R. Brawnas: lenkimai turi pasilikti menu (14)

R. Brawnas: lenkimai turi pasilikti menu
logo Kovo 13 d. 12:08, Mercedes

„Formulė-1“ yra ant reformų slenksčio: „Liberty Media“ nori įvesti komandų biudžetų ribojimą, kur kas sąžiningiau paskirstyti prizinius pinigus, padidinti GP etapų skaičių, pakeisti lenktynių savaitgalio formatą. Svarbūs pakeitimai yra numatyti ir Techniniame reglamente, tačiau kalbų šiomis temomis yra kur kas daugiau nei konkrečių sprendimų. Kartu F-1 sporto direktorius Rossas Brawnas per artimiausius kelis mėnesius žada pristatyti naująją „Formulės-1“ koncepciją.

Kalbėdamas apie biudžetų ribojimus, jis nemini jokių konkrečių skaičių. Yra tikimybė, kad šie planai bus realizuoti etapais: iš pradžių komandos turi sumažinti biudžetus iki 180 mln. dolerių, po to – iki 165 mln. ir galų gale – iki 135 mln. dolerių. Į šiuos limitus nėra įtraukti pilotų ir trijų brangiausiai apmokamų darbuotojų atlyginimai.

„Mes esame arti tikslo, - pareiškė R. Brawnas. – Laikas mus spaudžia, bet geriau viską padaryti teisingai nei priimti skubotus sprendimus. Principai lieka tie patys. Nerealu laukti, jog pas mus jau dabar bus paruoštas detalus planas. Prieš tris savaites mes kartu su FIA pateikėme komandoms taisyklių projektą, kuris reglamentuoja išlaidų ribojimus ir dabar svarstome jo detales. Po to bus suformuotas galutinis šių taisyklių variantas. Į darbo grupę, be techninių specialistų ir komandų vadovų, mes norime įtraukti ir ekonomistus“.

Išlaidų ribojimo sistemą išbandys 2020 metais: komandos turi pranešti visus būtinus duomenis, bet už limitų viršijimą baudos kol kas nebus skiriamos. Finansų ekspertai nori suprasti, kiek jie sugebės kontroliuoti biudžetus. 2021 metais išlaidų ribojimas taps privalomas visiems.
Prizinių pinigų paskirstymo schema turi būti labiau subalansuota, o jos principai turėtų likti tokie, kokie buvo pasiūlyti pernai Bahreine: „Ferrari“ turėtų gauti 40 mln. daugiau, o automobilių gamintojai – po papildomus 10 mln. kaip premiją už jėgainių tiekimą fiksuota kaina.

„Pajamų paskirstymo schema ir toliau bus tokia, kokią mes pristatėme Bahreine, - sakė R. Brawnas. – Keista, bet ši tema sukėlė mažiau diskusijų nei biudžetų ribojimai. Ji – ne tokia sudėtinga, o pirminiai prieštaravimai buvo susiję su tuo, kad komandos norėtų matyti bendrą vaizdą prieš paskirstant pinigus. Dabar jie jau turi visus faktus, todėl yra lengviau priimti sprendimus“.

Be to, FIA dirba ties Techninio reglamento formuluotėmis ir metų viduryje turėtų atsirasti pirmoji jo redakcija. Naujose taisyklėse bus panaudota 2019 metų patirtis.

„2019 metų taisyklės mums padės ir čia yra keli momentai: visų pirma, jos parodys, kaip inžinieriai interpretuoja šį reglamentą ir kas jiems išeina; antra, mes išsiaiškinsime, kaip mašinos elgiasi trasoje, - aiškino R. Brawnas. -  Mes kol kas neturime vieningos nuomonės. Vienos komandos kalba, kad permainos nieko nedavė, kiti gi tvirtina, kad tapo geriau. Bet kol kas niekas nepasakė, kad viskas tapo kur kas blogiau.

Bet blogiau būtų buvę, jei mes nieko nedarytumėme. Po lenktynių Australijoje pas mus jau turėtų būti pakankamai duomenų apie tai, ar tapo lengviau persekioti varžovus. Mes galime dar kai ką pakoreguoti 2020 metais, o jau 2021 m. pateikti būtinus sprendimus. 2019 m. pakeitimai nėra tokie dideli, bet tai naudingas bandymas, kuris niekam nepakenks.

Su naujomis mašinomis kova turėtų būti kur kas artimesnė, tačiau lenkimai ir toliau turėtų išlikti menu. Pavyzdžiui, jei paaiškės, jog mes nuėjome per toli didinant DRS sistemos efektyvumą, tai galime žengti žingsnį atgal. Mes norime matyti įtemptas dvikovas; mums reikia, kad mašinos įveiktų posūkius persekiodamos viena kitą, kad padangos nenustotų efektyviai veikti jau po pusės rato, jei jūs per daug priartėjote iki varžovo. Gali būti, kad šiais metais mums ne viskas išeis, bet mes esame teisingame kelyje. Pasinaudodami teise koreguoti reglamentą, mes visuomet vadovaujamės vienu principu: su naujomis mašinomis kova turėtų būti kur kas įdomesnė.

Permainos taip pat gali paliesti ir lenktynių savaitgalio formatą norint padidinti etapų skaičių iki 25. „Liberty Media“ ir FIA yra pasiruošusios pasiūlyti komandoms atvažiuoti į trasą ne anksčiau trečiadienio ar ketvirtadienio, o tuo tarpu treniruotės turėtų prasidėti penktadienį po pietų. Tai leistų sutrumpinti komandų darbuotojų komandiruotes. Kadangi dabar tai neįmanoma, reikia apriboti žmonių skaičių, kurie privalo atvažiuoti į trasą, o taip pat – sumažinti naudojamos įrangos kiekį.

„Mes perdarysime lenktynių savaitgalio formatą ir nustatysime naujas taisykles,  – sakė R. Brawnas. – Tai turėtų sulyginti komandų šansus padaryti lenktynes kur kas vaizdingesnėmis. Svarbu kokybė. Mes nenorime pigių triukų, todėl mums nereikalingos tokios permainos kaip atbulinė starto rikiuotė.

Gali būti, kad mes dar labiau apribosime darbų trasoje laiką. Jei prisimenate, anksčiau lenktynės būdavo tokios, kokie dabar yra bandymai: komandos dirbo paromis dviem pamainomis. Po to tai uždraudė. Ar nuo to lenktynės tapo prastesnėmis? Ne. Mes turime priversti ekipas dirbti efektyviau. Jei apkrovos joms sumažės, mes galėsime surengti daugiau etapų“.

 

Komentarai (14)


F666
| Kovo 14 d. 19:31
Larensas
| Kovo 14 d. 18:54

jei fiatui nubrauktų šekelius už nieką, tas supykęs vėl paliktų f1 ir vėl įkurtų fiato lygą, visiem nuo to tik geriau būtų, ypač tokiem kaip tu, nes su savo taboro draugais galėtumėt laimingi žiūrėt ne į 6 kaip dabar, o į kokius 30 fiatų trasoje, ypač smagu tai, kad kas benutiktų, vis tiek fiatas pirmas būtų. ir iš f1 žiūrovų š... atkristų.

tai kad taboro F1 neliko, i wec ir kitas antraruses luuzeriu serijas karsti priglaustas.
Larensas
| Kovo 14 d. 18:54
F666
| Kovo 13 d. 21:15

atejo anglu fanatai paasaroti : )) idomu, koks butu susidomejimas mercedes vs racing point, ar ta pacia williams ar maklare? cia tai kietos kovos butu : )))) tad sedekit ausis suglaude ir dziaukites, kad dar yra komandu, kurio kovos idomios, todel is babkes didesnes gauna, o tai i nelaimelius visokius ir puse tiek nesusirinktu paziureti.

jei fiatui nubrauktų šekelius už nieką, tas supykęs vėl paliktų f1 ir vėl įkurtų fiato lygą, visiem nuo to tik geriau būtų, ypač tokiem kaip tu, nes su savo taboro draugais galėtumėt laimingi žiūrėt ne į 6 kaip dabar, o į kokius 30 fiatų trasoje, ypač smagu tai, kad kas benutiktų, vis tiek fiatas pirmas būtų. ir iš f1 žiūrovų š... atkristų.
moderator F1
| Kovo 14 d. 11:29
nbaman909
| Kovo 14 d. 10:23

Ne i tema ,bet parasyk apie Charlie Whitinga f1.lt

nbaman909
| Kovo 14 d. 10:23
Ne i tema ,bet parasyk apie Charlie Whitinga f1.lt
Black_Death
| Kovo 14 d. 09:29
leksas
| Kovo 14 d. 09:00

atbulinė rikiuotė pigus triukas? Greičiau drs yra pigus triukas

Leksai, ka tu supranti?.. didziulis atstumas pries tiesiaja, o jos pabaigoje atliekamas parodiskas apvazevimas... vot kur kova! Kova su paciu savimi, mesti ka nors i tv ar ne...
taip pasityciojimas tas drs. Duotu uz kvalifikacija taskus, startuotu atbuline tvarka, ir visi suinterisuoti butu buti kaip “angre Max”
leksas
| Kovo 14 d. 09:00
atbulinė rikiuotė pigus triukas? Greičiau drs yra pigus triukas
F666
| Kovo 14 d. 06:22
asareles jau isdziovinot?
deivec
| Kovo 13 d. 22:01
F666
| Kovo 13 d. 21:15

atejo anglu fanatai paasaroti : )) idomu, koks butu susidomejimas mercedes vs racing point, ar ta pacia williams ar maklare? cia tai kietos kovos butu : )))) tad sedekit ausis suglaude ir dziaukites, kad dar yra komandu, kurio kovos idomios, todel is babkes didesnes gauna, o tai i nelaimelius visokius ir puse tiek nesusirinktu paziureti.

ramiai...perskaityk dabar pats parasei ir paanalizuok...jei gali raudonasis :)
Gal tau jau uz nuopelnus irgi mes visi cia turime susimesti...nes "seniai" komentuoji...ir be taves forumas ir F--1.lt butu mire
mariusis
| Kovo 13 d. 21:44
F666
| Kovo 13 d. 21:15

atejo anglu fanatai paasaroti : )) idomu, koks butu susidomejimas mercedes vs racing point, ar ta pacia williams ar maklare? cia tai kietos kovos butu : )))) tad sedekit ausis suglaude ir dziaukites, kad dar yra komandu, kurio kovos idomios, todel is babkes didesnes gauna, o tai i nelaimelius visokius ir puse tiek nesusirinktu paziureti.

Nelaimėli tu, gauna tiek bakių, o kaip antri taip antri, tai kas tie nelaimėliai? Dešimtmečio nelaimėliai su didižiausiom išmokom. Mes ne ašarojam, vat jei nubrauktų tas papildomas išmokas, iš ferrari ašarų būtų daugiausiai. Daugiau išmokų gautų kitos komandos, tai žiūrėk ir nebūtų tokio absurdiško atotrūlkio.
F666
| Kovo 13 d. 21:17
mariusis
| Kovo 13 d. 20:23

Su ta ferrari tai sakau, kaip su pensininku, patirties yra, bet darbą daro daro ir nedadaro iki galo, o algą gauna didžiausią. Ko kokiam mclaren neduoda papildomai 30 mln, tie ir lenktyniauja nuo 68 ligu, 10 metų mažiau nei ferrari. Bet ne reikia raudoniems daugiau, vargšams neužtenka. Su tom išmokom tai briedas didžiausias.
O kas liečia 25 etapus, įdomu kaip bus su logistika, kai dabar etapai išsvaidyti kai 20 lenktynių gan įdomiai, ir tai kartais myžčioja ne kurie, kad nespės kas nors atkeliauti, o čia dar 5 etapai dasideda. Mažins tarpsezonio atostogas ir vasaros.

jo jo, va makliai tai gerai kapojasi su mersais, dar raising pointai su williamsais ir vaizdu duoda, ka ten ferrari nelaimeliai : )))
×

F-1.lt pulsas