Sezono rezultatai: „Red Bull Toro Rosso Honda“

Sezono rezultatai: „Red Bull Toro Rosso Honda“
logo 2018 Gruodžio 11 d. 11:28, Unsplash

2018 metais „Red Bull“ paaukojo dukterinės komandos rezultatus, kad pastaroji šį sezoną suderintų santykius su jėgainių tiekėjais iš „Honda“. Dar vasarą lenktynininkus pradėjo bausti už limitus viršijančių jėgainės elementų keitimą beveik kiekviename GP etape, o tai atsiliepė rezultatams, tačiau motoristams leido pasiekti pažangos.

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

Pierre‘as Gasly

21

15

29

5

4

Brendonas Hartley

21

19

4

6

9

 

Toro Rosso

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2018

21

9

33

5

4

2017

20

7

53

6

4

2016

21

7

63

5

6

2015

19

7

67

5

4

2014

19

7

30

5

               6 

 

Naują STR13 – pirmąją „Toro Rosso“ mašiną su „Honda“ jėgos agregatu pristatė prieš pat žiemos bandymus. Visi buvo pasirengę, kad japonai vėl turės didelių problemų, bet žiemos programa praėjo stebėtinai sklandžiai. Įdomu tai, kad pagal per bandymus nuvažiuotą distanciją „Toro Rosso“ pralenkė „McLaren“ komandą pusantro šimto ratų, nors dar visai neseniai britų komanda dėl visų savo bėdų kaltino būtent japonų motoristus.

STR13 važiuoklė sukūrė pagal praėjusių metų modelį, bet adaptuotą prie „Honda“ jėgainės, tačiau artimiausių varžovų progreso fone, kurios rimtai patobulino mašinas („Sauber“ ją sukūrė beveik nuo nulio), tai buvo žingsnis toje pačioje vietoje. „Red Bull“ neslėpė – dukterinė komanda turi išspręsti sudėtingą techninį uždavinį paruošiant „Honda“ bendradarbiauti su „Red Bull“ komanda, o sportiniai rezultatai šiuo atveju turi tik antraeilį uždavinį.

Sezono pradžia buvo daug žadanti – jau antrose lenktynėse Bahreine Pierre‘as Gasly klasifikavosi šeštas, o lenktynėse finišavo ketvirtas – tai geriausias rezultatas „Honda“ motorams po sugrįžimo į pasaulio čempionatą. Japonų motoristai pademonstravo galios ir patikimumo  pažangą, nors šis rezultatas ir liko pačiu geriausiu per visą sezoną.

Progresuojant varžovas, „Toro Rosso“ ritosi vis žemyn. Atnaujinimų beveik nebuvo, o ir su padangomis mašina dirbo ne pačiu geriausiu būdu – jai visiškai netiko vėsokas oras, o asfalto temperatūros pasikeitimas keliais laipsniais galėjo rimtai paveikti rezultatus. „Toro Rosso“ paruošė kai kurias naujienas etapams Bahreine, Monake ir Austrijoje, bet jos nesuveikė, todėl antroje sezono pusėje mašina buvo beveik tokia, kokia buvo atvežta į Melburną.

Vasarą komanda prarado technikos direktorių. Liepos pabaigoje „McLaren“ spaudos tarnyba netikėtai pranešė, kad naujuoju komandos technikos direktoriumi taps Jamesas Key, užėmęs šį postą „Toro Rosso“ ekipoje. „Toro Rosso“ ekipos vadovas Franzas Tostas padarė atsakomąjį pareiškimą, primindamas, kad J. Key turi galiojantį kontraktą – ir galiausiai specialistą išsiuntė į ilgas privalomas atostogas – darbą „McLaren“ jis pradės tik kitą sezoną.

Atsisakęs pasikviesti pilotus „iš šalies“, bet neturėdamas pilotų jaunimo programoje, kurie galėtų atsisėsti prie „Formulės-1“ mašinos vairo, Helmutas Marko surado išeitį – ir sugrąžino prieš keletą metų iš jaunimo programos išmestą Brendoną Hartley. Naujazelandietis važiavo keletą lenktynių 2017 metais, priprato prie mašinos ir pareiškė, kad dabar jis tikrai yra pasiruošęs lenktyniauti „Formulėje-1“. Deja, sezono eigoje jis atrodė kur kas silpniau už Pierre‘ą Gasly, nors jo inžinerinį protą ir patirtį dirbant su hibridinėmis jėgainėmis WEC „Honda“ inžinieriai įvertino gana aukštai.

Gegužę netikėtai pasigirdo gandai, kad Hartley atsisakyti komanda gali dar sezono viduryje, jei iš „McLaren“ gaus Lando Norrisą – mainais už greitesnį Jameso Key perėjimą. Tačiau „McLaren“ turėjo savų planų dėl Norriso ir jie nenorėjo jo atiduoti ilgiau kaip iki sezono pabaigos, todėl susitarti nepavyko.

Pierre‘as Gasly dar vasarą sužinojo, kad kitą sezoną praleis „Red Bull“, kur pakeis Danielį Ricciardo, taip pat tapo aišku, kad kontraktas su Hartley nebus pratęstas ir Marko vėl suformavo ekipos sudėtį iš buvusių „Red Bull“ jaunimo programos dalyvių – į „Formulę-1“ vėl sugrįžusio Daniilo Kvyato komandos draugus pakviestas debiutantas Alexanderis Albonas.

Sezonui pasibaigus Helmutas Marko su pasitenkinimu pranešė, kad „Honda“ jėgainės jau tapo galingesnės už „Renault“ – „Toro Rosso“ komandai iškelta užduotis šiam sezonui yra įvykdyta. Gali būti, kad ir 2019 metais prieš „Toro Rosso“ bus iškelti kitokie sportiniai uždaviniai.

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983