Sezono rezultatai: „Sahara Force India“

Sezono rezultatai: „Sahara Force India“
logo 2015 Gruodžio 28 d. 09:15, Force India
Tęsiame straipsnių ciklą, kuriame apžvelgsime visų 2015 metų „Formulės-1“ pasaulio čempionate dalyvavusių komandų pasiekimus. Ši publikacija – apie 5 vietą užėmusią „Force India“ komandą.
2015 metų sezonas „Force India“ komandai buvo pats sėkmingiausias jos istorijoje, sezoną užbaigusiai 5 Konstruktorių taurės vietoje. O tam buvo keletas priežasčių...
2015 m. „Force India“ pirmieji parodė savo bolidą, bet per pristatymo ceremoniją, kuri įvyko Meksikoje padedant vietiniams rėmėjams sausio 21 d., parodė tik VJM08 nudažymą – iš Indijos nacionalinės vėliavos spalvų beliko tik oranžinės juostelės, o dominavo juoda ir sidabrinės spalvos. Komandos sudėtis nepasikeitė – Nico Hulkenbergas ir Sergio Perezas tęsė savo karjerą. O štai su realiu nauju bolidu reikalai bus kur kas prastesni.
Dėl „Caterham“ ir „Marussia“ bankroto dauguma tiekėjų pradėjo reikalauti išankstinio apmokėjimo už darbus, o „Force India“ didžiąją dalį detalių bei mazgų perka iš šalies. Dėl to žiemos mėnesiais ši komanda nuolat turėdavo finansinių problemų, nes tuo metu B. Ecclestone pinigų komandoms nemoka, o išlaidos pasiruošimui būna labai didelės.
Todėl sezoną teko pradėti su tarpine važiuokle, kurios pagrindas buvo 2014 m. bolidas, bet adaptuotas prie naujo reglamento. Jį paruošė vėluodami net 40 dienų. Mašiną pirmą kartą surinko bazėje tik vasario 25 d. o 27 dieną jau reikėjo važiuoti į testus Barselonoje – pirmasis prie vairo sėdo N. Hulkenbergas. Pagal nuvažiuotos distancijos ilgį „Force India“ buvo priešpaskutinė, aplenkusi tik „McLaren“.
Antra vertus, jau pirmose lenktynėse abu sportininkai uždirbo taškus – mašina buvo ne itin greita, tačiau labai patikima, o kitų varžovų nesėkmių fone šis faktorius turėjo didelės įtakos. Komanda stengėsi uždirbti kuo daugiau taškų su turima technika, kol inžinieriai bazėje intensyviai dirbo tie naujuoju bolidu, jo pristatymą iš pradžių planavo Austrijoje, tačiau vėliau debiutas buvo atidėtas dar dviem savaitėms – iki lenktynių Silverstoune.
Įdomu tai, kad per pirmus 8 etapus, kai komanda važiavo su tarpine bolido važiuokle, komanda jau tada užėmė 5 vietą Konstruktorių įskaitoje nors taškus pavyko uždirbti tik penkiose lenktynėse.
Į Silverstouną komanda atvežė tik vieną naują važiuoklę – jos debiutas buvo sėkmingas, po to sekė nesėkmingas etapas Vengrijoje, o po vasaros pertraukos „Force India“ taškus uždirbinėjo kiekvienose lenktynėse – buvo sėkminga devynių etapų serija.
Varžybos Sočyje suteikė komandai vienintelę podiumo vietą šiame sezone – S. Perezas finišavo trečias. Komanda su nekantrumu laukė į kalendorių sugrįžusio Meksikos etapo – dėl labai glaudžių Sergio ryšių su šios šalies rėmėjais. Abu pilotai čia važiavo garbingai ir gavo taškus. Pats rezultatyviausias etapas šiai komandai buvo Abu Dabyje, kur Perezas buvo 5-tas, o Hulkenbergas – 7-tas.
Sergio užbaigė sezoną būdamas asmeninės įskaitos 9 vietoje, Nico nusileido jam 20 taškų ir viena pozicija – mat per dažnai vokietis patekdavo į avarijas, bet į savo karjeros biografiją įrašė pergalę 24 val. lenktynėse Le Mane. Taigi, sezonas buvo geras abiem pilotams. Komanda labai anksti patvirtino kontraktus su abiem sportininkais kitiems metams.
„Force India“ anksti pradėjo taikytis į 5 vietą Konstruktorių įskaitoje ir sugebėjo ją užimti, bet „Formulėje-1“ labai dažnai rezultatai būna tik sąlyginiai. Dėl vėlyvo naujo bolido atsiradimo jie uždirbo mažiau taškų nei 2014 metais, bet pakilo viena pozicija komandinėje įskaitoje aukštyn dėl tragiško „McLaren“ sezono.
Rugpjūčio pabaigoje komandos savininkas Vijayus Mallya patvirtino, kad į jį kreipėsi „Renault“ atstovai su pasiūlymu parduoti komandą, tačiau toks sandoris neįvyko, o rudenį pasirodė informacija apie derybas su „Aston Martin“ dėl galimo komandos pavadinimo keitimo jau kitais metais ir dėl paramos iš naujo rėmėjo – „Johnnie Walker“.
Komandos savininkui reikia žemai nulenkti galvą – jis atsidūrė tarp nedaugelio privačių komandų valdytojų, kuriems pavyko išlaikyti ne tik gerą ekipos sportinę formą, bet ir stabiliai po truputį progresuoti. Jei galiausiai susitarimas su „Aston Martin“ įvyks, tai galutinai pakeis komandos statusą ir ji bus pačia stipriausia tarp vidurinės F-1 dalyvių grupės.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553