Tarptautinė automobilių federacija (FIA) atmetė „
Ferrari“ grasinimo pasitraukti iš „Formulės-1“ rimtumą. Organizacijos nuomone, italų kompanijos valdyba tiesiog buvo blogai informuota apie ateities planus.
Priminsime, jog „Ferrari“ valdyba vakar paskelbė svarstysianti galimybę pasitraukti iš „Formulės-1“ lenktynių tuo atveju, jei FIA įgyvendins planus standartizuoti šiose varžybose naudojamus variklius.
Federacija, tuo tarpu, šiandien priminė, jog motorų suvienodinimas tėra vieną iš trijų galimybių. Pirmosios dvi iš esmės nesiskiria tarpusavyje – standartiniai varikliai arba vieno tiekėjo gaminami agregatai. Vis dėlto, yra ir trečioji – gamintojai susitaria tarpusavyje ir užtikrina motorų tiekimą nepriklausomoms komandoms už mažesnę nei 5 mln. eurų (apie 17,3 mln. litų) per sezoną kainą.
„FIA pastebėjo „Ferrari“ valdybos išplatintą pranešimą spaudai“, - teigiama „Formulės-1“ lenktynes reguliuojančios organizacijos žinutėje.
„Panašu, jog „Ferrari“ valdyba buvo blogai informuota. FIA komandoms pasiūlė tris galimus variantus – vienas iš jų yra vadinamieji standartiniai varikliai, o kitas yra tai, jog gamintojai kartu garantuotu varomųjų grandinių tiekimą nepriklausomoms komandoms už mažesnę nei 5 mln. eurų kainą sezonui“, - rašoma FIA pranešime spaudai.
„FIA džiaugiasi „Ferrari“ finansine sėkme ir tikisi, kad jai pavyks tai išlaikyti. Vis dėlto, daug komandų susiduria su išlaidomis, ženkliai viršijančiomis gaunamas pajamas. Dabartinė situacija neužtikrina tęstinumo“, - teigiama dokumente.
„Dabar gamintojų eilė sutikti su vienu iš trijų pasiūlytų variantų arba patiems pateikti konkrečius pasiūlymus, kaip sumažinti kaštus iki pusiausvyrą užtikrinančio lygio“, - priduriama jame.
Įdomu tai, kad praėjusią savaitę, kai jau atrodė, kad FIA atsisako variklių suvienodinimo planų, „Formulės-1“ komandų asociacija (FOTA) buvo paskelbusi, jog yra pasiruošusi tiekti variklius nepriklausomoms komandoms už dvigubai didesnę nei dabar norima kainą – už 10 mln. eurų (apie 34,5 mln. litų) per sezoną.
Ką gi, panašu, jog tokiu būdu FIA imasi „Formulės-1“ lenktynėse dalyvaujančių gamintojų reketo. Šie turi pasirinkti – arba dotuoti nepriklausomoms komandoms tiekiamus variklius, arba susitaikyti su motorų standartizavimu.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).