Susipažinkime su Nordschleife

2004 Gruodžio 30 d. 14:09

Istorinė, trasų trasa. 22.8 km rato ilgis. Daugiau nei 170 posūkių.

Neoficialus rato įveikimo rekordas - 6m 11.13s. Jį nuvažiavo Stefanas Bellofas (antras herojus kartu su A.Senna važiavęs 84 Monake nerealiu tempu), su Porsche 956, žuvęs 85 metais Spa, Eau Rouge irgi su tokiu pat Porsche...

OnBoard:
http://gruneholle.free.fr/Vids/Soren_M3_Divx504_1_350.avi

Pakomentuosiu biški šitą video:
Reikalas prasideda nesveiko ilgio tiesiosios pabaigoj, kuri pasibaigia tokiu keistos formos vingiu. Po to vingio, sukama į dešinę, jei važiuotų tiesiai, atsidurtų dabartinio Nurburgringo finišo tiesiosios pradžioj. Lenda į apaugusiais medžiais pakalnę, prasideda legendinio Nordschleife ratas ir visokiom varganom Ford Fiestom apsiginklavę Grand Prix istorijos fanatikai kelyje.
Lėti Hatzenbach ir Hocheichen vingiai, pralenkiam kelias britvas. Paskutinis vingis į dešinę, ir tada pasukus į kairę prasideda viena iš daugelio smagių vietų - pakalnė į Flugplatz posūkį, prieš kurį drasūs vyrai skraidydavo šitaip: http://www.f1.no/jpg/surtees_nurb67.JPG ir dar aukščiau. Įmynę dugną pravažiuojam tiltuką ir štai ta vieta, kur kadaise jie pakildavo, tiesa su BMW'u iš kurio nufilmuotas šitas onboardas nelabai pakilsi, o jei ir pakilsi tai nusileist gali ne visai sėkmingai ir nukošt ta britvininką prieky, arba neįsipaišyt į patį vingį, po kurių eina dar keli, dar greitesni vingiai. Normaliom sąlygom - be serijinių mersų ir britvų pašonėj - šita nelygi distancija pravažiuojama įmynus dugną, pakol privažiuojama Schwedenkreuz pakalnė, kur be kokio nors sparno ant mašinos gazą įmynus važiuot tikrai nerekomenduotina. Ypač kai dar va, golfas maišosi.
Nors formulės ir tais laikais, mano žiniom mindavo per šitą vietą flat-out, kur vėl reikėjo igūdžių, nes iškart davažiuoji Aremberg, į kurį reik ilgai stabdyt ir dar nelygioj vietoj. O klaidų stabdant daryt negalima, siena nors dabar va kaip matau šitam video toli jau, anksčiau ji buvo per pora metrų nuo trasos. Po tiltu, nežinau kam čia tas tiltas, bet sena jo versija egzistavo netgi 6-am dešimtmety, kai dar žiūrėjau Fangio atrodo onboardą, tai tas tiltas stovėjo. Tik akmeninis ir arkos formos.
Iš už tilto, vėl gazas iki dugno jei nėra keliautojų aplink, į stačią pakalnę ir į dar statesnį kalną, kur kaip suprantu stabdyt yra sudėtingiausia, nes stabdydamas suki į kairę, kažkiek į dešinę, o iš posūkio turi vėl išvažiuot varydamas į kairę ir vėl į dešinę. Ot įvairovė, joks Tilke šitaip nesugalvos.
Vėl spaudžia dugnų iki Metgesfeld dvigubio dešinio posūkio, pirmam vos vos pristabdo, o antras daug staigesnis ir pavojingesnis, be to už jo ir trumpos laukia labai lėtas dešinysis. Nedidelis chicane'as, tada dvigubas į dešinę, kur vėl, saugumas nulinis, nes išorėj siena, o už tos išorės - skardis su medžiais.
Pristabdo, į kairę pro raudonai baltą padangų sieną, nedidelė tiesioji, per tiltą po kuriuo J.Stewarto laikais būdavo vienintelė gydymo įstaiga ant visos 22 km trasos. Taip ir vadindavosi vokiškai - Krankenhaus. 90 laipsnių kampo dešinys posūkis ir dar į kalną kylantis, tais laikais skersom lipdavo į jį, kai net kerbų nebūdavo aplink. Nedidelė tiesioji, ir staigus į kairę posūkis, kur jei neklystu būtent čia Lauda apdegė.

Vidutinio greičio į dešinę, pralenkia geranoriškai užleidžiantį kelią Z3 ir tada ilgas ir vingiuotas kelias, kur gazas neatleidžiamas iki Angst Kurve.
Du posūkiai į dešinę, nedidelis kalnas ir bene pats žymiausias posūkis visoj trasoj - Karuselė. Visi važiuoja per tą betoninį pasvirimą, po karuselės jau nieko įdomaus, vien vidutinio greičio posūkiai, kuriuos užbaigus eina dar viena "mažoji karuselė", ir vėl nuobodi tiesioji kurios pabaigoj viskas ir prasidėjo.


Dar daugiau onboard jei kam įdomu:

http://www.8200rpm.com/stuffvids/DSC/dsc_race4_2004_nurburgring_vdbos.wmv
http://www.8200rpm.com/stuffvids/nbgrhrlap1.wmv
http://www.8200rpm.com/stuffvids/nbgrhrlap2.wmv
http://nurburgring.free.fr/Vids/keith_12fps_divx504_350_ie.avi


Info:
http://213.239.207.198/nuerburgring.de/99.html

Ratas su 500 arklių BMW'u Nordschleife - 175 Eurai :)

2004 Gruodžio 30 d. 14:17

uuuuu.... bus ka ziureti!! zewrus dekuj wialniaz!

2004 Gruodžio 30 d. 14:17

butu smagu jei cia ir dabar vyktu F-1 lenktynes bet aisku tai neimanoma nes trasa per ilga ir ziauriai nesaugi

2004 Gruodžio 30 d. 14:18

BRM >> kaiptai neimanoma? juk ten po shiai dienai vis dar vyksta gonkes!

2004 Gruodžio 30 d. 14:19

Vodka>>> bet ne F-1

2004 Gruodžio 30 d. 14:19

BRM >> vyko kazkada ir F1

2004 Gruodžio 30 d. 14:23

Vodka>>> 1984 metais si trasa isbraukta is F-1 kalendoriaus ir tai paskatino padaryti Nikki Laudos avarija 1976 m. kai Lauda smarkiai apdege nes jis padare avarija labai toli trasoje ir i ta vieta ilgai neatvyko gelbetojai

2004 Gruodžio 30 d. 14:25

BRM >> bet tai neresihkia kad neimanoma. Jei noretu tai ir surengtu ten, tik reiketu nemazai investuoti $

bet trasa tai yra nereali, vaziuodamas vienas gali pasijausti kad varai rali :)

2004 Gruodžio 30 d. 14:25

Tai kad anksčiau nei 84. Jau 81 jos nebuvo. :)

2004 Gruodžio 30 d. 14:27

Vodka, jo, bet reiktų investuot daug kartų daugiau nei į kokį nors naują Tilkedromą pastatytą milijardinės rinkos šalyje:) Nebe tie laikai... deja :(

2004 Gruodžio 30 d. 14:33

wialnias>>> 81-84 metais joje nevyko F-1 lenktynes bet jos buvo kalendoriujyje kaip modernizuojama trasa bet kai ja modernizavo ji vistiek neatitiko reikalavimu ir buvo isbraukta is kalendoriaus
Vodka>>> tokio ilgumo trasa neimanoma dabartineje F-1 nes butu labai sudetinga priziureti kiekviena trasos vieta taip pat kiltu problemos del filmavimo nes didele dalis trasos yra miske ir siaip labai didelis plotas butu kuri reikia nufilmuoti.taip pat del saugumo jei kas nors islekia is trasos iskart trenkiasi i medzius o tai ziauriai pavojinga o gamtosaugininkai tikrai neleis iskirsti medziu todel neimanoma kad sioje trasoje vyktu F-1 lenktynes

2004 Gruodžio 30 d. 14:35

Gamtosaugininkų papirkimą Vodka įskaitė jau į investicijas, tai problemų nėr. :D

2004 Gruodžio 30 d. 14:38

BRM >> tu suprask tai, kad viskas yra imanoma. Kameras pastatyti dabar butu galima betkur, tvoras itaisyti irgi nebutu sunku, o greitushke keliose vietose pastatytum, kad nereiktu toli vaziuoti. Sakau tik reikia kad tai kam butu naudinga, ai investuotu pakankamai $ ir vel cia vyktu gonkes.

wialniaz >> bet tie tilkedrobai tai yra didelis SH :(

2004 Gruodžio 30 d. 14:39

beje, jeigu ten vyksta kitos serijos gonkes, tai vadinasi nera ten jau taip ir nesaugu.

2004 Gruodžio 30 d. 14:40

ir dar, su dabartine formule nera jau taip ir lengva uzsimushti ;)

2004 Gruodžio 30 d. 14:41

Vodka>>> o kaip su gerbejais tu manai jiems butu idomu sedeti vienoje trasos vietoje ir matyti geriausiu atveju kilometra trasos niekas neeitu i tokias lenktynes nes nieko nesimato o kitose siuolaikinese trasose nusipirkus geriausius bilietus gali matyti beveik visa trasa

2004 Gruodžio 30 d. 14:43

BRM >> o kaip ralis? ten matai ir tik viena posuki, bet zmoniu susirenka tai belekiek, vadinasi zmonem uztektu matomo ir to vieno kilometro, plius prie tribunu stovetu didelis ekrranas, per kuri transliuotu gonkes ish kitu vietu

2004 Gruodžio 30 d. 14:44

Vodka>>> del uzsimusimo tai manau cia klysti gi matei kaip ralfas JAV GP trenkesi tai tu isivaizduok dabar ji taip lekenti i medzius is jo liktu tuscia vieta nekitaip

2004 Gruodžio 30 d. 14:46

BRM >> tai pagal tave isheina taip, kad kur kitos serijos lenktynes cia vyksta, tai ant tu pilotu saugumo visi yra padeja? nes leidzia vaziuoti tokioj nesaugioj trasoj..

2004 Gruodžio 30 d. 14:47

Kad nesaugu tai faktas. Bet va 24h gonkės tai eina kažkaip, ir lietuviai važiavo. Naktį tai išvis žiauru turėtų ten būt, jei kokia avarija ar kas tai...

Vodka, kas dėl užsimušimų su formule, teoriškai ir 94 nebuvo taip lengva užsimušt. Bet vat užsimušo... Nes per grynus atsitiktinumus: Sennai ratas pvz užkrito su pakaba. Ir tas niekaip nesusiję su kokpito stiprumu - kuris atlaikė smūgį į sieną. Panašius ir čia sindromas gali būt, jei atsitiktų kas nors kaip Kimiui vokietijoj tai primeti kiek jis skristų per visokius kalnus ir girias iš trasos? Arba kaip MS 92 vengrijoj, gerai kad tais laikais buvo jau saugos zona hungaroringe, o jei būtų siena kaip nordschleife, tai būtų ir užsimušęs. Atsitiktinumai viską lemia... o nordschleife jiems geriausia dirva atsirasti.

2004 Gruodžio 30 d. 14:49

wialniaz >> na tai ka ir sakau, reiketu skirti $ ir ten saugumo problemu manau neliktu tikrai

2004 Gruodžio 30 d. 14:54

Nežinau ar esi bandęs Nordschleife tarkim ant f1c, bet vietom ten saugumo pagamint neįmanoma, nes yra skardžiai atskirti tvora nuo asfalto, jei per tą tvorą perskrisi, tai ir nusibaladosi nuo kalno kapodamas kiekvieną medį...

Net jeigu ir paaukotų kas nors kelis milijardus tam, tai trasos išlaikymas pagal F1 standartus jau kiek kainuotų. Prižiūrėjimas, dabar gi nebe 70 ieji jau...:(

2004 Gruodžio 30 d. 15:01

wialnias >> tai aishq kad bandes, bet ten aplinka padartyta tai nelabai tikrovishkai kaikuriose vietuose. O skardziu norint ishvengti galima pakeistyi toj vietoj posuki, kad nuo skardzio toliau atsitraukti ;)

2004 Gruodžio 30 d. 15:13

Vodka>>> del gerbeju ralio gerbejai prie to iprate o F-1 ne. i sias lenktynes susirinktu tik vietiniai nes uzsienieciai manau tikrai rinktusi kitas lenktynes

2004 Gruodžio 30 d. 15:19

Vodka, su texture updatu, viskas tikroviška išskyrus krūmus prie trasos.

BRM kaip nekeista tai susirinkdavo ten daug. nežinau, užsieniečiai ar ne. Bet keista, pilna trasa žiūrovų, keli šimtai tūkstančių. Nors kai pagalvoji, ko ten grūstis, kai pamatai bolidus tik 14 kartų per gonkes pravažiuojančius...

2004 Gruodžio 30 d. 15:21

wialnias >> pasiulytu kasnors paziureti 14kartu i tuos bolidus ir vyktum su mieliausiu noru ;)

BRM >> rinktusi ir uzsenieciai tu tik nepergyvenk

2004 Gruodžio 30 d. 15:43

Vodka>>> manau tie uzsienieciai kurie per viena sezona nuvaziuoja tik i vienas lenktynes(o tokiu yra dauguma) tikrai nesirinktu sios trasos

2004 Gruodžio 30 d. 15:53

ai ir dar vienas dalykas del sios trasos reiketu keisti kvalifikacijos tvarka nes kad lenktyninkas vaziuodamas 22 kilometrus viena rata maksimaliai susikaupes sunku tiketis nes net dabar tokiam coulthardui iskyla problemos del susikaupimo ir klaidu per ta kvalifikacija padarytu lenktyninkai labai daug ne as neisivaizduoju kaip tokioje ilgoje trasoje galetu vykti F-1 lenktynes

2004 Gruodžio 30 d. 15:56

BRM >> jei neisivaizduoji, tai pasidomek kaip seniau vygdavo cia F1 gonkes

2004 Gruodžio 30 d. 16:01

Vodka>>> seniau vyko cia nieko nuostabaus bet dabar tai neisivaizduojama

2004 Gruodžio 30 d. 16:05

BRM >> uztrauk zolytes ir pasinerk i vaizduote savo :D

2004 Gruodžio 30 d. 16:08

Seniau buvo seniau... Ir Monza be run-offų ir Prancūzijos kažkoks viešasis kelias su medžiais šalia, pro kuriuos skersom ant 200 pjaudavo ir visiem nusispjaut būdavo. Požiūris būdavo toks: bijai - nevažiuok.

Dabar gi tik visokių Ralfukų priviso, kuriems nesudaužomi kokpitai ir šalmai, su belekokio ilgio saugos zonom jau yra baisiai pavojinga.

2004 Gruodžio 30 d. 16:08

Vodka>>> reiks pabandyti

2004 Gruodžio 30 d. 16:10

wialnias>>> jo tie laikai buvo nuostabus aisku zudavo daug bet uztat kokios lenktynes budavo

2004 Gruodžio 30 d. 16:13

tai ir dabar galima tapati padaryti, jei tik nebutu tos elektronikos

2004 Gruodžio 30 d. 16:15

Vodka>>> nelabai nes visos trasos suletintos S formos posukiais

2004 Gruodžio 30 d. 16:27

visame grazume :)
http://www.racingcircuits.net/Germany/Nurburgring%201967.gif

2004 Gruodžio 30 d. 17:42

Vodka>> o kur cia grazumas? Man tai kazkokia $%^&ia atsidaro....

2004 Gruodžio 30 d. 17:47

chemic>>> man ir neatsidaro

2004 Gruodžio 30 d. 18:02

į Ralį susirenka daug nes ten chaliavai, o čia už tokią sumą nesąmonė būtų, kaina turėtų būti atitinkama, o kaip jūs ten šnekat milijardus investuoti, koks tikslas? ne formulei tokios trasos, jeigu jau 80-taisiais susivokė kad negera trasa, tai jūs po dvidešimties metų dar nepasiekėt to supratimo

F-1.lt pulsas