„Williams“ atsisakė pirkti naują variklį L. Strollui (15)

„Williams“ atsisakė pirkti naują variklį L. Strollui
logo 2017 Lapkričio 15 d. 06:50, Williams / LAT Images

„Williams“ komanda sumontavo kanadiečio Lance Strollo mašinoje seną variklį vietoje sugedusio per trečiąją treniruotę Brazilijoje ir atsisakė pirkti naują jėgainę iš „Mercedes“.

Lance Strollas sustojo trasoje pačioje trečios treniruotės pradžioje dėl sugedusių pavarų dėžės ir jėgos agregato. Galiausiai komandai teko pakeisti abu elementus, bet Strollas turėjo naudoti seną motorą – tą, kurio komanda daugiau neplanavo naudoti šiame sezone, kadangi praktiškai jis jau atidirbo savo resursą.

Kaip pasakojo komandos technikos direktorius Paddy Lowe, komanda galėjo Lance sumontuoti ir naują jėgainę, bet jį būtų reikėję pirkti iš „Mercedes“ – kadangi jėgos agregato atsisakymą iššaukė pavarų dėžės gedimas, o visus keturis variklius, kurie priklausė pagal kontraktą, „Williams“ jau panaudojo. Komanda paskaičiavo, kad pirkti dar vieną, kuris būtų panaudotas tik dviejuose etapuose – Brazilijoje ir Abu Dabyje, yra netikslinga.

Paddy Lowe žodžiais, motoras, kurį Strollas naudojo lenktynėse, neleido jam lenkti varžovų todėl, kad saugumo sumetimais šioje jėgainėje buvo išjungti kai kurie režimai.

„Lance savaitgalio istorija išėjo tokia ne dėl jo pačio veiksmų išvakarėse, - Lowe susumavo varžybų rezultatus. - Jis turėjo neblogą penktadienį, o šeštadieniui buvo numatyta gera programa, bet viskas užsibaigė jau pirmame rate dėl pavarų dėžės gedimo, kuris atsirado dėl elektronikos problemų. Visos programos buvo pažeistos – esant dideliam greičiui programa parinko labai žemas pavaras ir išsuko variklį iki daugiau kaip 18 000 aps./min. Todėl variklis iš karto sulūžo.

Tai buvo ketvirtas jo variklis, todėl mes jam uždėjome variklį numeris trys. Jis jį naudojo Brazilijoje ir naudos iki metų pabaigos. Deja, dėl kai kurių priežasčių šis variklis yra blogesnės būklės lyginant su ketvirtu.

Lenktynėse Lance trūko kai kurių jėgainės režimų, todėl, kad mes daug ką atjungėme, kadangi neplanavome, kad jis apskritai bus naudojamas. Todėl aplenkti varžovą Lance šansų turėjo mažai.

Lowe pažymėjo, kad komanda norėjo nupirkti naują jėgainę Strollui, bet galiausiai nusprendė, kad toks žingsnis nepasiteisins.

„Mes esame komanda-klientė ir mums reikėjo priimti sprendimą, ar verta mums pirkti dar vieną jėgos agregatą , - sakė Lowe. – Kaip mes žinome, jie kainuoja nepigiai. Mes svarstėme tokią idėją, bet vėliau jos atsisakėme.

Be to, jei mes būtumėme įsigiję naują jėgainę, mums tektų startuoti iš techninio aptarnavimo juostos, kadangi tai būtų kitos specifikacijos jėgainė nei ta, kurią mes naudojome kvalifikacijoje. O tai būtų atėmę galimybę lenktynėse pasiekti bent kokio geresnio rezultato.

Tai Lewisas galėjo iš paskutinės vietos veržtis į ketvirtą, bet mes neturime tempo tai pakartoti. Startas iš techninės juostos iš karto atimtų bet kokią galimybę uždirbti taškų. Lance, kaip mes matėme šiais metais, yra puikus pilotas, kuris gerai susitvarko su startais ir pirmu posūkiu.

Buvo ne vienas atvejis, kai jis iš toli prasiverždavo ir pirmą ratą užbaigdavo 12 vietoje ar pan., o tai davė šansus uždirbti taškus. Todėl mes nenorėjome neduoti jam tokios galimybės. Tiesa, jis turėtų šiokį tokį pranašumą Abu Dabyje, bet viską pasvėrę, mes nutarėme, kad geriau naudoti seną variklį. Nors naudos iš to per lenktynes jokios nebuvo“.

Už naują variklį Strollui „Williams“ būtų turėjusi sumokėti nuo 1 iki 1,5 mln. eurų.

Komentarai (15)


nma
| 2017 Lapkričio 15 d. 20:05
norėjau pasitikslinti, ar ketvirtokas vertė tekstą ir google translatorius redagavo, ar atvirkščiai?
iXsas
| 2017 Lapkričio 15 d. 13:43
As tik norejau pasakyti, kad pilno TC nera F1. Negali startuoti, eiti is posukio gazas dugnas ir tiketis, kad nieko nebus.
talianas
| 2017 Lapkričio 15 d. 12:38
Linkstama į kraštutinumus. Reikėjo paminėti, kad MGU-H ratų prasisukimą apriboja ne 100%, o kokių 90%, dėl ko startuojant gali prabuksuoti ratai, bet niekada ratai neapsipila dūmais. Aišku, atsiras įkeliančių video, kaip kažkas saules paišo, pvz. Vettelis.
Bet pakartosiu, kad MGU-H būtent veikia kaip prabuksavio ribotuvas. Ir tą ne aš sugalvoaju, tą sako tie kurie kuria šias sistemas, o ne tie, kurie net nežino kaip tai veikia.
maxpower
| 2017 Lapkričio 15 d. 11:52
iXsas
| 2017 Lapkričio 15 d. 11:42

Dabartiniu varikliu dvi bedos, garsas ir kaina. Viena per maza, kita per didele. Kadangi nei as moku uz juos, nei trasoj ziuriu varzybas, man tai netrukdo. Dabartines jegaines yra galingesnes uz V8 ir turbut net V10. Shumio laikais buvo Traction Control (tiek legalios, tiek ne). Paskaitykit apie Botto starta "pradejau gerai, po to prasiskuko ratai". Praeitais metais ligu Kinijoje (tiksliai nepamenu) kiek perdozavo su gazu ir issitaske. Kas turbo eroje pasikeite, tai stabdziai- "break by wire". Nors gal jau prie KERS ta sistema buvo. Pakeitus siu metu reglamenta, tapo tik sunkiau pilotuoti. Neveltui pastoviai matom uzrasa "new track record".

Kaina ilgainiui turetu mazeti, nes tikriausiai didziaja dali kaino sudaro paciu technologiju kurimas, o ne gamybos islaidos.
iXsas
| 2017 Lapkričio 15 d. 11:42
Dabartiniu varikliu dvi bedos, garsas ir kaina. Viena per maza, kita per didele. Kadangi nei as moku uz juos, nei trasoj ziuriu varzybas, man tai netrukdo. Dabartines jegaines yra galingesnes uz V8 ir turbut net V10. Shumio laikais buvo Traction Control (tiek legalios, tiek ne). Paskaitykit apie Botto starta "pradejau gerai, po to prasiskuko ratai". Praeitais metais ligu Kinijoje (tiksliai nepamenu) kiek perdozavo su gazu ir issitaske. Kas turbo eroje pasikeite, tai stabdziai- "break by wire". Nors gal jau prie KERS ta sistema buvo. Pakeitus siu metu reglamenta, tapo tik sunkiau pilotuoti. Neveltui pastoviai matom uzrasa "new track record".
YZF
| 2017 Lapkričio 15 d. 11:29
talianas
| 2017 Lapkričio 15 d. 11:16

Juodus dryžius ir be gazo ant asfalto galima palikti, tereikia stipriau pasukti vairą ir prasideda slydimas. O starte, esant nuliniam greičiui ratai prasisuka.
Šiaip iš principo žinai kas yra MGU-H? Tai yra sistema, kuri variklio galios perteklių panaudoja generatoriaus sūkimui. Kuo ši sistema geriau veikia, tuo mažiau lieka galios pertekliaus, kas būtent ir gali prasukti ratus.

Stebek Botto galinius ratuos nuo 5 sekundes (apie nulini greiti ir stipriau pasukta vaira gali pats saves paklausti)

https://www.youtube.com/watch?v=YYOCmR5Lvbw
YZF
| 2017 Lapkričio 15 d. 11:26
Dadabong
| 2017 Lapkričio 15 d. 11:06

Wow.. va cia tai skelei- 4 KARTUS daugiau torko? Gal nereikia taip perspaust? Zinoma, dabartiniai varikliai turi zymiai daugiau torko, nei atmosferikai, jau vien ka reiskia ~200nm is MGU-K prie, bet kokiu apsuku. Bet 4 KARTUS? :D Imant, kad maks torka variklis gauna prie 12k apsuku ir, imkim labai konservatyvius- 750 HP, gausim, kad vidaus degimo variklis duos apie 437nm sukimo momento. Dameskim pastovius 200nm is MGU-K... total bus apie 630 nm. Palyginimui 3 litru v8 prie 16 000 apsuku turejo apie 350 nm. Taigi.. iki keturiu kartu tolokai :)

O, dar vienas egzpertas islindo. Beje, is kur informacija, jog 160Ag elektrinis variklis sukuria TIK 200NM? Tu cia pats sugalvojai?

Kitas dalykas, maksimaliu kreiviu ir skaiciu skaicuotojau, pabandyk zengti zingsni atgal ir is tolo pasiziureti i savo paskaiciavimus. Kodel tu imi sukimo momenta prie maksimaliu apsuku?? Ar isvaziuojant is letu posukiu (arba starto metu), yra naudojamos maksimalios apsukos? Noreciau pamatyti kaip atrodytu toks startas...Tu neskaicuok suk.momento prie 100% gazo (maksimaliu apsuku), tu skaiciuok sukimo momenta prie kokiu nors 30%-40% apsuku diapazono ir tuomet palygink V8 vs 1.6 Turbo H skirtumus. Tada ir bus tau aiskiau is kur tie 4 kartai.
talianas
| 2017 Lapkričio 15 d. 11:16
YZF
| 2017 Lapkričio 15 d. 10:27

tolikas isstojo i scena ir ispyskino visas fantazijas kurias buvo pas save sukaupes :) Tu gal paziurek i dabartinius startus ir kiek 'dryziu' bolidai palieka ant asfalto, nereikes sekti pasaku apie tai kaip ratai neprasisuka. Ir ne tik startus bet ir daugeli isvaziavimu is letesniu posukiu. O ir variklio rezimo parinkimai kiekvienam posukiui atskirai buvo F1 pasaulyje dar iki siuolaikines turbo eros ir tas isliko per daug nepasikeitus. Priesingai, su dabartiniais turbo variliais turint ~4 kartus daugiau sukimo momento, isvaziavimas is posukiu sudetingesnis negu su V8

Juodus dryžius ir be gazo ant asfalto galima palikti, tereikia stipriau pasukti vairą ir prasideda slydimas. O starte, esant nuliniam greičiui ratai prasisuka.
Šiaip iš principo žinai kas yra MGU-H? Tai yra sistema, kuri variklio galios perteklių panaudoja generatoriaus sūkimui. Kuo ši sistema geriau veikia, tuo mažiau lieka galios pertekliaus, kas būtent ir gali prasukti ratus.
Dadabong
| 2017 Lapkričio 15 d. 11:06
YZF
| 2017 Lapkričio 15 d. 10:27

tolikas isstojo i scena ir ispyskino visas fantazijas kurias buvo pas save sukaupes :) Tu gal paziurek i dabartinius startus ir kiek 'dryziu' bolidai palieka ant asfalto, nereikes sekti pasaku apie tai kaip ratai neprasisuka. Ir ne tik startus bet ir daugeli isvaziavimu is letesniu posukiu. O ir variklio rezimo parinkimai kiekvienam posukiui atskirai buvo F1 pasaulyje dar iki siuolaikines turbo eros ir tas isliko per daug nepasikeitus. Priesingai, su dabartiniais turbo variliais turint ~4 kartus daugiau sukimo momento, isvaziavimas is posukiu sudetingesnis negu su V8

Wow.. va cia tai skelei- 4 KARTUS daugiau torko? Gal nereikia taip perspaust? Zinoma, dabartiniai varikliai turi zymiai daugiau torko, nei atmosferikai, jau vien ka reiskia ~200nm is MGU-K prie, bet kokiu apsuku. Bet 4 KARTUS? :D Imant, kad maks torka variklis gauna prie 12k apsuku ir, imkim labai konservatyvius- 750 HP, gausim, kad vidaus degimo variklis duos apie 437nm sukimo momento. Dameskim pastovius 200nm is MGU-K... total bus apie 630 nm. Palyginimui 3 litru v8 prie 16 000 apsuku turejo apie 350 nm. Taigi.. iki keturiu kartu tolokai :)
YZF
| 2017 Lapkričio 15 d. 10:27
talianas
| 2017 Lapkričio 15 d. 10:03

Pirmiausiai V8 varikliai smagesni tuo, kad nebuvo ratų prabuksavimo sistemos. Ir dabar teoriškai nėra, bet dėka MGU-H gali spausti kiek nori ir ratų neprasuki. Prie V8 kai kurie susinervinę ir neatlaikę "saulę" padarydavo, tas Massai labai sekdavosi. Taigi dozuoji pagal nuojautą, o maksimumas skirtingų gamintojų lygus. Dabartiniai varikliai yra programuojami pagal trasą, pagal tai kompas parenka rėžimą variklio galiai, kuro suvartojimui ir panašiai. Aš asmeniškai esu prieš tai, kad programuotojai atlieka variklio galios dozavimą. Variklis turi stumti, o ne pats spręsti kiek ko reikia. O kas susiję su kaina, tai kai kurie žmones, tiesiog nesupranta kas yra milijonas.

tolikas isstojo i scena ir ispyskino visas fantazijas kurias buvo pas save sukaupes :) Tu gal paziurek i dabartinius startus ir kiek 'dryziu' bolidai palieka ant asfalto, nereikes sekti pasaku apie tai kaip ratai neprasisuka. Ir ne tik startus bet ir daugeli isvaziavimu is letesniu posukiu. O ir variklio rezimo parinkimai kiekvienam posukiui atskirai buvo F1 pasaulyje dar iki siuolaikines turbo eros ir tas isliko per daug nepasikeitus. Priesingai, su dabartiniais turbo variliais turint ~4 kartus daugiau sukimo momento, isvaziavimas is posukiu sudetingesnis negu su V8
×