S. Vettelis: daugiau lenktynių - mažiau išskirtinumo (21)

S. Vettelis: daugiau lenktynių - mažiau išskirtinumo
logo Spalio 16 d. 15:02, Aston Martin F1

„Aston Martin“ pilotas Sebastianas Vettelis mano, kad siekdama surengti kuo daugiau lenktynių per metus, F-1 rizikuoja prarasti dalį išskirtinumo.

Penktadienį buvo paskelbtas 2022 m. tvarkaraštis. Jį sudaro 23 etapai. Sezonas prasidės kovo mėnesį ir baigsis lapkritį.

Ne viena komanda praeityje buvo išreiškusi nepasitenkinimą dėl personalui tenkančio didelio krūvio, bet nepaisant to, pritarė naujam tvarkaraščiui.

S. Vettelis „Formulėje-1“ debiutavo dar tada, kai per metus įvykdavo mažiau lenktynių, bet būdavo surengiama daugiau bandomųjų važiavimų. Vokietis nėra patenkintas ta kryptimi, kuria juda sportas.

„Tai tik mano nuomonė ir ji nieko nereiškia. Bet nemanau, kad mums reikia tiek lenktynių“, - sakė S. Vettelis.

„Taip manau dėl kelių priežasčių. Visų pirma, galbūt tiek lenktynių yra per daug tiems, kurie jas stebi. Kai jų tiek daug, jos praranda savo išskirtinumą. Ir antra, reikia pagalvoti apie sporte dirbančius žmones. Mūsų, lenktynininkų, situacija yra daug paprastesnė. Galime atvykti trečiadienio vakare ir išvykti sekmadienio vakare.“

„Tuo tarpu kiti komandos nariai susiduria su daug didesniu stresu. Į trasą jie atvyksta pirmadienį arba šeštadienį, likus savaitei iki lenktynių. Jie ruošia garažus, automobilius. Taigi, jie dirba visą savaitę, o po lenktynių turi viską paruošti išsiuntimui į kitą etapą. Jie dirba beveik kiekvieną savaitgalį. Tad laiko sau tikrai nelieka. O dabar gyvename tokiais laikais, kai vis daugiau žmonių susimąsto apie savo asmeninį gyvenimą. O laisvalaikis darbdaviui nepriklauso.“

S. Vettelis mano, kad F-1 turėtų nepersistengti su lenktynių kiekiu ir neatsidurti tokioje situacijoje, kai žmonės dėl per didelio krūvio tiesiog nenorės dirbti.

„Aš sportui nevadovauju. Žinoma yra ir kiti interesai. Svarbu, kad būtų rastas tinkamas balansas tarp darbo ir laiko, kurį gali praleisti namuose. Manau, kad turi būti tam tikras kiekis lenktynių, jog nedingtų aistra šiam sportui. F-1 tikrai nereikia tokios situacijos, kai dėl per didelio krūvio žmonės po dviejų ar trijų metų nebenorės čia dirbti.“


Komentarai (21)
As..
IP: a6fa46d | 10/17 18:59 Atsakyti
zonker logo rėmėjas
10/17 12:14

Tai jeigu F1 savininkai užsibrėš 30 proc didesni pelna kitiems metams irgi vadinsi auto sporto auginimu? Jeigu seimo nariai pasididins algas 3x irgi sakysi, kad ne šiaip sau?
Būna darbuotojų nepasitenkinimas, bet būna argumentuotas darbuotojų nepasitenkinimas, pvz ofise lieva kėdė, ant kurios sėdi 8 val ir po kelių metų jau eini pas gydytojus dėl nugaros skausmų. Tai dabar reiktų keist darbą ar kelti klausimą dėl kėdės su darbdaviu? Daugmaž tavo mąstysena yra "žmogus pats rinksis ar dirbti suteiktomis sąlygomis". Taigi jei Vett pasišneka su ta krūva mechanikų ir dauguma skundžiasi šiuo klausimu, tai kaip ir yra problema. Tau atrodo pabumbėjimas, bet tai yra klausimo kėlimas, ko pasekoje iššaukia diskusijas, o tai yra akivaizdi nauda šiai temai.

Tavo komentaras turės logikos tik tuomet, jei vadovai nuspręs pagerinti sąlygas argumentuodami tuo, jog Vet pasisakė apie tai.
Mano pasisakymo logika yra labai paprasta - jei darbuotojui netinka, tai jis eina pas viršininką ir aiškinasi apie sąlygų gerinimą, jei viršininkas atsisako kreipti dėmesį į tai, ko darbuotojai prašo, tai jie kreipiasi į darbuotojų sąjungą, kuri gina jų teisias.
O apskritai, pirminis komentaras buvo apie tai, kad darbuotojų sąlygod buvo panaudotos, kaip argumentas Vet nuomonei, jog varžybų per daug. Ir pats argumentas yra bereikšmis, nes jis nėra oficialus darbuotojų atstovas. Tad tikėtina, kad jie yra labai laimingi ir patenkinti, o tie, kurie tokie nėra - išeina ir ieškosi kitos veiklos.
Tai dar kartą sakau, pakartoju, kad būtų aiškiau - barduotojų užimtumo panaudojimas, jokiu kampu, netampa argumentu dėl varžybų skaičiaus ir piloto pozicijos.
O vadovų atlyginimų skaičiuoti nei tu, nei aš neturim kaip. Nei žinom lėšų įsavinimo principų, tad naudoti, kaip argumetą nėra jokios prasmės.
>
IP: 685672c | 10/17 14:33 Atsakyti
Nebelieka laiko,morkom auginti ...
zonker logo rėmėjas
IP: 0087a2d | 10/17 12:27 Atsakyti
tech
10/17 10:47

Kiekvienas renkasi pagal savo norus ir galimybes , darba. Manau prievata ju neisveza :) aisku , ne visi gali gauti toki gera darba kaip lietuvoj, valstybinej nuostolingoj imonej nosi krapstydamas ir susikvietes gimines desimtim tukstanciu Eur i menesi vartai 😀 https://www.tv3.lt/naujiena/video/nuostolingoje-valstybes-imoneje-direktoriui-11-tukst-alga-i-rankas-idarbinti-ir-vadovu-giminaiciai-n1118041

:D deja šių darbo vietų labai jau nedaug :D o dar ir reik giminės tokios turėt :))
Bet šiaip nu rimtai aišku nieks neveža prievarta, prestižinės darbo vietos, tai nu kodėl šios problemos nepabandžius suminimalizuoti ir palikti patenkintus tuos 30+ specus, kurie kuria šeimas ir tuo pačiu toliau nori likti ir tęsti karjeras?i
zonker logo rėmėjas
IP: 0087a2d | 10/17 12:14 Atsakyti
As..
10/17 11:34

Būtent apie tai ir kalbu. 23 lenktynės neatsirado šiaip sau, jos generuoja pajamas, o pajamos augina visą f1 ir automobilių sportą. Pateikti, kaip argumentą, kad sunku darbuotojams yra beprasmiška, nes f1 to nesprendžia, kiekviena komanda tvarkysis taip, kaip jei atrodys teisinga, o žmonės patys rinksis ar dirbti suteiktomis sąlygomis ar ne.
Man patinka, kad jis kelia klausimus, sakau tik tai, kad prie klausimų kėlimo reikia pridėti ir imanomus sprendimo variantus ar konkrečius pasiūlymus, kitaip tai bus tik pabumbėjimu, kas realios naudos niekam neatneša

Tai jeigu F1 savininkai užsibrėš 30 proc didesni pelna kitiems metams irgi vadinsi auto sporto auginimu? Jeigu seimo nariai pasididins algas 3x irgi sakysi, kad ne šiaip sau?
Būna darbuotojų nepasitenkinimas, bet būna argumentuotas darbuotojų nepasitenkinimas, pvz ofise lieva kėdė, ant kurios sėdi 8 val ir po kelių metų jau eini pas gydytojus dėl nugaros skausmų. Tai dabar reiktų keist darbą ar kelti klausimą dėl kėdės su darbdaviu? Daugmaž tavo mąstysena yra "žmogus pats rinksis ar dirbti suteiktomis sąlygomis". Taigi jei Vett pasišneka su ta krūva mechanikų ir dauguma skundžiasi šiuo klausimu, tai kaip ir yra problema. Tau atrodo pabumbėjimas, bet tai yra klausimo kėlimas, ko pasekoje iššaukia diskusijas, o tai yra akivaizdi nauda šiai temai.
As..
IP: a6fa46d | 10/17 11:34 Atsakyti
zonker logo rėmėjas
10/17 10:16

Tai jei Vett sako, kad 23 lenktynės yra ryškiai per daug, tai sprendimas akivaizdus - mažiau lenktynių. Kokių dar realių sprendimų ieškot? Ar nebent norite ieškoti sprendimo kaip sugeneruoti 23 etapų lėšas per mažiau lenktynių? O kas liečia darbo "nepatogumo kainą", tai šis dalykas yra kintantis. To pačio darbo aplinka prieš 30 metų ir dabar yra kaip diena ir naktis. Svarbiausia, kad darbo žala (kad ir kokia ji bebūtų) būtų fiksuojama, tiriama ir vedama statistika, tada ateis pokyčiai. Suprantu, kad nepatogumo faktorius visada išliks, bet kokio dydžio jis bus, priklauso jau nuo darbdavių ir jų žmogiškumo. Bet jeigu žmonės tylės šiame sektoriuje, tai viskas judės labai lėtai.

Būtent apie tai ir kalbu. 23 lenktynės neatsirado šiaip sau, jos generuoja pajamas, o pajamos augina visą f1 ir automobilių sportą. Pateikti, kaip argumentą, kad sunku darbuotojams yra beprasmiška, nes f1 to nesprendžia, kiekviena komanda tvarkysis taip, kaip jei atrodys teisinga, o žmonės patys rinksis ar dirbti suteiktomis sąlygomis ar ne.
Man patinka, kad jis kelia klausimus, sakau tik tai, kad prie klausimų kėlimo reikia pridėti ir imanomus sprendimo variantus ar konkrečius pasiūlymus, kitaip tai bus tik pabumbėjimu, kas realios naudos niekam neatneša
tech
IP: c4754c7 | 10/17 10:47 Atsakyti
Kiekvienas renkasi pagal savo norus ir galimybes , darba. Manau prievata ju neisveza :) aisku , ne visi gali gauti toki gera darba kaip lietuvoj, valstybinej nuostolingoj imonej nosi krapstydamas ir susikvietes gimines desimtim tukstanciu Eur i menesi vartai 😀 https://www.tv3.lt/naujiena/video/nuostolingoje-valstybes-imoneje-direktoriui-11-tukst-alga-i-rankas-idarbinti-ir-vadovu-giminaiciai-n1118041
zonker logo rėmėjas
IP: 0087a2d | 10/17 10:16 Atsakyti
As..
10/16 23:56

Ačiū, už nuorodą ir info. Taip, tiek emigrantai, tiek tolimųjų reisų vairuotojai ilgai negrįžta namo, tačiau ir uždirba ne 1000eu. O sulyginimas buvo apie 1000eu. Žodžiu, kiekvienas darbas turi savo "nepatogumo kainą". 100 per dieną, hmm.. Daug ar mažai, kiekvienam spręsti ir lyginti pagal savo pajamas tikriausiai reiktų, tad vienareikšmiško atsakymo nėra. Tarkim, vid. Atlygis būtų apie 4000 per mėnesį, kvalifikuoto, vadovaujančio darbo (nesi varžtus nešiojantis, bet pats rankas išsitepaluoji) Lietuvoje, tai jau būtų neblogas atlyginimas, tačiau tam pačiam Londone, na.. Nebūtų jis toks priimtinas. Tad.. Žodžiu, kiekvienam rinktis pagal save tikriausiai, bet Vet žodžiuose tiesos matau nemažai, po poros metų darbo tokiu tempu, kai 3-4 savaites per mėnesį nematai šeimos, ir neužimi aukštesnių pareigų, tai žmogus pavargs ir rinksis kitą kelią, o specialistų F1 reikia ir manau, kad jiems reikia dar pajusti ritmą, suvokti darbo specifiką ir t.t. O tai užima laiko, tad didelė kaita nėra prioritetas, visgi čia ne McDonald'as. Gaila tik tiek, kad žmogus kelia nemažai klausimų, nemažai kritikos, tačiau nesiūlo jokių variantų, kaip gerinti situaciją. Tai dėl to labiau, kaip bumbėjimas atrodo, nei kaip realių sprendimų paieškos. Dar kart ačiū, už nuorodą ;)

Tai jei Vett sako, kad 23 lenktynės yra ryškiai per daug, tai sprendimas akivaizdus - mažiau lenktynių. Kokių dar realių sprendimų ieškot? Ar nebent norite ieškoti sprendimo kaip sugeneruoti 23 etapų lėšas per mažiau lenktynių? O kas liečia darbo "nepatogumo kainą", tai šis dalykas yra kintantis. To pačio darbo aplinka prieš 30 metų ir dabar yra kaip diena ir naktis. Svarbiausia, kad darbo žala (kad ir kokia ji bebūtų) būtų fiksuojama, tiriama ir vedama statistika, tada ateis pokyčiai. Suprantu, kad nepatogumo faktorius visada išliks, bet kokio dydžio jis bus, priklauso jau nuo darbdavių ir jų žmogiškumo. Bet jeigu žmonės tylės šiame sektoriuje, tai viskas judės labai lėtai.
deivec
IP: 1353dd0 | 10/17 10:16 Atsakyti
ponuliu sportas...
oi darbininkai pavargsta....
tai gal dar pasakykite kai pamainomis gesina gaisra ugniagesiai....kaip jie pavargsta....

kiek jie cia gali spygauti apie tuos "pavargsta"

o del ishsikirtunumo cia kaip kam....jeigu jie nuvaziuoja i kita regiona...tai kaip tik zmoniu daugiau paziures pazins formule...

kai budavo po kelias lenktynes toje pacioje salyje...tai niekam nekliuvo....

pilotas maziau aiskinasi reikalus trasoje, bet idomu matai organiz reikalai.
geriau tegul eina pastudijuoja savo sprendima slick;us detis...gal jau paseno ? gal nebereikia naujo sezono vetkai ?
zonker logo rėmėjas
IP: 0087a2d | 10/17 09:55 Atsakyti
Zeto
10/16 15:14

Vienok, kaip ziurovui, man netrukdo daugiau lenktyniu, nes atrodo, kaip ju gali buti perdaug. Bet, paskaicius pacia antraste, susimasciau, kad istikruju, seniau zinodavau kiekviena etapa pagal eile, atsimindavau kas kokiais metais konkreciose lenktynese vykdavo, nes jos budavo tikrai isskirtines. Dabar net neprisiminciau kas kaikuriose sio sezono lenktynese nutiko ir tikrsliai nezinau kiek ju isvis buvo ir dar liko.... Ar tai yra del to, ka sake Vettelis, kad konvejeriniu principu jos praranda reiksme, ar del to, kad seniau zymiai giliau domedavausi, net free practice ziuredavau, kas dabar man isvis nebeidomu. Galeciau isvardinti pvz 1996 metu visa pilotu rikiuote ir visus 16 etapu paeiliui, bet net neprisimenu, kas ten vyko pvz 2019 septintame etape, net kur jis vyko...

Mano manymu tiesiog laikai pasikeitė ir nieko čia neturi bendro tas etapų skaičius. Anuomet F1 buvo kažkas wow dėl kelių priežasčių: kiek realiai žmonių kokiais 96'ais galėjo pasvajoti apie nuvykimą į F1 lenktynes, kad ir europoje? - labai mažai. Toliau kiek LT gatvėse būdavo super automobilių? Taigi šiai dienai kai gatvėse pilna poršų, lambų ir kito velnio, tos formulių ar bet kurios kitos top auto sporto lenktynės nėra jau tokios wow. Toliau internetas padarė savo. Lenktyniu highlights youtubėje, free stream'ai ir t.t., viską ką praleidi gali pažiūrėti kada nori. Taigi, čia tik dar viena istorija bus anūkams, kaip buvo "anais laikais" :)
.F666
IP: ae5381b | 10/17 09:40 Atsakyti
Kas del pinigu, tai taip, alkanam atrodo, kad uz tokius pinigus diena nakti visa gyvenima artu. Bet, kai tik pasisotina, tas pasiryzimaz kazkur dingsta, ir pradeda apie komforta galvoti, o pinigai antram plane lieka.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas