kadangi po lenktynių italijoje pasigirdo balsų, norinčių sužinoti kaip veikia traction control'as, trumpai apžvelgsiu pagrindinius momentus.
pagrindinis šitos rašliavos šaltinis - http://www.f1technical.net/article7.html
taip pat http://www.atlasf1.com/2000/dec27/shoebotham.html
ir be jokios abejonės gūglas.
taigi. kas vis dėlto yra traction control'as (toliau - tc)? kalbant paprastais žodžiais, tai sistema, neleidžianti prasisukti galiniams bolido ratams. iš principo tc yra labai paprasta sistema - ji susideda iš 4 greičio matuoklių, sumontuotų ant kiekvieno rato. bolidui judant trasa, mikrokontroleris pastoviai lygina priekinių ir galinių ratų sukimosi greičius. kai galinių ratų sukimosi greitis pradeda viršyti priekinių ratų sukimosi greitį, galima padaryti trivialią išvadą - galiniai ratai prasisuka. mikrokontroleris sumažina variklio galią iki tol, kol ratai nustoja prasisukinėti.
toks būtų supaprastintas tc sitemos vaizdas.
pasak renault specialistų, geriausiai bolidas ant trasos jaučiasi tada, kai galiniams ratams leidžiamas _šiek_tiek_ didenis sukimosi greitis nei priekiniams, nes f-1 padangos pasiekia optimalias charakteristikas tada, kai _truputėlį_ prasisuka. greičių skirtumas yra keičiamas testavimo metu. dažniausiai sukimosi greičių skirtumas neviršija 1-2%.
ar tc sistema yra pritaikoma konkrečiai trasai? taip, tc yra reguliuojama kiekvienai trasai atskirai. tačiau tai yra sąlyginai paprastas darbas. dažniausiai tai daroma lyginant ratų įveikimo laikus, t.y. su skirtinga tc konfigūracija apvažiuojama keletas ratų, o po to išrenkama optimali sistemos būklė.
ar šlapioje trasoje tc sistema gali neveikti/veikti blogai? vienareikšmiškai - ne, nes tc sistemos leidžiamas greičių skirtumas tarp priekinių ir galinių ratų yra tiesiog per mažas kad pasikeitusios trasos charakteristikos įtakotų tc sistemos darbą.
tiek apie traction control'a. jei kažką praleidau - norintys papildys.