Sezono rezultatai: „Mercedes AMG Petronas“

Sezono rezultatai: „Mercedes AMG Petronas“
logo 2018 Gruodžio 21 d. 14:19, Daimler

Kova dėl titulo šiais metais buvo itin arši, bet „Mercedes“ vėl buvo patys stipriausi, pirma laiko iškovoję titulus Konstruktorių taurėje ir asmeninėje įskaitoje.

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

Lewisas Hamiltonas

21

1

408

1

1

Valtteri Bottas

21

5

247

1

2

 

Mercedes AMG Petronas F1 Team

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2018

21

1

655

1

1

2017

20

1

668

1

1

2016

21

1

765

1

1

2015

19

1

703

1

1

2014

19

1

701

1

1

 

Kiekvienais metais perėjus prie hibridinių jėgos agregatų, ekipų rezultatai tapdavo vis glaudesni, skirtumas tarp skirtingų gamintojų jėgainių mažėdavo, bet pasaulio čempionų komandoje darė viską, kad būtų išsaugota lyderystė.

Konstruojant naująjį W09, inžinieriai pasistengė ištaisyti gana kaprizingo praėjusių metų bolido silpnąsias puses, pasiekti reikiamo stabilumo, geresnio darbo su padangomis ir didesnio efektyvumo lėtuose posūkiuose. Žiemos bandymuose „Mercedes“ tradiciškai tapo lyderiu pagal įveiktą distanciją, nors geriausius bandymų laikus parodė „Ferrari“.

Naujosios mašinos greitį leido įvertinti kvalifikacija Melburne, kur Hamiltonas laimėjo „pole“ su dideliu skirtumu ir nauju trasos rekordu. Lenktynėse „Mercedes“ ir „Ferrari“ bolidai buvo daugmaž vienodi pagal greitį, bet Vettelis labai laiku atliko sustojimą paskui saugos automobilį ir laimėjo lenktynes.

Daugeliui atrodė, kad jėgų išsidėstymas yra aiškus – Melburne Hamiltonas užtikrintai iškovojo „pole“ ir galėjo laimėti varžybas, jei ne komandos klaida. Bet praėjo dvi savaitės ir Bahreine nė vienoje iš treniruočių „Mercedes“ lenktynininkai nepirmavo – pirmą kartą nuo pernykščio Malaizijos etapo. Kvalifikaciją ir lenktynes užtikrintai laimėjo Vettelis, o Lewisas finišavo tik trečias.

Pirmąją pergalę „Mercedes“ iškovojo tik ketvirtajame etape Baku, nors jos nepavadinsi tradicine. Startavęs iš „pole“, Vettelis turėjo puikius šansus nugalėti, bet paskutiniuose ratuose suklydo, praleisdamas Hamiltoną ir Raikkoneną į priekį, o pirmavusiam Bottui sprogo padanga – Lewisas pirmas kirto finišo liniją ir pradėjo pirmauti asmeninėje įskaitoje.

Lyderių kova pirmojoje sezono dalyje buvo labai įtempta, rezultatai dažnai priklausė nuo trasos konfigūracijos ir asfalto temperatūros. Hamiltonas ir Vettelis apsikeisdavo pergalėmis, po Austrijos etapo vokietis susigrąžino pirmą vietą čempionate, vėliau dar padidino pranašumą laimėdamas Lewiso namų trasoje Silverstoune. Po tų lenktynių daugelis „Ferrari“ ir S. Vettelį laikė favoritais, bet antroji sezono dalis susiklostė kitaip.

Ilgo ir įtempto sezono baigtis daug kuo priklausė nuo mašinos modernizacijos tempų. Kova vyko dėl kiekvienos šimtosios sekundės dalies ir pakankamai ilgai „Ferrari“ buvo priekyje. Skuderija buvo priversta rizikuoti, o „Mercedes“ elgėsi pakankamai konservatyviai, suprasdami, kad kompensuoti taškų praradimus po techninių pasitraukimų būtų pakankamai sudėtinga. Antrą jėgos agregato versiją „Mercedes“ paruošė Kanados etapui, kur labai svarbi variklio galia, bet iškilo abejonių dėl jo patikimumo – ir debiutas buvo atidėtas, kol ekipos bazėje nebuvo atlikti būtini jo bandymai.

Visiškai be techninių problemų neapseita, bet tai buvo tik vieną kartą: Austrijoje Hamiltono mašinoje atsisakė kuro siurblys, o Botto mašinoje nukrito hidraulikos slėgis.

Pernai metų sezoną Valtteri Bottas užbaigė sezoną pergale Abu Dabyje ir tikėjosi pakovoti dėl titulo 2018 metais, bet suomiui iš pat pradžių viskas nesisekė.

Kvalifikacijoje Melburne Bottas sudaužė mašiną, norėdamas pakovoti su Hamiltonu – ir lenktynėse finišavo tik dešimtas. Baku Valtteri pirmavo, tačiau susprogo jo padanga.

Sezono viduryje Valtteri nusileido komandos draugui 44 taškus, užimdamas 4 vietą asmeninėje įskaitoje ir kovoje dėl čempiono titulo nedalyvavo. Labai artimos kovos su „Ferrari“ fone „Mercedes“ gavo galimybę paaukoti suomio rezultatus. Esminio vaidmens šios aukos nesuvaidino, bet atėmė iš Botto vis tik neblogus šansus laimėti bent vienerias lenktynes.

„Pergalės – tai tik laiko klausimas“, - sakė suomis balandį, bet liko vieninteliu trijų stipriausių komandų pilotų, taip ir nelaimėjusiu šiame sezone.

Beje, savo didžiausią pergalę Valtteri iškovojo vasarą, kai komanda patvirtino su juo kontraktą 2019 metams – kitą dieną po kontrakto su Hamiltonu pasirašymo.

Sočyje Bottas laimėjo kvalifikaciją ir pirmavo lenktynėse, bet komanda paprašė jo praleisti į priekį Hamiltoną, kurį iš galo spaudė Vettelis. Toto Wolffas pripažino, kad tai buvo jo sprendimas, pavadinęs jį „racionaliu“, nors sirgaliai ir spauda įvertino tai kritiškai, tačiau visi suprato, kad ekipa paprasčiausiai išnaudojo savo šansą.

Jei Baku nebūtų sprogusi padanga, suomis laimėtų šias lenktynes ir pirmautų čempionate ir viskas galėjo susiklostyti kitaip, tačiau atsitiko taip, kaip atsitiko.

Sezono pabaigoje Valtteri visiškai pasimetė ir ketveriose lenktynėse paeiliui finišavo penktoje vietoje – ir nukrito į 5 vietą asmeninėje įskaitoje.

Lewisas praleido sezoną beveik idealiai, panaudodamas bet kokį šansą, atsikovodamas gana sudėtingose situacijose, savo meistriškumu kompensuodamas mašinos trūkumus. Ne kartą GP etapų metu daug kas buvo įsitikinę „Ferrari“ sėkme, įvertindami raudonųjų mašinų greičio pranašumą, tačiau sėkmę sekmadieniais dažniausiai švęsdavo Hamiltonas.

Fantastiška Lewisui ir visai „Mercedes“ komandai buvo sezono antroji dalis. Po vasaros pertraukos Hamiltonas laimėjo šešerias lenktynes iš devynių, o Vettelis – tik vienerias. Meksikoje Hamiltonas pirma laiko iškovojo penktąjį pasaulio čempiono titulą, o likusiose lenktynėse savo panašumą padidino iki 88 taškų.

Toto Wolffas: „Lewisas tiek stipriai jaučia save kaip komandos dalis, kad net po titulo asmeninėje įskaitoje nemanė, kad reikalas padarytas. Tai kažkiek keista, nes įprastai pilotai būna nusitaikę tik į asmeninį titulą. Jūs nematėte jo veido iškovojus Konstruktorių taurę – Lewisas buvo labai laimingas. Būtent todėl jis iki pat sezono pabaigos nenuėmė kojos nuo akseleratoriaus pedalo.

Jei kalbėti apie Valtteri, tai kai lenktynininkas praranda šansą pakovoti dėl titulo, jo rezultatai suprastėja – manau, kad būtent tai mes ir pamatėme. Jis pasakė, kad nori sugrįžti namo, perkrauti baterijas ir po to kovoti kitais metais. Aš manau, kad jo nesėkmių periodas užsitęsė – ir suprantu jo nusivylimą“.

Brazilijos etapas atnešė komandai pergalę Konstruktorių įskaitoje – visus keltus uždavinius „Mercedes“ ekipa įvykdė, todėl tikslai kitiems metams yra aiškūs.

2019 metais „Mercedes“ techniniame štabe įvyks pakeitimai. Vyriausiasis inžinierius Aldo Costa susiaurins savo įgaliojimus iki patarėjo lygio, Tony Rossas išėjo į „Formulę-E“, keliuose skyriuose pasikeis vadovai, bet Toto Wolffas yra įsitikinęs – komanda taps dar stipresne.

Vienas iš esminių „Mercedes“ pranašumų – komandinė dvasia. Hamiltonui pavyko pasiekti neįtikėtino susiklausymo su savo inžinieriais – kiekvienais metais jie vis aukščiau kelia kartelę. Laimėti prieš tokį varžovą yra labai sunku, tuo įdomiau bus stebėti būsimas kovas.

Lewisas Hamiltonas: „Aš jaučiu, kad dar nepasiekiau sportinės formos viršūnės – aš esu pakeliui link jos ir man dar daug ką teks padaryti. Aš pasirašiau dviejų metų kontraktą su „Mercedes“, todėl 2019 ir 2020 metai bus labai įdomūs. Mano tikslas – padaryti taip, kad artimiausius dvejus metus „Ferrari“ ir „Red Bull“ nelaimėtų titulų.

„Red Bull“ lenktyniauja pilotai, kurie labai nori sutrukdyti mūsų planams. Maxas Verstappenas nori iš manęs „pavogti“ titulą. „Ferrari“ kitais metais pasirodys Charlesas Leclercas, kuris nori visiems padaryti įspūdį. Šie vaikinai daug jaunesni už mane. Aš esu trečias pagal amžių lenktynininkas „Formulėje-1“, bet tai juokinga – man dar tik 33 metai. Gali būti, kad vaikinai, kuriuos aš paminėjau, yra dar paauglių amžiuje. Pasilikti priekyje jų – toks yra mano pagrindinis tikslas.

Kitą mėnesį aš pabandysiu pagalvoti ir suprasti, kaip aš galiu tapti dar geresniu. Aš paprašiau komandos, kad man iš kelių departamentų atsiųstų elektroninius laiškus. Man nesvarbu žinoti, iš ko yra šie laiškai, aš tik prašau, kad juose būtų pasakyta, kur aš galiu tapti dar geresniu. Aš noriu žinoti, ar praėjusiame sezone mano veiksmuose ar žodžiuose buvo kažkas, kas susilpnino pasitikėjimą komandos viduje, o jei taip, tai aš noriu tai ištaisyti. Aš noriu tapti geriausiu visų laikų pilotu, o tam reikia laimėti visose srityse“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553