Jei randate ivairiuose saltiniuose kazkokiu idomiu skaiciu susijusiu su F-1 technika, meskit cia!
Tai idomu:
Pilotas per Grand Prix praranda apie 2kg svorio.
Vidutine kokpito temperatura apie 50 laipsniu celsijaus.
Be traukos kontroles bolido isibegejimas (BMW):
0-100km/h 2.75s, 0-200km/h per 5.05s. 50 metru iveikiama per 0.75s.
Stabdant nuo 300 iki 200km/h patiriama 4.5g
Karboniniu stabdziu disku ir kaladeliu minimali darbine temp 500- 650 laips. celsijaus.
Stabdant temperatura pasiekia daugiau nei 1000 laips. celsijaus.
Kaikurias monokoko dalis sudaro iki 60 sluoksnių anglies pluošto. Vienas anglies pluošto sluoksnis yra maždaug 6 mikrometrai storio.
Padangų temperatūra pasiekia iki 130 laipsnių karščio. Jei temp. mazesne padangos pradeda grūdėts.
Po lenktyniu komandai reikia 8 darbo valandu isardyti bolida, pratestuoti, pakeisti individualius komponentus ir vel ji surinkti.
Reikia 120 valandu surinkti BMW varikli, kuris susideda is apytiksliai 1100 skirtingu detaliu ir apie 5000 detaliu bendrai.
Pikinis stūmoklio greitis yra 40 metrų per sekundę - nuo 0 iki 100 km/h per 0,3 milisekundžių. Vidutinis stūmoklio greitis yra apie 25 metrų per sekundę.
Svaistiklis yra veikiamas apytiksliai 3 tonu jega.
Bolido ismetimo sist. ikaista iki 950 laips. celsijaus.
Per lenktynes BMW V8 variklis atlieka 6.5 milijono uzdegimu (verciant pazodziui).
Surinkti nauja BMW greiciu deze uztrunka apie 40 valandu.
Pavaru perjungimo procese ijungtos pavaros pakeitimas kita uztrunka 0,004s kad tai suvokti, tokiu pakeitimu atliktum 50 kartu per viena akies sumirksejima.
Tepalo temp. greiciu dezeje gali siekti 150 laips. celsijaus.
Mechanikas reguliuojant pavarų dėžę gali rinktis iš daugiau nei 50 skirtingų pavaros perdavimo santykių, siekiant pritaikyti atitinkamai trasai.
Ir pabaigai toks biski primenantis zmogaus slapimo pridavima tyrimams:D Kai bolidas atvaziuoja is trasos i boksus, paimami tepalo meginiai analizei ir pagal tai kiek metalo pedsaku randama yra sprendziama variklio bukle.
Tai tiek. Verciau pats tai sorry uz klaidas...