„Pirelli“ nemato problemos atsisakius padangų šildytuvų

„Pirelli“ nemato problemos atsisakius padangų šildytuvų
logo 2023 Birželio 12 d. 19:12, Pirelli

Po Didžiosios Britanijos GP etapo Silverstoune „Pirelli“ užbaigs padangų, skirtų 2024 metų sezonui, bandymus. Vėliau Italijos kompanijos specialistai išanalizuos surinktą informaciją ir pateiks savo išvadas FIA ir visoms „Formulės-1“ komandoms, kurių pagrindu bus priimtas sprendimas, ar reikėtų artimoje perspektyvoje atsisakyti pirminio padangų įšildymo terminių gaubtų pagalba, kaip tai daroma dabar.

Praėjusią savaitę Ispanijoje, Barselonos trasoje įvyko eiliniai padangų bandymai, per kuriuos, pavyzdžiui, „Mercedes“ bolidą vieną dieną pilotavo Mickas Schumacheris. Taip pat su bandomaisiais padangų pavyzdžiais dirbo George'as Russellas ir du „Ferrari“ sportininkai – Charlesas Leclercas ir Carlosas Sainzas.

Iš viso padangų gamintojai šiais metais turi 20 bandymų dienų ir jei galiausiai F-1 komandos atsisakys naudoti šildytuvus, tai leistų gana smarkiai sumažinti ir išlaidas, ir poveikį aplinkai.

Vokiečių „Auto Motor und Sport“ pateikia tokią statistiką: vien tik išlaidos logistikai per vieną sezoną sumažėtų 600 tūkst. eurų, o dar apie pusę milijono būtų galima sutaupyti per trejus metus, jei komandoms nereikėtų pirkti naujų šildytuvų. Taip pat būtų sutaupyta daug elektros energijos. Kai 2019 metais buvo sumažinta maksimaliai leidžiama termogaubtų temperatūra, tai vien ši priemonė sutaupė nemažai elektros.

Pagrindinis sudėtingumas „Pirelli“ yra tas, kad naujosios padangos turės efektyviai dirbti didesniame temperatūros diapazone, Greitai tokios užduoties išspręsti nepavyks, todėl optimalių variantų paieškos prasidėjo dar 2022 metais. Iš pradžių pasiekti to buvo bandoma keičiant bolido konstrukciją, o padangų liniją paliekant tokią pačią.

Bandymų metu „Pirelli“ specialistai stebėjo, kaip naujų bolidų karkasai sąveikauja su turimais padangų mišiniais, po to šildytuvų temperatūra buvo palaipsniui mažinama. Pirmieji daugmaž normalūs rezultatai buvo gauti Bahreine: šaltos padangos darbinę temperatūrą įgaudavo nuvažiavus 4 pirmojo rato posūkius. Kartu pirmąjį ratą bolidas įveikdavo maždaug viena sekunde lėčiau nei su padangomis, kurios prieš važiavimus būdavo įšildomos šildytuvų pagalba.

Tai svarbus momentas, turintis įtakos lenktynių saugumui ir FIA „Pirelli“ kompanijai kelia užduotį kiek įmanoma sutrumpinti laiką, kuris reikalingas padangoms įšildyti lenktynių sąlygomis. Mat jei pilotas, palikdamas boksus po sustojimo, bus priverstas važiuoti sumažintu greičiu, smarkiai padidėtų incidentų rizika.

Taip pat vienas iš federacijos reikalavimų yra tas, kad net ir prastai įšildytos padangos išlaikytų visus krūvius, kad nevyktų jokie padangų struktūriniai pakitimai ir padangos nesproginėtų.

Oro slėgis šaltoje padangoje neviršija 18 PSI, tuo tarpu kai įšilusi gaubte padanga – 23 PSI. Trasoje lenktynių metu slėgis padidėja iki 24,5-25 PSI, o tai smarkiu veikia padangos karkasą.

Bandymų Barselonoje metu „Pirelli“ specialistai visų pirma dėmesį skyrė šaltų padangų elgesiui rytinėmis valandomis, kai oras dar būna vėsus ir asfaltas nespėja įkaisti. Taip pat bus ir Silverstoune.

Katalonijos žiede tokiems eksperimentams padeda šios trasos konfigūracija, kurioje dominuoja užtęsti greiti posūkiai. Tokiu atveju apkrovos padangoms yra didesnės ir įšildymo procesas užima mažiau laiko. Lygiai tokių pačių sąlygų laukiama ir Silverstoune.

Kai komandos gaus visą „Pirelli“ apibendrintą informaciją po bandymų ir išanalizuos ją, kartu su FIA teks apsispręsti, ar galima visiškai atsisakyti šildytuvų jau nuo kitų metų.

„Pirelli“ nesitiki, kad šia prasme bus kokių nors sunkumų, juk lietaus ir tarpinių padangų įšildymas jau tapęs istorija, o dabar šią praktiką reikės pradėti naudoti ir su „slick“ padangomis.

Tikimasi, kad labiausiai šiai naujovei prieštaraus lenktynininkai. Šildytuvų atsisakymas reiškia, kad reikės kažkaip adaptuotis ir keisti savo „ginkluotės arsenalą“ įšildant padangas. Apie tai galvoja ir komandų strategai, nes nebus galima taikyti tokios populiarios priemonės kaip „varžovo pakirtimas“, t. y. kai priešininką galima aplenkti dėl ankstyvesnio sustojimo boksuose. Sėkmingo „pakirtimo“ esmė - maksimaliai aukštesnis tempas išvažiavimo iš boksų rate, o jei padangos bus šaltos, tai pasiekti to bus problematiška.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983