R. Brawnas siūlo sugrąžinti aktyvią pakabą (9)

R. Brawnas siūlo sugrąžinti aktyvią pakabą
logo 2017 Balandžio 14 d. 05:05, Getty Images / Red Bull Content Pool

Naujosios „Formulės-1“ mašinos yra efektyvesnės ir greitesnės už pernykštes, bet jų silpnoji vieta yra lenkimai. Ypač aštriai ši problema pasireikškė Melburne, kur per visas lenktynes tebuvo tik 5 lenkimai. Šanchajuje situacija pagerėjo – 33 lenkimai per  visas varžybas. Ši reikšmė yra arti idealo – per didelis lenkimų skaičius gali juos nuvertinti, o „Formulės-1“ vadovybė to nenori.

„Mūsų tikslas  - padaryti taip, kad lenkti būtų įmanoma, tačiau gana sudėtinga,- aiškina „Formula One Group“ sporto direktorius Rossas Brawnas.- Žiūrovas turi suprasti, kad tai yra tikra dvikova, o sėkmingas lenkimas – reali, bet sunkiai įgyvendinama užduotis“.

Pagrindinė lenkimų problema yra ta, kad mašinos labai daug kuo yra priklausomos nuo aerodinamikos, o naujosios labiau nei anksčiau. Greitis posūkiuose išaugo, o pagrindinė šio progreso priežastis – prispaudžiamosios jėgos padidėjimas, tuo tarpu kai mechaninis sukibimas išaugo nedaug. Kai varžovą persekiojantis pilotas patenka į turbulencinį srautą, prispaudžiamosios jėgos lygis staigiai krenta ir mašina pradeda slidinėti.

„Tu jauti, kad patekai į „purvino“ oro srautą jau būdamas 2 sek. atstumu nuo varžovo, – „Auto Motor und Sport“ aiškino Maxas Verstappenas.- Dėl to pablogėja priekinių padangų sukibimas su asfaltu ir jos perkaista“.

Labiausiai akivazdžiu šios problemos sprendimo būdu būtų aerodinaminių elementų skaičiaus mažinimas, bet tokie radikalūs pakeitimai yra įmanomi tik po 2020 metų, o tiek ilgai laukti Rossas Brawnas nesutinka: „Žinoma, ateityje reikia aptarti priekinio ir galinio sparnų dydžio sumažinimą, kad būtų sumažinta turbulencija ir jautrumas jai, - mano R. Brawnas. – Bet trumpalaikėje perspektyvoje mus reikia kitokių idėjų“.

R Brawno nuomone, tokia idėja galėtų būti aktyvios pakabos sugrąžinimas. „Problema yra tame, kad kai mašinos yra aerodinaminiame šešėlyje, jos balansas keičiasi, - aiškino sporto direktorius. - Aktyvi pakaba leistų to išvengti. Ji leistų reguliuoti sparnų atakos kampus ir pakabos nustatymus“.

Force India“ technikos direktorius Andrewas Greenas pažymi, kad toks sprendimas gali būti labai brangus. „Užtektų leisti pilotams reguliuoti amortizatorių kietumą, išilginio pasiskirstymo stabilizatorių  ir prošvaisą priekyje, - mano jis. - Tuo momentu, kai pilotas persekioja kitą mašiną, jam reikia priekinę pakabą sureguliuoti minkštai ir giliai, o galinę -  kietai. Tada jis galės atakuoti. Visa tai būtų kur kas pigiau. Aktvyvios pakabos sugrąžinimo atveju didžiosios komandos pradės kurti nuosavas versijas, o kiti tam neturės pinigų“.

Rossas Brawnas turi būdą kaip išspręsti kainos klausimą – jis siūlo aktyvios pakabos mazgą padaryti standartiniu, tai yra visos komandos šią sistemą pirktų iš vieno bendro gamintojo. Surasti jį būtų visai nesunku, bet iš pradžių aktyvios pakabos klausimas turi būti plačiai aptartas, kadangi jos atsiradimas iš esmės pakeistų bolidų elgesį trasoje.


Komentarai (9)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
rmntz
| 04/14 20:08 Atsakyti
Šiuolaikinės technologijos, jeigu sekti jas, tai ir aktyvią airodinamiką ir aktyvią pakabą reiktų leisti. Tai ne kaip variklio kūrimas, šita kainuotų gerokai mažiau, bet efektą padarytų didelį. Taip pat atsirastų daug galimybų pasižymėti talentingiems inžinieriams.
Larensas
| 04/14 16:23 Atsakyti
taip taip, dar mandrumų daugiau pridėt reikia, ištaškyt krūvas babkių, keletą metų žiūrėt, kad gavosi dar blogiau, tada po kokių 5 metų vėl grąžint viską kaip yr dabar.
leksas
| 04/14 13:56 Atsakyti
ne, aktyvi pakaba yra per brangi, geriau ieškoti pigesnių alternatyvų, patiko „Force India“ technikos direktoriaus pasiūlymas.
Dusty
| 04/14 12:53 Atsakyti
ives aktyvia vaziuokle kuri kainuos kruva pinigu idiegti o ka turesim...top komandos naujam reglamentui atsiples dar labiau . kaip pvz top komanda kaip rbr nepataikius su nauju reglamentu Kininjoj atsiliko 45 sec po sc . dabar F1 dvi lygos , 3 top komandos ir visi kiti kurie neturi jokiu sansus matyti top komadu bolidus horizonte . buti lenkiamam ratu jau tapo normalu o viena sec atsilikimas jau skaitomas geru rezultatu . idiegs aktyvia vaziuokle bus lenkiami 2 ratais . ar tikslas neturetu buti suartinti visa rikiuote ?! tai jau taip jau juda tokia kryptim tai lai padaro 2 uzvaziavimus . pirmas uzvaziavimas su top 3 komando ir antras....likusieji
scearys
| 04/14 12:16 Atsakyti
Sutiku su Rimanto nuomone, Formule 1 ne varguoliu vieta, jei neturi pinigu varzytis, kurti konkurencingas masinas ir daryti mums sou, tai tegu pasitraukia - yra ir kitu cempionatu. O Browno ideja yra superine, tuo paciu galetu uzdrausti tuos Drs apavaziavimus tiesiose. Tikrasis lenkimas yra posukiuose bolidai, kai bolidai vienas prie kito. Siais metais as ta matau ir man tai patinka. Susidomejimas formule man asmeniskai gryzta. O visus tuos varguolius kurie yra nekonkurencingi ir verkia reikia keisti rimtomis komandomis, nes, kad jie vaziuoja gale ir nieko nepadaro tai niekam nuo to idomiau nera.
Vytispagonia
| 04/14 11:27 Atsakyti
Tai tik šiemet grąžino normalius sparnus ir vėl sumažint? O dėl tos aktyvios pakabos...ką aš žinau...force india teisi, tai bus per brangu, o ir iš esmės dar vienas tipo drs, tik šį kartą posūkiams. Beje, atkreipėt dėmesį? Šiemet ferarri gali persekioti priešininkus labai arti posūkiuose....reiškia kažką galima sugalvot ir be aktyvios pakabos... pas ferarri tas traukes tarpusavyje sukabintas priekinėj pakaboj matėt?
rmntz
| 04/14 10:47 Atsakyti
Tegu leidžia jie tuos pinigus, kam per brangu tegu nedalyvauja.
RBR
| 04/14 08:43 Atsakyti
Na ka, dar keliu komandu bankrotas laukia po tokio sprendimo ivedimo. Tas pats buvo su naujais varikliais, kai kaina patrigubejo. Siuo atveju vaziuokles kaina taip pat bent jau padvigubetu.
protobokstas
| 04/14 08:43 Atsakyti
nesamonė kažkokia kaip tik mažintų reguliavimų o tai nebeturės laiko baranką pilotai sukiot, teks kaip kokiam lėktuve krūvą mygtukų maigyt...
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas