Sebastianas Vettelis tikina, kad kitais metais dar nesiruošia užbaigti karjeros ir tęsti ją tiksi būtent „Ferrari“, nors apie tolimesnes perspektyvas jis dabar negalvoja...
- Visų pirma, priimkite sveikinimus su neseniai gimusiu sūnumi...
- Ačiū.
- Jūs dabar esate vos žingsniu iki rekordų, savo laiku pagerintų Nelsono Piquet‘o ir Emersono Fittipaldi, kurie turi po 7 vaikus. Juk jums liko visai nedaug...
- Šie du vedė neteisingą gyvenimą, jų vaikai buvo su skirtingomis moterimis...
- Ar jus labai nuvilia begaliniai kritiniai pasisakymai apie jūsų pilotavimo stilių ir klaidas, kurias jūs darote?
- Su laiku jūs žiūrite į tai ramiau. Žmonės kartais paskuba su išvadomis ir be to, jiems yra būdina greitai pamiršti kai kuriuos dalykus.
- Jūs turite galvoje tą faktą, kad esate keturiskart pasaulio čempionas, lenktynininkas, pasiekęs šlovės ir sėkmės?
- Šiuolaikiniame pasaulyje permainos vyksta taip greitai ir visa tai prabėga tiesiog akimirksniu.
- Kartais atrodo, kad jūs esate per protingas „Formulei-1“?
- Negaliu su tuo sutikti. Vienareikšmiška, kad serviso zonoje yra protingesnių žmonių už mane.
- Jūs dažnai kalbate apie „skaitmeninę beprotybę“, apėmusią žmones ir kurios neįmanoma sustabdyti. Jei jūs užimate tokias pozicijas, kokiu būdu žadate auklėti savo vaikus?
- Išvengti šios temos neįmanoma. Pasaulis toks, koks jis yra, vystymasis vyksta labai greitai. Tenka susitaikyti su tuo, jog viskas, kas mus supa, mus ir tenkina. Bet tame yra ir nemažai gero. Nuo naujų vėjų nederėtų slėptis. Reikia išmokyti vaikus savarankiškai susidoroti su vienais ar kitais negatyviais reiškiniais.
- Kodėl jūs esate prieš Twitter, Facebook ir Instagram?
- Aš paprasčiausiai nejaučiu būtinybės dalintis su kažkuo tuo, kas vyksta mano asmeniname gyvenime, nors kai kurie žmonės siekia būti nuolatiniame ryšyje su visu pasauliu.
- Ar jūsų vaikai palaiko tokią nuomonę apie socialinius tinklus?
- Ne, todėl, kad naudotis išmaniais įrenginiais jie pradeda dar mokykloje. Pas mane pirmasis mobilus telefonas atsirado tik tada, kai man buvo jau 17 metų. O šiandien visas jaunimas privalo naudotis socialiniais tinklais, kitaip gali greitai tapti autsaideriu.
- Laimei, kol kas jums tai ne problema, nes jūsų vaikai dar maži.
- Žinote, yra tokia nuomonė, jog šiuolaikinis gyvenimo tempas tiesiogiai prieštarauja šio pasaulio pagrindams. Jei visi paprasčiausiai tik spaudžia akseleratorių, kažkuriuo momentu įsibėgėjimas užsibaigs. Mano nuomone, žmogui yra būdingas tik tam tikras greitis. Žinoma, galima ginčytis, koks jis turi būti. Iš pradžių žmonės iš punkto A į punktą B keliaudavo arkliais. Vėliau atsirado ir pradėjo vystytis automobilių transportas, o kas smarkiai pagreitino gyvenimo tempą, tai – kompiuteriai. Jie viską daro greičiau už mus ir šis pagreitis nuolat didėja. Kiltų paprastas klausimas: ar sugebėsime mes kompiuterius kontroliuoti artimiausioje ateityje? Tokie tempai skausmingai atsiliepia visuomenei. Žmonės išgyvena stresus, kurie kartais kelia pavojų pačiam gyvenimui. Perdegimo darbe sindromas tapo įprastu dalyku. „Formulei-1“ tai taip pat rimta problema. Kitais metais bus jau 22 lenktynės. Gaila, bet tokia situacija atsiliepia ir jaunimui, vaikai išgyvena stresą jau pradinėse mokyklos klasėse. Vargu, ar šios problemos sprendimas bus surastas greitai.
- Jūs emocionalumas jums kartais kenkia, „Formulėje-1“ toks bruožas yra laikomas trūkumu...
- Gali būti, nors aš taip nemanau. Kiekvienas žmogus turi savų ypatumų. Aš myliu šį sportą ir manau, kad sveika emocijų dozė pilotui yra reikalinga. Kartais man reikėtų būti mažiau emocionaliu, bet tada aš gausiu mažiau malonumo vairuodamas bolidą.
- Praėjęs sezonas jums buvo nelygus. Monrealyje iš jūsų atėmė pirmą vietą todėl, kad jūs gavote 5 sek. baudą ir jūsų vienintele sėkme taip ir liko pergalė Singapūre...
- Vienareikšmiška, kad metai susiklostė ne taip, kaip mes tikėjomės. Pirmoje sezono dalyje mes per daug eksperimentavome, bet tai nesuveikė. Antroje sezono pusėje aš keletą kartų praleidau savo šansą. Bet esmė tame, kad šiais metais daug kas buvo ne taip, o jei tu negali surasti tinkamo tempo, visada atsiranda ir kitokių problemų. Vis dėlto, penkeri lenktyniavimo „Ferrari“ komandoje metai – tai milžiniška patirtis, už kurią esu visiems dėkingas. Tikiuosi, jog didelės sėkmės dar nereikės laukti penkerius metus. Beje, kol aš galiu rodyti normalius rezultatus, mano amžius neturi įtakos. Hamiltonas yra trimis metais vyresnis už mane. Situacija gali pasikeisti labai greitai: pakanka trijų sėkmingų lenktynių ir visi vėl pakeis savo nuomonę.
- Ar kada nors rimtai galvojote apie karjeros „Formulėje-1“ pabaigą?
- Ypatingai šia tema nesidomėjau, bet kai čempionate rungtyniauji daugiau nei 12 metų, žinoma, pradedi susimąstyti: o kas toliau? Neteisinga eiti per gyvenimą be jokio plano. Kartu niekas nežino, ar viskas klostysis pagal tavo planus.
- Ar ruošiatės iki karjeros pabaigos lenktyniauti „Ferrari“. Ar gal 2021 metais sugrįšite į „Red Bull“?
- Aš taip toli nežiūriu. Šiuo momentu tikslas yra aiškus: laimėti čempionatą kartu su „Ferrari“. Kol kas mums nepavyksta to pasiekti.
- Kvalifikacijose Charlesas Leclercas aplenkė jus rezultatu 12:9, lenktynės jis iškovojo dvi pergales, o jūs – tik vieną. Ar jis – kylanti superžvaigždė?
- Mano sezono idealiu nepavadinsi. Buvo begalės smulkmenų, dėl kurių aš praradau labai daug taškų. Suprantama, kad esu nepatenkintas, aišku, kad galėjau pasiekti kur kas daugiau. Vienareikšmiška, kad rungtyniauti su Charlesu 2020 m. nebus lengviau. Apskritai, naujosios kartos pilotai yra labai stiprūs: Leclercas, Maxas Verstappenas, Estebanas Oconas, Lando Norrisas, Alexas Albonas, George‘as Russellas, Pierre‘as Gasly.
- Kaip vertinate pasibaigusį sezoną 10 balų skalėje?
- Jis buvo nepakankamai geras. Negaliu įvertinti jo 10, 9 ar net 8 balais, bet parašyti 5 būtų be galo rūstu. Tad sustokime ties 6 ar 7 balais. Reikia būti atsargiam vertinimuose, nes tau tai vėliau būtinai primins.
- Kas buvo su pagrindiniais SF90 bolido trūkumais? Ar nestabilus galinės jo dalies elgesys, kurį jūs ne kartą pabrėžėte?
- Taip, ir galima pasakyti, jog tai tęsėsi visą sezoną. Mašinos elgesys posūkiuose būdavo nepakankamai stabilus. Ypač galinės ašies, tai buvo mūsų Achilo kulnu. Visų pirma, tai pasireikšdavo lėtuose ir vidutiniuose posūkiuose, ten mes visuomet prarasdavom laiką ir toli gražu ne visada pavykdavo kompensuoti mūsų greitį tiesiosiose.
- Ką galvojate apie 2021 metų reglamentą? 18 colių padangos, labiau sunkios ir lėtesnės mašinos?
- Vis dėl to tikiuosi, kad bolidai netaps smarkiai lėtesni. Bet jei pavyks pagerinti situaciją su lenkimais, tai bus galima susitaikyti su tuo, jog prarasime 3 ar 4 sekundes rate. Jei to neįvyks, mūsų laukia nusivylimas.
- Kokias dovanas jūs padėsite po Kalėdine eglute Lewisui Hamiltonui, Charlesui Leclercui, Maxui Verstappenui ir Kimiui Raikkonenui, jūsų buvusiam komandos draugui?
- Charlesas yra dabartinis mano komandos partneris, dovaną aš jam jau paruošiau.
- Kokią?
- To pasakyti negaliu, kitaip nebus siurprizo. O Lewisas, Maxas ir Kimis iš manęs gaus po gražią atvirutę, kaip ir praėjusiais metais...
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).