Tragiška istorija: kaip J. Rindtas tapo čempionu po mirties (4)

Tragiška istorija: kaip J. Rindtas tapo čempionu po mirties
logo 2018 Kovo 15 d. 15:33, swr.de

Daugelis F-1 pilotų tik svajoja tapti pasaulio čempionais. Vieniems tai pavyksta padaryti anksčiau, kitiems vėliau. Tiesa, yra ir tokių atvejų, kai tampama čempionais po mirties.

Austras Jochenas Rindtas ir yra būtent toks pavyzdys. Pilotas 1964-aisiais debiutavo F-1, o 1970-aisiais sugebėjo tapti pasaulio čempionu. Jam tuo metu buvo 28-eri metai ir 169 dienos. Lenktynininkas šiuo metu yra 10-as jauniausias pilotas, kuriam pavyko triumfuoti F-1.

J. Rindto triumfas labai skyrėsi nuo kitų lenktynininkų. Pilotas neturėjo progos pasidžiaugti savo šlove ir neturėjo galimybių savo titulą apginti.

 

1970-ųjų sezonas

J. Rindtas sezoną pradėjo „Lotus-Ford“ ekipoje. Komandą prieš sezoną paliko Graham Hillas, o austras tapo aišku ekipos lyderiu. Pirmose sezono lenktynėse J. Rindtas iškovojo ketvirtąją vietą kvalifikacijoje, tačiau dėl variklio problemų, kurios ištiko po avarijos pirmame rate, jis lenktynių neužbaigė.

Jau prieš Ispanijos GP „Lotus“ pristatė atnaujintą bolidą, kuriame buvo du radiatoriai vietoje vieno, taip pat buvo atlikta pakeitimų su stabdžiais. „Lotus 72“ bolidas iškart atrodė grėsmingiau, tačiau jau treniruotėje J. Rindtas susidūrė su problemomis, kai sulūžo bolido ašis, o lenktynėse jis pasitraukė po 9 ratų.

Monake J. Rindtas naudojo „Lotus 49“ bolidą, tačiau naujos padangos netiko senam bolidui ir J. Rindtui sekėsi sunkiai jį suvaldyti. Tačiau kaip komandos mechanikas Herbie Blashas tas lenktynes pavadino „jo gyvenimo lenktynėmis“. J. Rindtas startavo iš aštuntos pozicijos ir iškovojo pergalę. J. Rindtas „Lotus 49“ bolidą naudojo ir Belgijos GP, tačiau ten jau susidūrė su variklio problemomis.

Po tų lenktynių austras triumfavo Olandijoje, Prancūzijoje, Britanijoje ir Vokietijoje ir taip perėmė lyderio vaidmenį čempionate. Na, o devintose sezono lenktynėse, Austrijoje, pilotas galėjo užsitikrinti čempiono titulą. Namuose pilotas iškovojo „pole“ poziciją, tačiau dėl variklio neužbaigė lenktynių ir viskas persikėlė į Italiją.

 

Lenktynės Monzoje

Monza jau tada garsėjo kaip itin greita trasa, o bolidai ten mėgdavo važiuoti iš paskos, kad patektų į oro maišą ir padidintų savo greitį. Dėl šios priežasties daugelis komandų, įskaitant ir „Lotus“, atsisakė priekinių sparnų šioms lenktynėmis. Jau Austrijoje buvo pastebėta, kad didžiausių J. Rindto konkurentų Jacky Ickxo ir Clay Regazzoni „Ferrari“ bolidai buvo kur kas greitesni.

J. Rindto komandos draugas Johnas Milesas teigė, kad yra nepatenkintas tokiu bolidu, nes su juo neįmanoma važiuoti tiesiai, tačiau tuometinis čempionato lyderis nusiskundimų neturėjo. J. Rindtas tik teigė, kad bolidas buvo kur kas greitesnis.

Treniruotėje J. Rindtas važiavo kur kas greitesniu negu įprastai bolidu, tačiau viskas užsibaigė ties „Parabolica“ posūkiu. Už lenktynininko tuomet važiavo Danny Hulme‘as, kuris jau anksčiau šią situaciją pakomentavo.


Komentarai (4)
fnatic
| 03/15 18:01 Atsakyti
Tai čia nenaujiena - perkelkit į straipsnių skiltį - labai idomu ir kitą kartą bus atsiverst visa tai, o tai pranyks naujienų archyvuose,..
nma
| 03/15 17:03 Atsakyti
o bolidai ten mėgdavo važiuoti iš paskos
BMW.M3
| 03/15 16:17 Atsakyti
Grazi istorija, bet klaidu tekste tai .... c'mon
×

TOP naujienos