Aiškėja nauja saugos automobilio tvarka

Aiškėja nauja saugos automobilio tvarka
logo 2008 Birželio 14 d. 18:16, Mercedes-Benz
„Renault“ komandos sporto vadovas Steve'as Nielsenas atskleidė daugiau informacijos apie būsimąją „Formulės-1“ saugos automobilio tvarką, tačiau tuo pačiu neslėpė, jog pakeitimai greičiausiai įsigalios tik nuo kitų metų sezono pradžios.
Kaip jau rašėme anksčiau, naujoji sistema yra mėginama šią savaitę bandymuose Barselonoje (Ispanija) bei kitą savaitgalį vyksiančio Prancūzijos GP penktadienio laisvosiose treniruotėse. Sistemos pagrindas – papildoma programinė įranga elektronikos kontrolės įtaise (ECU).
S. Nielseno teigimu, naudojant šią sistemą pasirodžius saugos automobiliui lenktynininkams vaire esančiame skydelyje bus parodytas minimalus rato įveikimo laikas, kuriuo jie privalės važiuoti tol, kol trasoje nebus pašalintas pavojus. Sportininkas privalės per penkias sekundes paspausti specialų mygtuką, taip patvirtindamas, jog laikysis nustatyto greičio. Kas lauks lenktynininko, jei jis nepatvirtins gautų nurodymų, neskelbiama. Įvažiavimas į boksus, tuo tarpu, bus atviras.
Kada ir ar apskritai naujoji sistema bus pradėta naudoti lenktynėse, dar neaišku. Tai „Formulės-1“ komandos nuspręs tik po bandymų Prancūzijoje. Norint jau šiame sezone pakeisti saugos automobilio tvarką, būtinas visų ekipų pritarimas. Tai vargu ar realu, todėl sistema greičiausiai bus pradėta naudoti tik kitais metais.
„Tai bus tik eksperimentas, kuriuo sistemos veikimo principas bus pademonstruotas lenktynininkams. Jei jis pavyks, pakeisime taisyklėse numatytą tvarką. Tiesą sakant, tai greičiausiai bus padaryta tik 2009 metams“, - taip sistemos perspektyvas pakomentavo S. Nielsenas.
Šiuo metu galiojanti saugos automobilio tvarka jau spėjo sulaukti daug kritikos. Pagal dabar galiojančias taisykles, trasoje pasirodžius saugos automobiliui, lenktynininkai nebegali įvažiuoti į techninio aptarnavimo zoną tol, kol paskui tempą diktuojančią mašiną neišsirikiuoja visi lenktynių dalyviai. Jei sportininkas dėl kuro trūkumo yra priverstas pasukti į boksus, jis gauna priverstinio 10 sekundžių sustojimo baudą.
Negana to, atidarius techninio aptarnavimo zoną, dabar į ją vienu metu suplūsta didelis kiekis sportininkų. Daug bolidų vienoje vietoje – lauk nelaimės. Tuo jau buvo galima įsitikinti Kanados GP lenktynių metu, kai boksuose susidūrė Lewisas Hamiltonas („McLaren“), Kimi Raikkonenas („Ferrari“) ir Nico Rosbergas („Williams“).
Nevienareikšmiškai vertinama dabartinė tvarka buvo įvesta, nes anksčiau trasoje pasirodžius saugos automobiliui lenktynininkai stengdavosi kuo greičiau pasiekti techninio aptarnavimo zoną ir taip dideliu greičiu įveikdavo pavojingą avarijos ar kito pobūdžio incidento vietą.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1178
2. Tadux15 1161
3. Giriby 1155
4. mantioras 1147
5. Modestas99 1144