„Williams“ – prieš degalų papildymo sugrąžinimą (17)

„Williams“ – prieš degalų papildymo sugrąžinimą
logo Rugpjūčio 08 d. 15:04, Williams

Daugelis lenktynininkų baiminasi, kad dėl naujojo reglamento nuo 2021 metų „Formulės-1“ bolidai taps dar sunkesni ir atsakydamas į tai, FIA prezidentas Jeanas Todtas pasiūlė sugrąžinti degalų papildymą lenktynių metu. „Williams“ komandos vadovo pavaduotoja Claire Williams sutinka, kad būtina išspręsti svorio problemą, bet ne degalų papildymo sąskaita.

Claire Williams: „Mes ne vieną valandą skyrėme mašinų svorio problemai aptarti ir aš manau, kad reikia kuo greičiau išspręsti šį klausimą. Reikia surasti būdą bolidus padaryti lengvesniais – ne vien todėl, kad lenktynės taptų įdomesnėmis, bet ir kad lenktynininkams būtų paprasčiau mašinas valdyti.

Jei mes to nenumatysime naujajame reglamente, tai komandos tą pabandys padaryti savarankiškai. Stambios komandos suras lėšas sumažinti svorį, nors tai ir yra be galo sunku. Nedidelės komandos stengiasi iš pradžių išsiaiškinti su aerodinaminiu efektyvumu ir padangų darbu, o svorio problema užima tik trečią vietą prioritetų sąraše.

Jei jūs turite nedidelį biudžetą, tai neįmanoma išspręsti visų trijų klausimų vienu metu. Didelės komandos gali kur kas greičiau išsiaiškinti su mašinų svorio problema, o vėliau mes gausime tas pačias problemas, kuriomis skundžiamės dabar, todėl jėgų išsidėstymas ir lenktynių rezultatai liks tokie patys kaip ir dabar.

Dar vienas svarstomas klausimas – degalų papildymo sugrąžinimas. Aš nesuprantu, kaip tai gali neprieštarauti mūsų principams ir nesugrąžins mūsų dešimčia žingsnių atgal lyginant su tuo, kaip mes propaguojame mūsų sportą ir rodome, kad „Formulė-1“ rūpinasi ekologija“.

Komentarai (17)


YZF
| Rugpjūčio 10 d. 10:32
SliMMaz
| Rugpjūčio 09 d. 21:39

Skirtingai mes idomybes/nuobodybes suprantam. Ka 2001,03, 05,06,07,08 sezonai buvo blogi? Ir lenktyniu idomiu buvo, buvo ir neidomiu, bet ir dabar tokiu yra. Dabar gal ne "vieno stopo lenktynes su vienodom sustojimu bangom? Taip keli zaidzia su strategijom, bet ir per pildyma budavo tokiu kurie zaisdavo pastoviai, tarkim Jaguar. Same shit, tai sakyt, kad va anksciau nebudavo strategijos o dabar jos fontanai, tai nezinau :)

Kai kurie ankstesni sezonai buvo idomus ne del kuro pildymo io del kitokiu priezasciu. Is esmes strategijos ivairove atsiranda tada kai yra mazai apribojimu ir komandos turi laisve rinktis skirtingus sprendimus. Kuo daugiau suvarzymu ivedi tuo labiau ivairove sumazeja. O priverstinis sustojimas - nes baigiasi kuras - yra kaip tik papildomas "suvarzymas" strategijos ivairoveje.
ddt
| Rugpjūčio 10 d. 01:05
SliMMaz
| Rugpjūčio 09 d. 21:39

Skirtingai mes idomybes/nuobodybes suprantam. Ka 2001,03, 05,06,07,08 sezonai buvo blogi? Ir lenktyniu idomiu buvo, buvo ir neidomiu, bet ir dabar tokiu yra. Dabar gal ne "vieno stopo lenktynes su vienodom sustojimu bangom? Taip keli zaidzia su strategijom, bet ir per pildyma budavo tokiu kurie zaisdavo pastoviai, tarkim Jaguar. Same shit, tai sakyt, kad va anksciau nebudavo strategijos o dabar jos fontanai, tai nezinau :)

Eik jau :) Sie metai vienos strategijos, grazu ziuret. Ir be jokiu ten papildymu :)
SliMMaz
| Rugpjūčio 09 d. 21:39
ddt
| Rugpjūčio 09 d. 16:44

Tai visas sitas skamba gerai teorijoje. Kaip buvo praktikoje - matem ne metus ir ne penkis is eiles. Po ko sita nuobodybe panaikino. Kam vel grizti prie nepasiteisinusios idejos?

Skirtingai mes idomybes/nuobodybes suprantam. Ka 2001,03, 05,06,07,08 sezonai buvo blogi? Ir lenktyniu idomiu buvo, buvo ir neidomiu, bet ir dabar tokiu yra. Dabar gal ne "vieno stopo lenktynes su vienodom sustojimu bangom? Taip keli zaidzia su strategijom, bet ir per pildyma budavo tokiu kurie zaisdavo pastoviai, tarkim Jaguar. Same shit, tai sakyt, kad va anksciau nebudavo strategijos o dabar jos fontanai, tai nezinau :)
adameitas
| Rugpjūčio 09 d. 20:30
nu nezinau, nemanau, kad grazinimas pakenktu. Taip, kaip ir dabar, butu viena geriausia strategija, bet tik iki pirmo sustojimo tada jau komandos galetu reaguot i situacija. Blogiausiu atveju tai butu dar vienas veiksnys galintis itakoti galutini rezultata, o tokiu veiksniu dabar labai truksta. Kiek pamenu prie kuro pildymo svarbu buvo issilaikyti trasoje kiek galima ilgiau dabar geriausia sustoti pirmam.
ddt
| Rugpjūčio 09 d. 16:44
SliMMaz
| Rugpjūčio 09 d. 10:47

Tai stotu kada degalu prireiktu, kodel turi butinai stoti vienas paskui kita? Veteliui kvaloje uzpyla 20l aukoja kvala, Lecleriu 10l ir jis kvalifikuojasi geriau su intencija pralekt pora hot lap'u ir ziuret, jei kas ne taip gali stoti prisipilti daugiau ir ziuret kas kaip. Dabar stoja, nes padangos nelaiko ir nera kaip kitaip vaziuot, anksciau stodavo nes degalu reikedavo, kakoj skirtum kai abu sustojimai yra priverstiniai? Degalu pildymu stop'ai butu skirtingo ilgumo, nes db tai tokie ten ir stopai 2.5sek. Zodziu degalu grazinimas tikrai nesumazintu strategijos ivairoves, o kaikuriais atvejais ja ir padidintu.

Tai visas sitas skamba gerai teorijoje. Kaip buvo praktikoje - matem ne metus ir ne penkis is eiles. Po ko sita nuobodybe panaikino. Kam vel grizti prie nepasiteisinusios idejos?
YZF
| Rugpjūčio 09 d. 11:39
SliMMaz
| Rugpjūčio 09 d. 10:47

Tai stotu kada degalu prireiktu, kodel turi butinai stoti vienas paskui kita? Veteliui kvaloje uzpyla 20l aukoja kvala, Lecleriu 10l ir jis kvalifikuojasi geriau su intencija pralekt pora hot lap'u ir ziuret, jei kas ne taip gali stoti prisipilti daugiau ir ziuret kas kaip. Dabar stoja, nes padangos nelaiko ir nera kaip kitaip vaziuot, anksciau stodavo nes degalu reikedavo, kakoj skirtum kai abu sustojimai yra priverstiniai? Degalu pildymu stop'ai butu skirtingo ilgumo, nes db tai tokie ten ir stopai 2.5sek. Zodziu degalu grazinimas tikrai nesumazintu strategijos ivairoves, o kaikuriais atvejais ja ir padidintu.

Todel kad niekas nepiltu vienam 20l o kitam 10l pries lenktyniu starta. Kodel? Todel kad kompas paskaiciuoja optimaliausia (greiciausia) strategija kuri yra tarkim 2 pitstopai, po 20 ir po 40 ratu. Ir jeigu greiciausias tempas yra vaziuoti 20 ratu su tuo kuro kiekiu, tai niekas neplanuos vaziuoti 30 ratu su didesniu kuro kiekiu. Tas jau buvo. Ta mes mateme. 20 metu is eiles.
SliMMaz
| Rugpjūčio 09 d. 10:47
YZF
| Rugpjūčio 09 d. 09:15

Taigi parasiau jog dabar nestoja vienu kartu, Leclercas stojo anksciau o Vettelis dar myne ~10 ar kiek ten ratu ilgiau. O butu kuro pildymas, abu stotu vienas paskui kita. Tas pats buvo su Vetteliu ir kituose siu metu etapuose kai jis ilgiau isbudavo trasoje kad suzaisti su taktika. Netgi praeitu metu Australijoje (kai SC Vetteliui padejo) viskas ivyko todel kad jam nereikejo stoti i pitus (nes kuras baigiasi) ir galejo ilgiau minti trasoje ir poto SC islindo ir islose laiko/laimejo etapa. Taip kad kuro nepildymas paivairina taktikas

Tai stotu kada degalu prireiktu, kodel turi butinai stoti vienas paskui kita? Veteliui kvaloje uzpyla 20l aukoja kvala, Lecleriu 10l ir jis kvalifikuojasi geriau su intencija pralekt pora hot lap'u ir ziuret, jei kas ne taip gali stoti prisipilti daugiau ir ziuret kas kaip. Dabar stoja, nes padangos nelaiko ir nera kaip kitaip vaziuot, anksciau stodavo nes degalu reikedavo, kakoj skirtum kai abu sustojimai yra priverstiniai? Degalu pildymu stop'ai butu skirtingo ilgumo, nes db tai tokie ten ir stopai 2.5sek. Zodziu degalu grazinimas tikrai nesumazintu strategijos ivairoves, o kaikuriais atvejais ja ir padidintu.
YZF
| Rugpjūčio 09 d. 09:15
SliMMaz
| Rugpjūčio 09 d. 08:58

Vengrijoje Leclercas su Veteliu... O as sakau, kad pridetu, nes ir dabar visi stoja, vienu intervalu, kintamieji tik force major, aka tas pats Hamiltonas, bet ir degalu eroje tu "planu B" buvo, MS prancuzijoje, arba Kimmi brazilijoje, so?

Taigi parasiau jog dabar nestoja vienu kartu, Leclercas stojo anksciau o Vettelis dar myne ~10 ar kiek ten ratu ilgiau. O butu kuro pildymas, abu stotu vienas paskui kita. Tas pats buvo su Vetteliu ir kituose siu metu etapuose kai jis ilgiau isbudavo trasoje kad suzaisti su taktika. Netgi praeitu metu Australijoje (kai SC Vetteliui padejo) viskas ivyko todel kad jam nereikejo stoti i pitus (nes kuras baigiasi) ir galejo ilgiau minti trasoje ir poto SC islindo ir islose laiko/laimejo etapa. Taip kad kuro nepildymas paivairina taktikas
SliMMaz
| Rugpjūčio 09 d. 08:58
YZF
| Rugpjūčio 08 d. 15:16

Uztenka prisiminti kas buvo pries 10 metu kad suprasti jog kuro pildymas jokios strategijos nepaivairins. Netgi bus priesingai, visi stos vienu metu (ne taip kaip Vengrijoje su Leclercu ir Vetteliu buvo).

Vengrijoje Leclercas su Veteliu... O as sakau, kad pridetu, nes ir dabar visi stoja, vienu intervalu, kintamieji tik force major, aka tas pats Hamiltonas, bet ir degalu eroje tu "planu B" buvo, MS prancuzijoje, arba Kimmi brazilijoje, so?
adameitas
| Rugpjūčio 09 d. 08:07
marcys
| Rugpjūčio 08 d. 19:14

bet williams čia galėtų ir išlošti, nes tais laikais jie dominuodavo :)

ps: lenkimų skaičius per lenktynes, degalų pildymas vyko 1994-2009
https://www.reddit.com/r/formula1/comments/cnet9w/number_of_overtakes_in_the_refuelling_era/?utm_medium=android_app&utm_source=share

reiktų paminėti, kad tais laikais tai buvo lenkimai, dabat didelė dalis "lenkimų" yra apvažiavimai
×