R. Brawnas: lenkimai turi pasilikti menu

R. Brawnas: lenkimai turi pasilikti menu
logo 2019 Kovo 13 d. 12:08, Mercedes

„Formulė-1“ yra ant reformų slenksčio: „Liberty Media“ nori įvesti komandų biudžetų ribojimą, kur kas sąžiningiau paskirstyti prizinius pinigus, padidinti GP etapų skaičių, pakeisti lenktynių savaitgalio formatą. Svarbūs pakeitimai yra numatyti ir Techniniame reglamente, tačiau kalbų šiomis temomis yra kur kas daugiau nei konkrečių sprendimų. Kartu F-1 sporto direktorius Rossas Brawnas per artimiausius kelis mėnesius žada pristatyti naująją „Formulės-1“ koncepciją.

Kalbėdamas apie biudžetų ribojimus, jis nemini jokių konkrečių skaičių. Yra tikimybė, kad šie planai bus realizuoti etapais: iš pradžių komandos turi sumažinti biudžetus iki 180 mln. dolerių, po to – iki 165 mln. ir galų gale – iki 135 mln. dolerių. Į šiuos limitus nėra įtraukti pilotų ir trijų brangiausiai apmokamų darbuotojų atlyginimai.

„Mes esame arti tikslo, - pareiškė R. Brawnas. – Laikas mus spaudžia, bet geriau viską padaryti teisingai nei priimti skubotus sprendimus. Principai lieka tie patys. Nerealu laukti, jog pas mus jau dabar bus paruoštas detalus planas. Prieš tris savaites mes kartu su FIA pateikėme komandoms taisyklių projektą, kuris reglamentuoja išlaidų ribojimus ir dabar svarstome jo detales. Po to bus suformuotas galutinis šių taisyklių variantas. Į darbo grupę, be techninių specialistų ir komandų vadovų, mes norime įtraukti ir ekonomistus“.

Išlaidų ribojimo sistemą išbandys 2020 metais: komandos turi pranešti visus būtinus duomenis, bet už limitų viršijimą baudos kol kas nebus skiriamos. Finansų ekspertai nori suprasti, kiek jie sugebės kontroliuoti biudžetus. 2021 metais išlaidų ribojimas taps privalomas visiems.
Prizinių pinigų paskirstymo schema turi būti labiau subalansuota, o jos principai turėtų likti tokie, kokie buvo pasiūlyti pernai Bahreine: „Ferrari“ turėtų gauti 40 mln. daugiau, o automobilių gamintojai – po papildomus 10 mln. kaip premiją už jėgainių tiekimą fiksuota kaina.

„Pajamų paskirstymo schema ir toliau bus tokia, kokią mes pristatėme Bahreine, - sakė R. Brawnas. – Keista, bet ši tema sukėlė mažiau diskusijų nei biudžetų ribojimai. Ji – ne tokia sudėtinga, o pirminiai prieštaravimai buvo susiję su tuo, kad komandos norėtų matyti bendrą vaizdą prieš paskirstant pinigus. Dabar jie jau turi visus faktus, todėl yra lengviau priimti sprendimus“.

Be to, FIA dirba ties Techninio reglamento formuluotėmis ir metų viduryje turėtų atsirasti pirmoji jo redakcija. Naujose taisyklėse bus panaudota 2019 metų patirtis.

„2019 metų taisyklės mums padės ir čia yra keli momentai: visų pirma, jos parodys, kaip inžinieriai interpretuoja šį reglamentą ir kas jiems išeina; antra, mes išsiaiškinsime, kaip mašinos elgiasi trasoje, - aiškino R. Brawnas. -  Mes kol kas neturime vieningos nuomonės. Vienos komandos kalba, kad permainos nieko nedavė, kiti gi tvirtina, kad tapo geriau. Bet kol kas niekas nepasakė, kad viskas tapo kur kas blogiau.

Bet blogiau būtų buvę, jei mes nieko nedarytumėme. Po lenktynių Australijoje pas mus jau turėtų būti pakankamai duomenų apie tai, ar tapo lengviau persekioti varžovus. Mes galime dar kai ką pakoreguoti 2020 metais, o jau 2021 m. pateikti būtinus sprendimus. 2019 m. pakeitimai nėra tokie dideli, bet tai naudingas bandymas, kuris niekam nepakenks.

Su naujomis mašinomis kova turėtų būti kur kas artimesnė, tačiau lenkimai ir toliau turėtų išlikti menu. Pavyzdžiui, jei paaiškės, jog mes nuėjome per toli didinant DRS sistemos efektyvumą, tai galime žengti žingsnį atgal. Mes norime matyti įtemptas dvikovas; mums reikia, kad mašinos įveiktų posūkius persekiodamos viena kitą, kad padangos nenustotų efektyviai veikti jau po pusės rato, jei jūs per daug priartėjote iki varžovo. Gali būti, kad šiais metais mums ne viskas išeis, bet mes esame teisingame kelyje. Pasinaudodami teise koreguoti reglamentą, mes visuomet vadovaujamės vienu principu: su naujomis mašinomis kova turėtų būti kur kas įdomesnė.

Permainos taip pat gali paliesti ir lenktynių savaitgalio formatą norint padidinti etapų skaičių iki 25. „Liberty Media“ ir FIA yra pasiruošusios pasiūlyti komandoms atvažiuoti į trasą ne anksčiau trečiadienio ar ketvirtadienio, o tuo tarpu treniruotės turėtų prasidėti penktadienį po pietų. Tai leistų sutrumpinti komandų darbuotojų komandiruotes. Kadangi dabar tai neįmanoma, reikia apriboti žmonių skaičių, kurie privalo atvažiuoti į trasą, o taip pat – sumažinti naudojamos įrangos kiekį.

„Mes perdarysime lenktynių savaitgalio formatą ir nustatysime naujas taisykles,  – sakė R. Brawnas. – Tai turėtų sulyginti komandų šansus padaryti lenktynes kur kas vaizdingesnėmis. Svarbu kokybė. Mes nenorime pigių triukų, todėl mums nereikalingos tokios permainos kaip atbulinė starto rikiuotė.

Gali būti, kad mes dar labiau apribosime darbų trasoje laiką. Jei prisimenate, anksčiau lenktynės būdavo tokios, kokie dabar yra bandymai: komandos dirbo paromis dviem pamainomis. Po to tai uždraudė. Ar nuo to lenktynės tapo prastesnėmis? Ne. Mes turime priversti ekipas dirbti efektyviau. Jei apkrovos joms sumažės, mes galėsime surengti daugiau etapų“.

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553