„Red Bull“ ekipa siejo dideles viltis su 2017 metų sezonu, mat esant didelėms reglamento permainoms, Adrianas Newey ne kartą yra pasiekęs sėkmės, bet šįkart nepavyko – komanda uždirbo 100 taškų mažiau nei praėjusiame sezone ir prarado vieną poziciją Konstruktorių įskaitoje...
Lenktynininkas |
GP |
Vieta |
Taškai |
Geriausias startas |
Geriausias finišas |
Danielis Ricciardo |
20 |
5 |
200 |
3 |
1 |
Maxas Verstappenas |
20 |
6 |
168 |
2 |
1 |
Red Bull Racing |
GP |
Vieta |
Taškai |
Geriausias startas |
Geriausias finišas |
2017 |
20 |
3 |
368 |
2 |
1 |
2016 |
21 |
2 |
468 |
1 |
1 |
2015 |
19 |
4 |
187 |
2 |
2 |
2014 |
19 |
2 |
405 |
2 |
1 |
2013 |
19 |
1 |
596 |
1 |
1 |
2017 metais „Red Bull“ tikėjosi pakovoti dėl pergalių lenktynėse ir dėl čempiono titulo. Komanda laukė progreso iš „Renault“ motoristų ir tikėjosi didelio efektyvumo iš savo mašinos, kurią pavadino pagal galiojančią seką – RB13, neatkreipdami dėmesio į „nelaimingą“ indekso numerį. Bolido išdažymas pasiliko toks pats, stabili išliko ir pilotų sudėtis – Danieliui Ricciardo ir Maxui Verstappenui buvo pavesta realizuoti ambicingus komandos vadovybės planus.
Pirmosios žiemos bandymų dienos išryškino problemas su „Renault“ jėgainėmis – motoristams net teko apriboti jėgainių galią, kad komanda galėtų padirbėti su važiuokle, o aerodinamika suveikė blogiau, nei buvo tikėtasi.
Simuliatoriaus ir aerodinaminio vamzdžio duomenys nesutapo su matavimais realioje trasoje ir skaičiavimai pasirodė esantys klaidingi. Komanda tikėjosi pridėti pirmose sezono lenktynėse, o ir motoristai turėjo išspręsti savo problemas, bet atsilikimas Melburne buvo labai rimtas. Maxas Verstappenas parodė penktą laiką, nusileidęs kvalifikacijoje daugiau nei sekundę, o finiše – beveik pusę minutės. Apie pergales ir kovą dėl titulo kalbų net nebuvo.
RB13 trūko prispaudžiamosios galios ir sukibimo su trasa, todėl ir padangos dirbo nepakankamai efektyviai. Kvalifikacijose norint įvesti padangas į darbo režimą tekdavo labai smarkiai apkrauti stabdžius, kad padangos būtų šildomos nuo stabdžių diskų. Lenktynėse su kur kas sunkesne mašina padangos dirbdavo geriau – distancijoje komanda būdavo kur kas konkurencingesnė.
Ekipos bazėje Milton-Kinse darė viską, norėdami sumažinti atsilikimą. Kažkuriuo momentu net atsirado gandai, kad sezono eigoje atsiras net nauja važiuoklės versija RB13B, bet inžinieriams pavyko pasiekti duomenų koreliacijos ir RB13 tapo vis geresnė, per pirmuosius europinius etapus buvo maždaug tos formos, kurios buvo laukiama sezono pradžioje. Bet varžovai per tą laiką nukeliavo pirmyn. „Mes esame keliais mėnesiais gale“, - su gailesčiu konstatavo Christianas Horneris.
Įdomu tai, kad jei anksčiau daugelis kopijuodavo A. Newey idėjas, tai šiais metais „Red Bull“ mašinose atsirado sprendimų, anksčiau pastebėtų „Mercedes“ bei „Ferrari“ boliduose.
Situaciją dar labiau sunkino „Renault“ problemos. „Mercedes“ ir „Ferrari“ motoristai per žiemą pasiekė žymios pažangos, o „Renault“ nors ir pridėjo, bet atsidūrė gale. „Red Bull“ beliko tikėtis lyderių problemų, prasto oro, laukti aplinkybių sutapimo ir lenktynių trasose, kurios nereikalaudavo labai didelės jėgos agregato galios. Etape Baku viskas sutapo. Motoristai pridėjo 15 AG, naujas galinis sparnas leido pasiekti didesnio greičio, be to, ne visi lyderiai sugebėjo finišuoti – ir „Red Bull“ laimėjo lenktynes.
Po truputį pridedant, sezono viduryje pagal lenktynių tempą „Red Bull“ pasiekė „Ferrari“ lygį, nors dar nusileido „Mercedes“, bet kvalifikacijose likdavo užnugaryje - “Renault“ jėgos agregatai neleisdavo trumpam reikiamu momentu pakelti jėgainės galią, o varžovai tokį režimą turėjo.
Komanda praleido sezoną labai stabiliai, uždirbusi taškus absoliučiai visose sezono lenktynėse – tuo 2017 metais galėjo pasigirti tik „Mercedes“, bet daugelyje lenktynių finišuodavo tik vienas iš pilotų.
Sezono pradžioje Maxą Verstappeną persekiojo nesėkmių juosta – iš 9 pirmųjų lenktynių jis penkis kartus nesugebėjo finišuoti, o Danielis penkis kartus lipo ant podiumo – ir laimėjo etapą Baku. Sezono pabaigoje jie apsikeitė rolėmis – šešiose paskutinėse lenktynėse Maxas stabiliai uždirbdavo taškus, iškovojo dvi pergales, o Ricciardo tik tris kartus pasiekė finišą. Pagal sezono rezultatus Maxas atsidūrė priekyje pagal laimėtas kvalifikacijas (13 prieš 7), bet nusileido lenktynėse (168 taškai prieš 200 pas Danielį).
Pačiomis sėkmingiausiomis ekipai buvo lenktynės Malaizijoje, kur Vettelis ir Raikkonenas pasitraukė iš kovos, o Hamiltonui iškilo problemos – galiausiai Verstappenas iškovojo pergalę, o Ricciardo finišavo trečias.
Sezono eigoje „Red Bull“ vėl savo pasirodymus „Formulėje-1“ siejo su reglamento motorams pakeitimu ir nepriklausomų tiekėjų atsiradimu. Dar vasarą pasigirdo gandų, kad „Renault“ jau pavargo nuo nuolatinės kliento kritikos, o ir nelabai yra suinteresuoti padėti vienam iš pagrindinių savo gamyklinės komandos konkurentui, todėl 2019 metais prancūziškų motorų „Red Bull“ negaus. Beje, jie jau pasiūlė „Honda“ motoristams dirbti jų technologiniame centre ir pasistengs apsidrausti ir gauti rezervinį variantą su japoniškais agregatais 2019 metais, jei nepavyks susitarti su „Renault“.
„Red Bull“ tikisi kitą sezoną pradėti geroje sportinėje formoje, nuo pat pirmųjų lenktynių kovoti dėl pergalių ir podiumų – ir iki paskutinių lenktynių dėl pergalės čempionate. Sezonas gali būti labai įdomus...
Helmutas Marko: „Nuo etapo Budapešte mašina leido finišuoti ant podiumo, nors tai buvo ir ne taip dažnai dėl įvairių aplinkybių. Mes turime efektyvią važiuoklę, bet daug kas priklauso nuo jėgos agregato galios. Šįkart mes pasirūpinome tuo, kad anksčiau pradėtumėme pasiruošimą naujam sezonui – mes tikimės pakovoti dėl pasaulio čempiono titulo 2018 metais“.