J. Monchaux'as: bolidai taps 3 sek. lėtesni

J. Monchaux'as: bolidai taps 3 sek. lėtesni
logo 2021 Rugpjūčio 17 d. 17:42, Sauber

Interviu „Auto Motor und Sport“ „Alfa Romeo“ komandos technikos direktorius Janas Monchaux'as papasakojo apie tai, iš ko susideda 2022 m. bolido konstravimas...

Janas Monchaux'as: „Dabar negalima pasakyti, kad kitų metų bolidas yra kuriama nuo švaraus lapo. Sričių ir sudedamųjų labai daug – griežtas techninis reglamentas, daugybė saugumo bandymų reikalavimų, jėgos agregatų parametrai ir naujos padangos. Apie visa tai jau nemažai žinoma. Be to „Formulės-1“ vadovybė iš anksto sukūrė bolidą pagal naują reglamentą, norėdama įsitikinti, kad iškeltas uždavinys – palengvinti varžovų lenkimus bus įgyvendintas. Ir jie pasidalino šia informacija su komandomis.

Iš pradžių atsirado bazinė struktūra, po to sekė pirmoji aerodinamikos optimizacija, o po kelių savaičių specialistai pradėjo suprasti, kuo skirsis ir kuo bus panašios į dabartines naujosios mašinos. Tuo momentu buvo sukurti tolesnio vystymo planai.

Konstruktorių biuras dirba su važiuokle, po to tobulinama pakaba, prasideda svarstymai su aerodinamikos skyriumi – jų reikalavimai ne visuomet sutampa, todėl prieš pasiekiant protingo kompromiso vyksta ilgos diskusijos.

Esminiai faktoriai – tikslus atitikimas naujoms taisyklėms, efektyvus naujų padangų panaudojimas, bet to – reikia sutilpti į minimalaus svorio reikalavimus, o tai sudėtinga su naujomis mašinomis, kurios bus sunkesnės net 40 kg.

Nauji saugumo reikalavimai padarys bolidą dar sunkesniu, 18 colių padangos ir ratlankiai taip pat svers daugiau, todėl turės padidėti ir stabdžių svoris. Pagal naujas taisykles sukurti automobilį, kuris galiausiai turėtų sverti ne daugiau kaip 790 kg, bus tikras iššūkis.

Naujieji bolidai bus lėtesni. Pirmasis maketas, turint galvoje papildomą svorį, pagal mūsų skaičiavimus buvo 5-6 sek. lėtesnis nei šių metų mašina. Be to, naujas ekologiškas benzinas sumažins variklio galią. Kiek pavyks atkovoti dėl geresnės aerodinamikos – neaišku. Manau, kad sezono pradžioje bolidai bus apie 3 sek. lėtesni. Nežiūrint į apribotus biudžetus, didžiosios komandos turi daugiau patirties ir galimybių – jos atkovos daugiau greičio“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983