O. Szafnaueris pasisako prieš atvirkštinę starto tvarką (9)

O. Szafnaueris pasisako prieš atvirkštinę starto tvarką
logo Rugsėjo 16 d. 10:21, Aston Martin F1

„Formulė-1“ toliau svarsto naujas idėjas kaip pasaulio čempionatą padaryti įdomesniu sirgaliams. Tarp šių pasiūlymų – ir atvirkštinė starto tvarka. Tokią idėją palaiko „Ferrari“ vadovas Mattia Binotto, tuo tarpu „Aston Martin“ vykdomasis direktorius Otmaras Szafnaueris yra prieš tokią naujovę.

Otmaras Szafnaueris: „Asmeniškai aš palaikysiu tas idėjas, kurias sirgaliai įvardys kaip įdomias. Tačiau atvirkštinė starto tvarka – didelis žingsnis link to, kuo „Formulė-1“ būdavo anksčiau. Man norėtųsi, kad su šeštadienio sprintu mes nežengtumėm slidžiu keliu ir paverstumėm viso to į „Formulę-2“.

Jei to nori sirgaliai, vadinasi, kad aš klystu ir mes turime padaryti taip, kaip nori žiūrovai. Tačiau aš nemanau, kad „Formulė-1“, automobilių sporto viršūnė, turi žaisti su baudomis, atvirkštinėmis starto tvarkomis ir panašiais dalykais.

Kai dėl šeštadienio sprinto, tai mes iš pat pradžių sakėme, kad norime tokį formatą išbandyti šiemet trijuose etapuose, trečias kartas bus Brazilijoje. Manau, kad mes turime laikytis pirminio plano ir tik po San Paulo lenktynių daryti išvadas.

Kai kas jau po pirmo sprinto Silverstoune kalbėjo, kad nepamatėme absoliučiai nieko naujo, daug kas taip kalbėjo po antro sprinto. Bet tegul įvyksta trys tokie savaitgaliai, o po to galėsime priimti sprendimus“.


Komentarai (9)
jmrb
IP: 5b4b160 | 09/17 14:54 Atsakyti
Go1
09/16 12:53

Manau būtų visai įdomu pamatyti lenktynininkus startuojant atvirkštine tvarka, tai įneštų daugiau įdomumo stebint kaip greičiausieji iriasi rikiuote aukštyn, daugiau lenkimų, daugiau kovos. Atvirkštinį startą galėtų daryti tik trasose, kur yra galimybės lenkimui. Kaip apsisaugoti nuo komandų taktinių gudravimų, tarkim specialiai nesikvalifikuoti aukštoje pozicijoje prieš atvirkštinį startą, galėtų būti iš kart po kvalifikacijos metama moneta ar bus atvirkštinis startas ar ne. Tada būtų fifty-fifty ir komandos negalėtų gudrauti. Šiuo atveju lenktynės būtų labiau nenuspėjamos, neužtektų turėti vien greičiausią bolidą, dar reiktų ir sėkmės. Būtų daugiau skirtingų pilotų nugalėjusių lenktynėse.

Taip galima prieiti ir prie tokių idėjų kaip pvz. 10 galinių sparnų, 10 priekinių sparnų, 2 neveikiantys MGU-K ir 1 kas trečiam rate užsikertantis DRS ir visi mėto monetas kas ką gaus.

Nė vienos komandos savininkai, rėmėjai ar lenktyninkiai nenori matyti kažkokio balagano kur rezultatai nusprendžiami atsitiktinumo. Lenktyniavimas, kad būti greitam, bet ne per daug greitam - irgi savotiškas kauliukų metimas, ar pataikysi į norimas šimtąsias sekundės ar ne. Pora kartų per sezoną - na ok, sakykim paįvairinimas, bet kaip pastovus reiškinys - visiška nesamonė.

Sutikim dėl poros dalykų - taip, visi nori daugiau ir artimesnės kovos, lenkimų ir pan. Bet ar atvirkštinis startas būtų geras sprendimas ilgalaikėj perspektyvoje? Vargu ar būtų daug norinčių to po vieno sezono su atvirkštiniu startu.

Iš esmės, tai tik kito sezono aero nulems ar turėsim artimą kovą, ar visi važiuos poros sekundžių atstumu ir skųsis, kad negali priartėt.
A85 logo rėmėjas
IP: dfde2d8 | 09/17 10:37 Atsakyti
maxpower
09/17 10:21

Tai kad praktiskai tik pirmai vietai tai kazka maisytu, labai retai kas vaziuoja daugiau nei 2 ratus

Na, čia gal labiau, jei daryt kokią 30 minučių vieną Q, kur visi važiuoja kada nori. Bet vėlgi, ribotų padangų kiekis. Kas iš to jei gali važiuot 10 ratų bet turi, sakykim, kokius 3 padangų komplektus.
maxpower
IP: 181988c | 09/17 10:21 Atsakyti
Megejas
09/17 10:08

O man visai patiktų kvalifikacijos variantas, kai kvalifikacinių ratų skaičius būtų lygus čempionate užimamai pozicijai. Jei esi pirmas, tai vienas ir bandymas, jei esi antras - du bandymai ir t.t. Manau, tokiu atveju šiek tiek rikiuotė pasimaišytų, kadangi ir trasos būklė per kvalifikacijos valandą kinta bei atsrastų papildomas įtampos faktorius.

Tai kad praktiskai tik pirmai vietai tai kazka maisytu, labai retai kas vaziuoja daugiau nei 2 ratus
Megejas
IP: 21db991 | 09/17 10:08 Atsakyti
O man visai patiktų kvalifikacijos variantas, kai kvalifikacinių ratų skaičius būtų lygus čempionate užimamai pozicijai. Jei esi pirmas, tai vienas ir bandymas, jei esi antras - du bandymai ir t.t. Manau, tokiu atveju šiek tiek rikiuotė pasimaišytų, kadangi ir trasos būklė per kvalifikacijos valandą kinta bei atsrastų papildomas įtampos faktorius.
zonker logo rėmėjas
IP: 0087a2d | 09/17 09:37 Atsakyti
Pats didžiausias *** yra daryti pagal ko nori sirgaliai. Dar neesu girdėjęs, kad kas nors lenktyniautų dėl sirgalių. Normali kvalifikacija yra stuburas viso autosporto, o čia dar nori padaryti cirką. Šita nesąmonė niekada neišeis į dienos šviesą, nes tikiu, kad lenktynininkai niekada to neleis.
A85 logo rėmėjas
IP: dfde2d8 | 09/17 09:06 Atsakyti
dtmdainis
09/16 19:19

Atvirkštinė tvarka gali būti ne pagal Q rikiuote, o pagal įskaita čempionate, pirmąuji, vadinasi startuosi paskutinis.

Tai tada visai nelieka Q. Tik pirmose sezono lenktynėse pravažiuoja ir vualia. Monake labai smagu būtų, kai Mazespinas pergalę imtų. Nesąmonė šiaip, nu. Būtų kažkokios keistos lenktynės-slėpynės, o ne normalus čempionatas. Haas su šimtu plius taškų, krūvos avarijų ir etc. Ačiū, bet ne.
dtmdainis
IP: 3f644cc | 09/16 19:19 Atsakyti
Faktas
09/16 15:25

Atvirkštinė starto tvarka kvalifikaciją paverstų farsu. Kvalifikacijos esmė būtų prarasta - išsiaiškinti, kas yra greitesnis. Greičiausi ir kvalifikacijoje turi važiuoti greičiausiai, dėl to jie ir gauna galimybę neužstrigti už lėtesnių lenktynėse. Dabar, gaunasi, kad ne visi stengsis kvalifikacijoje įveikti greičiausią ratą, nes tuomet startuosi arčiausiai "pole pozicijos". Ir tuomet reikės dar vienos taisyklės, kuri nubrėžtų ribas, per kiek lėčiausiai galima nuvažiuoti kvalifikacinį ratą, kitaip kvalifikacija užtruks kažin kiek laiko.
Ir, beje, kas tuomet vadinsis "pole" pozicija - tas, kas bus greičiausias kvalifikacijoje, ar tas, kuris užims paskutinę vietą kvalifikacijoje ir startuos iš "pole" pozicijos? :D Įsivaizduoju, lenktyninkas užbaigia savo kvalifikacijos ratą, jam sako per radiją "Pole position!", ir tuomet lenktyninko atsakymas su keiksmais ale kaip jam nepasisekė, nes buvo kažkas, kas buvo už jį dar lėtesnis :DDD Rimtai?? :DDD the world goes crazy...
Šiuo klausimu visiškai pritariu Alonso komentarui: https://www.f-1.lt/f-alonso-f-1-apsesta-noru-pagerinti-sou-n45995

Atvirkštinė tvarka gali būti ne pagal Q rikiuote, o pagal įskaita čempionate, pirmąuji, vadinasi startuosi paskutinis.
Faktas
IP: 68bfd41 | 09/16 15:25 Atsakyti
Atvirkštinė starto tvarka kvalifikaciją paverstų farsu. Kvalifikacijos esmė būtų prarasta - išsiaiškinti, kas yra greitesnis. Greičiausi ir kvalifikacijoje turi važiuoti greičiausiai, dėl to jie ir gauna galimybę neužstrigti už lėtesnių lenktynėse. Dabar, gaunasi, kad ne visi stengsis kvalifikacijoje įveikti greičiausią ratą, nes tuomet startuosi arčiausiai "pole pozicijos". Ir tuomet reikės dar vienos taisyklės, kuri nubrėžtų ribas, per kiek lėčiausiai galima nuvažiuoti kvalifikacinį ratą, kitaip kvalifikacija užtruks kažin kiek laiko.
Ir, beje, kas tuomet vadinsis "pole" pozicija - tas, kas bus greičiausias kvalifikacijoje, ar tas, kuris užims paskutinę vietą kvalifikacijoje ir startuos iš "pole" pozicijos? :D Įsivaizduoju, lenktyninkas užbaigia savo kvalifikacijos ratą, jam sako per radiją "Pole position!", ir tuomet lenktyninko atsakymas su keiksmais ale kaip jam nepasisekė, nes buvo kažkas, kas buvo už jį dar lėtesnis :DDD Rimtai?? :DDD the world goes crazy...
Šiuo klausimu visiškai pritariu Alonso komentarui: https://www.f-1.lt/f-alonso-f-1-apsesta-noru-pagerinti-sou-n45995
Go1
IP: 4a9edab | 09/16 12:53 Atsakyti
Manau būtų visai įdomu pamatyti lenktynininkus startuojant atvirkštine tvarka, tai įneštų daugiau įdomumo stebint kaip greičiausieji iriasi rikiuote aukštyn, daugiau lenkimų, daugiau kovos. Atvirkštinį startą galėtų daryti tik trasose, kur yra galimybės lenkimui. Kaip apsisaugoti nuo komandų taktinių gudravimų, tarkim specialiai nesikvalifikuoti aukštoje pozicijoje prieš atvirkštinį startą, galėtų būti iš kart po kvalifikacijos metama moneta ar bus atvirkštinis startas ar ne. Tada būtų fifty-fifty ir komandos negalėtų gudrauti. Šiuo atveju lenktynės būtų labiau nenuspėjamos, neužtektų turėti vien greičiausią bolidą, dar reiktų ir sėkmės. Būtų daugiau skirtingų pilotų nugalėjusių lenktynėse.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas