T. Gossas: MCL33 kūrimas buvo ypatingas

T. Gossas: MCL33 kūrimas buvo ypatingas
logo 2018 Vasario 25 d. 06:00, McLaren

Konstrukciškai „McLaren MCL33“ buvo loginė praėjusiųjų metų bolido tąsa, bet kartu komanda dirbo pilnai pasinaudodama pirmųjų metų prie naujojo pakeitusio reglamento patirtimi.

Komandos technikos direktorius Tomas Gossas: „2017 metų bolido atveju mes turėjome prisilaikyti atitinkamų komponuotės sprendimų, kurios buvo padiktuotos mūsų tuometinėmis žiniomis. Bet dabar mes apsiginklavę pernai metų patirtimi, kurią mes panaudojome kurdami MCL33 ir koreguodami jos konstrukciją.

Suprantama, mes dirbome prisilaikydami ankstesnės koncepcijos. Prezentacijoje mašina atrodo kaip ankstesnio modelio evoliucija ir mes tęsime MCL33 modernizavimą sezono eigoje“.

Kurdami naują važiuoklę, „McLaren“ konstruktoriai susikoncentravo ties mašinos komponuotės tobulinimu, stengdamiesi ją padaryti kur kas tvarkingesnę, paprastesnę ir grakštesnę.

„Darbas ties bolido komponuote pasilieka mūsų dėmesio centre, - patvirtino T. Gossas. - Bet šiais metais mes pasistengėme surasti kokybišką ir tvarkingą sprendimą, kuris aerodinamikos specialistams duotų veiksmų laisvę dirbant su mašinos korpusu“.

MCL33 dabar jau montuojamas „Renault“ variklis ir, T. Gosso žodžiais, perėjimas prie prancūziškų jėgainių buvo susijęs su tam tikrais sunkumais: „Šios permainos privertė mus kaip reikiant padirbėti. Nors reglamentas reikalauja, kad priekiniai ir galiniai jėgos agregato tvirtinimai būtų identiški visiems jėgainių gamintojams, tačiau „Renault“ jėgainės architektūra ir komponuotė skiriasi nuo to, su kuo mes turėjome reikalų anksčiau.

Dabar „Formulėje-1“ yra naudojami dviejų komponuočių jėgos agregatai: „Yra „Mercedes“ ir „Honda“ koncepcija, kur kompresorius yra priekinėje variklio dalyje, o turbina – gale, kartu motoras generatorius MGU-H yra montuojamas tarp cilindrų grupių; bet yra ir „Ferrari“ bei „Renault“ koncepcija, kai kompresorius yra už variklio, o prieš jį tarp V forma išsidėsčiusių cilindrų yra MGU-H.

Abu požiūriai turi savų pliusų ir minusų, bet asmeniškai aš esu  už „Renault“ koncepciją. Perėjimas prie šių jėgainių pareikalavo iš mūsų pakeisti požiūrį integruojant jėgainę į važiuoklę. „Renault“ komponuotės pranašumas yra tas, kad mes galėjome pastumti variklį į priekį, bet kadangi kompresorius yra jo gale, reikėjo taip išdėstyti išleidžiamojo kolektoriaus vamzdžius, kad jie būtų išversti į priekį, bet neturėtų įtakos komponuotei apskritai.

Mums teko pakeisti mašinos galinės dalies konstrukciją – galinės pakabos, aušinimo sistemos konfigūraciją ir srities, kurioje montuojama pavarų dėžė. Norint viską padaryti kokybiškai, mums teko plušėti ištisas dvi savaites. Bet mes buvome tam pasiruošę, kadangi žinojome, kad teks spręsti panašų uždavinį, bet reikia tik stebėtis, kad mūsų specialistai visa tai atliko per sąlyginai trumpą laiką“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794