Prancūzijos GP: lenktynės

Prancūzijos GP: lenktynės
logo 2008 Birželio 22 d. 16:52, Ferrari
Pirmojoje varžybų pusėje pirmavusiam „Ferrari“ lenktynininkui Kimi Raikkonenui susidūrus su bolido techninėmis problemomis, Prancūzijos GP lenktynėse triumfavo Felipe Massa. Suomis finišo liniją kirto antras.
Trečiąją vietą varžybose užėmė ir pirmą kartą nuo 2005 metų Ispanijos GP ant apdovanojimų pakylos užlipo „Toyota“ lenktynininkas Jarno Trulli, pačioje lenktynių pabaigoje atlaikęs „McLaren“ piloto Heikki Kovalaineno, finišavusio ketvirtoje vietoje, atakas.
Po pergalės praėjusiose lenktynėse Kanadoje „Formulės-1“ čempionate pirmavęs Robertas Kubica iš „BMW Sauber“ šį kartą finišo liniją kirto tik penktas. Šeštąją vietą užėmė ir dar kartą savo taškų kraitį papildė „Red Bull“ lenktynininkas Markas Webberis.
Septintąją ir aštuntąją vietas užėmė „Renault“ ekipos atstovai Nelsonas Piquet ir Fernando Alonso. Brazilas, ispaną aplenkęs viename iš paskutiniųjų varžybų ratų, pelnė pirmuosius savo taškus „Formulės-1“ varžybose.
Iš tryliktosios vietos startavęs „McLaren“ pilotas Lewisas Hamiltonas liko be taškų – britas finišo liniją kirto tik dešimtas. Dar prieš lenktynių savaitgalį gavęs starto dešimčia vietų žemiau baudą, varžybose šis lenktynininkas užsidirbo dar vieną – už neleistiną lenkimą jis buvo nubaustas priverstinio pravažiavimo pro techninio aptarnavimo zoną bauda.
Prancūzijoje trečiąją pergalę šiemet pelnęs F. Massa tapo „Formulės-1“ čempionato lyderiu. Brazilas turi 48 taškus, o antrąją vietą užimantis R. Kubica – 46. 43 taškus surinkęs K. Raikkonenas pakilo į trečiąją vietą, o L. Hamiltonas nukrito į ketvirtąją – 38 taškai.
Puikiu finišu pirmoje ir antroje vietose „Ferrari“ komanda įtvirtino lyderės poziciją Konstruktorių taurės įskaitoje. Italų ekipos sąskaitoje dabar – 91 taškas. Artimiausia persekiotoja „BMW Sauber“ jų turi 74, o „McLaren“ – tik 58.
Lenktynės
Starte puikiai iš savo vietų pajudėjo „Ferrari“ lenktynininkai: K. Raikkonenas be problemų išlaikė pirmąją vietą, o F. Massa – antrąją. Iš trečiosios pozicijos startavęs F. Alonso iškart po starto į priekį praleido J. Trulli ir R. Kubicą, tačiau „Adelaide“ posūkyje sugebėjo susigrąžinti vieną iš prarastų pozicijų.
Neblogai iš aštuntosios starto pozicijos pavyko pajudėti „Toyota“ pilotui Timo Glockui. Vokietis įveikė du savo konkurentus – „Red Bull“ lenktynininkus Marką Webberį ir Davidą Coulthardą. Pastarasis starte nukrito iš septintosios į vienuoliktąją vietą.
Po pirmojo rato lenktynėse pirmavo K. Raikkonenas, jam įkandin sekė F. Massa, o už jo rikiavosi J. Trulli, F. Alonso, R. Kubica, T. Glockas, M. Webberis, N. Piquet ir kiti.
Varžybų pradžioje lenktynių transliacijos režisierius didelį dėmesį skyrė L. Hamiltono kovai rikiuotės viduryje. Iš tryliktosios vietos startavęs britas po pirmojo rato važiavo jau dešimtas, o dar po kelių – devintas. Tiesa, lenktynininko žygis nebuvo be nuotykių – jis bolido priekiu atsirėmė į komandos draugo H. Kovalaineno automobilio galą, kiek apgadindamas savo priekinį sparną.
Vis dėlto, L. Hamiltono spurtas buvo greitai nutrauktas. Iš pradžių „McLaren“ pilotas užstrigo už puikiai savo poziciją gynusio N. Piquet. Vėliau lenktynininką ištiko teisėjų smūgis – priverstinio pravažiavimo techninio aptarnavimo zona bauda. Arbitrų nuomone, britas pažeidė taisykles, kai lenkdamas „Toro Rosso“ atstovą Sebastianą Vettelį kito posūkio kampą. Atlikęs bausmę, jis į trasą grįžo priešpaskutinėje, devynioliktoje vietoje.
15-ame rate K. Raikkoneno persvara prieš artimiausią persekiotoją F. Massą jau siekė 4,1 sek., o laiko tarpas iki trečioje vietoje važiuojančio J. Trulli jau buvo žymimas dviženkliu sekundžių skaičiumi.
Pirmasis iš lyderių, 16-ame rate, į techninio aptarnavimo zoną pirmajam sustojimui pasuko ketvirtoje vietoje tuo metu važiavęs F. Alonso. Po vizito boksuose ispanas į trasą grįžo tik dvyliktoje pozicijoje.
Kito sustojimo teko laukti gana ilgai. 21-ame rate planiniam sustojimui į boksus pasuko L. Hamiltonas, ratu vėliau ten apsilankė ir J. Trulli su R. Kubica. Dar po rato sustojo ir lenktynių lyderis K. Raikkonenas.
F. Massa trasoje liko tik dviem ratais ilgiau už savo komandos draugą. Nepaisant kiek vėlesnio sustojimo, po šio brazilo atsilikimas nuo K. Raikkoneno buvo dar didesnis ir viršijo 6 sek.
27-ame rate boksuose apsilankė ir tarpusavyje įnirtingai kovoję N. Piquet ir H. Kovalainenas. Sustojimo metu brazilui pavyko išlaikyti pranašumą prieš suomis, tačiau vos išvažiavus iš techninės aptarnavimo zonos jam kilo problemų išjungiant greičio ribojimo rėžimą. Tuo iškart pasinaudojo varžovas, be didesnių problemų išsiveržęs į priekį.
Po 30 ratų, visiems lyderiams atlikus pirmuosius planinius sustojimus, lenktynėse toliau pirmavo K. Raikkonenas. Jo persvara prieš F. Massą siekė 6,7 sek., o prieš trečioje vietoje važiuojantį J. Trulli – jau daugiau nei 30 sek. Už pastarojo lenktynininko pirmajame aštuntuke rikiavosi R. Kubica, F. Alonso, M. Webberis, H. Kovalainenas ir N. Piquet.
Atrodė, kad lenktynių baigtis jau aiški ir K. Raikkonenui niekas nesutrukdys nugalėti, tačiau suomis staiga ėmė važiuoti pastebimai lėčiau nei jį persekiojantis F. Massa. 38-ame rate atstumas tarp „Ferrari“ lenktynininkų sumažėjo iki 1,7 sek., o po rato brazilas jau įsirėmė į komandos draugo bolido galą.
40-ame rate F. Massa visiškai nesunkiai įveikė K. Raikkoneną ir tapo lenktynių lyderiu. Greitai paaiškėjo suomio greičio kritimo priežastis – „Ferrari“ bolide lūžo vienas išmetamųjų vamzdžių, dėl ko krito variklio galia. Nepaisant šio techninio nesklandumo, italų komandos lenktynininkas važiavo toliau, nors jį ir po truputį vijosi J. Trulli.
Antrųjų sustojimų boksuose metu įvyko net keli pokyčiai pirmajame aštuntuke. Anksčiau nei varžovai sustojęs F. Alonso nukrito į septintąją vietą, o R. Kubica – į penktąją. Bene didžiausią šuolį padarė labai ilgai trasoje likęs H. Kovalainenas, pakilęs į ketvirtąją poziciją.
Lyderiams paskutinį kartą apsilankius boksuose, lenktynėse toliau pirmavo F. Massa, už jo pagarbiu atstumu stabiliu tempu važiavimo K. Raikkonenas, o toliau rikiavosi J. Trulli, H. Kovalainenas, R. Kubica, M. Webberis, F. Alonso, N. Piquet ir kiti.
55-ame rate pagaliau prasidėjo dar lenktynių pradžioje žadėtas lietus. Deja, jis buvo labai silpnas ir pokyčių rikiuotėje beveik neatnešė. Po šešių ratų lietus baigėsi, tačiau sudrėkinta trasos danga sukėlė kai kuriems lenktynininkams problemų vis dėlto sukėlė.
Pasikeitus trasos sąlygoms, J. Trulli iššvaistė beveik visą savo persvarą prieš artimiausius persekiotojus H. Kovalaineną ir R. Kubicą. „Toyota“ lenktynininkas paskutiniuosius septynis ratus turėjo atlaikyti „McLaren“ piloto spaudimą. Jų dvikova kulminaciją pasiekė paskutiniajame rate, kai nuožmiai savo poziciją gynęs italas privertė suomį trumpam palikti trasą. Tuo tarpu priešpaskutiniame varžybų rate siurprizą pateikė N. Piquet, aplenkęs savo komandos draugą F. Alonso.
Kitos „Formulės-1“ čempionato lenktynės bus surengtos po dviejų savaičių, liepos 6 dieną, Silverstone'o trasoje Didžioje Britanijoje.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1178
2. Tadux15 1161
3. Giriby 1155
4. mantioras 1147
5. Modestas99 1144