FIA paprašė perdaryti saugumo zonas Spielberge

FIA paprašė perdaryti saugumo zonas Spielberge
logo 2023 Liepos 03 d. 14:00, LAT Images

FIA lenktynių direktorius Nielsas Wittichas po Austrijos GP etapo primygtinai paprašė etapo organizatorių už kelkraščių saugumo zonas užpilti žvyru, kad ateityje nesikartotų masiniai trasos ribų pažeidimai.

Panašios rekomendacijos iš FIA austrams buvo išsiųstos ir pernai, bet jokių veiksmų trasos šeimininkai nesiėmė. Rezultatas – šių metų įvykiai Spielbergo trasoje. Galutinis protokolas dėl virtinės baudų buvo sudarytas tik praėjus keturioms valandoms po varžybų baigties, nes teisėjams reikėjo ištirti daugiau kaip 1200 atvejų, kai buvo įtariama pažeidus trasos ribas.

FIA šią situaciją pavadino beprecedente ir pabrėžė, kad nieko nebūtų atsitikę, jei etapo organizatoriai paklausytų praėjusių metų FIA prašymo.

Dėl to, kad Spielbergo trasos saugumo zonos yra asfaltuotos, pilotams kyla pagunda išvažiuoti už trasos baltos linijos 9 ir 10 posūkiuose, nes taip galima pagerinti rato įveikimo laiką. Bandymas išspręsti problemą šiose vietose sumontuojant aukštus kelkraščius sukėlė komandų pasipiktinimą, nes atsiranda rizika į kelkraščius sugadinti bolido pakabą.

Būtent todėl dar 2022 metais N. Wittichas rekomendavo probleminėse vietose įrengti bent minimalias žvyro gaudykles, kurios išspręstų problemą.

Tačiau austrai nesutiko atlikti tokių darbų, kadangi Spielbergas, be „Formulės-1“, priima ir „MotoGP“ čempionatą, o jam asfaltuotos saugumo zonos yra pačios saugiausios.

Tačiau po šių metų varžybų galima teigti, kad FIA primygtinai pareikalaus pertvarkyti „Red Bull Ring“ trasą iki 2024 m. lenktynių.

„Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris pažymėjo, kad pasibaigęs etapas smarkiai smogė „Formulės-1“ įvaizdžiui.

„Manau, kad tuose ruožuose yra būtina saugumo juosta iš žvyro, - kalbėjo britų vadybininkas. - Užduotis pilotams dar yra apsunkinama tuo, kad šiuolaikiniuose boliduose sportininkas negali tiksliai matyti, kur yra jo mašinos ratai.

O čia trasa tarsi pati prašosi, kad būtų važiuojama kuo plačiau. Reikia viską nedelsiant sutvarkyti iki kitų metų, kad situacija lenktynininkams būtų aiški ir nedviprasmiška.

Mercedes“ komandos bosas Toto Wolffas pridūrė; „Visos šios baudos smarkiai nuvylė visus – tiek pilotus, tiek ir sirgalius. Galimi du variantai: arba čia sumontuoti aukštus kelkraščius, kuriuose lenktynininkai gadintų techniką, bet neturėtų kam skųstis. Arba galima leisti važiuoti taip, kaip pilotams norisi – būtent už tai kovojo Niki Lauda.

Tačiau kartu sprendimas turi atitikti trasos savininkų interesus, nes mes norime vieno: matyti ryškias lenktynes, kuriose laimi greičiausi, o rezultatai neapsprendžiami galybės baudų. Taisyklių privalu laikytis visiems, o baudos turi būti teisingos“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140