traction control

2004 Rugsėjo 14 d. 12:30

citroen>> traction nenaudoja stabdziu pristabdant ratus, vieno rato tc negali pristabdyti nes tc principas veikimo yra apribojami variklio sukiai ties atitinkamu skaiciumi tam kad butu islaikytas reikiamas ratu prasukimas, o kai ratas perdaug prasisuka sukiai yra sumazinami ir tiek, nera naudojami stabdziai.

2004 Rugsėjo 14 d. 12:30

official > stormeris aukščiau minėjo diferiancialą. Per jį sukimo jėga paskirstoma ratams tolygiai, kai jie važiuoja poūkyje, nes pagal 2?D galima lengvai pamatyti, kad išoriniai ratai važiuoja didesnį kelia nei vidiniai. Tam reikalui jie turi suktis greičiau. Taj jei tu sugebėsi kiek smarkiau pristabdyt vidinį ratą, tarkim stabdžių pagalba arba naudojant frikcinį diferiancialą, kaip sankaba mašinoje, tačiau atleisk man aš nežinau kas ten naudojama, todėl tik spėju, taigi, naudojant kurį būdą ir papildomai pristabdant vidinį ratą išorinis turi galimybę suktis greičiau.
Aš neknisiu interneto ir nejieškosiu, nes tai kolosalus darbas, bet jei tau iš tikrųjų įdomu sužinoti apie bolidų techninę pusę, o ne tik bandyti kaip nors pateisinti Šumį tada siūlau tokį fainą puslapiuką f1mech. Nežinau ar dar veikia, bent prieš metus veikė. Bandyk jieškot. Jei neras googlas tada padėsiu, paklausiu Šerloko ir jis tikrai suras. Bet tik jei tau tikrai įdomu.
Šiaip ESS lengvai susitvarko su serijinio automobilio ratų reguliavimu. Tokia sistema bent prieš 5-6 metus kainavo apie 1500 doičmarkių. Kainos dabar nežinau. Esu tvirtai įsitikinęs, kad Feraris turi žymiai brangesnę ir tobulesnę sistemą. Visgi Feraris, kad ir kokio aukšto lygio bebūtų dirba su pisiukais, su paprasčiausiais vindausais. Čia vat nuvilia. Taj jei jie naudoja vindausus savo TC nustatymams, taj nieko keista, kad pirmi 2 ratai negalėjo TC būri normaliai užprogramuoti kaip šlapiai trasai - paprasčiausiai per didelis pavojus užkimšt sistemą. O gal priežastys kitos, neįsivaizduoju. Visgi TC pirmame posukįje Šumio neišgelbėjo.
Gambini > ką norėjai pasakyt pateikdamas citatą?

2004 Rugsėjo 14 d. 12:32

negrybaukim dar prie tu dalyku kur nereikai, nes cia reikia itraukti diferenciala ir t.t.

2004 Rugsėjo 14 d. 12:35

Stormer > nu ties sūkiais nežinau. Gal būt. Bet jei netyčia trakšinas sumažins sūkius per daug, tada akseleracija bus žymiai sunkesnė. Aš manau TC formulėje yra pakankamai sudėtinga ir protinga, kad galėtų naudoti kombinuotą būdą. Manau gali būti mažinami sūkiai, bet stabdžiai ir gi neblogas varijantas. Po to dar koks nors frikcinis įrenginys tarp transmisijos ir variklio. Nu nežinau, bet esu įsitikinęs, kad vienu būdu neapsiribojama.

2004 Rugsėjo 14 d. 12:40

protingas>> zinoma neapsiribojama bet variklio sukiai mazinami ir didinami balansuojant ties norimu ratu prasisukimo dydziu, juk per sekunde f1 variklyje ivyksta maksimaliai 3200kuro misiniu sprogimu ir kiekviena galima kontroliuoti, nesakau kad variklis yra visai isjungiamas ar pan bet sumazinami sukiai iki reikaimos ribos ir akseleracija nuo to negali nukenti, visada islaikomas norimas prasisukimas...

2004 Rugsėjo 14 d. 12:42

ir zinoma yra naudojamos pagalbines sistemos ir irenginiai bet pagrindine esme yra variklio sukiu ribojime- kas liecia tc. Veliau kaip sakiau prasideda diferencialai ir kita hujnia muinia kur geriau nelendam....

2004 Rugsėjo 14 d. 13:13

1_P> Norejau pasakyt, kad tas isslydimas nebuvo uzprogramuotas elektronikos ar pan. Ir sakymai, kad va Mysa nemoka vairuot per slapia trasa kai jam nepadeda elektronika nera visai teisingi.
O kas link EES, tai ar tai tas pats kas ESP? Jei tas pats, kuo as abejociau, istikruju, tai TC nera tas pats kas EES. Kadangi ESP, kartoju nezinau kaip EES, stabdo stabdziu pagalba tiek galinius tiek priekinius ratus. Gali stabdyt viena, gali kelis. Gali viena akseleruot truputi kita stabdyt ir pan.

2004 Rugsėjo 14 d. 13:23

Gambini>> ESP, kaip minejai kontroliuoja visus ratus, o TC - varanciuosius. Be to tarp tu sistemu yra tikra painiava. Paprastai kartu eina ir TC, ir ABS su EBD, ir ESP. Taigi galima ir pasiklysti

2004 Rugsėjo 14 d. 13:52

1_p> iš pradžių pradėjai lot kad ms grybas nes nemoka šlapioj trasoj važiuot, dabar jau kaltini ferrų kompus ir nesuveikusią traction control. tai apsispręsk kas kaltas dėl to spino, o ne mėtykis iš kairės į dešinę. labai nerimtai atrodo.

2004 Rugsėjo 14 d. 14:02

1_Protingas > tu 4tame lape (ilgo posto pirmoje puseje) apie vairo pasukimo laipsnio kontroliavima ir slydima. as manau, kad tuo uzsiima stabilumo kontrole. kuri pagal greiti kontroliuoja max vairo pasukimo galimybe. susukus max vaira ratai teik nesusisuka vaziuojant greit kiek susisuktu vaziuojant letai. F1 tech as neesu didelis zinovas, tad gal as ir klystu. taip pat manau, kad tokios sistemos, gal ir nevisiskai tokios o pritaikytos serijiniam automobiliam naudojomos placiai. koks jos zymejimas nezinau =]

2004 Rugsėjo 14 d. 14:18

fatalisimo>> sita sistema yra uzdrausta (vairo pasukimo kampo reguliavimas) O f1 bolida slapioje trasoje su slikais gali sumetyti visai ne del elektronikos, tai gali buti tik piloto klaida arba nepalankiu aplinkybiu susiklostymas, juk shumis apsisuko po to kai trenkesi i batona...

2004 Rugsėjo 14 d. 16:19

oficial > taip aš teigiau kaip tu sakai ir taip teigiau tik todėl, kad esu įsitikinęs ir per paskutinius bent 5 važiavimus lietuje mačiau kaip Šumis pasimesdavo, darydavo klaidas, prarasdavo pozicijas. Kadangi esu įsitikinęs, kad TC yra didelė FIA pagalba Ferariui ir Šumiui dėl jo vairavimo stiliaus, teigiu, kad Šumis išslydo iš trasos, nes blogai važiuoja esant slidžiai dangai, jei neveikia TC. Noriu paaiškinti, kad formulei visada yra slidu - ji slidinėja ant kiekvienos dangos, nes važiuoja ant išslydimo iš trasos ribos. Tą gali stebėti kai pilotas daro klaidą. Klaida visada pasireiškia išslydimu iš trasos. Įvedus TC šis pavojus sumažėjo dėl didelės pagalbos pilotui. Aš sakiau, kad TC Šumiui buvo reguliuota sausai trasai, tikintis, kad pirmus pora ratų Šumis savo jėgomis galės išvairuoti. Šumio sugebėjimų vairuoti reikėjo todėl, kad TC buvo reguliuota sausai trasai, o pirmus 2 ratus reikėjo vairuoti šlapiai. Šumis be TC negalėjo išvairuoti. Kas neaišku? Kur painiojiuosi? Aš nekaltinu, kad nesuveikė TC. Paprasčiausiai jos optimalaus veikimo buvo tikimasi po poros ratų - t.y. kai trasa pradžius. Šumis to neįvertino, pirmame posukyje TC nesuveikė kaip Šumis įpratęs - še tau ir klaida. Kas dar?
Kaip pameni Šumio klaidos trasoje pasibaigė 2002-aisiais, kai Feraris nuo sezono pradžios, o kiti nuo draudimo pabaigos pradėjo naudoti TC. Todėl tvirtai esu įsitikinęs, kad Šumis be TC turi vairavimo problemų.

2004 Rugsėjo 14 d. 16:54

1_p> tu tikrai manai kad leisdamas galiniams ratams suktis 1-2% didesniu greičiu nei priekiniams šlapioj trasoj padarysi spiną?

p.s. primenu, tema - traction control, ne ms vairavimo sugebėjimai.

2004 Rugsėjo 14 d. 17:06

official > as neesu visiskai tuo tikras, bet manau, kad imanoma net ir su TC (reguliuota sausai trasai) padaryti spin'a slapioje trasoje. ypac, kai MS buvo su sausai trasai skirtom padangom

2004 Rugsėjo 14 d. 17:12

Oficial > o aš drysiu priminti, kad ši tema apie TC sukurta tik dėl tavo ginčijimosi apie Šumio klaidą, todėl ir diskutuokim apie viską. Be to Šumio pavyzdys yra tinkamas nagrinėjant TC veikimą šlapioj trasoj. Dėl procentų nežinai nei tu nei aš, bet pagal teorinę mechaniką žinau, kad praradus sukibimą, t.y. slystant, slystama visomis kryptimis. Jei galinis ratas nelaikė šoninio slydimo atsitiko spinas. Beje įdomiai tu čia bandai tuos procentus pateikti. tai tu paklausk mechanikų, kurie pit stopų metu reguliuoja sparnų atakos kampą. Sakyk negi manote, kad tas vienas laipsnis gali įtakot važiavimą? Arba paklausk komentatorių, kodėl jie komentuodami akcentuoja, kad trasos temperatūra pasikeitė net 2 laipsniais, todėl bolido derinimas neatitinka.
Nei tu nei aš nežinom kiek proc ratas prasisuka, bet pasėkmes matei.

2004 Rugsėjo 14 d. 17:29

1_Protingas> Yra vienas bet...Kiek pamenu tai TC pilotas pats gali reguliuoti lenktyniu metu. Jis gali keist TC veikima slapiam ar sausam asfaltui.
Kokia isvada? Pamastyk pats...

2004 Rugsėjo 14 d. 18:05

[[[=
aš nesuprantu. NIEKAIP.
modeliuoju savo galvoj jau kokį šimtąjį kartą tokią situaciją:

tarkim, kad sureguliavom tc sausai trasai. staiga palijo. išlėkiau į trasą. privažiuoju prie posūkio, stabdau. išvažiuodamas iš posūkio minu iki dugno. variklio apsukos auga, galiniai ratai sukasi vis greičiau. staiga, galiniams ratams _dar_neviršijus_ nustatyto greičio limito (tarkim 102% priekių ratų greičio) jie pradeda prasisukt. MOMENTALIAI sudirba tc, sumažina variklio sūkius, ratai vėl sukimba su trasa. visa tai įvyksta MOMENTALIAI.

nu ir paaiškinkit jūs man idijotui, kaip padaryt spiną jeigu tc neleidžia prasisukt galiniams ratams ir sudirba praktiškai tuo pačiu momentu kai jie pradeda buksuot???


p.s. 1_p, tema sukurta pasėkoje tavo peizėjimo apie traction control sistemą, nes kalbėjai totalias nesąmones. apie šumio klaidą aš niekur niekada nieko nesakiau. apskritai net ferrari nepaminėjau. nedemonstruok čia savo paranojos.

2004 Rugsėjo 14 d. 18:14

http://www.escortpower.net/index.php?name=News&file=article&sid=94 Dar Rashko Kad Serijinese Mashinose Ir Stabdzhiai Atlieka Shioki Toki Vaidmeni Atlieka. O Tikrai Idomu Kajp Kelio Atzhvilgiu Matuoja Greiti, Pvz Lektuvuose

2004 Rugsėjo 14 d. 18:43

1_p>> gerai pamateme tavo antipatijas sumacheriui, o dabar klausyk: shumis pagavo 4ratu slydima toj vietoj kur acceleratorius buna atleistas, jei turi irasa tai pamatysi, jis slydo stabdymo iskart po 1kerbo...

2004 Rugsėjo 14 d. 18:46

O maza ratu prasisukima pvz tc reguliuotas sausai trasai pvz(107%) o slapiai reikai pvz(102%) tai ta 5% skirtuma galiam kompensuoti vairu, sumis to nesugebejo padaryti ir nereikai kaltinti tc dle sito, sumio juolab, - kai varo su tc jau trecius ar antrus metus tai jau ir pamirso kas atsitinka kai prasisuka ratai...

2004 Rugsėjo 14 d. 18:59

montoya> net neabejoju kad lėktuvuose visa tai realizuota gps sistemos pagalba.

2004 Rugsėjo 14 d. 20:16

lektuvuose greitis nustatomas 2budais: 1. Tai priespriesinio oro greitis, kadangi galimas atvejis kad skrendama pries veja arba pavejui tai galimos paklaidos. 2. Kaip minejo official gps, o kariniai lektuvai suncia i zeme IR spindulius(tiksliausias budas) na o seip apie tc snekam ne? :P

2004 Rugsėjo 14 d. 21:54

oficial > aukščiau parašytuose komentaruose ar citatose rasi kodėl sausoje trasoje geriausias sukibimas yra kai ratai šiek tiek prasisuka. Vėliau, mano komentare, pasvarstymuose, pagal teorinę mechaniką rasi pagrindimą, kodėl šis dalykas, t.y. ratų prasisukimas yra blogas kai trasa šlapia. Siūlau atidžiai pasiskaitinėt komentarus, prieš užduodant tuos pačius klausimus.

2004 Rugsėjo 15 d. 09:22

1_P> Is esmes tu ten ne pagrindei, o tik bandei aprasyti procesa. Ratu prasisukimas net esant slapiai trasai nevisda ( kartoju, nevisada ) blogas.

2004 Rugsėjo 15 d. 10:09

1_p> viskas būtų ok, jeigu esant šlapiai trasai padanga gražiai tvarkingai prasisukinėtų tuos leidžiamus 1-2%. bet manau nereikia būt proto bokštu, kad suprast elementarų dalyką - _minimalus_ (neviršijantis leistinos ribos) prasisukimas šlapioj trasoj _momentaliai_ pavirstų į prasisukimą kuris tą ribą viršija, o tada jau sureaguotų traction control. netiki? sėsk į savo auto ir bandyk ant šlapio asfalto prasukt varančius ratus 1% greičiau už varomuosius.

2004 Rugsėjo 15 d. 10:42

oj official nemaisyk f1 su paprastu auto... f1`e ten procento dalis gali viska kardinaliai nulemti esant aplinkybems...

2004 Rugsėjo 15 d. 10:50

juk slapioje trasoje su slikais, bolidas gali apsisukta net neijungus begio, nespaudziant acceleratoriaus, o del sumio tai jau metas uzbaigti sita diskusija, sumis slydo dar i ta posuki o tik po to apsisuko nes negalejo padeties taisyti vairu del to kad batonas trukde, ir viskas tc cia nieko deta, elektronika jokia irgi nieko deta, sumis pats neivertino trasos bukles ir padare klaida. Tai kad jei norit ant sumio pavaryti tai sukurkit ackira tema, nemaisykite cia su tc ar dar kokia nesamone

2004 Rugsėjo 15 d. 10:59

Tai
Aishku Jei Per Greitai I Posuki Ivarai Kad TC Nepades, Nes Ji Veikia tik akseleravimosi Metu

2004 Rugsėjo 15 d. 11:05

Matyt, kad tai buvo per didelio pasukamumo problema, kuria paprastai issprendzia ESP. Formuleje to nera...

2004 Rugsėjo 15 d. 11:05

Cia jums ne visokie EBD ar ESS ar dar kokie # , cia kaltina tc del soninio slydimo kai tc su situo net nesitvarko, f1 bolide nera jokiu stabilumo sistemu, viskas priklauso nuo draiverio o ka atlieka tc skaitykit auksciau.

2004 Rugsėjo 15 d. 11:13

citroen>> f1 bolidas gali prarasti stabiluma su danga del daugybes priezasciu, realiausiai tai tiesiog per daug agresyviai lindo i posuki ir del to slydo visais 4 ratais, o tokia klaida padaryti kaip tu pasakei tai maziausiai realu, tokiu atveju slystu tik priekis.

2004 Rugsėjo 15 d. 11:21

stormer>> tik priekis slystu per mazo pasukamumo atveju, o as minejau per dideli pasukamuma - o tai reiskia, kad pabega galine dalis. Ir as linkes manyti, kad visu 4 ratu slydimas atsiranda pries tai slystelejus galui.

2004 Rugsėjo 15 d. 11:28

na supratau, bet zinai niekas negali zinoti kas ten buvo, neparode juk is jo onboard kameros kad kazka butu galima sprest, bet bet kokiu atveju cia piloto klaida.

2004 Rugsėjo 15 d. 13:03

1_P> tavo isitikinimas apie MS vairavimo problemas daugiau emocijomis paremtas :) bet kazkaip neteko matyti jo klaidu susijusiu su TC "reguliavimu", o vat prisiminus 2003 australijos ir kanados GP, butent JPM isvaziuodamas is posukiu t.y. akseleruodamasis padare spinus, komentatoriai bande kalte suverst labai jautriai williams vaziuoklei, bet RS kazkodel tu problemu nebuvo :)

2004 Rugsėjo 15 d. 15:10

Jau metas sita tema uzrakinti :D

2004 Rugsėjo 15 d. 15:11

stormer>> issisemei? :D

2004 Rugsėjo 15 d. 15:17

oficial > aj neturiu aš laiko su tavim ginčintis. Pasakiau, kaip yra pagal vokslų motiną - panelę fiziką, tikslau pagal dinamiką. Jei tu nesutinki tai eik ginčintis su ponu Izaoku Niutonu. Iš tavo aklų postų matau, kad nesutinki vien todėl, kad tai liečia Šumį.
Vampire > ne emocinis o loginis, tačiau reakcija emocinė :)

2004 Rugsėjo 15 d. 18:56

stormer>
"juk slapioje trasoje su slikais, bolidas gali apsisukta net neijungus begio, nespaudziant acceleratoriaus"

trumpai paaiškink kaip tai įmanoma. aprašyk kokius veiksmus pilotui reiktų daryt kad padaryt spiną be akseleratoriaus.

1_p> tu čia ne savo fiziką pasakok, nes iš tavo bandymų atrodyt protingu gaunasi kaip visada - "ms gaidys". eik geriau papasakok kam nors savo istoriją apie bernio ir ms meilės nuotykius, gal ne visi dar girdėjo.

2004 Rugsėjo 15 d. 23:15

official>> Kokia tu lama negaliu ***. Tu *** cia komentuoji forumuose jei nezinai paprasciausiu dalyku. manai kad f1 tai viska tc ir acceleravimasis padaro, visus spinus sukelia. O tu nesupranti kad stabdant ant slapio asfalto su sauso oro setupu galiniai ratai blokuojasi greiciau nei priekiniai, ir gaunasi rankinio stabdzio efektas, spinas totalus. Tada net prisimink kimi-hockenheime irgi jis spina pagavo, kai sparno nebeliko. Tada labai agresyviai varant per kerbus daznai galas nuslysta. Per placiai isvaziuojant is posukio ir uzvarant ant zoles spinas garantuotas jei vairas dar pasuktas, gazo net spausti nereikia. O dar gali ir namu salygomis isbandyti ka reiskia spinas nespaudziant gazo. Varyk 60kmh ir pasukiok vaira staigiai ir daug, tada geriausiu atveju gausi sonini slidima, o jei pasiseks ir spina, ziurek sprando nenusisuk...

2004 Rugsėjo 15 d. 23:16

kad paciam ramiau butu pasiimk masina su priekiniais varomais...

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983