Rusijoje L. Hamiltonas iškovojo 100-tąją pergalę, o ilgai pirmavęs L. Norrisas patyrė fiasko (108)

Rusijoje L. Hamiltonas iškovojo 100-tąją pergalę, o ilgai pirmavęs L. Norrisas patyrė fiasko
logo Rugsėjo 26 d. 16:40, Daimler AG

Itin permainingose lenktynėse Sočyje prieš pabaigą pradėjus lyti lietui, pergalę iškovojo gerą taktiką pasirinkęs ir laiku tarpines lietaus padangas pasirinkęs „Mercedes“ sportininkas Lewisas Hamiltonas, aplenkęs ilgai pirmavusį „McLaren“ pilotą Lando Norrisą, kuris finišavo tik septintas. Antras finišo liniją kirto Maxas Verstappenas iš "Red Bull", kuris lenktynių pabaigoje taip pat laiku pasikeitė padangas ir aplenkė kelis varžovus. Trečią rezultatą užfiksavo „Ferrari“ pilotas Carlosas Sainzas.

Lewisas Hamiltonas startavo 4-tas, labai nervingose lenktynėse didžiąją dalį varžovų aplenkė sustojimo metu, o į pirmą vietą pakilo tik lenktynių pabaigoje, kai aplenkė iš „pole“ pozicijos startavusį Lando Norrisą likus keliems ratams iki finišo. Mat netikėtai trasą Sočyje užklupo lietus. Kompaniją ant podiumo 100-tąją pergalę karjeroje iškovojusiam pasaulio čempionui sudarė Maxas Verstappenas, startavęs iš paskutinės vietos ir Carlosas Sainzas iš „Ferrari“.

Startavęs pirmas, L. Norrisas labai greitai lyderystę užleido C. Sainzui ir varžybų pradžioje negalėjo išsilaikyti paskui ispaną net su DRS pagalba. Tačiau greitai situacija pasikeitė jaunojo brito naudai ir 13 rate Norrisas įveikė „Ferrari“ lenktynininką.

Po to labai ilgą varžybų dalį Norrisui lenktynės klostėsi gana ramiai. Paskui jį važiavę Sainzas, George'as Russellas ir Lance Strollas (prasiveržęs iš 7-tos pozicijos), iki 15 rato pabuvojo garažuose ir dėl tokio ankstyvo padangų keitimosi prarado laiką ir pozicijas. Kažkuriuo momentu Norrisas prieš artimiausią persekiotoją pirmavo net 10 sek. Grėsmė „McLaren“ piloto pozicijai atsirado tik tada, kai laisvą trasą prieš save pradėjo turėti L. Hamiltonas, kuris pirmoje lenktynių dalyje buvo pirmo penketuko viduryje.

Septyniskart pasaulio čempionas, pradėjęs lenktynes iš 4-tos vietos, nesėkmingai manevravo įvažiuodamas į antrą posūkį, prarado kelias pozicijas ir įsitvirtino tik 6-toje vietoje. Pirmąją varžybų dalį Lewisas praleido paskui Danielį Ricciardo, kurio net nebandė atakuoti. Keturias pozicijas Hamiltonas atkovojo dėl ankstyvų Sainzo, Russello ir Strollo sustojimų, o taip pat dėl smarkiai uždelsto Ricciardo sustojimo boksuose. Turėdamas priešais save laisvą trasą, „Mercedes“ lyderis ėmė mažinti atsilikimą nuo Norriso. Beje, kur kas labiau metodiškai nei greitai: 25 rate Lewisas lyderiui atsiliko 12 sek, o į DRS veikimo zoną pateko tik 46 rate.

Bet galiausiai intrigos Rusijos GP etapui davė prieš pabaigą prasidėjęs gana stiprus lietus, kuris pirmiausia užklupo tą trasos dalį, kuri yra visai šalia jūros. Norrisas padarė kelias klaidas ir buvo išlėkęs į asfaltuotas saugumo zonas, tačiau slidi trasa kartu neleido Hamiltonui atlikti lenkimo manevro.

Tuo momentu jau keli sportininkai užvažiavo į boksus keistis tarpinių padangų. Likus 3 ratams iki finišo tai padarė ir Hamiltonas – tuo metu Norrsas liko su „slick“ tipo padangomis. Ant šlapios dangos „McLaren“ mašiną aplenkė net „Haas“ - bet kai bolidai sugrįždavo ant sausos trasos dalies, Norriso bolidas išsaugodavo aukštą tempą. Tačiau likus dviem ratams iki finišo, lietus sustiprėjo ir lijo visoje trasoje. Norrisas jau nesugebėjo kontroliuoti automobilio, tik tada pasikeitė padangas ir atsidūrė tik pirmojo dešimtuko viduryje ir varžybas užbaigė tik 7-tas.

Tačiau, regis, pagrindiniu laimėtoju dėl lietaus tapo iš paskutinės pozicijos startavęs „Red Bull“ lyderis Maxas Verstappenas. Lenktynių pradžioje jis gana aktyviai veržėsi į priekį – pavyzdžiui, olandas be didelių problemų aplenkė Valtteri Bottą, kuris pradėjo lenktynes taip pat iš paskutinių pozicijų po labai daug abejonių sukėlusio vidaus degimo variklio keitimo sekmadienio rytą. Iki 12 rato, kai prasidėjo pirmieji sustojimai, Maxas jau buvo priartėjęs prie pirmojo dešimtuko. Arčiau varžybų vidurio Verstappenas jau važiavo 5-tas ir tuo metu buvo pats greičiausias trasoje, nuo lyderio Norriso atsilikdamas tik 15 sek.

Tačiau perėjus nuo vidutinių prie kietųjų padangų, olando tempas smarkiai nukrito – kažkuriuo momentu Maxą trasoje aplenkė net Ferando Alonso su „Alpine“, kai olandas buvo 7-toje pozicijoje. Bet „Red Bull“ sportininkui padėjo krituliai: Verstappenas vienas iš pirmųjų pasikeitė tarpines padangas ir dėl to pakilo net į 2-tąją vietą. Beje, tai neleido olandui išsaugoti lyderystės pasaulio čempionato asmeninėje įskaitoje: Hamiltonas dabar pirmauja 2 taškais.

Vt.

Pilotas

Laikas

Ratai

1.

Lewisas Hamiltonas

1:30:41.001

53

2.

Maxas Verstappenas

+53.271s

53

3.

Carlosas Sainzas

+62.475s

53

4.

Danielis Ricciardo

+65.607s

53

5.

Valtteri Bottas

+67.533s

53

6.

Fernando Alonso

+81.321s

53

7.

Lando Norrisas

+87.224s

53

8.

Kimi Raikkonenas

+88.955s

53

9.

Sergio Perezas

+90.076s

53

10.

George'as Russellas

+100.551s

53

11.

Lance'as Strollas

+106.198s

53

12.

Sebastianas Vettelis

+1lap

52

13.

Pierre'as Gasly

+1lap

52

14.

Estebanas Oconas

+1lap

52

15.

Charlesas Leclercas

+1lap

52

16.

Antonio Giovinazzi

+1lap

52

17.

Yuki Tsunoda

+1lap

52

18.

Nikita Mazepinas

+2laps

51

19.

Nicholas Latifi

DNF

47

20.

Mickas Schumacheris

DNF

32

Mercedes AMG Petronas F1 Team
Komanda: Mercedes AMG Petronas F1 Team 2021 sezono taškai: 433.5
Variklis: Mercedes Važiuoklė: W12
Plačiau
Lewisas Hamiltonas
Pilotas: Lewisas Hamiltonas 2021 sezono taškai: 256.5
Komanda: Mercedes Amžius: 36 m.
Plačiau
Sochi
Trasa: Sochi (Rusijos GP)
Ilgis: 5,853 Ratų skaičius: 53
Plačiau

Komentarai (108)
mariusis
IP: 7ad5add | 09/27 20:41 Atsakyti
SliMMaz logo rėmėjas
09/27 13:52

https://www.racefans.net/2021/05/09/2021-spanish-grand-prix-interactive-data-lap-charts-times-and-tyres/ Strategija strategijom, bet pagrindine priezastis, kad RB neturejo pranasumo. Paziurek i race chart'a, Maxas taip ir nesugebejo pabegt, net su naujais Hardais niekur nebego, Lewisas pastoviai kontroliavo gap'a, kai tu esi letesnis tu negali 2/3 distancijos laikytis 1-2sec. Paskui Hamiltonas pasikeite i naujus Hardus, bet RB jau prapile lenktynes, kai Gap'as taip ir neisaugo, vienintele viltis buvo, kad Hamiltonas uztruks kol priartes, o priartejus hard'ai jau bus uzmusti. Deja, greicio puvo tiek, kad Lewisas per 13ratu sugebejo 21sec atlost. Ta po lenktyniu ir RB sake, kad net jei butume tureje nauju padangu komplekta butumem pralose.

Aš ir taip sakyčiau turėdamas greitesnį bolidą. Beje, prisimenant senio pezalus, jie turi geriausią bolidą. https://www.f-1.lt/h-marko-musu-bolidas-sugeba-nugaleti-bet-kokioje-trasoje-n45471
SliMMaz logo rėmėjas
IP: 5202f81 | 09/27 13:52 Atsakyti
mariusis
09/26 18:36

Rbr strateginė klaida buvo, daryti vieną stopą. Kad patys neturėjo naujų komplekto, pačių bėda. Dar klausimas kaip su padangų pasirinkimų kiekiu buvo tą savaitgalį. Tiesiog sakau, 2 sustojimų startegiją naudojant ji buvo greitesnė. Rbr būtų tą patį darę ir mb be šansų Ispanijoje būtų buvę ką priešpastatyti. Sužaidė startegija su padangom, o rbr ten buvo greitesni. Mano tokia nuomonė.

https://www.racefans.net/2021/05/09/2021-spanish-grand-prix-interactive-data-lap-charts-times-and-tyres/ Strategija strategijom, bet pagrindine priezastis, kad RB neturejo pranasumo. Paziurek i race chart'a, Maxas taip ir nesugebejo pabegt, net su naujais Hardais niekur nebego, Lewisas pastoviai kontroliavo gap'a, kai tu esi letesnis tu negali 2/3 distancijos laikytis 1-2sec. Paskui Hamiltonas pasikeite i naujus Hardus, bet RB jau prapile lenktynes, kai Gap'as taip ir neisaugo, vienintele viltis buvo, kad Hamiltonas uztruks kol priartes, o priartejus hard'ai jau bus uzmusti. Deja, greicio puvo tiek, kad Lewisas per 13ratu sugebejo 21sec atlost. Ta po lenktyniu ir RB sake, kad net jei butume tureje nauju padangu komplekta butumem pralose.
t-ervis
IP: 4a2642b | 09/27 13:19 Atsakyti
Lenktynės kaip lenktynės...jeigu ne lietus Hamis dar panervuotų Norisą...bet kaip dingo Botas...niekaip nesuprantu. Gal jau ir motyvacijos nulis. Suvažiavo kaip statistas.
Milordas logo rėmėjas
IP: 4872a38 | 09/27 09:10 Atsakyti
Gal kas turi info už ką Mazepinas gavo black & white vėliavą?
kart
IP: ff4c1cb | 09/27 07:36 Atsakyti
ddt
09/26 21:27

Nežinau kaip tau sekėsi žiūrėt Italijos lenktynes, bet Azeruose jis irgi nesužibėjo. O kalbant apie Maxą, tai jis dar tas mėgėjas pats sau koją pakišt, kai vietoje prarastos pozicijos bet lenktynių finišo bent ant podiumo, jis renkasi konfliktinę situaciją ir išsieliminuot apskritai. Būtų didesnė galva pas jį, Hamiltonas turėtų gerokai pasistengt kad neatsiliktų pernelyg toli taškų įskaitoje. Bet matyt jei galva būtų didesnė atitinkamam gebėjimų kiekiui, šalmas nebetilptų į kokpitą..

Iš per didelio noro pastumt ant Verstapeno, parašei visišką nesąmonę. Prisimenu aš puikiai Italiją, bet tai buvo vienintelis Hamio DNF, o kitur jeigu ir buvo kas, tai feilino pats arba komanda.
kart
IP: ff4c1cb | 09/27 07:36 Atsakyti
ddt
09/26 21:27

Nežinau kaip tau sekėsi žiūrėt Italijos lenktynes, bet Azeruose jis irgi nesužibėjo. O kalbant apie Maxą, tai jis dar tas mėgėjas pats sau koją pakišt, kai vietoje prarastos pozicijos bet lenktynių finišo bent ant podiumo, jis renkasi konfliktinę situaciją ir išsieliminuot apskritai. Būtų didesnė galva pas jį, Hamiltonas turėtų gerokai pasistengt kad neatsiliktų pernelyg toli taškų įskaitoje. Bet matyt jei galva būtų didesnė atitinkamam gebėjimų kiekiui, šalmas nebetilptų į kokpitą..

...
mantazzo
IP: 357f0f0 | 09/27 01:46 Atsakyti
Reddit'e tuo tarpu vienas žmogus atliko analizę dėl paskutinių kelių ratų ir kas vyko su pitstopais: https://www.reddit.com/r/formula1/comments/pw11xz/a_not_so_quick_summary_of_all_the_calls_that_were/
moderator F1
IP: c5b389b | 09/27 01:14 Atsakyti
mariusis
09/26 23:45

Bet tai etatinių šiandien nei dvasios. Vakar tiek reiškėsi- šiandien tyla 😀

Blokuoti, todėl nebesireiškia, kaip ir keletas iš šiandien.
mariusis
IP: 7ad5add | 09/26 23:45 Atsakyti
Bet tai etatinių šiandien nei dvasios. Vakar tiek reiškėsi- šiandien tyla 😀
ddt
IP: 21ec4ad | 09/26 21:27 Atsakyti
kart
09/26 18:03

O kiek nebaigė?

Nežinau kaip tau sekėsi žiūrėt Italijos lenktynes, bet Azeruose jis irgi nesužibėjo. O kalbant apie Maxą, tai jis dar tas mėgėjas pats sau koją pakišt, kai vietoje prarastos pozicijos bet lenktynių finišo bent ant podiumo, jis renkasi konfliktinę situaciją ir išsieliminuot apskritai. Būtų didesnė galva pas jį, Hamiltonas turėtų gerokai pasistengt kad neatsiliktų pernelyg toli taškų įskaitoje. Bet matyt jei galva būtų didesnė atitinkamam gebėjimų kiekiui, šalmas nebetilptų į kokpitą..
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas