Sezono rezultatai: „Haas F1 Team“ (5)

Sezono rezultatai: „Haas F1 Team“
logo Sausio 05 d. 09:54, LAT Photo

Komandos-klientės, tokios kaip „Haas“ yra labai priklausomos. Jei tiekėjams iš „Ferrari“ sezonas buvo labai nesėkmingas, tai ir jų klientai neturėjo jokių šansų. „Haas“ ekipa pati nieko beveik negamina, jie pagal reglamentą turi savo bolido autorines teises, bet be tiekėjų iš šalies jokių pakeitimų automobilio konstrukcijoje padaryti negali. Prisiminkime, kiek laiko „Haas“ negalėjo išspręsti banalios stabdžių problemos.

Lenktynininkas        GP          Vieta     Taškai   Geriausias startas            Geriausias finišas

R. Grosjeanas             15          19           2              13           9

K. Magnussenas          17          20           1              13           10

Haas F1 Team          GP          Vieta     Taškai   Geriausias startas            Geriausias finišas

2020                                       17           9              3              13           9

2019                                       21           9              28           5              6

2018                                       21           5              93           5              4

2017                                       20           8              47           6              6

2016                                       21           8              29           7              5

„Haas“ komanda vėl užėmė 9 vietą Konstruktorių įskaitoje, uždirbusi tik 3 taškus, kai 2019-ais gavo 28 taškus. Paprasčiausiai „Williams“ neuždirbo nė vieno taško.

Nežiūrint į lenktynininkų ir personalo pastangas, rezultatas buvo nulemtas iš anksto. Metų pabaigoje komanda sakė, kad rezultatas atitiko lūkesčius, o bolidas buvo toks, koks buvo.

Ekipa pripažino, kad prasidėjus pandemijai ir atšaukus pirmuosius GP etapus, komanda buvo arti užsidarymo. Po trijų sėkmingų sezonų ir penktosios vietos Konstruktorių įskaitoje 2018 metais, ekipos savininkas Gene Haasas ėmė vis mažiau domėtis „Formulės-1“ reikalais ir komanda, patekusią į autsaiderių gretas. Sąskaitas reikėjo mokėti, o su kiekvieno GP atšaukimu 2020 m. pradėjo mažėti ir potencialios komandos pajamos. Projektas prarado ekonominę vertę. Lenktynininkai – Romainas Grosjeanas ir Kevinas Magnussenas kreipėsi į komandos vadovybę su prašymu sumažinti jiems atlyginimus, kad būtų galima padėti komandai sunkioje finansinėje situacijoje.

Pavasarį visi sėdėjo namuose, o Guentheris Steineris ieškojo sprendimo, kuris iš vienos pusės įtikintų Gene Haasą pratęsti F-1 komandos pasirodymus su labai neaiškia perspektyva, iš kitos pusės – kaip išsaugoti komandą, kurios darbuotojų skaičių reikėjo mažinti.

Jei sezonas būtų visai atšauktas, dauguma komandų ir su „Formule-1“ susijusios kompanijos bei masinio informavimo priemonės būtų priverstos nutraukti veiklą, tačiau „Liberty Media“ pavyko ne tik surengti sezoną, bet ir visus F-1 „veikėjus“ išsaugoti.

Sprendimas buvo surastas, komanda dalyvavo visuose etapuose ir perėjo prie kitokios – labiau įprastos automobilių sporto finansavimo schemos – pilotų, kurie sugeba patys apmokėti savo pasirodymus ir inžinierių darbą viename iš „Ferrari“ cechų, kur bus konstruojama ir gaminama ekipos mašina. Su labiau prieinamais resursais integracija su „Ferrari“ bus dar labiau glaudesnė.

Pirmąjį tašką „Haas“ komanda uždirbo Vengrijoje, kur Kevinas Magnussenas finišavo devintas, bet komanda gavo baudą. Formavimo rato pabaigoje prieš startą džiūstančioje trasoje  Grosjeanas ir Magnussenas pagal inžinieriaus komandą pasuko į boksus, kur užsidėjo „slick“ tipo padangas vietoje tarpinių. Komandos pagalba tokiais momentais yra uždrausta, todėl abiem sportininkams prie rezultato pridėjo po 10 sek. baudos – protokole Kevinas atsidūrė 10 vietoje.

Ne veltui trasa Barselonoje yra laikoma bolido efektyvumo matu – ir kvalifikacijos rezultatai davė tikslų greičio praradimo įvertinimą. Jei 2019 m. su kur kas galingesniu „Ferrari“ motoru geriausiu rezultatu buvo 7-toji R. Grosjeano vieta su 1:16.911 sek., tai 2020 m. abu sportininkai iškrito iš kovos pirmoje kvalifikacijos dalyje, geriausias Magnusseno rezultatas buvo 1:17.908 sek., o Grosjeanas važiavo dar lėčiau.

Po to buvo dar vienos rezultatyvios lenktynės – Eifelio GP, kur daug pilotų lenktynių nebaigė, o Grosjeanas finišavo devintas. Buvo apseita be baudų, komanda gavo du įskaitinius taškus. Tai ir buvo visi „Haas“ taškai pasibaigusiame sezone.

Grosjeanui sezonas pasibaigė pirma laiko. Avarija pirmame Bahreino GP etape privedė prie bolido gaisro ir nudegintų piloto rankų, kurias teko gydyti. Romainas buvo atvažiavęs į kitą etapą, bet nesugebėjo sėstis prie vairo – ir ekipa palydėjo jį aplodismentais.

179 GP etapai, 10 podiumų ir 50 pasitraukimų. Grosjeanas užsiminė, kad nenorėjo užbaigti karjeros „Formulėje-1“ siaubinga avarija, paprašė suteikti jam mašiną bandymams ir „Mercedes“ sutiko. Beliko užsigydyti rankas, kad pavasarį vėl jis galėtų sėstis prie vairo ir nuvažiuotų savo paskutinius kilometrus „Formulėje-1“.

Dviejuose paskutiniuose etapuose Romainą pakeitė Pietro Fittipaldi, kurio karjerą ilgą laiką palaikė „Haas“, bet dabar pinigų tam nėra, Pietro karjera „Formulėje-1“ atrodo abejotinai, bet jau sudalyvavo „Formulėje-1“ ir net finišavo lenktynėse.

„Haas“ pripažįsta, kad 2021 m. geresni nebus – jie naudos tą pačią mašiną su nelabai efektyvia aerodinamika ir su ne itin galingu „Ferrari“ jėgos agregatu. Bet ir tiesioginiai amerikiečių ekipos varžovai vargu ar sugebės žengti didelį žingsnį į priekį, todėl kova tarp „Williams“, „Haas“ ir „Alfa Romeo“ žada būti inirtinga.

Bus labai įdomu stebėti du gana ryšius naujojo sezono debiutantus – Micką Schumacherį ir Nikitą Mazepiną, kuriems spaudimas „Haas“ nebus itin didelis. Pilotų pasikeitimas čia seniai buvo subrendęs – peletono uodegoje ir su Kimiu Raikkonenu bus galima susirungti, ir su G. Russellu. Ir, žinoma, įgauti patirties. Na, o 2022 metų mašiną su rėmėjų pinigais, kuriuos čia atvedė naujieji pilotai, konstruos Simone Resta ir tai turėtų sustiprinti „Haas“ pozicijas.


Komentarai (5)
del
IP: e1d9968 | 01/05 14:45 Atsakyti
Dar pamirsai
01/05 13:42

Atejai, pamatei reklamas ir dar gauni prasyma paremti patreone, triju sakiniu sabloniniam straipsnyje per 2 puslapius...

tai cia siuolaikine instagramu karta, lengviausia paprasyt paramos verkiant kad kuria turini uz dyka. Realiai parduotu puslapi normaliems suinteresuotiems zmonems ir eitu toliau instagrame drocint...
Dar pamirsai
IP: dae823c | 01/05 13:42 Atsakyti
del
01/05 11:51

niekam cia nerupi.. atejai, pamatei reklamas gali eit namo

Atejai, pamatei reklamas ir dar gauni prasyma paremti patreone, triju sakiniu sabloniniam straipsnyje per 2 puslapius...
del
IP: e1d9968 | 01/05 11:51 Atsakyti
Laurynas Sabaliauskas
01/05 11:29

Lenteles bent tvarkingai padarykite, ačiū

niekam cia nerupi.. atejai, pamatei reklamas gali eit namo
Laurynas Sabaliauskas
IP: a687352 | 01/05 11:29 Atsakyti
Lenteles bent tvarkingai padarykite, ačiū
Rus
IP: e1d9968 | 01/05 11:08 Atsakyti
Labai idomu bus stebeti, kaip seksis Ferrari dubleriams konstruoti bolida.
×

TOP naujienos