R. Brawnas siūlo sugrąžinti aktyvią pakabą

R. Brawnas siūlo sugrąžinti aktyvią pakabą
logo 2017 Balandžio 14 d. 05:05, Pexels

Naujosios „Formulės-1“ mašinos yra efektyvesnės ir greitesnės už pernykštes, bet jų silpnoji vieta yra lenkimai. Ypač aštriai ši problema pasireikškė Melburne, kur per visas lenktynes tebuvo tik 5 lenkimai. Šanchajuje situacija pagerėjo – 33 lenkimai per  visas varžybas. Ši reikšmė yra arti idealo – per didelis lenkimų skaičius gali juos nuvertinti, o „Formulės-1“ vadovybė to nenori.

„Mūsų tikslas  - padaryti taip, kad lenkti būtų įmanoma, tačiau gana sudėtinga,- aiškina „Formula One Group“ sporto direktorius Rossas Brawnas.- Žiūrovas turi suprasti, kad tai yra tikra dvikova, o sėkmingas lenkimas – reali, bet sunkiai įgyvendinama užduotis“.

Pagrindinė lenkimų problema yra ta, kad mašinos labai daug kuo yra priklausomos nuo aerodinamikos, o naujosios labiau nei anksčiau. Greitis posūkiuose išaugo, o pagrindinė šio progreso priežastis – prispaudžiamosios jėgos padidėjimas, tuo tarpu kai mechaninis sukibimas išaugo nedaug. Kai varžovą persekiojantis pilotas patenka į turbulencinį srautą, prispaudžiamosios jėgos lygis staigiai krenta ir mašina pradeda slidinėti.

„Tu jauti, kad patekai į „purvino“ oro srautą jau būdamas 2 sek. atstumu nuo varžovo, – „Auto Motor und Sport“ aiškino Maxas Verstappenas.- Dėl to pablogėja priekinių padangų sukibimas su asfaltu ir jos perkaista“.

Labiausiai akivazdžiu šios problemos sprendimo būdu būtų aerodinaminių elementų skaičiaus mažinimas, bet tokie radikalūs pakeitimai yra įmanomi tik po 2020 metų, o tiek ilgai laukti Rossas Brawnas nesutinka: „Žinoma, ateityje reikia aptarti priekinio ir galinio sparnų dydžio sumažinimą, kad būtų sumažinta turbulencija ir jautrumas jai, - mano R. Brawnas. – Bet trumpalaikėje perspektyvoje mus reikia kitokių idėjų“.

R Brawno nuomone, tokia idėja galėtų būti aktyvios pakabos sugrąžinimas. „Problema yra tame, kad kai mašinos yra aerodinaminiame šešėlyje, jos balansas keičiasi, - aiškino sporto direktorius. - Aktyvi pakaba leistų to išvengti. Ji leistų reguliuoti sparnų atakos kampus ir pakabos nustatymus“.

Force India“ technikos direktorius Andrewas Greenas pažymi, kad toks sprendimas gali būti labai brangus. „Užtektų leisti pilotams reguliuoti amortizatorių kietumą, išilginio pasiskirstymo stabilizatorių  ir prošvaisą priekyje, - mano jis. - Tuo momentu, kai pilotas persekioja kitą mašiną, jam reikia priekinę pakabą sureguliuoti minkštai ir giliai, o galinę -  kietai. Tada jis galės atakuoti. Visa tai būtų kur kas pigiau. Aktvyvios pakabos sugrąžinimo atveju didžiosios komandos pradės kurti nuosavas versijas, o kiti tam neturės pinigų“.

Rossas Brawnas turi būdą kaip išspręsti kainos klausimą – jis siūlo aktyvios pakabos mazgą padaryti standartiniu, tai yra visos komandos šią sistemą pirktų iš vieno bendro gamintojo. Surasti jį būtų visai nesunku, bet iš pradžių aktyvios pakabos klausimas turi būti plačiai aptartas, kadangi jos atsiradimas iš esmės pakeistų bolidų elgesį trasoje.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794