Vokietijos GP: spaudos konferencija

Vokietijos GP: spaudos konferencija
logo 2004 Liepos 29 d. 13:40, Ferrari
Vertimas: Gediminas Daukša, Gintarė Vieraitytė.
Klausimas (K): Michaeli, iškovojote puikią pergalę namuose!
Michaelis Schumacheris (MS): Taip, nuostabus savaitgalis, turiu pasakyti. Vakar iškovojau „pole“ poziciją, šiandien – pergalę. Lenktynės buvo gana sunkios, ypač pradžioje, kai Kimis spaudė mane. Jensonas su Fernando taip pat lenktyniavo fantastiškai. Tai buvo mūšis. Savo pranašumą aš galėjau išlaikyti, bet tikrai negalėjau atsiplėšti dar daugiau. Buvo sunku, nes pradžioje Jensonas gana ilgai išsilaikė trasoje ir mes negalėjome žinoti, ar jis važiuoja dviejų sustojimų taktika, ar trijų. Taigi lenktynės buvo sunkios, nes kai kada negalėjome žinoti, kas vyksta trasoje.
K.: Prieš pat Kimiui išlekiant iš trasos, jis buvo labai arti už Jūsų.
M.S.: Taip, ir be jokių abejonių, jis buvo labai greitas. Tendencija yra tokia, kad abiejų padangų gamintojų padangos yra greitesnės tam tikrais (bet skirtingais) lenktynių tarpais. Taigi, kol jis buvo už manęs, o ne prieš mane, nebuvo dėl ko jaudintis, nes taktika būtų suveikusi.
K.: „Ferrari“ mechanikų darbas sustojimų boksuose metu 47-ajame rate buvo nepakartojamas. Jūs sustojote iš karto po Rubenso.
M.S.: Aš to nežinojau. Kai aš atvažiavau, vaikinai jau buvo pasiruošę. Būtent dėl to jie ir yra fantastiški – kad ir koks didelis spaudimas, jie sugeba suvaldyti situaciją.
K.: Jensonai, turbūt tai, kad Michaelis galvojo, kad Jūs naudojate dviejų sustojimų taktiką, yra komplimentas Jums?
Jensonas Buttonas (JB): Bolidas veikė nuostabiai viso savaitgalio metu. Aš toks laimingas, kad finišavau antras. Tai buvo geriausios lenktynės mano karjeroje, ir mano bolidas buvo geriausias. Bet tuo pačiu metu aš truputį nusivylęs, nes jei būčiau startavęs trečias, lenktynės būtų buvusios visiškai kitokios. Aš būčiau galėjęs paspausti Michaelį, ir tai man būtų labai patikę. Bet turbūt mes to dar turime palaukti. Bet kokiu atveju tai buvo fantastiškos lenktynės ir dėl to aš labai dėkoju komandai.
K.: Jūs buvote lenktynių lyderis jau 13-ajame rate. Gal galėtumėte pasidalinti savo mintimis apie lenktynių pradžią?
J.B.: Startavau labai gerai, bet tada užstrigavau už Takumos ir praradau keletą pozicijų. Aš manau, kad po pirmojo rato aš vis dar buvau tryliktas ir tada skverbiausi aukštyn. Mano pirmojo sustojimo metu komanda padarė puikų darbą ir aš išvažiavau penktas ar šeštas, taigi aš patenkintas.
K.: Puikiai lenktyniavote su Fernando Alonso.
J.B.: Taip, mes grūmėmės pakankamai sunkiai. Jo negali aplenkti taip paprastai, bet jis labai sąžiningas ir man tai patiko.
K.: Kas nutiko Jūsų šalmui?
J.B.: Komanda iš pradžių galvojo, kad problema buvo antveids, bet iš tikrųjų tai buvo atsilaisvinęs dirželis ir mano šalmas buvo labai laisvas. Jis šiek tiek pasikeldavo aukštyn ir tada man būdavo gana sunku kvėpuoti. Taigi kiekvienoje tiesiojoje aš turėdavau jį prilaikyti, kad galėčiau įkvėpti nors kiek oro.
K.: Fernando, Jūs turėjote galimybę užimti antrąją vietą, bet paskutiniai 14-a ratų neblizgėjo. Kas atsitiko?
Fernando Alonso (FA): Tiesą sakant, aš nežinau. Iš pradžių galvojau, kad tai priekinių ratų problema, tada – kad pakaba streikuoja. Buvo neįmanoma pasukti. Trijų mano ratų laikai buvo 1min.18s, 1min.19s. Mane pasivijo Davidas ir Montoya buvo gan arti. Norėjau sustoti boksuose, bet komanda pasakė, kad geriau likti trasoje. Buvau labai sunerimęs, bet tada šeštajame posųkyje užkliudžiau bordiūrą ir viskas vėl buvo tvarkoje. Paskutinius vienuolika ratų galėjau važiuoti normaliai.
K.: Jūs visada statuojate gerai su „Renault“ bolidu, ar šis startas buvo geriausias?
F.A.: Be jokių abejonių, šis startas yra vienas iš geriausių. Manau, kad pats geriausias buvo Indianapolyje – iš devintos pozicijos pakilau į trečią. Jei aš būčiau kvalifikavęsis ketvirtas, turbūt būčiau iškovojęs pergalę. Bet kokiu atveju, finišuoti antroje vietoje buvo staigmena.
K.: Gal galėtumėte papasakoti apie Jūsų lenktynes su Jensonu?
F.A.: Manau, kad mums abiems tai labai patiko. Septintajame posūkyje mes turėjome du ar tris labai pavojingus epizodus. Manau, kad mes abu esame gan agresyvūs lenktynininkai, kurių taip lengvai neaplenksi. Ir mes patys galvojame, kad galime labai gerai lenkti. Bet tuo pačiu metu mes labai sąžiningi. Man tikrai labai patiko lenktyniauti su Jensonu.
K.: Tai Jūsų 50-tos lenktynės be techninių gedimų. Ką tai sako apie komandą?
M.S.: Tai nereikalauja paaiškinimo. Viskas komandoje yra tiesiog nuostabu! Beveik visada mes sugebame išspausti 100%, o tada komanda yra sunkiai įveikiama.
Spaudos Konferencija
K.: Michaeli, Jūsų lenktynės vėl buvo be jokių problemų. O gal jos buvo, tik mes nematėme?
M.S.: Lenktynės buvo sunkios nepaisant to, kad šalia manęs nebuvo jokių lenktynininkų. Bet jeigu Jensonas būtų aplenkęs Fernando greičiau, nežinia kas būtų atsitikę, nes aš nežinojau kaip greitai jis galėjo važiuoti. Prieš Jensono pirmąjį sustojimą aš buvau už jo ir tuo metu jis buvo gana greitas. Taigi turėjau spausti kiek begalėdamas, kad po to nereiktų gailėtis.
K.: Ar Jensonas Jums kėlė daugiausia nerimo?
M.S.: Akivaizdu, kad Kimis buvo labai greitas pradžioje ir nežinia kas būtų nutikę vėliau, nes jis atrodė labai greitas jau pačioje lenktynių pradžioje. Aš sugebėjau atsiplėšti pradžioje, taigi galbūt būčiau galėjęs padaryti tą patį vėliau, bet niekada negali žinoti.
K.: Ar turėjote problemų su padangomis?
M.S.: Ne, jos buvo labai geros. Jos buvo puikios paraeitą savaitę Jereze, kur buvo labai karšta, taigi mes turėjome tinkamas padangas šioms lenktynėms.
K.: Panašu, kad Jūs su komanda esate labai patenkinti pasiektais rezultatais – Peteris ką tik priminė, kad tai 50-tos lenktynės, kai negenda Jūsų bolidas – ir dar fantastiškos pergalės. Ką visa tai jums reiškia?
M.S.: Aš esu be galo laimingas. Nėra žodžių, galinčių apibūdinti šį jausmą. Vakar ryte važiavau paradinį ratą ir emocijos iš fanų trykšte tryško, būtumėte tai matę - tai buvo nepakartojama. Po to laimėjau namų lenktynes, kuriose man jau taip seniai nesisekė, viskas atrodo tiesiog neįtikėtina. Aš jaučiuosi fantastiškai.
K.: Ar girdėjote, kaip jie Jus palaikė?
M.S.: Aišku. Neįmanoma to neišgirsti, net per variklio ūžimą, tiesiog gali visą tai jausti.
K.: Jensonai, jūs fantastiškai kovojote su Fernando. Pora kartų bandėte jį lenkti. Gal galite papasakoti daugiau apie visus tuos lindimus į vidinę trajektoriją, blokavimus?
M.S.: Ką gi, Fernando bolidas labai gerai sukibdavo su trasos paviršiumi išvažiuojant iš trečiojo posūkio, taigi šioje trasos dalyje aš šiek tiek atsilikdavau, tačiau vėliau teisiojoje sugebėdavau priartėti prie jo. Plauko garbanos posūkyje labai sunku nuspėti, kuria puse atlikti lenkimą. Pradžioje mėginau važiuoti išorine trasos dalimi, tikėdamasis vėliau sugrįžti į vidinę, tačiau Fernando bolidas puikiai laikėsi už idealios trajektorijos ribų, todėl šis bandymas buvo nesėkmingas. Aš pamėginau pora skirtingų trajektorijų ir visi bandymai buvo nesėkmingi, taigi sustojau savo paskutiniam sustojimui, po kurio vėl išvažiavau už Fernando, ir neįsivaizduoju, kas atsitiko po to. Tiesiog lindau į vidinę posūkio dalį, tikėdamasis paruošti lenkimą sekančiam posūkiui ir aplenkiau Renault bolidą.
K.: Kuo visa tai remiasi, mėginimu kiek galima ilgiau išlikti vidinėje posūkio dalyje ir tikėtis, kad pabaigoje taip pat atsidursite vidinėje dalyje?
J.B.: Atrodo, kitur įlendi į vidinę posūkio dalį ir jau aplenkei, o šioje trasoje lenkimas užsitesia tris, keturis posūkius. Tai puiku, nes padovanojame įspūdingą reginį žiūrovams, tačiau norėtųsi, kad viskas būtų daug paprasčiau ir lengviau.
K.: Ar rimtai svarstėte galimybę likus porai ratų užsukti į techninio aptarnavimo zoną, dėl problemos su šalmu?
J.B.: Apie tokią galimybę net negalvojau. Problemų kėlė atsilaisvinęs dirželis, dėl ko šalmas šiek tiek pasikėlė į viršų ir pradėjo nežymiai smaugti. Aš sunkiai kvėpavau ir tuo metu tai man labai trukdė. Mėgindavau jį truputi nustumti į apačią, kad galėčiau įkvėpti oro.
K.: Fernando, gal galėtumėte papasakoti, kaip vėl sugebėjote važiuoti normaliu tempu, po to kai pradėjo gesti jūsų bolido pakaba. Mes visiškai neįsivaizdavome kas jums atsitiko, kol nepakomentavote šios problemos.
F.A.: Aš tiksliai nežinau, kas atsitiko bolidui. Iki lenktynių pabaigos likus 16 ratų, po to, kai mane aplenkė Jensonas, pajutau, kad dingo priekinio sparno prispaudžiamoji jėga. Neįsivaizdavau, kas atsitiko, maniau, kad sulaužiau priekinį sparną arba iš vis jo netekau. Pasikalbėjau su mechanikais, ir jie patarė pravažiuoti dar vieną ratą, kad tiesiojoje galėtų apžiūrėti mano priekinį sparno, nes aš jo visiškai nejaučiau, atrodė tarsi jo iš vis nebuvo. Tuos ratus įveikiau penkiomis sekundėmis lėčiau. Patikrinę ar priekinis sparnas vietoje, jie nurodė man likti trasoje dar porai ratų, per kuriuos viskas susitvarkė. Man labai pasisekė, kad sugebėjau užlipti ant podiumo.
K.: Dabar grįžkime į lenktynių pradžią. Po starto Jūs atsidūrėte tiesiai už Michaelio, tačiau netrukus Jus aplenkė Kimis. Kas atsitiko?
F.A.: Ką gi, šiandien mums labai trūko greičio tiesiojoje, todėl prieš plauko garbanos posūkį visąlaik iškildavo problemų su priešininkais. Jeigu lįsdavau į vidinę posūkio dalį, tai jie stabdydavo vėliau ir aplenkdavo išorine trajektorija. Jei likdavau išorėje, tai jie lįsdavo į vidinę posūkio dalį, taigi neturėjau daug iš ko rinktis. Aš manau, kad padariau viską, ką galėjau, kad sulaikyčiau Kimį, po to Montoyą, Jarno ir Jensoną. Po visų techninių problemų, kurios mane persekiojo šio etapo metu, aš dar labiau džiaugiuosi dėl iškovotos vietos ant podiumo.
Kviestinių žurnalistų klausimai
K.: Fernando šis podiumas puiki pradžia prieš sekančias dvejas lenktynes: Vengrijos ir Belgijos etapus, kuriuose Jūs jau esate po kartą nugalėjęs. Vengrijoje praeitais metais, o Belgijoje šventėte pergalę važiuodamas F3000. Ar tai trasos, kurias Jūs labai mėgstate?
F.A.: Taip, manau kad sekantys etapai vyks dviejuose mano mėgstamiausiose trasose, Hungaroringe ir Spa, ir po šių lenktynių mūsų motyvacija tik dar labiau padidėjo. Manau visa komanda dirba labai puikiai. Tačiau, kai kuriuose srityse mums dar reikia patobulėti, kad galėtume varžytis su Ferrari ir BAR visose trasose, bet Vengrijos trasa manau idealiai tinka mūsų bolidui, taip pat ir Spa, taigi mes tikimės dar dviejų podiumų, o jei bus galimybės gal ir pergalių.
K.: Jensonai, po to kas atsitiko vakar, ar tikėjotės, kad finišo liniją galite kirsti antroje pozicijoje?
J.B.: Ne, nesitikėjau. Aš žinojau, kad esu greitas ir tikėjausi užimti penktąją vietą. Šiais metais mes pora kartų matėme atvejų, kai pilotai būdavo nubaudžiami startuoti rikiuotės gale ir kaip sunkiai vargdavo kol pakildavo iki vietų už kurias skiriami taškai, taigi nesiejau daug vilčių su šios dienos lenktynėmis. Bet tai buvo fantastiškos lenktynės, tiesa pirmasis ratas buvo visiškai skirtingas nuo likusių, nes nesugebėjau pasistūmėti į priekį nei viena pozicija. Tai buvo geriausios lenktynės mano karjeroje. Iš vienos pusės esame šiek tiek nusivylę, nes jeigu būtume pradėję lenktynes iš pozicijos, kurioje kvalifikavomės, būtume galėję varžytis su Michaeliu, tačiau manau, kad šiais metais dar turėsime progų pakovoti su juo.
K.: Jensonai ar Jūs planavote stoti vėliau negu kiti pilotai, ar anksti konkurentų sustojimai jus nustebino?
J.B.: Ne, mes sustojome kaip ir buvo suplanuota, ir tikėjomės, kad kiti pilotai stos 10 arba 11 rate. Todėl po vakarykštės kvalifikacijos aš buvau taip patenkintas trečiąja vieta.
K.: Fernando, starto metu Jus blokavo Kimis. Jei jis nebūtų pasimaišęs ar būtumėte sugebėjęs aplenkti Michaelį?
F.A.: Ne, nemanau. Aš mėginau išvengti Raikkoneno, tačiau tie prarasti pora metrų tikrai nebūtų suteikę galimybės aplenkti Michaelio.
K.: Michaeli, jei po starto būtumėte praradęs pirmąją poziciją, ar tai būtų apsunkinę Jūsų lenktynes?
M.S.: Ne, nei kiek.
K.: Michaeli, ką ketinate veikti per trijų savaičių pertrauką?
M.S.: Šiek tiek paatostogauti, o po to ruoštis Vengrijos etapui.
K.: Michaeli, ar manote, kad įmanoma laimėti visus septynioliką etapų?
M.S.: Ne, tai neįmanoma.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794