Sezono rezultatai: „Haas F1 Team“

Sezono rezultatai: „Haas F1 Team“
logo 2016 Gruodžio 14 d. 06:50, Haas F1
Originalus Gene Haaso požiūris įrodė savo efektyvumą. Panaudodami kuo daugiau sprendimų, sukurtų „Ferrari“ ir kitų tiekėjų, „Haas“ uždirbo 29 taškus ir sezoną užbaigė aštuntoje vietoje Konstruktorių taurės įskaitoje. Ir visus šiuos takus uždirbo vienas lenktynininkas – Romainas Grosjeanas.
Naujo F-1 pasaulio čempionato dalyvę daugelis sutiko su skepticizmu, ypač po trijų debiutantų kracho 2010 metais ir neįvykusio USF1 projekto, tačiau vėliau skepticizmą pakeitė smalsumas ir pavydas. Eksploatuodamas beveik užmirštą komandos-klientės temą, Gene Haasas beveik be klaidų realizavo savo naują komandos kūrimo koncepciją. Komanda pati darė tik tai, ko reikalavo FIA, kad būtų išsaugotas Konstruktoriaus statusas, o visą kitą pirko iš partnerių ir tiekėjų, taip akumuliuodama techninį ir kūrybinį potencialą.
Teisę dalyvauti F-1 pasaulio čempionate „Haas“ gavo 2014 m. pavasarį, bet labai neskubėjo ir paėmė papildomus metus pasiruošimui. Patyrusiam R. Grosjeanui kompaniją sudarė Estebas Gutierrezas, sugrįžęs į „Formulę-1“ po metų pertraukos. Meksikietis, gana daug dirbęs su „Ferrari“ simuliatoriumi, gerai žinojo jėgainės ir kitų sistemų ypatumus, kuriuos „Haas“ pasiėmė iš strateginio partnerio.

Savo bolidą pavadino VF-16 – pirmųjų kompanijos „Haas Automation“ staklių garbei ir debiutinių metų. Mašina į trasą išvažiavo jau pirmąją bandymų dieną. Prie vairo atsisėdo R. Grosjenas. Be problemų neapseita – mašina 13 rate pametė priekinį sparną lėkdama 320 km/h greičiu. Antrą dieną buvo pasirinktas laikinas sprendimas, sustiprinus sparną keliais anglies pluošto lakštais – galiausiai bolidas antrą dieną nuvažiavo ilgesnę distanciją, nei ji būna per lenktynes. O su sparno tvirtumo problemomis pavyko išsiaiškinti tik vasarą – atsiliepė būtent tie minusai, kai dauguma detalių buvo perkama iš šalies.
Į Melburną komanda atvažiavo su atsargiu optimizmu – per bandymus nebuvo galima nuspręsti apie realų varžovų greitį. Kvalifikacijoje ekipa aplenkė tik „Manor“ komandos pilotus, tai irgi buvo palaikyta sėkme, o štai lenktynėse Grosjeanas pateikė tikrą sensaciją – finišavo 6 vietoje. Stebėtina, kad amerikiečių komanda uždirbo taškus jau pirmosiose savo lenktynėse, iškarto pasiekus tai, ko negalėdavo padaryti nė vienas ankstesnis debiutantas.
Vėliau aiškindami sėkmės priežastis, komanda pripažino – dėl oro sąlygų ir trasos temperatūros, savaime išėjo, kad padangos sekmadienį dirbo pačiame optimaliausiame temperatūros režime. „Haas“ inžinieriai dar nebuvo pratę dirbti su „Pirelli“ padangomis, tai atsitiko savaime ir tai davė neįtikėtiną rezultatą. Skeptikai buvo palaužti.
Antrųjų lenktynių rezultatai buvo labiau panašesni į stebuklą – Bahreine Grosjenas finišavo 5 vietoje, nusileidęs tik pačių stipriausių komandų pilotams – „Haas“ ekipa iš karto buvo įtraukta į stiprių vidutiniokų gretas.
Beje, Bahreino rezultatas tapo pačiu geriausiu komandai per visą sezoną, o šios lenktynės išaiškino dar vieną komandos problemą, kuri tapo chroniška „Haas“ ekipai – nestabilų stabdžių darbą.
Po to buvo sėkmingos komandai lenktynės Sočyje – 4 taškai už 8 Groseano vietą, o vėliau daugelyje etapų komandaui niekaip nepavykdavo padangų priversti dirbti tinkamame temperatūros diapazone, todėl ir rezultatų nebuvo. Ypač sunku būdavo per kvalifikaciją, o per lenktynes komanda stabiliai kovodavo peletono viduryje.
Visus taškus debiutiniame sezone „Haas“ ekipai uždirbo R. Grosjeanas. E. Gutierrezas dažnai turėjo techninių mašinos problemų, jis darė nemažai klaidų ir jam labai nesisekė – geriausia jo parodyta vieta buvo 11-toji – joje jis finišavo net 5 kartus. Su kiekvienomis lenktynėmis įtampa augo ir šansai pasilikti šioje komandoje mažėjo.
Per tris pilnus sezonus – du „Sauber“ ir vieną „Haas“ – Gutierrezas taškus uždirbo tik vieną kartą – 2013m. Suzukoje. Šiais metais skirtumas tarp komandos kolegų buvo labai akivaizdus.
Tuo tarpu problemos su stabdžiais tęsėsi. Pilotai keletą kartų pateko į avarijas dėl susprogusių stabdžių diskų. Po Gutierrezo pasitraukimo tiekėjai iš „Brembo“ prisiėmė sau atsakomybę, o Grosjeanas šią situaciją pavadino labai pavojinga. Galiausiai sprendimo nepavyko surasti, o paskutiniuose etapuose Romainas išbandė jau kito tiekėjo stabdžių diskus – „Carbon Industrie“.
Prieš etapą Brazilijoje, kur komanda žadėjo patvirtinti kitų metų pilotų sutartį, Gutierrezas pats per socialinius tinkus pats pavirtino apie išsiskyrimą su komanda, o etapo eigoje tapo aišku, kad naujuoju komandos nariu tampa Kevinas Magnussenas.
Išlipęs iš mašinos po eilinio techninio gedimo lietui lyjant Brazilijoje, Gutierrezas griežtai atrėžė komandos vadovui, kai šis norėjo pareikšti meksikiečiui užuojautą. Tai pateko į lenktynių transliaciją ir aktyviai buvo svarstoma spaudos, tačiau Guentheris Steineris viską suvertė tuo metu kunkuliavusioms emocijoms.
Antrasis sezonas naujajai komandai dažniausiai būna sudėtingesnis už pirmąjį. Debiutiniame sezone paprastai nededama daug vilčių, o geras rezultatas, kaip tai atsitiko su „Haas“, tampa sensacija. Antrąjį sezoną iš šios komandos visi jau reikalaus pažangos visose srityse, visi reikalaus daugiau taškų ir aukštesnės vietos Konstruktorių įskaitoje.
Kai kurios komandos, kurias 2016 m. „Haas“ pavyko aplenkti, kitais metais, matyt, gerokai pasitemps, todėl iš vienos pusės „Haas“ bus kur kas sunkiau, tačiau iš kitos – yra viltis, kad į ekipą atėjus Magnussenui, „Haas“ pradės uždirbinėti taškus dviem mašinomis, todėl geresnio rezultato tikslas yra visiškai pasiekiamas.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553