Sezono rezultatai: „Red Bull Racing“

Sezono rezultatai: „Red Bull Racing“
logo 2015 Gruodžio 29 d. 06:55, Red Bull/Getty Images
Tęsiame straipsnių ciklą, kuriame apžvelgsime visų 2015 metų „Formulės-1“ pasaulio čempionate dalyvavusiųjų komandų pasiekimus. Ši publikacija – apie 4 vietą užėmusią „Red Bull“ komandą.
Šis sezonas „Red Bull“ komandai buvo pats blogiausias per pastaruosius metus. Komanda uždirbo dvigubai mažiau taškų nei 2014 m. ir pirmą kartą nuo 2008 metų nepateko į geriausiųjų trejetuką.
2014 metais komanda dėl rimtų problemų su „Renault“ jėgainėmis nesugebėjo apginti pasaulio čempiono titulo, bet laimėjo kelis etapus, ypač kai „Mercedes“ komandai nesisekdavo, o šiemet nebuvo nė vienos pergalės. Per žiemos bandymus „Red Bull“ buvo šešta pagal nuvažiuotos distancijos ilgį, nustebino visus savo bolido juostuotu išdažymu, tačiau buvo nuolat lydima problemų.
Iš komandos išėjus Sebastianui Vetteliui, Danielio Ricciardo kolega tapo rusas Daniilas Kvyatas. Kažkiek laiko prireikė jo adaptacijai, o ir su bolidu buvo ne viskas gerai – pavasarį sportininkai skundėsi stabdžiais ir blogu variklio valdymu. Eilinį kartą sugriežtinus mašinos sparnų lankstumo tikrinimo metodikas, sumažėjo ir aerodinaminis efektyvumas, o „Ferrari“ motoristų progresas gerokai sustiprino italų komandą – dėl to „Red Bull“ tarsi žengė kelis žingsnius atgal. Mat gerokai pasitempė ir „Williams“.
Viešas konfliktas su „Renault“ jėgainių tiekėjais prasidėjo jau pirmajame etape, kai Christianas Horneris žurnalistams pareiškė, kad variklis dirba blogiau nei per žiemos bandymus ir jis „Mercedes“ jėgainėms nusileidžia net 100 AG.
„Renault“ iš karto atsakė, apkaltinusi komandą perdėtu skubėjimu ir ignoravo visą komandos darbų metodiką. „Red Bull“ ir „Renault“ priešprieša buvo bene pagrindine svarstoma tema per visą šį sezoną ir turėjo labai rimtų pasekmių.
Dar neseniai šios komandos bolidai su prancūziškais varikliais buvo laikomi pačiais geriausiais visame „Formulės-1“ pasaulio čempionate, o 2015 metų pradžioje jie dažnai nusileisdavo netgi „Toro Rosso“ mašinoms, nes šios „dukterinės“ komandos važiuoklė šiais metais buvo labai gera.
Pirmosiose lenktynėse taškus gavo tik D. Ricciardo, nes D. Kvyatas nefinišavo dėl pavarų dėžės degimo, o Malaizijoje rusas uždirbo pirmuosius taškus „Red Bull“ ekipos sudėtyje – po šių lenktynių jis gerokai pasitempė. Mašina, nors ir lėtai, progresavo, motoristai po truputį sprendė savo problemas, o D. Kvyatas po truputį priprato komandoje. Monake abu sportininkas pasirodė labai gerai – užėmė 4 ir 5 vietas.
Komentuodami Kvyato progresą, ekipos vadovai Monako etapą pavadino lemiamu. O pačiam bolidui persilaužymo etapu buvo Silverstounas – vėliau viskas sekėsi kur kas geriau.
Pačiomis geriausiomis lenktynėmis komandai buvo etapas Vengrijoje, kur abu pilotai pakilo ant podiumo: D. Kvyatas buvo antras, o D. Ricciardo – trečias.
Pats nesėkmingiausias etapas buvo Japonijoje, kur D. Kvyatas pateko į rimtą avariją ir startavo iš boksų, o D. Ricciardo nukrito į peletono galą po incidento pirmajame rate. Tai buvo vienintelės lenktynės komandai, kur ji neuždirbo nė vieno taško.
Be akivaizdžių problemų su galios stoka, „Renault“ jėgos agregatai dar buvo ir nepatikimi – pradedant nuo antro sezono trečdalio beveik kiekviename etape pilotai prarasdavo vietas starto metu.
Šį faktorių buvo būtina komandai įvertinti kuriant strategijas lenktynėms. „McLaren“ pirmieji per vieną etapą pakeitė po dvi jėgaines, kad gautų dvigubą baudą netinkančiose konkrečiai komandai trasose, o vėliau tokį scenarijų ėmė taikyti ir „Red Bull“. Starto pozicijų praradimas labai neigiamai atsiliepė ir rezultatams – tiesiosiose mašinos buvo labai lėtos ir negalėjo kovoti su varžovais.

Dar kovo mėnesį „Red Bull“ pradėjo kelti klausimą apie galimą pasitraukimą iš F-1 čempionato ir reikalavo reglamento pakeitimo, o balandį Dietrichas Mateschitzas pareiškė, kad komanda pasiliks „Formulėje-1“ tik tuo atveju, jei jų mašina bus konkurencinga, o tam reikia visai kitos jėgainės.
Sutartis su „Renault“ dėl jėgos agregatų tiekimo galiojo iki 2016 m. pabaigos, bet kiekviename etape situacija tapdavo vis sudėtingesnė, abi pusės vis griežčiau kritikavo viena kitą ir pradėjo derybas su kitais. „Red Bull“ ieškojo naujo variklių tiekėjo, o „Renault“ norėjo kuo greičiau atsisakyti pralaiminčiojo statuso ir sugrįžti į F-1 kaip gamyklinė komanda.
Vasarą „Mercedes“ nevykdomasis direktorius Niki Lauda ir „Red Bull“ savininkas D. Mateschitzas aptarė jėgainių tiekimo klausimą ir, kaip sako B. Ecclestone, net paspaudė vienas kitam rankas. Po to „Red Bull“ vadovas C. Horneris oficialiai kreipėsi į „Mercedes“ ekipos vadovą Toto Wolffą, kuris atsakė, kad jis net neturi teisės svarstyti tokio klausimo, kol „Red Bull“ turi galiojantį kontraktą su „Renault“. „Red Bull“ visą šią situaciją įvertino taip: „Jei mes nutrauksime sutartį su „Renault“, tai tikrai gausime „Mercedes“ variklius“.
Vasaros pertraukos metu „Red Bull“ kreipėsi į „Renault“ su prašymu anksčiau laiko nutraukti jėgos agregatų tiekimo sutartį, o rugsėjį „Mercedes“ atsisakė duoti jėgaines „Red Bull“. Nutraukusi sutartį ekipa negavo nei vieno, nei antro.
Po to dar įvyko derybos su „Ferrari“ bei „Honda“, tačiau „Ferrari“ iš karto atsisakė duoti naujausius savo variklius, o „McLaren“ bosas užblokavo sutartį su „Honda“, pasinaudojęs turima veto teise. Galiausiai „Red Bull“ teko laukti, ką dėl „Formulės-1“ sugalvos „Renault“ koncernas ir ar atnaujins kontraktą, kad kitais metais vėl gautų prancūziškas jėgaines, tik jau kitu pavadinimu – „TAG Heuer“.
Daugelis mano, kad „Red Bull“, pralaimėdama elgėsi nesportiškai, nes pergales „Formulėje-1“ labai dažnai lydi ir nesėkmės, su kuriomis net stiprios komandos susitaiko. Tačiau blogiausio scenarijau pavyko išvengti – abi „Red Bull“ koncerno komandos liko pasaulio čempionate, nors, tiesą sakant, klausimas pasilieka atviras ir tikrai dar bus keliamas 2016 metais.
Kitais metais vienu iš pagrindinių „Red Bull“ komandos varžovų gali tapti jų dukterinė „Toro Rosso“ komanda, kuri naudos 2015 m. pavyzdžio „Ferrari“ jėgaines. Taigi, įdomu, ar bus „pažeista subordinacija“? 2016 m. sezonas gali būti posūkiu ir abiejų ekipos pilotų karjeroje...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983