„Formulėje-1“ norima suvienodinti variklių pajėgumą

„Formulėje-1“ norima suvienodinti variklių pajėgumą
logo 2008 Rugsėjo 16 d. 19:29, LAT Photographic
Artėjant šių metų „Formulės-1“ čempionato pabaigai, pasigirdo raginimai suvienodinti varžybose naudojamų variklių pajėgumą. Toliau tvirtinama, jog kai kurie motorų gamintojai pasinaudojo agregatų tobulinimo draudimo spragomis.
„Norime, kad visų rikiuotės variklių charakteristikos būtų lygesnės, kaip buvo iš pradžių įsigaliojus tobulinimo draudimui. Ne viena komanda pritaria mūsų nuomonei. Siekiant išspręsti šią problemą, vyksta diskusijos su FIA“, - britų „Autosport“ pareiškė norėjęs likti nežinomu vienos iš komandų atstovas.
Nors nuo šių metų pradžios „Formulėje-1“ įsigaliojo penkerių metų trukmės Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) priimtas motorų tobulinimo draudimas, teigiama, kai kurie variklių gamintojai pasinaudojo išimtimis, leidžiančiomis keisti modifikuoti agregatus patikimumo ir kaštų mažinimo vardan.
Bene atviriausiai nepasitenkinimą dabartine situacija reiškia „Renault“ ekipos vadovas Flavio Briatore. Duodamas interviu ispanų laikraščiui AS, italas tiesiai šviesiai pareiškė, jog apeidami taisykles, variklius šiemet patobulino „Ferrari“, „Mercedes“ („McLaren“ tiekėja) bei BMW.
„Ieškodami sprendimo, kalbėjomės su kitomis komandomis. Mechaninė pusė buvo užšaldyta, o trys komandos pasinaudojo patikimumo problemomis tam, kad patobulėtų. Kelis kartus susitikau su Maxu Mosley, ir iki sezono pabaigos visa tai gali būti išspręsta“, - pažymėjo jis.
Panašu, kad paskutinį alyvos lašą į ugnį įpylė netikėta „Toro Rosso“ lenktynininko Sebastiano Vettelio pergalė Italijos GP lenktynėse. Vokietis vairavo bolidą, kurį varo galingiausiais laikomi „Ferrari“ varikliai.
Dar sezono pradžioje rikiuotės pabaigoje buvusi „Toro Rosso“ komanda pastaruoju metu yra daug geresnės formos nei pagrindinė „Red Bull“ ekipa, naudojanti visiškai analogišką bolidą, tačiau į jį montuojanti „Renault“ variklius.
Pastarosios komandos vadovas Christianas Horneris taip pat neslėpė savo nepasitenkinimo dėl susidariusios situacijos, pažymėdamas, jog taip tęstis penkeris metus tiesiog negali ir būtina ieškoti išeities iš susidariusios padėties.
„Renault“ mus aptarnauja labai gerai. Praėjusiais metais turėjome pajėgų variklį, o šiemet iš atliktų tyrimų sprendžiame, kad kiti mus aplenkė. Akivaizdu, jog nėra geresnio pavyzdžio nei dvi „Red Bull“ komandos, todėl mums svarbu, kad „Renault“ tinkamai į tai atkreiptų dėmesį“, - pareiškė „Red Bull“ ekipos vadas.
„Žinau, kad jie supranta to priežastis. Problema ta, kad jie pernelyg tiesmukai suprato tobulinimo draudimą, o kiti juo pasinaudojo labiau negu jie. Ir „Renault“ dabar už tai moka. Bėda ta, jog užstrigti penkeris metus tokioje pozicijoje nepriimtina nei „Renault“, nei bet kuriai kitai tokį atsilikimą turinčiai komandai“, - kalbėjo specialistas.
„FIA turi visą informaciją. Galų gale, turime mažinti kaštus. Nebūtina panaikinti variklių tobulinimo draudimo, tačiau tarp variklių tiekėjų turi būti kiek įmanoma didesnė lygybė, nes kitaip kažkada visi ims naudoti tuos pačius motorus“, - pridūrė jis.
Teigiama, jog situaciją stebi ir komandą kitų metų sezonui besirenkantis Fernando Alonso. Ispanas, panašu, norėtų likti „Renault“, tačiau akivaizdus šios achilo kulnas – galios stokojantis variklis. Suvienodinus motorų pajėgumą, šios komandos patrauklumas pakiltų kaipmat.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794