Kas trukdo G. Zhou patekti į „Alfa Romeo“? (4)

Kas trukdo G. Zhou patekti į „Alfa Romeo“?
logo Rugsėjo 20 d. 12:01, Renault Sport

„Formulės-1“ serviso zonoje mažai kas abejoja – 2022 metais antrą vietą „Alfa Romeo“ komandoje šalia Valtteri Botto užims kinas Guanyu Zhou ir jis bus pirmasis lenktynininkas iš Kinijos, kuris startuos „Grand Prix“ lenktynėse.

Tačiau oficialaus pranešimo apie tai vargu ar sulauksime greitu metu dėl gana aiškios priežasties: sportininkas dar nėra garantavęs sau teisę dalyvauti „Formulės-1“ varžybose. Jo turimų taškų nepakanka superlicencijai gauti.

Atvirai kalbant, paskelbti apie kontrakto pasirašymą galima ir be superlicencijos. Bet toks elgesys visų pirma atrodytų gana nesolidžiai iš komandos pusės. Aišku, kad likusius taškus Zhou šiemet tikriausiai uždirbs pagal lenktyniavimo „Formulėje-2“ rezultatus, kur jis rimtai dėl titulo kovoja su Oscaru Piastri.

Problema yra ta, kad po etapo Sočyje F-2 bus labai ilga pauzė – du finaliniai savaitgaliai įvyks tik gruodžio mėnesį. O iki to laiko jokių garantijų negali būti. Lenktynėse niekas nėra apdraustas nuo problemų ir teoriškai įmanoma scenarijus, pagal kurį Guanyu prarastų pranašumą ir liktų be superlicencijos.

Aišku, kad tokiu atveju apie kontraktą paskelbusi komanda turėtų reputacijos problemų, todėl panašių scenarijų įprastai yra vengiama.

Dabar 22 metų G. Zhou superlicencijai gauti turi 29 taškus. Kinų pilotas uždirbo juos per praėjusius du sezonus „Formulėje-2“ (septinta ir šešta vietos, 8+10 taškų), už žiemos titulą Azijos F-3 (10) ir penktadienio treniruotę „Alpine“ sudėtyje (1).

Norint uždirbti likusius 11 taškų, Zhou šiais metais „Formulėje-2“ turi patekti į geriausiųjų penketuką. Teoriškai tai visai įmanoma. Bet praktiškai liko išdalinti dar 195 taškus, kai dabar sezono lyderis O. Piastri turi jų 147, o pats Zhou – 134.

Pernai FIA įvedė vadinamąją „kovidinę“ taisyklę, pagal kurią pretenduoti į superlicenciją galima ir su 30 taškų. Bet kinų pilotas kol kas neturi ir tiek taškų. Taigi, vėl reikia laukti gruodžio 12 dienos.

Atrodytų, jog situacija atrodo beviltiškai. Guanhyu Zhou reikia kuo greičiau išspręsti šį klausimą, nes, pavyzdžiui, Italijoje pastaruoju metu vis garsiau kalbama, kad šios šalies vyriausybė turi finansiškai palaikyti vienintelio italo „Formulėje-1“ Antonio Giovinazzi karjerą. O jei kinų pusė dabar prarastų iniciatyvą, vėliau ją susigrąžinti būtų pakankamai sunku.

Beje, išeitis vis dėlto yra. Prisiminkime, kaip Zhou uždirbo taškus. Vieną iš jų jis gavo už treniruotę „Alpine“ sudėtyje per Austrijos GP etapą. Jei pavyktų operatyviai susitarti su „Alpine“ dėl dar vienos treniruotės sesijos, tai taškų kinas jau turėtų 30. O jau tada galima FIA prašyti suteikti superlicenciją pagal „kovidinę“ procedūrą. Būtent taip pernai padarė Nikita Mazepinas, bet galiausiai užbaigęs sezoną F-2, jis jau turėjo reikiamus 40 taškų.

Todėl dabar teks kur kas įdėmiau stebėti, kas dalyvauja penktadieninėse treniruotėse per artimiausius GP etapus. Jei ten nebus Fernando Alonso ir Estebano Ocono, o važiuos G. Zhou, tai bus ženklas, jog artimiausiu metu galima tikėtis pareiškimo iš „Alfa Romeo“ komandos dėl pilotų sudėties.

Sauber F1 Team
Komanda: Sauber F1 Team 2021 sezono taškai: 7
Variklis: „Ferrari“ Važiuoklė: C41
Plačiau

Komentarai (4)
A85 logo rėmėjas
IP: dfde2d8 | 09/21 10:38 Atsakyti
Šiaip visai geros įžvalgos.

Zhou labai reikalingas Liberty, nes Kinijos rinka labai palaiko savo sportininkus ir čia tokia nenupurtyta auksinė avis yra. Bet, žinoma, su šitom babkėm ateina ir tam tikri politiniai dalykėliai.
MArius
IP: e5e0175 | 09/20 22:05 Atsakyti
Ką tik gavau 300 kovidinių taškų. Ryt iš ryto skambinu Alfoms dėl kontrakto. Kol kas treniruojuos su 90 alfa, bet manau kad paeis ir su Formule. Ten nelabai skirias apart DRS ir hibrido. Palinkėkit man sėkmės. Bus rimtas pokalbis.
Klepsidra
IP: 932f360 | 09/20 16:25 Atsakyti
pirmiausia trukdo nesutarimai del kontrakto ilgio, o ne teorines bedos
moby
IP: b3cb848 | 09/20 13:37 Atsakyti
2020 metais? Ogo...
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas