Visa tiesa apie A.Sennos avarija

2009 Gegužės 10 d. 11:28

Nezinau ar jau buvo cia sitas linkas ar ne, bet internete uztikau National Geographic kanalo laida apie tai kaip ivyko Sennos avarija, ir kodel ji istikruju ivyko ir kodel jis zuvo.


http://rutube.ru/tracks/45729.html?v=42b20d043e1f980da5cbb3d083b56439

2009 Gegužės 10 d. 11:40

cia kitokia versija, nei ta, kur aiskinama, kad shasi detale perejo shalma ir mirtinai traumavo?

2009 Gegužės 10 d. 12:01

velnias... as jau tikejausi kad liamaz baige savo tyrima...

2009 Gegužės 10 d. 12:40

Xtremez>>Dekui.Idomu buvo paziureti.

2009 Gegužės 10 d. 12:47

puse valandos aiskino kas galejo nutikti, bet nieko konkretaus taip ir nepasake. Kad vaziuokle i galva trenkesi tai cia jau po avarijos, bet idomu del ko pati avarija ivyko. Tipo bolidas per daug prisispaude prie zemes? Beto tame video aiskiai matyti kad posukyje senna suko i kaire, po to staiga pasuko i desine (kazkas atsitiko ten) ir vaira istiesino tik uzvaziaves ant zvyro.

2009 Gegužės 10 d. 16:44

Stormer> paziurek ir bus paciam aisku, neilgas irasas.Mire jis nuo padangos ir vaziuokles detales bet kodel jis isleke ir padare avarija - tai ir paaiskinama.

2009 Gegužės 10 d. 16:45

SWS> gal tau sunku su rusu kalba? Nes viska per tas 20min tiksliai ir paaiskino.Pasake kaip dirba aerodinamika, kaip valdosi bolidas, kokie buvo nustatymai, paneige ankstesne neteisinga teorija ir parode kodel jis prarado sukibima ir isleke ir galiausiai atsitrenkes - kodel mire. Aiskiau nebuna.

2009 Gegužės 10 d. 16:58

sveiki, kas ziurejot gal galit trumpai paaiskint del ko jis isleke ne pats rusu kalbos nelb ir moku, jei kas parasysit is anksto dekui ;)

2009 Gegužės 10 d. 17:13

Michael S.>>Pabandyk susirasti angliskaji varianta.Nes jis tikrai yra.;)

2009 Gegužės 10 d. 22:27

As turiu savo teorija. Issyk turiu pasakyti, kad be reikalo kaltinamos neisilusios padangos. Pries tai iveiktas ratas buvo labai greitas, o padangos vaziuojant lenktyniniu rezimu greitai isyla. Suprasciau, jei butu islekes iskart po restarto, tada padangoms suversti kalte butu logiska. Kai kurie saltiniai isties absurdiskai analizuoja situacija: atseit antrame po restarto rate Senna i Tamburello posuki atvaziavo didesniu tempu nei pries tai, neva todel, kad pirmas ratas buvo po restarto ir del to greitis Tamburello posukyje buvo mazesnis. Tenka pazymeti, kad greitas buvo TOKS PAT, juk jau kirsdami finiso linija po SC fazes bolidai leke maksimaliu tempu. As manau, kad avarijos priezastis - taip vadinamas "bottoming out" efektas. Bolidui dugnui lieciant asfalta (ypac didelio pasukamumo ir greicio posukiuose), bolidas susimeto ir nevaldomas lekia i sona. Del kontakto su asflatu prarandama prispaudziamoji jega. Jei tai nutinka tiesiosioje, nieko bausaus (94 metais kibirkstys is po bolidu dugnu sezono pradzioje buvo normalus reiškinys), bet jei tai nutinka posukyje, tai destabilizuoja bolida del paprasčiausios priežasties – bolido pasukamuma itakoja ne tik bolido ratai, bet ir su asfaltu besilieciantis dugnas. „Bottoming out“ efektas nera daznas, bet pasitaiko. Bergeriui anuomet isvaziuojant is boksu bolidas staiga nevaldomas metesi i barjerus. Siu dienu pavyzdziu irgi galima rasti: Buttonas Kinijoje yra del asfalto nelygumu islekes kvalifikacijos metu ir galbut Raikkoneno avarija Bonzoje yra susijusi su siuo efektu. Tais laikais inžinieriai stengdavosi bolido dugna kuo labiau priartinti prie asfalto, kad butu pagerintas bolido stabilumas. Tada nebuvo taisykles, draudziancios nutrinti faniera 1 mm. Sennos bolidas buvo nuleistas arciau asfalto, bet kvalifikacijoje nieko nenutiko del to, kad bolide buvo mazai degalu. Lenktyniu metu bakas buvo apypilnis (buvo planuota 2 sustojimu taktika). Degalu svoris „nuleido“ bolido sugna siek tiek arciau asfalto. Tamburello posukyje esantys nelygumai leme, kad bolidas liete asfalta. Pirmame po restarto rate jau pasipyle metalines kibirkštys, bet tada pavyko bolida išlaikyti ant asfalto. Ne vienas kitas bolidas neliete asfalto Tamburello posukyje.

2009 Gegužės 10 d. 22:41

Senas mazai apie F-1 nutuokianciu zmoniu filmukas kurio versijos jau seniai buvo moksliskai paneigtos. Neverta gaisti 30 minuciu tokiems niekams

2009 Gegužės 10 d. 23:29

Varadero> oh ok. Pasakyk tikraja versija tuomet.Egzperte.

2009 Gegužės 10 d. 23:33

Luser> taigi butent apie tai sitame video ir buvo kalbama, del bottoming efekto jis isleke. O bottoming efektas atsirado todel kad padangus buvo saltos, o jos kai buna saltos tai ju diametras buna mazesnis ir kai mazesnis padangos diametras tai automatiskai masina zemiau stovi. Ji jau ir taip zemai stovejo del nustatymu, bet sita situacija dar pora mm nuleido masina ir del to efekto jis staigiai prarado kontrole ~310km/h greiciu ir isleke i sona. O vairo traukes nutrukimo teorija buvo paneigta nes vairas nebuvo pagal telemetrijos duomenis nuluzes ir vairo judejimas zemyn - normalus dalykas tame Williamse.

2009 Gegužės 10 d. 23:37

Jeigu bent viena is situ salygu nebutu ivykusi, tiketina kad Senna butu likes gyvas:

1. Itin zemi bolido nustatymai
2. saltos padangos po restarto del ko bolidas dar zemiau stovejo
3. Smugio metu, nutrukusios padangos su vaziuokles dalimi skrydis link Sennos galvos.

2009 Gegužės 11 d. 14:10

Xtremez > Na, as to video neziurejau, nes nemoku rusu kalbos. Tik man del tu padangu nesinori sutikti. Manau, kad pakako vien bolido nustatymu. Padangos spejo igauti darbine temperatura per viena greita rata. Jei butu islekes, tai pirmuose posukiuose po restarto, kaip Piquet po SC. O del pacio smugio, tai kiek teko skaityt, net 3 priezastys buvo, del ko Senna gavo trauma: padanga, tas dalykas, kur vadinamas 'suspension' ir dar kazkas skrido tiesiai i salma. 45 laipsniu kampas avarijoms yra pats pavojingiausias, nes tuomet visos nuluzusios bolido dalys lenkia tiesiai i piloto salma. Jei Senna butu rezesis kaktomusa esant toms pacioms aplinkybems, tai nebent koja butu susilauzes arba koki smegenu sukretima gaves, nes visos padangos tada i sonus skrenda ir pralenkia galva.

2009 Gegužės 13 d. 09:20

Kiek teko girdeti prie sennos mirties prisidejo ir nestabili wairo kolonele, kuria senna prashe pakeist. Paskui del to williams renault ilgai turejo lakstyti po teismus, bet jiem pawyko yrodyt kad kolonele buwo stabili

2009 Gegužės 13 d. 14:46

Galkas zinokur sita video rast En kalba?:)

2009 Gegužės 13 d. 18:56

Paieshkok yuotubej, ten tikrai rasi:)

2009 Gegužės 13 d. 20:16

dar http://www.youtube.com/watch?v=8adA0lJnHoA :D

2009 Gegužės 13 d. 22:05

ziurejau ziurejau ir galiausiai truksta dar vienos dalies :( ieskojau bet neradau

2009 Gegužės 13 d. 22:52

O pati smugi spejaj pamatyt?

2009 Gegužės 14 d. 00:11

zmones negaiskite laiko sitai Williams propagandai, neverta.

Xtremez> deka Williams tikros tiesos mes niekada nesuzinosime. Jie taip "bendradarbiavo" su teisesauga kad per para laiko iki liekanu konfiskavimo spejo istrinti duomenis is svarbiausius duomenis laikiusios juodosios dezes (bolide ju buvo dvi) ir sunaikinti egzistavusi vaizdo is bolido irasa. Tavo "visa tiesa apie A.Sennos avarija" filmukas buvo Williams iniciatyva sukurta propaganda teismo procesu ikarstyje. Tikslas- nuslepti tikraja tiesa. Aktyviausiai filmuke besireiskiantis "nesaliskas egzpertas" buves Williams darbuotojas ir artimas Heado draugas Frankas Dernie. Bet koks pas tave siauras supratimas apie technika, jei tu patikejai ta nesamone kad vairo koloneles 3 cm laisvoji eiga gali buti "normalu".
Filmuko versija apie saltas padangas buvo iskart po pasirodymo isjuokta kaip nereali. Sennos pirmas ratas po restarto buvo trecias greiciausias ratas lenktynese. Ji pagerino tik Hilas ir Schumacheris daug veliau vaziuodami tusciais bakais. Jeigu tu tiki kad imanoma vaziuoti tokiu tempu vezant pilna baka kuro ir turint nepasiekusias darbines temperaturos padangas tai tu patikesi bet kokia pasaka.
Faktai apie koloneles luzi buvo tokie aiskus kad prokuroras net nesivargino issamiai tirti kita tureta medziaga. O buvo dar stai kas: Williams to sezono pradzioje diege vairo stiprintuva ir turejo daug problemu su juo. Kelis sykius testu metu stiprintuvas buvo isvis uzsikirtes. Iskart po avarijos Williams techninis vadovas Patrikas Headas susieme uz galvos ir istare: "stiprintuvas". Po restarto Hilui buvo liepta stiprintuva isjungti. Bet prokuroras mane vairo koloneles luzi busiant pakankamu irodymu tad stiprintuvo istorija teismo procese isvis paliko nuosalyje.
Teismas isnagrinejes tureta medziaga pripazino, kad Williams kalti del ivykusios avarijos bet ju nebaude. Veliau vyko daug politiniu procesu kuriu pasekoje papildoma medziaga nebuvo rinkta, bet siekiant palankaus politinio sprendimo kitas teisejas net neperziurejes medziagos pakeite nuosprendi i "nepakanka medziagos Williams kaltei irodyti". Va labai glaustai ir visa istorija apie avarija, teismo procesa ir tavo "Visa tiesa apie A.Sennos avarija" filmuka. Sviestis yra gerai bet nebuk toks naivus ir netikek visom pasakom kurias tau seka. Pries rasydamas "Visa tiesa apie..." pasidomek daugiau

2009 Gegužės 14 d. 08:36

Varadero>> :goodjob:

2009 Gegužės 14 d. 09:14

Va chia taj zhmogus moka pasakyt:D

2009 Gegužės 14 d. 11:42

Varadero> tu labai pasiduodi ivairiom demagogijom ir absoliuciai neturi jokio suvokimo apie teismu praktika. Tokie dalykai kaip "kalti bet nenubausti" yra isviso nesamone. Ir visokios isgalvotos istorijos tau tik apsuko tavo jauna galvele.Paprastus zmones galima apgauti, teismo neapgausi. Jeigu tu bent kiek ziuretum kas buvo parodyta tai suvoktum kad vairo kolonele nebuvo luzusi po to tasko kai padangos prarado sukibima su asfaltu. G-meteris rode dar vairo darba tuos kelis metrus kol masina dar buvo ant asfalto beisvaziuodama is trasos. Taigi vairo koloneles suluzimas buvo atmestas.Kodel vairo sioks toks laisvumas ir judejimas zemyn buvo pas Williams bolidus - tas irgi buvo atskirai paaiskinta.

Ar tu, budamas "mechanikos egzpertas is vadovelio" zinai toki dalyka kad mechaniniai mazgai (siuo atveju vairas) didziausias apkrovas turi leciausiuose posukiuose,o ne tokiame greitame kaip tamburello? Apie sita tu turbut nepagalvojai.

O tai, kaip zemai buvo nustatytas Sennos bolidas ir kaip jam buvo svarbu laimeti, ir buvo viena is priezasciu kodel is jo bolido pastoviai ejo ziezirbos ir jis prarado kontrole tame posukyje.

2009 Gegužės 14 d. 14:09

As toki straipsni buvai nesenai aptikes: http://www.aric.20m.com/custom2.html

2009 Gegužės 14 d. 20:40

Xtremez> tau juodu ant balto pateikiami irodymai ir tavo paistalu paneigimai bet tu kaip mazas vaikas laikaisi isikibes pasaku- sekmes. Tik pries visiems apsireiskes tikintis pasakomis galejai ne 30 minuciu kaltinamuju sukurptu atmazkiu ziurejimui paskirti, o bent jau pasivartyti viesai prieinama 100 kartu issamesne medziaga surinkta avarijos tyrimu metu

2009 Gegužės 14 d. 22:21

Varadero> Patarimas: Neeikvok savo laiko ir nedek pastangu tu sitam veikejui aiskinti kazka. Jis vistiek kur balta matys juoda, kur juoda - balta.

2009 Gegužės 14 d. 22:45

Varadero, jei gali dar plačiau, nes man pasidarė labai įdomu ir tokios versijos dar negirdėjau

2009 Gegužės 15 d. 00:24

zemeriukas> kuri versija tau pasirode nauja? Palikime sone speliones ir kitas buvusias mistines versijas (ju tarpe ir rusu mafijos zaidimus su lenktyniu statymais) ir gryzkime prie teismo tyrimo, kuris tyre daug variantu, tame tarpe ir Williams sukurta bei siame filmuke bandyta pateikti versija:

Prokuroras finalinio posedzio metu atmete Williams pateikta ivykiu interpretacija (del saltu padangu ir bolido sukibimo praradimo) nes Williams pateikti duomenys (angl. data) buvo paneigti bolide likusiu telemetrijos duomenu (angl. telemetry). Telemetrija paneige Williams versija kad Sennos bolido galas eme slysti ir to pasekoje Senna kontravo vairu bandydamas ta gala pagauti. Priesingai, telemetrijos duomenys parode, kad sumazejus soninei apkrovai dar gerokai pries smugi vairo koloneles kampine apkrova pasieke nuli, kas parodo kad Senna tuo metu vairo nebesuko. Prokuroro teigimu tuo metu vairas nebefunkcionavo, kitaip jo darbas matytusi telemetrijoje.
(kaip matote, Williams teismui pateikti ir siam filmukui pagristi naudoti “duomenys” net neatitinka tikruju telemetrijos uzfiksuotu duomenu)

Prokuroras prase del vairo koloneles luzio pripazinti kaltais Heada ir Newey. Jie tuo metu buvo Williams auksciausi vadovai technineje srityje tad buvo atsakingi uz kokybes kontrole. Siuloma bausme- vieni metai lygtinai.

Kaip visi ir tikejosi kaltinamieji buvo pripazinti nekaltais del jiems pateiktu kaltinimu netycine zmogzudyste. Priesingas nuosprendis beveik 100% butu reiskes bet kokio aukstesnio lygio motorsporto pabaiga Italijoje. Taciau vyr. teisejo isplatintame nuosprendzio isaiskinime buvo nurodyta, kad remiantis teismo surinktais irodymais Sennos avarija sukele koloneles luzis. Be luzusios koloneles nebutu buve ir avarijos.
(t.y. avarijos priezastis teismui abejoniu nekelia, bet teismo nuomone del vairo koloneles luzio tiesiogiai nera kaltas nei vienas is kaltinamuju asmenu)

Remiantis siuo isaiskinimu prokuroras pateike apeliacija del nuosprendzio, bet apelecija buvo atmesta del nauju duomenu byloje nebuvimo.

2009 Gegužės 15 d. 16:44

Na manau taip ir turejo teismas nuspresti. Nemanau kad kaltas vienas ar du zmones ir ne jie su lauze ta kolonele ir turi uz viska atsakyti. Sena vairavo williams tai visa komanda turi ir atsakyti. Manau antireklama didizausias teisejas jiems yra ir liks visam laikui, kad nesugebejo parupinti saugaus automobilio.

2009 Gegužės 15 d. 16:46

o tai kodėl williams negavo baudos ar kažko panašaus, nors ištrynė info iš juodųjų dėžių ir ištrynė video iš piloto kameros, juk čia įkalčių nuslėpimas ar ne?

2009 Gegužės 18 d. 00:25

Paziurejau ir as, tik gaila, kad 3 dalys. Man ta vieta su padangom be logikos vis tiek: kaip galima iveikti viena greiciausiu ratu su saltom padangom? Nea. Esme cia kita: tiesiog po kvalifikacijos komanda nuleido bolido dugna arciau asfalto, kad generuotu daugiau prsipaudziamosios galios.

2009 Gegužės 26 d. 23:03

Dar pridesiu del vairo mechanizmo gedimo. Man labiau priimtina versija del prispaudziamosios galios, bet nera jokiu irodymu, paneigianciu vairo koloneles luzi. Pirmiausia tokia minti kelia tai, kad vairo kolonele buvo susiaurinta, o po avarijos - isluzusi. Beje, man gana itartina pasirode tai, kad Williams rodo, kaip juda vairas stovinciame bolide, juk galima nesunkiai pareguliuoti. Paprastas klausimas: kodel nepaziurejus Imolos kvalifikacijos irasa ir nepatyrinejus, ar iveikiant Tamburello tas vairas judejo taip drastiskai, ar ne. Butu labai paprasta ir aisku. Galu gale pirmame rate po restarto galima paziureti i ta vairo judejima. Dabar del telemetrijos. Ten tas skaiciukas, anot filmo, turejo parodyti nuli, jei vairo kolonele butu luzusi, bet juk vairo kolonele galejo ne IKI GALO luzti, del to telemetrija pateike parodymus, nors praktiskai vairas jau nebesuko bolido. O del vaizdajuostes, tai as nesu salininkas tos idejos, kad ji buvo tycia apkarpyta. Ko gero, Tamburello yra ta vieta, kur daznai perjungiamos kamerso, tiesiog nesekmingas atsitiktinumas. Vis delto, vairo luzio teorijos paneigti negalima.

2009 Gegužės 26 d. 23:37

L'user> "Ten tas skaiciukas, anot filmo, turejo parodyti nuli, jei vairo kolonele butu luzusi"

paskaityk auksciau istrauka is teismo proceso. Ten pazymeta kad williams filmuke naudoti duomenys buvo priestaraujantys is juodosios dezes gautiems telemetrijos duomenims. Tikruose telemetrijos duomenyse "tas skaiciukas" ir buvo nulis! Del to Williams versija buvo pripazinta niekine

juostos karpymo itarimas labai padidejo kai dviejose pateiktose oficialiose iraso is bolido kopijose vaizdo nutrukimo momentas skyresi per 0.5 sekundes. Viena irasa pateike transliuotojas, kita williams is bolido. Naturaliai kilo itarimas kad tolimesnis vaizdas dar pries pateikima teismui buvo iskirptas abiejose kopijose sutartoje sekundeje. Apsirikta buvo tik keliais kadrais.

2009 Gegužės 27 d. 17:17

Luzo modifikuota vairo kolonele kazkurioj vietoj ir bolidas tapo nevaldomas.

2009 Gegužės 27 d. 18:52

Varadero
> kur tu girdejai P. Heada saukiant "striprintuvas" ? Is kur tokia medziaga gavai, duok ir mums paskaityt. Tavo komentare daug tiesos ieskojimo ir prisiskaitymo, bet tu nezinai ar tai teisinga informacija. Galiu pasakyt tu gerai pataikei apkaltindamas Williams blogais darbeliais pastaraisiais keliais menesiais, kai A. Senna sedejo Williamse.

2009 Gegužės 27 d. 23:35

Varadero > Gana idomus faktas del tu dingusiu 0,5 sekundziu, tik gana keista, kodel toks dalykas nera irodytas. Radau tokia informacija:
"Perhaps unsurprisingly, numerous rumours abound that the remaining 1.5 seconds are not lost and reportedly show Senna's steering wheel clearly coming off in his hands as his car is leaving the track. In addition to this, the video shown in the Court Room on May 14, 1997 stopped 0.9 seconds before the impact [6], causing numerous questions. Although allegations exist that this video has been seen by a number of people at the top level of motorsport, there is no evidence to support its existence."

F-1.lt pulsas