Sezono rezultatai: „Sauber F1 Team“

Sezono rezultatai: „Sauber F1 Team“
logo 2015 Gruodžio 23 d. 06:55, Sauber
Tęsiame straipsnių ciklą, kuriame apžvelgsime visų 2015 metų „Formulės-1“ pasaulio čempionate dalyvavusių komandų pasiekimus. Ši publikacija – apie 8 vietą užėmusią „Sauber“ komandą.
Pati „Sauber“ komanda mano, kad jis pasiekė neblogos pažangos lyginant su 2014 m. sezonu, tačiau pagal surinktus taškus Konstruktorių įskaitoje per pastaruosius penkis metus, šis sezonas buvo antras iš blogiausių.
2014 metais „Sauber“ neuždirbo nė vieno taško – tai atsitiko pirmą kartą per visą komandos istoriją. Ekipa pakeitė abu komandos pilotus, pasirašiusi kontraktus su F-1 debiutantu Felipe Nasru ir iš „Caterham“ atėjusiu Marcusu Ericssonu. Felipe atvedė stambų rėmėją – „Banco do Brazil“, kuri spalvomis ir išdažė bolidą, pirmą kartą nuo 2012 metų atsisakius iki tol dominavusių pilkos ar juodos spalvų.
Inžinieriai patobulino bolidą, optimizavo aerodinamiką, aušinimo sistemą ir galinės pakabos konstrukciją, tačiau į pirmuosius bandymus komanda atvežė tarpinės versijos važiuoklę, kad naujovės būtų įdiegiamos palaipsniui, taip išvengiant didelių patikimumo problemų. Taip ir išėjo – pagal visų 12 dienų bandymų rezultatus „Sauber“ užėmė antrą vietą pagal nuvažiuotos distancijos ilgį, šiuo rodikliu nusileido tik „Mercedes“.
Sezonas prasidėjo nuo skandalo. Pilotas Giedo van der Garde atvažiavo į Melburną iš anksto ir su pareiškimu kreipėsi į teismą dėl to, kad jis turi galiojantį kontraktą su „Sauber“ ir būtent jis turi sėsti prie šios komandos bolido vairo.
Prieš prasidedant lenktynių savaitgaliui, teismas pripažino G. van der Garde teisumą. Komanda tai užprotestavo, protestą tesimas atmetė ir situacija įkaito. Olandas pasirodė ekipos boksuose lydimas žurnalistų ir TV kamerų, paėmė M. Ericssono kombinezoną ir demonstratyviai jį užsivilko. Rankose pilotas laikė teismo sprendimą, bet jis neturėjo FIA superlicencijos. „Sauber“ visai nesiruošė leisti olandui sėsti prie mašinos vairo, o piloto advokatai pareikalavo suregistruoti visą komandos turtą ir vėliau jį areštuoti, jei nebus vykdomas teismo sprendimas.
Tik paskutiniu momentu buvo pasiektas neteisminis susitarimas, pagal kurį pilotui buvo sumokėta solidi kompensacija – 16 mln. Šveicarijos frankų. Garde išleido savo oficialų pareiškimą, viešai paaiškinęs savo poziciją, o pati komandos vadovė Monisha Kaltenborn incidentą komentuoti atsisakė.
Įdomu ir tai, kad Australijoje įvyko pačios sėkmingiausios lenktynės šiai ekipai per visą sezoną – F. Nasras finišavo penktas, tuo pasiekdamas pačio geriausio rezultato Brazilijos pilotams per debiutines lenktynes, o M. Ericssonas varžybas baigė 8 vietoje. Komanda uždirbo net 14 taškų ir tik dar vienose lenktynėse – Kinijoje abu „Sauber“ pilotai finišavo pirmame dešimtuke.
„Sauber“ progresą daugelis aiškino ne bolido patobulinimais, o kur kas galingesne „Ferrari“ jėgaine. Varžovai po truputį sprendė savo problemas ir kiekvienose lenktynėse rodydavo vis geresnius rezultatus, o taškai „Sauber“ pilotams atitekdavo tik tada, kai palankiai susiklostydavo aplinkybės.
Mašinos komanda iš esmės netobulino – tam neturėjo lėšų. Inžinieriai paruošė naują priekinio sparno versiją Bahreinui, bet naujiena nesuveikė, o biudžetas buvo išleistas. Galiausiai šią programą nutraukė, o viską perorientavo į vieną, bet gana didelį atnaujinimą antroje sezono dalyje. Naujienos buvo pristatytos Singapūre, bet ryškios naudos jos nedavė – nei didesnio greičio, nei geresnės prispaudžiamosios jėgos.
Kvalifikacijose abu pilotai pasirodė panašiai – rezultatu 10:9 laimėjo Nasras, be to, Felipe uždirbo ir didžiąją dalį komandos taškų – 27, kai jo kolega Ericssonas tesurinko vos 9 taškus. Ostine abu „Sauber“ pilotai susidūrė vienas su kitu jau pirmame posūkyje, kitais atvejais jų dvikovos buvo ramios. Aštuntoji vieta Konstruktorių įskaitoje tapo įmanoma vien todėl, kad „McLaren“ šiemet pasirodė labai blogai, todėl „Sauber“ palankiai įvertino šio sezono rezultatus.
Komanda viena iš pirmųjų patvirtino savo lenktynininkus kitiems metams – Felipe ir Marcusas toliau tęs pasirodymą. Komanda tikisi žengti žingsnį į priekį, mat po ilgos pertraukos komandoje atsirado technikos direktorius – Markas Smithas, o anksčiau šias funkcijas vykdė keli specialistai.

M. Smithas pasiūlė imtis kur kas agresyvesnės strategijos kuriant naują bolidą turint galvoje finansinius apribojimus ir jo idėja buvo patvirtinta, nors to pasiekti ir nebuvo lengva. Kitais metais „McLaren“ tikriausiai pasirodys kur kas geriau, o konkurencija iš „Manor“ su „Mercedes“ jėgainėmis ir iš naujos „Haas“ komandų pusės bus pakankamai didelė.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553