„Red Bull“ įtaria „Mercedes“ pažeidus techninį reglamentą

„Red Bull“ įtaria „Mercedes“ pažeidus techninį reglamentą
logo 2021 Rugsėjo 01 d. 18:16, Daimler

Per Didžiosios Britanijos GP etapą „Red Bull“ ir „Ferrari“ komandos atkreipė dėmesį į tai, kad „Mercedes“ bolidai įtartinai pagreitėjo trasos tiesiosiose. Po kurio laiko jie suprato, kodėl taip yra - bent jau „Red Bull“. Jie surado atsakymą į šį klausimą ir savo įtarimų rezultatus nusiuntė FIA su prašymu išsiaiškinti, ar priešininkai pažeidė Techninį reglamentą. Apie tai rašo vokiečių „Auto Motor und Sport“.

Dar Silverstoune tapo aišku, kad „Mercedes“ mašinos pradėjo kur kas greičiau įsibėgėti. Jei sezono pradžioje „Red Bull“ būtent dėl to rodydavo geresnį laiką kaip tik tose trasos atkarpose, kuriose lenktynininkai važiuoja su pilnai nuspaustu akseleratoriumi, tai Anglijos trasoje vaizdas buvo priešingas.

„Mercedes“ tai aiškina tuo, kad jie dabar taiko kiek kitokius aerodinaminius reguliavimus, pavyzdžiui, reguliuoja priekinį sparną kitokiam atakos kampui, tuo tarpu jų jėgainė nuo pat sezono pradžios visiškai nepasikeitė ir variklio galia liko tokia pati.

Visai įmanoma, jog taip ir yra, tačiau „Red Bull“ mano, kad esmė yra ne variklio galioje, o tame, kaip ši galia paskirstoma. „Ferrari“ yra solidarūs su „Red Bull“: Maranelle analizuojant GPS duomenis, taip pat buvo užfiksuota, kad pasaulio čempionų automobiliai dabar kur kas geriau tvarkosi su pradine bolido įsibėgėjimo faze išvažiuojant iš lėtų posūkių.

„Mercedes“ varžovų nuomone, tai galima paaiškinti tuo, kad „Mercedes“ motoristai kažką padarė su vadinamuoju „interkūleriu“, t. y. tarpiniu oro aušintuvu, kuris orą paduoda į turbokompresorių. Oro temperatūra ties išėjimu iš interkūlerio turi būti tam tikro lygio ir reglamentas leidžia, kad temperatūra gali būti iki 10 laipsnių žemesnė nei aplinkos temperatūra.

Kadangi šaltas oras yra tankesnis už šiltą, tai proporciškai didėja kuro kiekis, kuris gali sudegti į variklį patenkančiame mišinyje. Tai reiškia, kad variklis veikia efektyviau. Tas, kuris sugalvos, kaip paduoti maksimaliai ataušintą orą pradinėje bolido įsibėgėjimo fazėje, pasieks nemažo pranašumo.

„Red Bull“ ir „Ferrari“ inžinierių įtarimai paremti tuo, kad „Mercedes“ sugalvojo atskirti šaltą orą nuo šilto dėl labai gudrios ortakių konfigūracijos tarp interkūlerio ir turbinos, dėl to pradinėje įsibėgėjimo fazėje gauna variklio galios padidėjimą, kuris vertinamas apie 20 AG. Po to kompresorius jau gauna šiltesnį orą ir ši galia pradingsta.

Esmė tame, kad toks sprendimas, regis, neprieštarauja reglamentui. Klausimas yra kitas: kiek galima mažinti oro temperatūrą, patenkančią į turbiną ir kur būtent šios sistemos viduje sumontuotas jutiklis, matuojantis oro temperatūrą.

Red Bull“ įtaria, kad „Mercedes“ motoristai galėjo pažeisti techninį reglamentą, pasirinkdami tašką, kuriame montuojamas jutiklis. Štai keletas frazių iš vokiškojo leidinio: „Yra pagrindo manyti, kad jutiklis matuoja oro temperatūrą tame taške, kur temperatūra ortakyje bet kokiu atveju neatitinka reikalaujamų limitų“.

Red Bull“ jau nusiuntė užklausą į FIA dėl savo įtarimų ir tai yra oficialus šios komandos skundas federacijai.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983