Istorinė, trasų trasa. 22.8 km rato ilgis. Daugiau nei 170 posūkių.
Neoficialus rato įveikimo rekordas - 6m 11.13s. Jį nuvažiavo Stefanas Bellofas (antras herojus kartu su A.Senna važiavęs 84 Monake nerealiu tempu), su Porsche 956, žuvęs 85 metais Spa, Eau Rouge irgi su tokiu pat Porsche...
OnBoard:
http://gruneholle.free.fr/Vids/Soren_M3_Divx504_1_350.avi
Pakomentuosiu biški šitą video:
Reikalas prasideda nesveiko ilgio tiesiosios pabaigoj, kuri pasibaigia tokiu keistos formos vingiu. Po to vingio, sukama į dešinę, jei važiuotų tiesiai, atsidurtų dabartinio Nurburgringo finišo tiesiosios pradžioj. Lenda į apaugusiais medžiais pakalnę, prasideda legendinio Nordschleife ratas ir visokiom varganom Ford Fiestom apsiginklavę Grand Prix istorijos fanatikai kelyje.
Lėti Hatzenbach ir Hocheichen vingiai, pralenkiam kelias britvas. Paskutinis vingis į dešinę, ir tada pasukus į kairę prasideda viena iš daugelio smagių vietų - pakalnė į Flugplatz posūkį, prieš kurį drasūs vyrai skraidydavo šitaip: http://www.f1.no/jpg/surtees_nurb67.JPG ir dar aukščiau. Įmynę dugną pravažiuojam tiltuką ir štai ta vieta, kur kadaise jie pakildavo, tiesa su BMW'u iš kurio nufilmuotas šitas onboardas nelabai pakilsi, o jei ir pakilsi tai nusileist gali ne visai sėkmingai ir nukošt ta britvininką prieky, arba neįsipaišyt į patį vingį, po kurių eina dar keli, dar greitesni vingiai. Normaliom sąlygom - be serijinių mersų ir britvų pašonėj - šita nelygi distancija pravažiuojama įmynus dugną, pakol privažiuojama Schwedenkreuz pakalnė, kur be kokio nors sparno ant mašinos gazą įmynus važiuot tikrai nerekomenduotina. Ypač kai dar va, golfas maišosi.
Nors formulės ir tais laikais, mano žiniom mindavo per šitą vietą flat-out, kur vėl reikėjo igūdžių, nes iškart davažiuoji Aremberg, į kurį reik ilgai stabdyt ir dar nelygioj vietoj. O klaidų stabdant daryt negalima, siena nors dabar va kaip matau šitam video toli jau, anksčiau ji buvo per pora metrų nuo trasos. Po tiltu, nežinau kam čia tas tiltas, bet sena jo versija egzistavo netgi 6-am dešimtmety, kai dar žiūrėjau Fangio atrodo onboardą, tai tas tiltas stovėjo. Tik akmeninis ir arkos formos.
Iš už tilto, vėl gazas iki dugno jei nėra keliautojų aplink, į stačią pakalnę ir į dar statesnį kalną, kur kaip suprantu stabdyt yra sudėtingiausia, nes stabdydamas suki į kairę, kažkiek į dešinę, o iš posūkio turi vėl išvažiuot varydamas į kairę ir vėl į dešinę. Ot įvairovė, joks Tilke šitaip nesugalvos.
Vėl spaudžia dugnų iki Metgesfeld dvigubio dešinio posūkio, pirmam vos vos pristabdo, o antras daug staigesnis ir pavojingesnis, be to už jo ir trumpos laukia labai lėtas dešinysis. Nedidelis chicane'as, tada dvigubas į dešinę, kur vėl, saugumas nulinis, nes išorėj siena, o už tos išorės - skardis su medžiais.
Pristabdo, į kairę pro raudonai baltą padangų sieną, nedidelė tiesioji, per tiltą po kuriuo J.Stewarto laikais būdavo vienintelė gydymo įstaiga ant visos 22 km trasos. Taip ir vadindavosi vokiškai - Krankenhaus. 90 laipsnių kampo dešinys posūkis ir dar į kalną kylantis, tais laikais skersom lipdavo į jį, kai net kerbų nebūdavo aplink. Nedidelė tiesioji, ir staigus į kairę posūkis, kur jei neklystu būtent čia Lauda apdegė.
Vidutinio greičio į dešinę, pralenkia geranoriškai užleidžiantį kelią Z3 ir tada ilgas ir vingiuotas kelias, kur gazas neatleidžiamas iki Angst Kurve.
Du posūkiai į dešinę, nedidelis kalnas ir bene pats žymiausias posūkis visoj trasoj - Karuselė. Visi važiuoja per tą betoninį pasvirimą, po karuselės jau nieko įdomaus, vien vidutinio greičio posūkiai, kuriuos užbaigus eina dar viena "mažoji karuselė", ir vėl nuobodi tiesioji kurios pabaigoj viskas ir prasidėjo.
Dar daugiau onboard jei kam įdomu:
http://www.8200rpm.com/stuffvids/DSC/dsc_race4_2004_nurburgring_vdbos.wmv
http://www.8200rpm.com/stuffvids/nbgrhrlap1.wmv
http://www.8200rpm.com/stuffvids/nbgrhrlap2.wmv
http://nurburgring.free.fr/Vids/keith_12fps_divx504_350_ie.avi
Info:
http://213.239.207.198/nuerburgring.de/99.html
Ratas su 500 arklių BMW'u Nordschleife - 175 Eurai :)