Kuri „Formulės-1“ komanda pati lėčiausia?

Kuri „Formulės-1“ komanda pati lėčiausia?
logo 2023 Kovo 12 d. 13:26, Pixabay

Kovoje dėl pasaulio čempiono titulo „Formulėje-1“ šiais metais viskas atrodo aišku: „Red Bull“ persekiotojus palieka toli gale. RB19 pajėgumas buvo matomas jau bandymuose, Maxas Verstappenas naują čempionatą pradėjo iš „pole“ ir lengvai nugalėjo, o jo kolega Sergio Perezas buvo antras. Tokią sezono pradžią pavadinti idealia „Red Bull“ ekipai trukdo gal tik prarastas taškas už greičiausią lenktynių ratą.

Fernando Alonso tapo pagrindine žvaigžde Bahreine dėl jo aštrių kovų dėl podiumo su keliais labai tituluotais varžovais, tokiais kaip Lewisas Hamiltonas. Be to, šeštas Lance'o Strollo rezultatas patvirtino AMR23 pajėgumą šiais metais.

Ferrari“ komandai sutrukdė patikimumo stoka ir problemos su padangomis, o „Mercedes“ iškilo rimtų klausimų su naujojo W14 važiuoklės koncepcija, tačiau visos šios komandos pasiekė kažkokio rezultato.

O kas po pirmo etapo atrodo pačia lėčiausia komanda? Pastaraisiais metais vis įprato pagrindiniu autsaideriu laikyti „Williams“ komandą – 2022 m. jiems trūko prispaudžiamosios jėgos ir bolido balanso lėtuose posūkiuose. Naujasis FW45, žinoma, yra žingsnis į priekį, bet nelabai didelis.

Alexas Albonas po bandymų kalbėjo: „Po pirmųjų vertinimų atrodo, kad mes vėl esame dešimti pagal tempą. Varžovai pasiekė rimtos sėkmės. Mūsų pagrindiniais konkurentais atrodo „AlphaTauri“ ir „McLaren“, bet net lyginant su jais, mes atsiliekame“.

Tačiau kai praėjusį sekmadienį startavo pirmasis sezono etapas, Tailando kilmės sportininkas netikėtai surado argumentų kovoti su priešininkais iš „AlphaTauri“ ir „McLaren“. Alexas finišavo 10-tas, o 12-tas debiutanto Logano Sargeanto rezultatas patvirtino, kad „Williams“ pajėgumas nėra atsitiktinis. Negana to, Albonas galėjo pasiekti ir daugiau – jei ne pažeistas priekinis sparnas, kuris sutrukdė jam pasiekti rezultato antroje kvalifikacijos dalyje ir palypėti aukščiau 15-tos pozicijos starte.

Duomenys iš ilgų ratų serijų leidžia daryti išvadą, kad „Williams“ šiuo metu tikrai nėra paskutinė, jei imsime dešimties geriausių ratų lenktynėse rezultatus.

Visa tai gerai koreliuoja su penktadienio duomenimis, kai komandos dirbo lenktynių konfigūracijoje su minkštomis padangomis. „Williams“ tada buvo aštunta iš dešimties komandų. Be to, dėl mažo priešpriešinio pasipriešinimo, lenktynininkai su FW45 nuolat būdavo tarp greičiausių pagal maksimalų greitį tiesiosios pabaigoje, nors pilotai iš anksto nukeldavo koją nuo akseleratoriaus, taupydami padangas ir benziną.

Tokių charakteristikų bolidas bus dar naudingesnis kitame etape Saudo Arabijoje, kuri iš „Williams“ galima tikėtis dar daugiau nei Bahreine. Trečiasis etapas Australijoje vargu ar jiems bus sėkmingas, tačiau bet kuriuo atveju „Williams“ komandos negalima laikyti pačia lėčiausia „Formulėje-1“ šiuo metu.

Verti dėmesio ir kiti kandidatai. Nežiūrint į tai, kad „McLaren“ pirmame etape pralaimėjo kovą dėl bolido patikimumo, o „Alpine“ pilotas Estebanas Oconas susirinko vos ne visas įmanomas baudas, tačiau ir šių komandų tempas neleidžia jų priskirti prie didžiausių autsaiderių.

Lieka „Alfa Romeo“, „AlphaTauri“ ir „Haas“ komandos, kurių greitį dera sulyginti su „Williams“. Tačiau sudėtingumas yra tas, kad per lenktynes Bahreine nebuvo situacijos, kuomet visi šių keturių ekipų pilotai važiuotų su vienodomis padangomis.

Startui „Williams“ „AlphaTauri“ ir „Alfa Romeo“ pasirinko naujas minkštąsias padangas. „Haas“ nuėjo kitu keliu. Kai buvo nuvažiuoti pirmieji ratai ir dulkės nusėdo, buvo galima atlikti pirmąją palyginimą. Šioje atkarpoje, atmetus anomalijas ir DRS sparno aktyvavimo pasekmes, galima sulyginti pirmųjų trijų ekipų šešių pilotų laikus, kurie pirmą sustojimą atliko 6 ratų intervale.

Vėl gi, iš šio sąrašo reikia išbrauki L. Sargeantą su Nycku De Vriesu – abu debiutantai surado vienas kitą trasoje ir prarasdavo laiką tarpusavio kovoje.

Vidutinis Albono laikas šioje atkarpoje buvo 1:40.607 sek. Tai 0,2 sek. prasčiau nei Valtteri Botto su „Alfa Romeo“ - su mašina, kuri savo peletono grupėje yra pati geriausia lėtuose posūkiuose.

Trečią šio sąlyginio reitingo vietą užima Yuki Tsunoda. Japonas, pradėjęs naują sezoną, pagal tempą aplenkė savo partnerį de Vriesą ir užfiksavo 1:40.796 sek. rezultatą.

Kai kas galėtų pasakyti, kad Tsunodos tikrą tempą reikia vertinti pagal dešimties greičiausių ratų laiką – šiame sąraše Yuki buvo septintas. Tačiau toks rezultatas buvo pasiektas dėl to, kad prieš finišą japonas naudojo minkštąsias padangas.

Kitu parodomuoju lenktynių fragmentu tapo ruožas nuo 17-to iki 24-to ratų. Tai maždaug buvo vidurys tarp pirmo ir antro sustojimo. Šįkart „Williams“ turėjo savo taktiką, o štai „Haas“, „Alpha“ ir „Alfa“ susimontavo kietąsias padangas keturių ratų skirtumu. Tai leidžia mums pirmą kartą įvertinti „Haas“ ekipos potencialą.

Amerikiečių komandos vadovui Guentheriui Steineriui yra ir gerų naujienų. Kevinas Magnussenas, aplenkęs po trejų metų pertraukos į lenktynes sugrįžusį Nico Hulkenbergą, užfiksavo minėtuose ratuose aštuntą rezultatą – 1:38.807. Tai beveik 0,3 sek. geriau nei Botto laikas. Be to, juodai-balta VF-23 mašina tiesiosios pabaigoje parodė 319 km/h greitį.

Trečioje eilutėje šįkart atsidūrė „AlphaTauri“. Tsunoda vėl aplenkė de Vriesą, parodydamas 1:39.267 laiką. Kaip ir pirmu atveju, tai yra maždaug 0,2 sek, geriau nei artimiausias varžovas.

Atrodo, kad Faenzos komanda antrą sezoną pagal naują reglamentą taip ir nesugebėjo adaptuotis prie naujo „Red Bull“ vėjo tunelio sąlygų, kuriame ji atlieka tyrimus.

Jos beviltišką padėtį patvirtina antros treniruotės rezultatai. Tada, kai sąlygos buvo labai artimos lenktynėmis, komandos dirbo su dideliu kiekiu degalų bakuose. „AlphaTauri“ pasirodė esanti lėčiausia. Tai, suprantama, nėra tragedija. Bet jų rezultatas etape – logiškas pajėgumo įrodymas.

Taigi, atrodo pavyko atsakyti į klausimą, kas buvo Bahreine pats lėčiausias.

„AlphaTauri“ vadovas Franzas Tostas pažymėjo: „Iš techninės pusės mes turime labai daug darbo. Mašina neatitinka to lygio, kokio mes tikėjomės. Mes žinome, ko jai trūksta ir žadame padidinti efektyvumą su artimiausiais jos atnaujinimais. Labai tikiuosi, kad jie suveiks“.

Tsunoda ir de Vriesas skundėsi prispaudžiamosios jėgos trūkumu, o tai sako, kad aerodinamikos koncepcija nėra gera. Žinoma, kad Bahreino trasa išsiskiria dideliu dangos abrazyvumu, kur padangos smarkiai dėvisi.

Bet esmė tame, kad AT04 bolidas neturi ir gero maksimalaus greičio, todėl kitame etape Džedoje komanda vargu ar gali tikėtis rimto proveržio. Iš esmės, jei lyginsime su varžovais iš „Williams“, „Alfa Romeo“ ir „Haas“, „AlphaTauri“ turi vieną pranašumą – gerą įsibėgėjimą iš lėtų posūkių. Bet tai yra jėgainių gamintojų iš „Honda“ nuopelnas.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983