Sezono rezultatai: “Sauber F1 Team”

Sezono rezultatai: “Sauber F1 Team”
logo 2016 Gruodžio 13 d. 06:50, Sauber
Sauber“ atveju istorija vystosi pagal spiralę. Tik atrodė, kad komanda išsivadavo iš krizės ir pradėjo reguliariai uždirbti taškus, kai kitas sezonas vėl tapo košmarišku. Autsaiderių kovoje ir vienas taškas gali būti aukso vertės – Felipe Nasras lyjant lietui Brazilijoje komandai atnešė 10 vietą Konstruktorių įskaitoje – ten jis pelnė 2 taškus už 9 vietą. Geriausias kito komandos piloto Marcuso Ericssono pasiekimas – 11 vieta. Priminsime, kad 2015 m. „Sauber“ uždirbo 36 taškus.
Naujo bolido sezono pradžiai paruošti nepavyko. Pirmuosiuose bandymuose komanda dirbo su pernykšte C34 mašina, į antruosius bandymus komanda atvežė vėl tą pačią mašiną, bet su kitais rėmėjų logotipais, bet labiau adaptuotą prie naujos „Ferrari“ jėgainės ir jau turėjusią C35 indeksą. Nuo senosios ji skyrėsi iš esmės vidine komponuote, kitokiomis aušinimo, išmetimo ir stabdžių sistemomis.
Vasario 29 d. komanda pristatė savo naują bolidą internetu, cituodama komandos technikos direktorių Marką Smithą, kuris tvirtino, kad „C35 – yra didelis žingsnis į priekį”, o po dviejų savaičių patvirtino, kad technikos direktorius traukiasi iš savo pareigų „dėl šeimyninių aplinkybių”. Tačiau visiems buvo aišku – „Sauber“ neturi pinigų ir ji negalėjo mokėti algų darbuotojams. Ieškoti naujojo technikos direktoriaus ekipa iš karto nepuolė ir šias pareigas išskirstė keliems specialistams.
Komandos vadovė Monisha Kaltenborn patvirtino, kad atlyginimai vėluoja, dėl to net teko kreiptis į Bernie Eccelstone ir prašyti anksčiau laiko sumokėti dalį prizinių pinigų.
Sezonas startavo. Jei 2015 m. Felipe Nasras ir Marcusas Ericssonas Melburne finišavo penktas ir aštuntas, tai po metų su faktiškai ta mačia mašina jie buvo toli pabaigoje. Varžovai pasiekė žymios pažangos, o ir bolidų patikimumas išaugo – o tai anksčiau neretai „Sauber“ leisdavo finišuoti taškų zonoje.
Inžinieriai kūrė naujoves, tačiau tik popieriuje – jų gamybai nebuvo pinigų, o išmokų iš FOM vos vos pakako atlyginimams sumokėti ir dalyvauti lenktynėse.
Jau Australijoje Felipe Nasrui iškilo rimtų problemų su bolidu, kurių neturėjo M. Ericssonas ir tik 4 etapui brazilas pagaliau gavo naują važiuoklę. „Sauber“ atsisakė dalyvauti bandymuose sezono metu – bandyti nebuvo ko ir nebuvo už ką. Balandžio pabaigoje iš komandos išėjo ir vyriausiasis inžinierius Timas Malyonas. Pavasaris buvo labai sunkus.
Sileverstoune Ericssonas pateko į labai rimtą avariją šeštadienio treniruotės metu. Išvažiuojant ir Stowe posūkio ant kelkraščio mašina prarado stabilumą ir dideli greičiu trenkėsi į barjerą. Smūgis buvo labai stiprus. Marcusas buvo nusiųstas į ligoninę, tačiau jau sekmadienį jam buvo leistas startuoti lenktynėse.
Sklandė įvairūs gandai, kad komandos savininkai – Peteris Sauberis ir M. Kaltenborn yra pasiruošę parduoti savo akcijas, kad tik komandai būtų garantuota ateitis. O Europos GP etapo krizė pasiekė savo piką ir tik paskutiniu metu atėjo išsigelbėjimas.
Šveicarų investicinė kompanija „Longbow Finance SA“ nupirko visus 100 proc. „Sauber Holding AG“ akcijų. Peteris paliko visus postus, o Monisha pasiliko direktorių tarybos nare ir komandos vadove. Komandos ir įmonės pavadinimas pasiliko tas pats.
Greitai pradėta kalbėti apie naujoves – komanda gavo lėšas jų gamybai. Į Vokietijoje etapą „Sauber“ atvežė naują galinį sparną, į Belgijos – priekinį sparną bei dugną ir treniruotes skyrė šių dalių testavimui. Tačiau naujovės rezultatams įtakos beveik neturėjo – mašinos efektyvumas galėjo būti ir geresnis, o atsilikimas nuo varžovų buvo labai didelis, kad kelios dešimtosios sekundės būtų ką nors nulėmusios.
Kiekvienose lenktynėse „Sauber“ pilotai vilkdavosi pabaigoje, komanda neturėjo šansų uždirbti taškų. Austrijoje Pascalis Wehrleinas finišavo dešimtas prie „Manor“ vairo ir nusiuntė „Sauber“ į paskutinę vietą Konstruktorių įskaitoje – buvo aišku, kad tik ypatingas aplinkybių sutapimas leis komandai pretenduoti į prizinius pinigus pagal viso sezono rezultatus.
Padėjo sėkmė ir rekordiškai ilgas kalendorius. San Paule, 20 etape, viskas sutapo – lietus suniveliavo greičių skirtumus, o varžovų pasitraukimas leido atkovoti vieną poziciją paskui kitą. Startavęs 21 vietoje, F. Nasras namų lenktynes užbaigė 9 vietoje, uždirbęs vienintelius per sezoną labai svarbius du taškus „Sauber“ komandai.
Po savaitės rėmėjai iš „Banco do Brazil“ pranešė, kad jie nutraukia bendradarbiavimo programą dėl gilios finansinės krizės šalyje. Likimo ironija – uždirbęs labai svarbius komandai prizinius pinigus, Nasras neteko savo rėmėjo, o kartu ir kontrakto.
„Sauber“ pratęsė sutartį su M. Ericssonu kitam sezonui, pagal neoficialią informaciją naujieji investuotojai dar vasarą švedui pažadėjo pratęsti jo karjerą, o į antrą vietą pretendentų buvo labai daug.
Dėl finansinių problemų „Sauber“ pavėlavo su naujo bolido kūrimu, todėl nutarė 2017 m. naudoti šių metų „Ferrari“ jėgaines, paaiškindami tuo, kad visų kitų bolido mazgų komponuotės aplink jėgainę išliks tos pačios, o tai sutaupys begales laiko.
M. Kaltrenborn pažadėjo, kad jau po kelerių metų komanda vėl pradės pretenduoti į vietas ant podiumo, svarbu, kad vėl su pažanga nebūtų nuopolio periodo – Peteris Sauberis pasitraukė iš visų postų ir dabar gelbėti komandos jau nebus kam, ką jis ne kartą darė ankstesniais metais.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794