Strategija ir taktika

2004 Liepos 05 d. 10:40

Vat man klausimas ramybes neduoda. Jau daug metu Ferari laimi lenktyniu strategijos deka. Sumis niekada nelenkia trasoj, nes bijo, o be to zino, kad Braunas su Totu uz jy aplenks boksuose.
Va kad ir sy sekmadieny. Nu tikrai keista buvo Reno taktika. Manau daugelis is ce besilankanciu geriau suplanuotu, budami visiski profanai. Net arkliui ajsku, kaip Renuskem reikejo elgtis su Alonzu.
Bet deje, kaip ir visais, pabreziu, VISAJS kitajs atvejais teisinga taktika buvo pas Ferari.
Kaip manote, a ce Ferari tokie tobulai protingi, kad per tiek metu niekada nepramove, a ce kiti visi durniai ir nesugeba normalei mastyt?
O gal ce kas nors kitaip? :confused:

2004 Liepos 05 d. 10:47

1_Pr> jei ne MS sugebejimai varyti kone visus lenktyniu ratus kvalifikaciniu rezimo, visos tokios taktikos butu vienodos. Vienintelis paaiskinimas;)

2004 Liepos 05 d. 11:00

1_P>kad MS nesugabe,nenori (arba gal bijo) shita ir ash pastebejau.Net paimkim vakarykshtes lenktynes MS nei karto nemegino FA lenkti(net uzhuomenos ant kokios atakos nebuvo(ir taip jau visa sezona!

2004 Liepos 05 d. 11:01

1_Protingas>>> Patikek tu manim, jei MS neturetu tokio bolido, kad kiekviename rate greitesnis 0.7-1 sekundem, tai nieko mebutu pasiekes, o Ferrari, gera tik tuo, kad leidzia daryti lenkimus boksuose, pries ar po isvaziavimo is ju pralekiant greitus ratus viena po kito.

2004 Liepos 05 d. 11:04

1 Pr> Negali ramiai nediskutaves. Praejo savaitele ir vel reik kokia kvaila tema uzvest, kur vel visi riesis, bus dalinamos korteles, o tiesos kaip neradai taip ir nerasi...Butu pats laikas subrest.

2004 Liepos 05 d. 11:18

kodel kvaila tema??? visai nieko...
vienas labai geras pastebejimas... ash pvz nelabai atsimenu, kada MS aplenke ne boksuose koki savo varzova kuris vazuodavo pries ji trasoje lenktyniu metu...

kita vertus - reikia tik lenkti galva pries tokia Ferrari taktika...

2004 Liepos 05 d. 11:33

siaip MS turbut net negalvoja apie lenkimus, bijo kad gaus i sona ir bus DNF. Turint toki bolida per puse lenktyniu ne viena lenkima galima suorganizuot, ka puikiai parode RB. O MS sensta ir jam puikiausiai uztenka lenkimu boksuose...

2004 Liepos 05 d. 11:54

Faktas > Nu gerai, galima sneket, kad Sumis vaziuoja 0.7 greiceu rate. Bet kaip prisimeni vakar, pirmoje dalyje jis 0.7 sek rate greiceu nevaziavo. o kodel? Ogi prieky buvo Alonzas. Taj va vel klausimas, kodel Alonzas vaziavo dar kelis ratus po Sumio sustojimo, lenke letesnius sportininkus ir t.t, kai jam ko gero butu pakake tik sustoti is karto po Sumio ir bandyti islikti pirmam ir vel jy laikyti paskui save.
Islikti pirmam tikimybe buvo gana didele, nes Sumis buvo antras, isvaziavo y trasa su saltom padangom ir daugiau degalu, jo greitis pirmame rate tikrai turejo buti zymiai letesnis nei Alonzo.
Nu ar ne taip?

2004 Liepos 05 d. 12:06

1_Protingas>O aš maniau kad tu žinai?

2004 Liepos 05 d. 12:17

1_P> Įdomu, ką tu būtum Renault vietoj geriau suplanavęs? Iki lenktynių vidurio varę vienoda taktika Ferrari (po to, kai ms sublizgėjo savo “sugebėjimais”, po pirmojo sustojimo užstrigęs už Takumos ir nesugebėjęs įgyvendinti Rosso planų), taigi, Ferrari dėl nerealaus techninio pranašumo sau galėjo leisti pakeisti taktiką ir per likusius 150 km padaryti papildomą sustojimą. Taktine prasme čia buvo dovana tarsi iš dangaus Renault komandai, papildomas sustojimas per tokią trumpą lenktynių dalį apyligėj kovoj taktine prasme yra didelis minusas, bet kad ta “apyligė kova” buvo tik iliuzija, kilusi dėl to, kad ms šiemet nusprendė nebesikankinti lenkdamas trasoje. Realiai Renault puikiai suvokė, kad bet koks pasipriešinimas yra beviltiškas, ir Flavio padarė viską, kad neprarasti antros vietos (dar klausimas, ar ją būtų išlaikęs, jei būtų bandęs mėgžioti Ferrari taktiką staiga pasiimdamas papildomą neplaninį sustojimą). Taip kad viskas iš Renault pusės buvo padaryta gerai, ir dėkui michaeliui, kad savo apatiško važiavimo dėka bent iki lenktynių vidurio leidžia patikėti, kad trasoje “verda kova”.

Paulius MS> net nebejuokingai skamba tavo postringavimai, koks puikus yra pilotas, kuris su pačiu kiečiausiu bolidu net nebando padaryti lenkimo prieš silpnesnį varžovą. Taip, toks apatiškas pilotas yra idealus komandai, turinčiai geriausią bolidą, kai vienintelis reikalavimas pilotui, kad jis nesidraskydamas atvairuotų bolidą iki finišo, bet kalbos apie piloto sugebėjimus čia jau tikrai ne vietoj.

2004 Liepos 05 d. 12:17

1_P > tai kad nelabai ka jam lenkt lieka. Be to ir F-1 siuo metu tokia, kad tie lenkimai labai sunkus (per daug elektronikos boliduose). Bet esu ysitikines, kad bet koki Michaelio lenkima tu pavadintum nesvariu. Michaelio lenkimu (senesniu) prisiziuret galima atsisiuntus video.

2004 Liepos 05 d. 12:22

Teisuti > kas nusprende kad Ferrari bolidas geriausias? Tu? Kvalifikacijoje Alonso laimejo, ne Schumis. Ar uztenka 0.4 s pranasumo rate padaryti lenkima? Ar reikalinga ta rizika jei zinai kad gali buti pirmas be papildomos rizikos? Michaelis tikrai yspudingai pravaziavo sias lenktynes 4 pit stopu taktika. Tik va vel reikia prie jo kazkodel prisikabinti. Pashnekekit apie kitus geriau, kurie tiek yspudingu lenkimu dare praitose lenktynese.

2004 Liepos 05 d. 12:25

1_Protingas>O kam jam lenkti ir rizikuoti? Jai jis gali labai lengvai aplenkti perboksus.
Juk matiai kai RB turejo tikrai greitesny bolida, o tik per kiek laiko susitvarke su JB IR Renolt! Taip jau pasidare F-1 kad trasoje labai sunku lenkti, jai varzovas yra saltu nervu ir atsagus!

2004 Liepos 05 d. 12:33

Cargo> taip, aš, aš padariau šį sensacingą atradimą, kad Ferrari bolidai šiemet yra greičiausi. Ir tikrai ne stebėdamas neprilygstamo vairavimo genijaus ir trasų karaliaus michaelio važiavimą- visi žinom, kad jis ir su zaporožiečiu startuodamas iš galo sugebėtų trasoje aplenkti visus varžovus. Šią “sensacingą” išvadą aš padariau dėl to, kad toks menkas talentu ir sugebėjimais neapdovanotas žmogeliukas Rubensas, visada savo kvailos galvos dėka pasirenkantis įdingą lenktynių taktiką ir dėl savo išsiblaškymo pastoviai pjaunantis grybą kvalifikacijoje, vistiek yra antroje turnyrinės lentelės vietoje ir stipriai lenkia visus ne ferrari techniką vairuojančius pilotus. Jei mano išvadoje matai netikslumų- prašom, dėstyk :)

2004 Liepos 05 d. 12:44

Na jeigu Rubensas tavo nuomone toks kvailas ir be talento lenktyninkas + sprendimai tavo daromi pagal turnyrine lentele - as pasiduodu, tavo argumentai yra nenugincyjami :)

2004 Liepos 05 d. 13:36

Siaip po starto Mishai buvo praktiskai neimanoma aplenkti Alonso. Bridzai "isidirba" pravaziavus tam tikra distancija, o mishelin atvirksciai (tai visi zino). Antras dalykas, MS visiskai kitaip susireguliaves bolida negu Alonso, t.y MS labai greitas pirmajame sektoriuje, o antrame ir treciame gauna nuo Alonso. Tai taip aplenkt praktiskai neimanoma

2004 Liepos 05 d. 15:17

Teisuti > vat tu ir neteisus. Tu manai, kad Alonzo pasaukimas y boksus 4 ratais anksciau antram sustojimui butu prazutingas. Tuo metu kai Sumis vaziavo uz Takumos? Speju, kad net 1.5 sek, pilant degalus ir didesnis degalu kiekis butu nereiksmingi, jei Alonzo butu gaves naujas padangas. Kaip nekeista, bet Michelinai gale keitimo visai neveza. Rizikavimas vaziuoti nutrintom padangom, tikintis, kad Sumis strigs uz Takumos buvo per didelis. Be to trecia sustojima butu galima padaryti anksceu ir pripilti daugeu benzino.
Toleu trecias sustojimas. jei tu teigi, kad Flavijus net negalvojo apie pirma vieta, kodel Alonzo taktika pasikeite po Sumio sustojimo. Manau jie stipriai galvojo apie pirma vieta. Taceu kazkaip stebuklingai paskaiciavo, kad su daugeu benzino ir taupydamas padangas Alonzo vaziuos greiceu. manau Alonzo galejo vaziuot greiceu su turetom padangom, nes buvo tepravaziaves netoli 10 ratu. Manau taip jis butu greitesnis ir Sumis nebutu pasidares rezervo. bet vis kazkaip kitiems taktika neina.
Labai keista.

2004 Liepos 05 d. 15:53

1_P> tave paskaičius susidaro vaizdas, kad geriausia taktika yra kiekviename rate piltis po 5 litrus kuro ir visą laiką važiuoti su šviežiomis padangomis. Keturių sustojimų taktika yra labai agresyvi, ir ne veltui jos niekas kitas nenaudojo-jau pasiskaičiuoti komandos, turėdamos visus telemetrijos duomenis tikrai sugeba geriau nei tu prie ekrano turėdamas tik nugertą alaus butelį. Ir Ferrari taip pat neplanavo šios taktikos prieš lenktynes, kitaip pirmas ms sustojimas būtų buvęs dar ankstesnis. Tiesiog lenktynių metu jie pamatė, kad turima greičio persvara yra pakankama, jog pakeisti taktiką į daug agresyvesnę (nors sumoje ir ne tokią greitą) tam, kad “aplenkti nelenkiant”. Ferrari galėjo sau leisti tokį malonumą, Renault- ne.
Tiesiog turint tokį techninį pranašumą kaip šiemet Ferrari, labai daug taktinių variantų gali būti pergalingi. Bet tai nereiškia, kad kitoms komandoms užtektų kopijuoti Ferrari taktiką tam, kad pagerinti savo rezultatus

2004 Liepos 05 d. 17:41

ferrari taktika tai kazkas nuostabaus, visada galvoju kaip jiems tai iseina. Tikriausiai technika ir strategija yra ju arkliukas, o MS tik geras jojejas. Gaila tik, kad ta auksta klase nepaivairinama graziu lenkimu demonstravimo. Kartais susidaro toks jausmas, kad MS jei tik pabandys lenkti jo bolidas subires ...

2004 Liepos 05 d. 18:01

Teisuti > nu tu jau zagnul. Neperdek. Be abejo, as nesakau, kad Reno galejo stot 4 kartus. Bet visgi, sustojus antra karta ir pasikeitus padangas jie trecem sustojimui sustojo per anksti. Senos padangos dar gerai laike, benzinas tustejo. Manau galejo varyti. Manau Alonzo butu sugebejes per 10 ratu neprarasti 12-15 sekundziu. Deje. Ir mano inzinerine nuomone yra pakankamai nesunku modeliuoti taktika ir sustojimus: tu zinai bolido greity su gerom padangom ir puspilniu baku ir zinai su blogom padangom ir tusciu baku. Modeliuoji. Jei gaunasi, kad 15 ratu + sustojimas + 15 ratu + sustojimas yveikei greiceu, nei 30 ratu + sustojimas, tada vadinasi 2 sustojimu taktika. kazin per pastaruosius keleta metu niekada niekas neskaiciavo ar niekam nepasiseke. Ce kazkokia anomalija. Nepameni, kaip varydavo MH greiceu, varydavo, o ateina pitai ir visvien MS kazkiek atsilosia. Nuo tada visada pituose laimedavo Ferariai. Va ir iskeleu diskusija, gajla isvaziuoju savaitei...
Rasinis > pilnai agree. Pridurceu, kad per desetka metu efvienase MS ismoko patikimai pilotuoti Ferary, kad lenktyniu taktikos deka galetu pasiekti aukstu rezultatu.

2004 Liepos 05 d. 19:10

teisutis> idomus poziuris. rb startavo 10, atvaziavo 3, o tai reiskia kad jis "menkas talentu ir sugebėjimais neapdovanotas žmogeliukas". idomu idomu, ka cia bepridursi.

2004 Liepos 05 d. 19:41

ash irgi manau kad Alonso per anksti i pitus nuvaziavo.. jei sustotu veliau tempas butu daugmaz vienuodas visa laika iki finisho,o iskart po pito jam reikejo taupyt padangas + manau atrejant finishiui jos vistiek nusidrozhe del to prarado dar..

2004 Liepos 06 d. 23:19

As kartais galvoju, kad Ferrari labai kieti strategai, o kartais galvoju, kad jiems labai sekasi. Bet cia tikriausiai tinka abu variantai. Jei butu FA pirmiau MS uzvaziaves i boksus, viskas butu buve kaip per kelias praejusias varzybas, o kad taip neivyko, tai Ferrari sumaste visai kita ir visai fantastiska taktika ir kas beprotiskiausia, kad ji su kaupu pasitvirtino.O dabar dar kai kam gal ir nepatiks, bet MS tikrai geras lenktynininkas (svelniai tariant):)

2004 Liepos 08 d. 17:57

Ir vel tipo Protingui kliuna tas Schumis... Tikras tu nuobodybe su savo tuo paciu. Ypac tiksliai tavo pasakyta: "Sumis niekada nelenkia trasoj, nes bijo". Tu arba ekstrasensas koks nors arba tas Schumio psichoterapeautas, na tas negras, kur pastoviai prie Schumio kaip prilipes, tikriausiai matet ne karta :D

2004 Liepos 08 d. 18:36

Kam valgyti sprotus su skarbonke, jei isalkes kolega ja vistiek atidarys...
Ir cia jau ne tavo problema, kad kolega isalkes...

Cia MARKETINGAS

2004 Liepos 08 d. 22:49

Wiagra> cia geras :)

2004 Rugsėjo 07 d. 16:36

nu cia jus idomiai visai padiskutavot, bet vistiek geriausiai pasake Wiagra.

2004 Rugsėjo 15 d. 16:28

Jo, labai faina diskusija apie taktika. Tik chebra, ismeskit asmeniskumus, bukit geri... Sumis bijo lenkti, Rubensas - totalus pravalas, tik kazkodel jie jau kelintas sezonas Nr.1, Nr.2...

2004 Rugsėjo 15 d. 16:54

Toxa > sakyk ačiū maFIA

2004 Rugsėjo 27 d. 09:12

Bet vėl tenka prisiminti taktinius sprendimus. Nu nusigrybavo Maklarenai su Kimiu totaliai. Nu ko jį kvietė taip anksti į boksus? Nesąmonė. Kaip visą laiką tik Ferarių taktika nepriekaištinga (nu šiuo atveju Baričelo atžvilgiu). Kaip taip...

2007 Vasario 28 d. 22:47

Siandien (2006/2/28) idomus straipsnis Finiancial Times apie programine iranga taktiniams sprendimas priimti, kuria naudoja McLaren. http://www.ft.com/cms/s/911beaa2-c587-11db-9fae-000b5df10621,dwp_uuid=4dce8136-4a24-11da-b8b1-0000779e2340.html

F-1.lt pulsas