Tai idomu: skaiciai is F-1

2009 Vasario 22 d. 13:39

Jei randate ivairiuose saltiniuose kazkokiu idomiu skaiciu susijusiu su F-1 technika, meskit cia!
Tai idomu:
Pilotas per Grand Prix praranda apie 2kg svorio.
Vidutine kokpito temperatura apie 50 laipsniu celsijaus.
Be traukos kontroles bolido isibegejimas (BMW):
0-100km/h 2.75s, 0-200km/h per 5.05s. 50 metru iveikiama per 0.75s.
Stabdant nuo 300 iki 200km/h patiriama 4.5g
Karboniniu stabdziu disku ir kaladeliu minimali darbine temp 500- 650 laips. celsijaus.
Stabdant temperatura pasiekia daugiau nei 1000 laips. celsijaus.
Kaikurias monokoko dalis sudaro iki 60 sluoksnių anglies pluošto. Vienas anglies pluošto sluoksnis yra maždaug 6 mikrometrai storio.
Padangų temperatūra pasiekia iki 130 laipsnių karščio. Jei temp. mazesne padangos pradeda grūdėts.
Po lenktyniu komandai reikia 8 darbo valandu isardyti bolida, pratestuoti, pakeisti individualius komponentus ir vel ji surinkti.
Reikia 120 valandu surinkti BMW varikli, kuris susideda is apytiksliai 1100 skirtingu detaliu ir apie 5000 detaliu bendrai.
Pikinis stūmoklio greitis yra 40 metrų per sekundę - nuo 0 iki 100 km/h per 0,3 milisekundžių. Vidutinis stūmoklio greitis yra apie 25 metrų per sekundę.
Svaistiklis yra veikiamas apytiksliai 3 tonu jega.
Bolido ismetimo sist. ikaista iki 950 laips. celsijaus.
Per lenktynes BMW V8 variklis atlieka 6.5 milijono uzdegimu (verciant pazodziui).
Surinkti nauja BMW greiciu deze uztrunka apie 40 valandu.
Pavaru perjungimo procese ijungtos pavaros pakeitimas kita uztrunka 0,004s kad tai suvokti, tokiu pakeitimu atliktum 50 kartu per viena akies sumirksejima.
Tepalo temp. greiciu dezeje gali siekti 150 laips. celsijaus.
Mechanikas reguliuojant pavarų dėžę gali rinktis iš daugiau nei 50 skirtingų pavaros perdavimo santykių, siekiant pritaikyti atitinkamai trasai.
Ir pabaigai toks biski primenantis zmogaus slapimo pridavima tyrimams:D Kai bolidas atvaziuoja is trasos i boksus, paimami tepalo meginiai analizei ir pagal tai kiek metalo pedsaku randama yra sprendziama variklio bukle.
Tai tiek. Verciau pats tai sorry uz klaidas...

2009 Vasario 23 d. 14:05

man sitas patiko ;] jei dar ka rasi mestelk, siaip vertimas tikrai geras ;]

2009 Vasario 23 d. 14:46

Gal gali nurodyti originalo saltini?

2009 Vasario 23 d. 17:09

Xtremez>>> Cia yra dvieju daliu straipsnis, bet pirma dalis nelabai technine http://www.formula1.com/news/features/2009/2/8944.html
O vat antra dalis jau nesa link technikos http://www.formula1.com/news/features/2009/2/8949.html
Adminai neturetu cenzuruoti situ nuorodu, bet jei ka tai yra is oficialaus F1 saito.

2009 Vasario 26 d. 21:28

Uzejau i Williams komandos puslapi. Ten taip pat yra duomenu apie ju bolida. Cia keli idomesni:
Variklio svoris 95kg.
0- 60mph per 2,3s.
0- 100mph per 3,8s.
Nuo 0 iki 100mph ir atgal iki 0mph per 5,5s.
Nuo top speed iki 0mph per 3s.
Monzoje FW31 pasieks 220mph maks greiti.
Cia toks biski juokingas: energija panaudojama suletinti bolida nuo 315km/h iki 185km/h prilygsta tokiai energijai kurios reiktu drambliui pasokti 10m i ora. :)
Vairuotojai per lenktynes pakeicia pavaras iki 2800 kartu, o tokio tipo trasose kaip Monakas sis skaicius sokteli iki 4000 kartu.
Ir dar keli ne tokie ispudingi:
Per lenktynes vairuotojai duoda apie 250 autografu ir vidutiniskai 20 interviu.
Vairuotojo sirdies daznis per lenktynes pasiekia 190 k/min ...
Kas skaito angl.: http://www.williamsf1.com/car/facts-stats/

2009 Vasario 27 d. 14:41

Kazkada "f1 savaitej" skaiciau, kad bolidu dazyme irgi yra skaiciuojamas svoris. Bolidui isdazyti naudojama ~190g dazu.

2009 Kovo 01 d. 14:12

Štai ir aš radau keletą:

F-1 bolidai turi daug aerodinaminių detalių, svarbių lenktyniauti trasoje. F-1 bolidai sukuria tokią spaudžiamąją jėgą, kad lėkdami 200 km/h. greičiu jie galėtų riedėti lubomis.

F-1 bolidu kokpitas yra 5 kartus stipresnis už tokio paties storio plieną.

2004m F-1 bolidu dalių kainos:
[b]Padangos.[/b] Viena kainuoja 1500 svarų (6500 LT), per metus sudėvima 900 = 5850000 LT
[b]Vairaratis.[/b] 30000 svarų (150000 LT), per metus sunaudojama 10 = 1500000 LT.
[b]Degalų bakas.[/b] 10000 svarų (50000 LT), per metus sunaudojami 8 = 400000 LT.
[b]Variklis.[/b] 180000 svarų (900000 LT), per metus prireikia 170 variklių = 153000000 LT.
[b]Pavarų dėžė.[/b] 65000 svarų (325000 LT), per metus sudėvima 16 = 5200000 LT.
[b]Užpakalinis sparnas.[/b] 15000 svarų (7500 LT),
per metus prireikia 15 sparnų = 1125000 LT.
Visa tai radau knygoje ,,Automobilių ir motociklų Sporto žinynas"

2009 Kovo 01 d. 22:56

Cia vienai formulei 170 varikliu per metus? Net ir dviem nesveikai daug atrodo.

2009 Kovo 02 d. 15:51

Tikriausiai taip. Tikrai didžiulis kiekis varikliu metams. Dabar mažiau reikia.

2009 Kovo 02 d. 16:01

Tikrai nereikejo 170 varikliu, logiskai pamastykit... gal 0 per klaida isivele :)

2009 Kovo 02 d. 16:06

Na gali ir taip būti nes dar karta atsiverčiau ta knyga tai tikrai taip parašyta. Gali būti kad kokia klaida.

2009 Kovo 02 d. 16:20

na,jeigu knyga isleista apie 1996 tai varikliu skaiciu gal ir "protingas" nes kiekvienose lenktynese naudodavo vis kita varikli ir dar bandymu nepmirskim ;)

2009 Kovo 02 d. 16:42

ta knyga 2008 metu

2009 Kovo 02 d. 16:50

Del tu varikliu tai visai realus skaicius. Anksciau gi kitokios taisykles buvo. Jei matematika atlieki: 170 varikliu tarkim komandai (dviem bolidam), tai vienam bolidui 85vnt., o tai apie 5 variklius lenktyniu savaitgaliui. Aisku savaitgaliui visu 5 gal nepanaudodavo, bet gi kur dar bandymai.... Bet kuriuo atveju apie si sporta jau ne viena karta suzinau vis kazkoki nerealu skaiciuka, kuris, kad ir kaip butu neitiketina, yra tiesa.

2009 Kovo 02 d. 16:55

Taip knyga 2008 metu. Tiktai kad visi tie duomenis 2004 metu Jaguar R5

2009 Kovo 03 d. 03:00

Belenkokiem metam ziurint varikli keisti vos ne kas antra diena (jei isbrauksim tarpseznoi, tai tas skaicius zenkliai sumazeja), nelabai realu atrodo. Sorry, bet tiesiog netikiu. Net jei tai butu ir abiem bolidam

2009 Kovo 03 d. 14:21

paskaiciuokim... kazkur lygtais girdejau, kad budavo vos ne 4 varikliai bolidui per savaitgali... treniruotes, kvala bei lenktynes. vadinasi 8 varikliai komandai per savaitgali. 17 etapu - 136 varikliai per sezona vien lenktyniu savaitgaliams. dar pridekim treniruotes.. visai normalus skaicius. nes ten gi tuos variklius keisdavo anksciau vos ne kaip padangas.

2009 Kovo 03 d. 17:07

Įdomu ką su nereikalingais varikliais daro? Galėtu kaip atributika dalimis per internetą pardavinėti:D

2009 Kovo 04 d. 19:59

speed,>>> matai jei pardavinetu, tai kiltu pavojus kad isaiskes paslaptis is kokio metalo pagamintos detales...Ten gi ateiviu produktai :alien: :jump:

2009 Kovo 05 d. 16:11

:lol:

2009 Balandžio 08 d. 12:44

Nepamirskit dar, kad 2004 metais ir varikliu tobulinimas buvo leidziamas, o tai reiskia, kad bolidai vaziuodavo su patikimomis ir isbandytomis modifikacijomis. Tuo tarpu papildomai naujausiu patobulinimu prifarshiruoti varikliai budavo be perstojo svilinami ir nurasomi gamyklose bei bazese. Jeigu iskaiciuoti ir tuos, tai nenustebciau, kad komandos mastu iseitu 170 net ne kartu, o kiekvienam bolidui.
vaidazzz7> Tu paciu metu tai gal ir yra koks nors pavojus, bet ankstesniu tai tikrai ne. Pasivaiksciok po firmines komandu parduotuves uzsienyje, tikrai rasi visokiu daliu parduodamu. Konkreciai Italijoje, tai bet kurios stambesnej Ferrari krautuvej matydavau tai koki stumokli su svaistikliu, tai duslintuvo fragmenta, karta (Modenoj berods) netgi visa variklio bloka, jau nekalbant apie smulkmenas a la voztuvai, zvakes ir pan. Viskas su konkreciais aprasymais, kuriais metais, kokiose lenktynese, kurio piloto bolide dalis buvo sumontuota, su autentiskumo sertifikatais, su kruvom parasu, iskaitant ir lenktyninko autografa, bla bla bla. Taip kad produktai tikrai zemiski.... kainos tiktais kosmines :D

2009 Balandžio 08 d. 15:43

170 varikliu per sezona... Skaiciuojam :) 2 varikliai vienam pilotui per savaitgali, kaip minimum! (68 varikliai), + atsarginis bolidas su varikliu (17 varikliu). Jau turim 85 variklius per metus (ir tai tik lenktynem). Prisiminkim, jog buvo neriboti bandymai. Vienu metu bandymus atlikdavo 3 pilotai (2 pagrindiai + bandytojas, o kartais ir daugiau bandytoju). Grubiai galima imti 10 bandymo sesiju sezono metu, tai jau ~ 40 varikliu. Likusius ~45 variklius isnaudodavo tarpsezoniniu bandymu metu, ir jauciu, kad dar ir pritrukdavo :D

2011 Gegužės 22 d. 12:31

Man kilo vienas klausimas, bet nenorėjau specialiai jam kurti naujos temos. Smagu, kad atkapsčiau šitą diskusiją - įdomu paskaityti ankstesnius postus :goodjob:
O dabar mano klausimas:
1. Kada buvo įvestas minimalus reikalaujamas bolido svoris? Kaip suprantu, jis ne visada buvo.
2. Ar visada buvo matuojamas svoris bolidas+pilotas, ar anksčiau buvo matuojamas tik bolido svoris?
2. Kaip kito tas minimalus reikalaujamas bolido svoris bėgant metams?
Ačiū už info ;)

2011 Gegužės 22 d. 12:31

Ooops, vis dėl to klausimai net trys :D na bet visi ta pačia tema :)

TOP naujienos

F-1.lt pulsas