Sezono rezultai: “Scuderia Toro Rosso”

Sezono rezultai: “Scuderia Toro Rosso”
logo 2016 Gruodžio 16 d. 06:50, Red Bull/Getty Images
Skaičiai sako, kad dramatiškais 2016 metais „Scuderia Toro Rosso“ komanda pasiekė tokių pat rezultatų kaip ir ramiais 2015 metais – ta pati 7 vieta Konstruktorių įskaitoje ir tik 4 taškais mažiau nei buvo užpernai – šiemet ekipa uždirbo 63 taškus. Tačiau sezonai sezonai šiai ekipai buvo labai skirtingi – aukščiausia finišuota vieta buvo šešta.
Viskas prasidėjo pagal įprastinį scenarijų – tai buvo antras sezonas jauniems pilotams Maxui Verstappenui nei Carlosui Sainzui. Antrus metus tikslai buvo tie patys – keletas vietų ant podiumo ir penkta vieta Konstruktorių įskaitoje. Naujas jėgainių tiekėjas – „Ferrari“ vietoje „Renault“, tiesa, jėgos agregatai buvo pernykščiai.
Sprendimas naudoti „Ferrari“ 2015 m. jėgos agregatus buvo priimtas labai vėlai, todėl integruoti kitą variklį į „Toro Rosso“ važiuoklę reikėjo labai glaustais terminais. Pagrindiniai darbai kuriant STR11 mašiną buvo užbaigti rugpiūtį, bet vėliau tapo aišku, kad keisis jėgainių tiekėjas ir projektą teko pristabdyti iki kol bus pasirašyta sutartis. Pirmuose bandymuose STR11 buvo nudažyta technologinėmis spalvomis – juodai-mėlynai, o bolidą perdažė tik antrąją bandymų savaitę – „Toro Rosso“ pristatymas buvo paskutinis.
Bolidas išėjo labai patikimas. Lyginat su ankstesniais dviem sezonais, kai žiemą bolidai dažniausiais stovėdavo boksuose dėl jėgainės problemų, šįkart bandymai įvyko be rimtų problemų -jau per pirmąją bandymų savaitę pavyko nuvažiuoti daugiau kaip 2 tūkst. kilometrų. Su greičiu iš pradžių problemų taip pat nebuvo – pirmuose trijuose etapuose pilotai stabiliai kovojo vidutinėje grupėje ir uždirbinėjo taškus ir tai tenkino komandos lūkesčius.
Tik lenktynės Sočyje buvo nesėkmingos – Verstappenas pasitraukė dėl jėgos agregato gedimo, o Sainzas buvo 12-tas.
Po etapo Rusijoje Helmutas Marko atliko rokiruotę – Verstappenas buvo pervestas į „Red Bull“, o Danillas Kvyatas sugrąžintas į „Toro Rosso“ komandą, aiškindamas tuo, kad jis norėjo sumažinti įtampą ruso atžvilgiu. Galima įsivaizduoti, kokį šoką patyrė Kvyatas, kuris lenktynėse prieš tai „Red Bull“ komandai buvo uždirbęs pirmąjį podiumą. O Maxas, kuris su „Red Bull“ pagalba buvo jau įpratęs šuoliuoti visur iš karto po du laiptelius, paprasčiausiai žengė dar vieną didelį žingsnį.
Įdomu tai, kad lenktynės Ispanijoje po pilotų sudėties pakeitimo buvo pačios rezultatyviausios „Toro Rosso“ ekipai -Sanizas finišavo šeštas, o Kvyatas – 10 vietoje.
Kažkurį laiką Kvyatas pratinosi prie mašinos ir naujo inžinieriaus – savitarpio supratimas atėjo toli gražu ne iš karto. Buvo keletas avarijų ir gedimų, o vienintelį tašką Kvyatas per vasarą uždirbo Silverstone, vėliau palaipsniui situacija stabilizavosi, mašina vis labiau ėmė tikti jam ir etapas Singapūre viską pakeitė į gerąją pusę.
Bet tam laikui komanda padarė žingsnį atgal. Lenktyniaudami su senais „Ferrari“ jėgos agregatais, kurie nebuvo tobulinami, „Toro Rosso“ varžovams vis labiau nusileido galia, o tai pabandė kompensuoti sumažindami prispaudžiamąją jėgą.
Vokietijos etapui buvo paruoštas atnaujintas aerodinaminis paketas, bet tai nesuveikė. Dar daugiau – bolido elgesys trasoje dar net pablogėjo – varžovų pažangos fone komanda nusirito atgal.
Inžinieriai ieškojo priežasčių, kai kuriuos etapuose pilotai važiavo su skirtingų versijų mašinomis, kad būtų galima sulyginti naująją ir senąją aerodinamiką, bet akivaizdžių atsakymų nepavyko surasti.
Jei komandai iki Vokietijos GP etapo pavyko uždirbti 45 taškus – po 4,1 per vieneriais lenktynes, tai pradedant nuo Vokietijos, taškų teuždirbta vos 18, po 1,8 per vienerias lenktynes. Jei trasoje būdavo daug ilgų tiesiųjų ir būdavo apseinama be gedimų, tai „Toro Rosso“ neturėjo galimybės kovoti net dėl pirmojo dešimtuko, o jei šansas atsirasdavo, komanda bandė jį išnaudoti.
Sainzas finišavo 6-tas Ostine, kur keletas bolidų pasitraukė iš kovos ir pasiekė tokio pat rezultato Brazilijoje lyjant lietui. Bet daugumą etapų „Toro Rosso“ vis baigdavo važiuoti „likusį” sezoną neturėdami galimybės pakeisti situacijos.
„Toro Rosso“ komandos vadovas Francas Tostas: „Mes žinojome kas sezonas bus sudėtingas dėl senų „Ferrari“ jėgainių naudojimo. Komanda atsidūrė situacijoje, kurios iš anksto nebuvo galima numatyti, todėl mums reikėjo staiga keisti savo planus.
Aš negaliu būti patenkintas, kadangi sezono pradžioje mes turėjome uždirbti kur kas daugiau taškų, bet to padaryti nepavyko. Pavyzdžiui, Melburne mes startavome iš 5 ir 7 vietų, o finišavome tik 9 ir 10 vietose. Mes padarėme nemažai klaidų, pavyzdžiui, Monake, kur prieš sustojimą Carlosas Sainzas lenkė Sergio Perezą, bet galiausiai ant podiumo pakilo „Force India“ pilotas, nors ir mes turėjome šansą į kur kas aukštesnį rezultatą.
Kai dėl Daniilo Kvyato, tai, tarkime, Monake mūsų inžinieriai padarė klaidų su jo mašinos programiniu aprūpinimu. Komanda šiais metais darė daug klaidų, todėl mes turime daug kur pasitempti ir aš negaliu būti patenkintas“.
Dramatiško sezono pabaigą vainikavo nesėkmingos lenktynės Abu Dabyje, kur „Toro Rosso“ pilotams nepavyko padirbėti per treniruotes dėl sugadintų padangų, o tai buvo susiję su mašinos konstrukcijos ypatumais. Kvalifikacijoje iš kovos abu pilotai pasitraukė jau pirmoje sesijoje, o per lenktynes abu pasitraukė dėl sugedusių pavarų dėžių. Sezonas, kuris prasidėjo nuo patikimos ir konkurencingos mašinos, užsibaigė visišku fiasko.
Jaunimo programos vadovybė pratęsė sutartis su abiem jaunais pilotais. „2017 m. komanda naudos naujus „Renault“ motorus, kaip ir vyresnė „Red Bull“ komanda, todėl yra šansas įvykdyti užduotį, kuri yra keliama dvejus metus paeiliui – iškovoti 5 vietą Konstruktorių įskaitoje.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794