R. Brawnas: „Mercedes“ užsidegė pavojaus signalas

R. Brawnas: „Mercedes“ užsidegė pavojaus signalas
logo 2019 Balandžio 04 d. 12:52, Mercedes

„Formulės-1“ sporto direktorius Rossas Brawnas pakomentavo Bahreino GP rezultatus, atkreipdamas dėmesį į svarbiausius antrojo pasaulio čempionato etapo momentus.

„Formulė-1“ gali būti ir žiaurus sportas. Bahreine Charlesas Leclercas buvo greičiausias iš visų beveik visose lenktynių savaitgalio stadijose, gal tik išskyrus keletą ratų po lenktynių starto – atrodė, kad išsipildys jo svajonės.

Bet po to, kai iki finišo buvo likę pora ratų, jėgos agregatas pradėjo gesti ir jam teko sumažinti greitį tiek, kad jį aplenkė abu „Mercedes“ pilotai. Tai tapo rimtu smūgiu „Ferrari“, o ypač Charlesui.

Vis dėlto, nors jis užėmė trečią vietą, jaunasis lenktynininkas iš Monako pasirodė puikiai. Tai, kad po kelių ratų po starto jis susigrąžino lyderio poziciją, su kokiu meistriškumo jis dirbo su padangomis labai sunkiose lenktynėse – visa tai tikrai šaunu.

Aš taip pat įvertinau koncentraciją, kurią jis pademonstravo varžybų pabaigoje, kai su mašina prasidėjo problemos, tai ryškus jo brandumo patvirtinimas – savybės, kuri jam bus naudinga ateityje. Charlesas tikrai nusipelnė pergalės, bet jam teko tenkintis tik podiumu. Bet atsiloš jis labai greitai, aš tuo neabejoju.

Problemos su patikimumu

„Formulėje-1“ iki šiol yra aktuali sena patarlė: „Norint finišuoti pirmam, visų pirma reikia finišuoti“. „Ferrari“ ir „Renault“ gerai žino, kad taip ir yra, kadangi abi komandos susidūrė su nemalonumais, dėl to prieš pat lenktynių pabaigą buvo prarasti šansai geram rezultatui.

Šiuolaikiniai jėgos agregatai yra labai efektyvūs, tačiau kartu yra labai sudėtingi techniškai ir kiekvienas komponentas turi būti idealiai paruoštas, kad galėtų išlaikyti milžiniškas perkrovas. Metams bėgant, buvo pasiektas milžiniškas progresas, tame tarpe – dėl intensyvių stendinių bandymų, bet pasiekti idealaus rezultato trasoje lieka gana sudėtinga.

Pirmaeilė užduotis, norint išsiaiškinti su gedimais, yra ta, kad reikia surasti vieno ar kito komponento gedimo priežastis ir priimti būtinus sprendimus. Sugedusių komponentų tyrinėjimas – sudėtingas procesas, kuriame dalyvauja ne tik komandos, bet ir išoriniai tiekėjai. Viską reikia padaryti greitai, juk mažiau nei po dviejų savaičių mes vėl sugrįšime į trasą, todėl reikia veikti metodiškai, kad nepasikartotų jau buvusios problemos.

Jaunoji karta

Nors Charlesą Leclercą galima laikyti savaitgalio didvyriu, dar du jauni pilotai yra nusipelnę pagyrų. Lando Norrisas ir Alexanderis Albonas uždirbo taškų savo antrose lenktynėse F-1 čempionate. Ypač gerai Bahreine pasirodė „McLaren“ debiutantas – šeštadienį jis antrą kartą paeiliui pateko į kvalifikacijos finalą. Sekmadienį jam pavyko finišuoti šeštam, o tai geriausias komandos rezultatas nuo Australijos GP etapo.

Faenzoje, kur įsikūrusi „Toro Rosso“ komanda, yra įpratę dirbti su jaunimu, bet jie, matyt, patys nesitikėjo  tokio gero Albono pasirengimo lygio. Jis neblogai pasirodė kvalifikacijoje, parodęs 12 rezultatą, o lenktynės nepadarė nė vienos klaidos. Alexanderis protingai važiavo lenktynėse, pademonstravo gerą greitį ir išnaudojo visas galimybes, kokios tik pasitaikė.

Jei kalbėsime apie George‘ą Russellą, tai jis taip pat neblogai atrodė lenktynėse, nors „Williams“ ekipa dabar yra sudėtingoje padėtyje ir jų mašina neleidžia kovoti su kitais čempionato naujokais.

Naują pilotų kartą F-1 galima tik pasveikinti. Ne todėl, jog mes nustojome mylėti pripažintas žvaigždes, tokias kaip Lewisas Hamiltonas, Sebastianas Vettelis ar veteranas Kimis Raikkonenas, tačiau naujų pilotų atsiradimas pasitarnaus sporto vystymui.

Naujosios  taisyklės veikia

Kai kuris naujojo aerodinamikos reglamento efektas buvo jaučiamas ir Melburne, bet Bahreine jis pateisino save dar labiau. Pasakyčiau, jog visa tai – tai tik pirmieji požymiai, nors vilčių teikia ir jie – visa tai daro lenktynes kur kas įdomesnėmis. Bet esmė ne tik naujose taisyklėse: šou, kurį mes pamatėme pirmose dvejose lenktynėse, įkvepia viltį, kad tokiu bus ir visas sezonas.

Pavojaus signalas

Komanda, iškovojusi pergalingus dublius pirmose dvejose varžybose, turėtų būti devintajame danguje, tačiau, kaip atvirai pripažino Toto Wolffas, jis net nelaukė, jog Bahreine abu „Mercedes“ pilotai atsidurs priekyje visų. Jei ne problemos su Leclerco varikliu, Hamiltonas nesugebėtų pavyti „Ferrari“, o ir Valtteri Bottui nepavyktų finišuoti antram ir pasilikti čempionato lyderiu asmeninėje įskaitoje.

„Mercedes“ puikiai supranta, kokia realiai yra situacija, todėl jiems teks sunkiai kovoti, kadangi „Ferrari“ šiemet atrodo labai konkurencingai. Jei pradedant 2014 m. jums pavyko laimėti visus čempionatus, yra rizika užmigti ant laurų, tačiau atrodo, kad Bahreine „Mercedes“ ekipai nuskambėjo pavojaus signalas, į kurį jie turi atkreipti dėmesį, kai analizuos praėjusio savaitgalio baigtį.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794