Nesutinku su “daugumos” nuomone, kad baudos yra nelogiskos ir neadekvacios.
1. Kam reikalingos nuobaudos? Nuobaudos yra skiriamos uz taisykliu pazeidimus, todel ju svelninimas iprastu atveju yra tiesiogiai proporcingas taisykliu pazeideju gyvenimo palengvinimui. Klausimas kodel jie turi gyventi lengviau?
2. Lenktynes yra kontaktinis sportas? Is karto po etapo diskusijose nuskambejo komentaras, kad cia juk kontaktinis sportas ir nelogiska taikyti tokias “ziaurias” baudas uz tai kas yra iprasta… Kiek zinau automobiliu sporta, vienintelis kontaktinis renginys yra “buliu kauntynes”. Normaliose lenkynese kontaktai niekur nera toleruojami, o jei ir toleruojami minimalus prisilietimai, tai vien del to, kad daznai sunku nustatyti kaltininka. Neisivaizduoju, koks gali buti argumentas pateisinantis kontakta, juk akivaizdu jei yra kontaktas, tai kazkas kazkam nepaliko vietos arba kazko neapskaiciavo, reiskia kazkas yra kaltas. Zinoma buna atveju, kai del konktakto kalti yra abu jo dalyviai – tai vadinama lenktyniniu incidentu.
2. Lenktynes turi buti svarios. Kazkada su vienu GO-1 dalyviu diskutavome apie agresyvu lenktyniavima ir to priezastis. Buvo prieita isvados, kad tai tiesiog apsimoka. T.y. jei visada bandysi aplenkti svariai, prarasi per daug laiko ir kiti tiesiog nuvaziuos, todel tikrai apsimoka lenkti siek tiek, nestipriai pazeidziant taisykles, nes tokius nedidelius pazeidimus labai sudetinga fiksuoti, geriausiu atveju pastebimas vienas is 3 ar net mazesne dalis tokiu nusizengimu, todel startuojant is galo su geresniu kartingu, tikrai neapsimoka “cackintis”, geriau kaip imanoma greiciau prasibrauti i prieki, blogiausiu atveju bus pritaikyta DQ1 ar DQ2, bet tai vis tiek zymiai geriau nei finisuoti per viduri, o labai tiketina, kad jokia nuobauda apskritai nebus pritaikyta… Gal kas nors gali paneigti, kad tokia strategija galiojant ankstesnems taisyklems nebuvo naudinga?
3. Ar tikrai mes tokie geri? Praeityje ir dabar daznai pasigirsta komentaru, kad GO-1 yra aukciausio lygio megejiskas kartingo cempionatas, kad cia dalyvauja, arba cia savo karjera pradejo geriausi sios srities lenktynininkai. Manau dauguma tikrai sutiks, kad labiausiai pagarbos vertas lenktynininkas yra ne tas, kuris laimi bet kokiomis priemonems, po abejotinu incidentu ar manevru, o tas po kurio pergales sakoma – stai sis zmogus tikrai laimejo svariai, saziningai, savo jegomis ir talentu. Akivaizdu, kad GO-1, t.y. mums visiems iki to dar labai toli. Kodel? O gi todel, kad ne vienas, ne du ir ne trys naujokai, po debiuto ne karta stebedavosi vaziavimo agresyvumu musu cempionate. Manau neverta mineti atveju, kai tikrai geri pilotai is dalies butent del to nusprende toliau cia nebevaziuoti… Po galais, jei jau mes tokie geri lenktynininkai, tai kodel negalim buti, pavyzdziu, kitiems kaip reikia lenktyniauti svariai ir saziniginai, o tycia (pasikarsciavus) ar netycia (neapskaiciavus) ir padarius nusizengima, teisiog garbingai tai pripazinti? Taip tikrai turime daug velniskai greitu ir stipriu lenktynininku, bet kodel nenorime ir nebandome nei kiek patobulintinti kitu lenktyniavimui esminiu savybiu – t.y. sugebejimo aplenkti be kontakto, sugebejimo pasirinkti strategija, kaip laimeti be kontaktu. t.y. ne imti greiciausia kartinga ir finisuoti pirmam visus kazkiek pastumdzius (kad ir nepastebimai), o galbut imti letesni kartinga, sugebeti atkovoti bent kelias pozicijas arba apsiginti nuo greitesniu…?
P.S. Visa tai parasiau turedamas galvoje ne kazkoki konkretu GO-1 lenktynininka ar ju grupe, o apskritai visa GO-1, t.y. visus dalyvius (galbut nelieciant siu metu naujoku). Niekada pats saves nelaikiau vaziuojanciu idealiai svariai, tikrai buna visko, buna pasikarsciavimu, buna noras kuo greiciau aplenkti ar pan. Taciau noriu tobuleti butent sitoje, t.y. svaraus vaziavimo srityje ir tiesiog nematau priezasciu kodel, tai negaletu buti viso GO-1, kaip varzybu pretenduojanciu, i geriausio Lietuvos megejisko kartingo cempionato statusa prioritetas? Kodel “fair play”, t.y. viso pasaulio sporto vienas is pagrindiniu principu negali buti ir musu pagrindinis principas? Jei gali, tai koks po galais skirtumas kokios baudos yra skiriamos uz taisykliu pazeidimus, tiesiog stenkimes jas (t.y. taisykles) kuo geriau issiaiskinti, suprasti, isdiskutuoti, laikytis, o nepavykus to padaryti tiesiog tai pripazinti ir tobuleti toliau :)