E. Irvine'as: „Formulė-1“ tampa vaikų žaidimu (76)

E. Irvine'as: „Formulė-1“ tampa vaikų žaidimu
logo 2008 Kovo 06 d. 19:44, Mark Thompson / Getty Images
Buvusio „Ferrari“ lenktynininko Eddie Irvine'o nuomone, šiuolaikinės „Formulės-1“ lenktynės panašesnės į vaikų žaidimą, o ne gladiatorių kovas.
1993-2002 metais „Grand Prix“ varžybose lenktyniavusio sportininko nuomone, lenktynės tapo perdėm paprastos bei pernelyg saugios.
„Ernestas Hemingway'us kartą pasakė: „Yra tik trys tikros sporto šakos: bulių kautynės, automobilių lenktynės ir alpinizmas – visa kita tik žaidimai“. Panašu, jog „Formulė-1“ bando tapti žaidimu“, - pareiškė E. Irvine'as.
„Vis mėgindama sumažinti greitį, FIA (Tarptautinė automobilių federacija – red. past.) „Formulę-1“ pamažu verčia vaikų žaidimu. Šiais laikais „Formulėje-1“ beveik neįmanoma patirti avarijos, nes tave paprasčiausiai sustabdo smėlio saugos zona. Sportas buvo pernelyg supaprastintas, dabar tai jau nebe „Formulė-1“, - pabrėžė 1999 metų pasaulio vicečempionas.
„Anksčiau, jei suklysdavai bandydamas aplenkti, rizikuodavai įsirėžti į barjerus. Dabar tai jau nebepanašu į gladiatorių kovas“, - pažymėjo buvęs lenktynininkas.
E. Irvine'o nuomone, FIA sprendimas uždrausti elektronines vairavimo pagalbos sistemas neturės didelės įtakos „Formulės-1“ lenktynėms.
„Kalbant apie vairavimo pagalbos sistemų naudojimo apribojimą siekiant padidinti pilotų įgūdžių įtaką lenktynių baigčiai, traukos kontrolės uždraudimas turės labai mažai įtakos, nebent esant itin stipriam lietui“, - tvirtino buvęs sportininkas.
„Išvažiavimas iš posūkių – pats lengviausias elementas, sunkiausia – stabdyti ir sukti. Taip, reikia šiek tiek labiau susikaupti, tačiau tokio aukšto lygio lenktynininkams traukos kontrolės netektis nesukels didesnių sunkumų“, - pridūrė jis.
Per savo karjerą „Formulėje-1“ E. Irvine'as startavo 145 lenktynėse ir pelnė 4 pergales. 1993–1995 metais iš Šiaurės Airijos kilęs lenktynininkas vairavo „Jordan“ (dabar žinoma „Force India“ pavadinimu) bolidą, 1996–1999 metais – „Ferrari“, o 2000–2002 metais – „Jaguar“ (dabar – „Red Bull“).
Po 2002 metų sezono baigęs lenktynininko karjerą, E. Irvine'as sėkmingai tęsė dar iki debiuto „Formulėje-1“ pradėta prekybos nekilnojamuoju turtu verslą. 2006 metais buvęs lenktynininkas buvo pripažintas penktu turtingiausiu žmogumi Šiaurės Airijoje, o jo turtas tuomet buvo vertinamas 160 mln. svarų sterlingų.

Komentarai (76)
Varioo
| 03/06 23:52 Atsakyti
Nu nu, vaiku zaidimai :D Gal Kubicos avarija buvo irgi vaiku zaidimai? Ka jis nori matyti, kaip kas nors uzsimusa?
Senelis
| 03/06 23:35 Atsakyti
nu jau Edikas niekada neviršijo saugaus greičio ribos,va pasistumdyti posūkiuose tai mėgėjas buvo,bet išėjus Ralfui su Pablo,tokių reginių bus mažiau...o ką jam Kubicos kulvirsčiai Kanadoje irgi vaikų žaidimai???
GPLegend
| 03/06 23:42 Atsakyti
Buvo laikai, kuomet lenktynininku zutys trasoje nebuvo toks jau retas ivykis. Lenktynese dalyvaujantys pilotai zinojo kuo rizikuoja, zinojo ir ziurovai, Formule 1 tam tikra prasme buvo siuolaikines gladiatoriu kovos. Makabriska, kraupu bet tuo paciu ir be galo traukia. Dabartine formule niekuo nesiskiria nuo amerikonisko futbolo su sarvais ir antsnukiais apsiredziusiu dideliu vyru ar kokio wrestling'o. Taip, is pirmo zvilgsnio atrodo pavojingai ir bauginanciai, bet paziurejus atidziau matosi tik skystakiausiu gauja. Hemingwayaus citata siuolaikianm pasaulyje tikrai prarado prasme.
Viežlybas
| 03/06 19:49 Atsakyti
ne irvinui sneket
LimpBizkit
| 03/06 19:51 Atsakyti
Eddie grizta :)
DharmaDeol
| 03/06 19:52 Atsakyti
neprotinga kalba
Arturas_L
| 03/06 19:53 Atsakyti
Keistai jis cia...
Pernelyg saugu? O ar teisinga kai toks sportas prazudo?
Tommasi
| 03/06 19:56 Atsakyti
na idomiai jis cia pasnekejo... toks vaizdas kad noretu jog po kas antru lenktyniu laidotuves vyktu...
SEOT
| 03/06 19:57 Atsakyti
Putojasi kad jo laikais tokio saugumo nebuvo ir tiek, o kalba tai tikrai neprotinga
IRAs
| 03/06 20:01 Atsakyti
Eitu jis žiūrėti "bulių kautynių".
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas