveju, gerai kad bando kazka daryti o kaip gausis istikruju tik laikas parodys.
kart
| Rugpjūčio 22 d. 22:38
maxpower
| Rugpjūčio 22 d. 22:17

Klausimas toks. Kodėl f1 atlieka bandymus? Ar tai ne komandų atsakomybė? Gavai reglamentą ir tada jau darai ką nori

Tai koks tikslas tvirtinti reglamenta, nezinant jo naudos? Prirasys plikos teorijos, o pasirodo, kad praktikoje dar baisiau nei buvo ir ka tada?
Camicasee
| Rugpjūčio 22 d. 22:20
Man labai gražiai atrodo, o nepatenkintų visada buvo ir bus. Smagu, kad progresuoja, smagu, kad keičiasi, toai ir yra F1 DNR, o kiekvienai bobai neįtiksi ypač jei užsikonservavus ties kažkokia era, dievuko pergaliu epocha... :) Čia tik stendiniai bandymai standarto pagal taisykles, tai komandos ,,apžais" spragas, bet jei skirtumas nebus didelis t.y. rezultate praras iki 20 proc. prispaudžiamos po visų šių pakeitimų, bus milžiniškas pasiekimas. Laukiu nesulaukiu.