Traukos kontrole.

2006 Spalio 05 d. 20:46

Gal kas paaiskinsit?As zn, kad traukos kontrole padeda nepraslyti ratasm ir t.t. Tai man ir pasidare idomu kaip ji veikia ar tai variklis kazkaip kazka daro ,ar cia jau kita sistema ar elektronika?

2006 Spalio 05 d. 20:56

As with systems on road cars, Formula One traction control works by a comparison of wheel and track speeds, the information gathered by electronic sensors. If the wheel is travelling quicker than the road it is passing over then the engine will be progressively throttled back to prevent wheelspin. In the past this technology was also used in 'launch control' systems, which allowed drivers to make optimum starts.

2006 Spalio 05 d. 21:10

noreciau, kad F-1 atsikratytu visu situ elektroniniu gizmo..

2006 Spalio 05 d. 21:40

Allienas>>As irgi.

2006 Spalio 05 d. 21:45

dar galetu vel sugrizti paprasta mechanine pavaru deze

2006 Spalio 06 d. 10:08

Automatinės pavarų dėžės yra leistinos nuo 2001-ųjų metų Ispanijos GP, tačiau draudžiamos nuo 2004-ųjų metų sezono.
...

2006 Spalio 20 d. 09:46

Pazejus lenktyniu vaizdus is kokiu 96-97 metu,tai budavo istikro malonu zet vaziuojant be tu visu elektroniku ypac per lietu, bo galedavai pamatyt kaip oversteer pavaro ir kas kaip moka kontroliuoti ta slydima. Be to posukiuose turedavo pastoviai zaisti su akseleratoriumi,o dabar uztenka nuspausti ji vos ne iki dugno dar normaliai posukio apendikso neiveikus.
Daba i tema. Istikro tai traukos kontrole valdanti programa lygina priekiniu ratu sukimosi greiti ir galiniu. Ir priklauso nuo programos reguliavimo, bet dazniausiai priekiniams ratams leidziama suktis mazdaug iki 3proc. greiciau, tik Monake atskiras reguliavimas yra iki 5proc atrodo.

2006 Spalio 20 d. 09:54

Ir dar...:) Manyciau tos elektronikos visgi sulygina lenktyninku galimybes, kai nereikia paciam taip preciziskai zaisti su akseleratoriumi, bo pvz anksciau net vaziuoja 250km/h greiciu per posuky, reikedavo atitinkamai atleidinet arba sumazinti akseleratoriaus nuspaudimo laipsni (todel nuo kiekvieno lenktyninko priklausydavo kiek jis laiko islos/praras tame posukyje, o dabar tame paciame posukyje lenktyninkai vaziuoja pilnai nuspaude akseleratoriu ir elektronika viska sutvarko pati:((((((( Taigi, reikia gero progarmuotojo ir... :)))) Isvadas darykit patys:)))))

2006 Lapkričio 05 d. 17:17

Soryy, klaida. Greiciau iki 3 proc. (Monake iki 5 proc.) leidziama suktis galiniams ratams, o ne priekiniams:))))

2006 Lapkričio 12 d. 22:19

edgharenas, va butent, butu idomu pazhiureti kaip greitai greitis nuo 200 km/h iki 0 nukristu jei varomieji ratai turetu suktis 3proc leciau nei kiti, laisvi ;)

2006 Lapkričio 12 d. 23:07

Arba as durnas arba nesamone su tais greiciau- leciau jug jeigu masina varo priekiniai ratai, o galniai "nespeja" is paskos tada jug prieikiniai prasisuka sukasi gereiciua uz galinius... Jeigu masina varo galiniai ratai ir nespeja priekiniai tada galiniai prasisuka teisingai? nes jie stumia priekinius ratus tieisngai galvoju? Jaijgu nenorim kad ratai varantieji ratai suktusi vietoje, bet vistiek norim kad kurienors ratai suktusi greiciau uz likusius (durnai skamba bet ka padarysi kitiap nemoku) tai tie rata igali buti tik priekiniai ir tik tokiu atveju jaijgu ant ju yra mazesnes padangos nes jug mazesnio spindulio apsikirtimas apsisuka greiciua negu didesnio, o abi nueijna ta pati kelia tiaj isiejna kad tokiu atveju sukasi priekiniai ratai greicia... aisku glaima ir atvirksciai uzmaut ant galo mazesnius ratus ir tada jie suksis greiciau uz priekinius bet nemanau kad taip yra....

kai visdelto visi 4 ratai vienodi pas formule ar mazesni priekiniai?

2006 Lapkričio 13 d. 00:08

Tyliai> visi vienodi, nes taip taisykles pasakyta.

2006 Lapkričio 13 d. 04:02

Kad prasisukima lemia ne ratu skersmuo, o greicio skirtumas tarp ju, didelio ir mazo skermens ratai gali judeti vienodu greiciu ir nieks neprasisukines, tik mazi greiciau suksis ir bus labiau linke prasisukti. O greicio skirtumas aciranda is to, kad posukio metu skirtingi ratai iveikia skirtingus atstumus.

2006 Lapkričio 13 d. 11:31

simaskkk>>Prie ko cia tie tavo greiciu skirtumai, kai kalbama apie TC? Galiniai ratai sukasi greiciau todel, kad nuspaudus gaza juo suka variklis, o priekinius tiktai stumia galas. Visas veikimo principas pagristas tuo, kad kai priekiniai ratai jau vaziuoja per gretai posukyje, jie pradeda pralysti ir ju sukimosi greitis sumazeja. Tada TC "prisuka" biski varikli, kad greitis sumazetu ir priekis vel pradetu sukibti. TC pagerina rato laikus todel, kad F-1 padangos geriausiai dirba siek tiek praslysdamos. Ne paslaptis, kad kiekvienas lenktyninkas bolido ir sukibimo ribas jaucia skirtingai ir ne visiem ir visada pavyksta ant tu ribu pravaziuoti pasuki. TC padeda tai padaryti, kartu sulygindama lentyninku galimybes.

2006 Lapkričio 13 d. 19:41

man kitas kalusimas tai tie 5% yra riba kur ratai dar neprasisuka?

2006 Lapkričio 13 d. 19:42

o su skersmenimis tiaj cia tik pvz... nors as visa nakti galvojau galvojau ir nedagalvojau kaip ten istikruju yra

2006 Lapkričio 13 d. 20:53

Tyliai>> Tie 5 proc Monake yra daromi butent del tos trasos specifikos, nes tenai kartais reikia, kad sikna uzsimestu siek tiek posukiuose. Nu kur ta riba, tai as tau daba tikrai nepasakysiu. Gal gali buti ir didesni ratu greiciu skirtumai, bet galiniai dar ne prasisuktu. Taip galetu buti pvz vaziuojant posukyje su per maza prispaudziamaja jega priekiniams ratams ir labai palengava didinant greiti - tada galiniai ratai net ir neprasisukdami paprasciausiai isstumtu priekinius is trasos. Nu cia daugiau apmastymai del tos ribos, bet TC pagrindine naudojimo priezastis yra ta, kad F-1 padangos geriausiai sukimba su trasa siek tiek praslysdamos (jei kada atkreipiai demesi i galiniu ratu paliekamas zymes ant atsfalto starto metu, nors ratai dar neprasisuka buitiskai suvokiant), o lenktyninkams vaziavimas ant tos praslydimo ribos siaip gali pasibaigti spinu, siekiant isgauti ta labai menka priekiniu ratu praslydima akseleratoriaus pagalba. TC ir padeda iveikti posuki ant tos ribos arba kuo arciau jos.

2006 Lapkričio 14 d. 11:19

As manau kad net ir minimalus praslydimas blogina rato iveikimo laika.Tam ir yra TC kad neslystu visai, mateme kas buna kaip ji nesuveikia.

2006 Lapkričio 14 d. 11:25

gincius>> bet cia taip db del to kad priprate visi prie gero gyvenimo, o kai tokio dalyko nebuvo tai regis nlb ir reikejo.... ivestas sitas reikalas tik del "saugumo" - bet f1 inzinierii visada saunuoliai - is beleko padaro kad greiciau butu:D

2006 Lapkričio 14 d. 14:36

Tai vat TC ir saugo kad neperzengtu ribos kada greiciua besisukantys varantieji ratai pradeda slysti

2006 Lapkričio 14 d. 14:50

is vis galetu kaip kazkas sake padaryt be elektronikos (nu aisku ne visiskai bet pacio bolidi valdyme) :) tada tai jau pasireikstu vairuotojas ir technika tikra kaip gerai sureguliuota ir t.t. o ne elektronika reguliuotu.

2006 Lapkričio 15 d. 15:07

Gincius>> Vat kaip tik kadangi esant labai mazam praslydimui F-1 (pabreziu F-1) padangos sukimba idealiausiai, tai is to ir yra tas 3 proc skirtumas tarp priekiniu ir galiniu ratu sukimosi greicio.

2006 Lapkričio 15 d. 15:26

TC imho legalizuota ne del saugumo, ar ne vien del saugumo - esmine priezastis yra labai komplikuotas tokiu sistemu tikrinimas. jeigu kas nors norit isitikint - atsidarykit savo telika, durkit pirshtu i pirma pasitaikiusi chipa ir pabandykit ishsiaishkint kokia jo paskirtis.

2006 Gruodžio 01 d. 09:04

Teisingai bebras sneka, nes teisejams jau pasidare persunku visas programas patikrint ,kas jos daro ir pan. nes komandu programuotojai taip viska pridirba ,kad buna sunku atsekti ,kas kaip ir kur.Tai delto ir nuspresta leisti naudoti TC.Nes jei kas sukciauja ,bet neimanoma susekt,tai jau geriau leisti tai daryti visiems.
Per starta TC leidzia siek tiek prasisukti galiniams ratams, kad jie isiltu, nes kaip patys zinot padangos geriausiai sukimba siltos, o tas apsilimo ratas mano manymu nelabai daug naudos atnesa,nes kol visi pilotai sustoja i savo vietas ir laukia kols uzsidegs (ir uzges) sviesaforai pagangos
vel atvesta.

2006 Gruodžio 01 d. 09:16

Beje kiek man yra zinoma TC sumzina galia tenkancia galiniams ratams.Jei galinia ratai prasisuka elektronika siuncia signala ,kad sumazintu variklio galia,o pagal akseleratoriau padeti elektronika reguliuoja kiek kuro ir kaip ilgai jis bus ipurskiamas i degimo kamera, tai viska sutvarkyti pasidaro netaip ir sunku.Bet kaip tai daro nelabai zn ar sukius mazina ar kuro misini keicia.bet seip galvociau jog paduoda maziau kuro,nes vis delto ji susijusi su akseleratorium.

2006 Gruodžio 01 d. 10:05

Paskaitykite bent jau sita
http://www.f-1.lt/straipsnis.php?id=27

2006 Gruodžio 01 d. 15:23

straipsnis neblogas, tik niekaip nesuprantu ką reiškia "Per vieną sekundę čia analizuojama per 2 milijonus duomenų". įdomus išsireiškimas.

2006 Gruodžio 01 d. 15:28

bebras> :) Cia kaip per radiocentra (ar M-1) "du simtai sekundziu informacijos" :D Niekaip zmogeliai nepripranta, kad informacija matuojama bitais :)

2006 Gruodžio 01 d. 18:08

Kiesha Irc>>Kad galiniai ratai prasisuka, sistema pamato is neproporcingai padidejusio galiniu ratu sukimosi greicio lyginan su priekiniais...kaip jinai veikia tiksliai nzn, bet turetu momentaliai uzdaryti voztuvus, bo kiekviena paveluota sekundes simtoji dalis prie tokios galios jau gali vesti i apsisukima, ir paskui apskaiciuodama ratu sukimosi greiti tam tikrais intervalais ipurksti tam tikra nustatyta benzino kieki, kad ratu sukimosi greitis nevirsytu nustatytos normos...laiko intervalai ir benzino kiekis, reikalingas padidinti greiti norimu skirtumu, yra irasomi i atminti kazkokia tikriausiai

2006 Gruodžio 03 d. 21:14

Na jo kazkas turbut panasaus su ipirskimu,o gal dar keicia uzdegimo kampa :)
Bet dar idomu kodel kaip veikia TC bolido garsas pasikeicia, pradeda kazkaip ciaudet :D
Juk variklio garsas prie zemu sukiu netoks visai.Variklis dusta , nors mano manymu apsukos nera tokios zemos,kad variklis vos "veztu"

2006 Gruodžio 03 d. 22:42

nu tai del to, kad kuro padavimas i cilindrus nera pastovus, o trukciojantis, tai is to ir gaunas...jei vaziuoji tiesiai ta gaza nuspaudes tai prie bile kokiu apsuku to garso nera,bo lenktyninkai nuspaudzia tapke iki dugno ir bendzas upeliais bega i cilindrus, bet jei vaziuoji is posukio, tai padavimas yra pertraukinejamas (ir dar gal yra keiciamas padavimo kiekis) ir gaunas tas tipo tokis trukciojimas

2007 Rugsėjo 02 d. 17:10

Manau, kad elektronika jau tapo F-1 pirmenybių dalimi ir pašalinus ją kentėtų F-1, kaip aukščiausių technologijų lenktynių įvaizdis.

2007 Rugsėjo 02 d. 21:01

Strato, manyčiau tu neteisus :) nes traukos kontrolė jau išrasta, todėl nieko naujo nebeišmastysi, o kai pašalins traukos kontrolę, komandos privalės sumatyti kažką naujo ko dar nėra :) tad tai skatins progresą :) čia tik mano nuomonė :)

2007 Rugsėjo 02 d. 22:02

Cockpit> pritariu

2007 Rugsėjo 02 d. 23:12

kontrole nera tobula.
kam nereikia kuriais momentai nujungia.
ir pliusai ir minusai - tai va :cool:

2007 Rugsėjo 03 d. 01:08

man isvis atrodo kad degima kerta valdymo modulis, arba kitas budas yra priverti oro sklende (juk ji elektronine). standartinese masinose buna, kad su stabdziais pristabdomi varantys ratai, bet F1 tai nieko neliktu is tu stabdziu. beje, posukyje niekas nemina iki dugno, atidziau paziurekit kaip veikia tractionas. nors ir galima reguliuoti praslydima, bet skirtingo greicio posukiams reikia skirtingo praslydimo ir pilnu gazu ant tractiono visur vienodai nepravaziuosi. isvis, isijunkit LFS ir pameginkit pavaziuokit su tuo tractionu, galima net praslydima reguliuoti (beje ne maziau itakos tractiono veikimui turi ir diferencialas). TC yra ir draugas, ir priesas, ne viskas ten taip su juo paprasta kaip atrodo

2007 Rugsėjo 03 d. 16:05

srt555, tc tikrai palengvina darbą, juk nereikia taip atidžiai dozuoti akseleratorių, o posukiuose niekas dugnu nemina, nes papračiausiai pradėsi važiuoti per greit ir išslysi iš idealios trajektorijos, arba pradėjus stipriau spaust, atitinkamai reik didesniu kampu susukt ratus, kas paskatina priekinių padangu greitesni devėjimasi, o tai lenktynese tikrai nėra smagu, kai nebelieka padangų :)o be tc visai kitas važiavimas, nes turi idealiai pažint trasa, kiekvieną kalniuką ir duobę, nes bolido galuj šoktelėjus ratai ims prasisukinėti, o bolidui nusileidus, ratai jau bus įsisukę, kas reikš kad tu pradėti slysti (tai aktualu posukiuose) :)

2007 Rugsėjo 05 d. 13:50

srt555> per lenktynes pastebek geriau (nors dabar reciau parodo), kai rodo stabdzio/gazo indikatorius ir zenkliukas TC isvaziavimuose is posukiu dar uzsidega :) Ten gerai matosi - vairuoja kaip 16-meciai: gazas dugnas, stabdis dugnas, dar idomiau buna kai stabdis nuspaustas iki galo ir akseleratorius irgi nuspaustas mazdaug 1/3. JV apie tai labai gerai papasakojo.
O isvaziuojant is posukiu protingai sureguliuotas TC laaabai daug duoda

2007 Rugsėjo 05 d. 15:19

str555>> nu kol trecsheno nebuvo tai visi zaide su stabdziu ir droseliu jei nezinai,nes tik taip galedavo is posukio islekdamas isukt tiek apsuku,kad butu pats geriausias sukimo momentas ir griebtu i prieki ko greiciau. paziurek rali,kad ir ta wrc. tada suprasi kad viena koja ant stabdzio stovi,o kita gaziuka prilaiko tam tikrose apsukose kad is pavarota istrauktu geriausiu sukimo momentu..

2007 Rugsėjo 05 d. 15:57

tai kad ziurejau, ne visada TC lempa uzsidega, ivairiu situaciju buna, negalima taip vienareiksmiskai teigti, kad visada uzvalina jie dugna ir varo.

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553