Sezono rezultatai: „Mercedes-AMG Petronas F1 Team“

Sezono rezultatai: „Mercedes-AMG Petronas F1 Team“
logo 2023 Sausio 08 d. 12:03, Daimler AG

2022 metų sezoną buvę pasaulio čempionai užbaigė trečioje Konstruktorių įskaitos vietoje – tai blogiausias komandos rezultatas nuo 2012 metų...

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

L. Hamiltonas

22

6

240

2

2

G. Russellas

22

4

275

1

1

Mercedes

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2022

22

3

515

1

1

2021

22

1

613,5

1

1

2020

17

1

573

1

1

2019

21

1

739

1

1

2018

21

1

655

1

1

Rimtos permainos 2022 metų sezono reglamente negalėjo neatsiliepti jėgų išsidėstymui lyderių grupėje – labai jau glausta kova buvo 2021 metų sezone, kai asmeninės įskaitos čempiono titulas pirmą kartą perėjus prie hibridinių jėgainių atiteko ne „Mercedes“ pilotui.

Komanda intensyviai ruošėsi naujam sezonui ir buvo įsitikinusi, kad sukonstruos konkurencingą bolidą, bet jau tradicinio filmavimo Silverstoune metu paaiškėjo, kad W13 (komanda pareiškė, kad „velnio tuzinas“ jiems nieko nereiškia) trasoje elgiasi visai ne taip, kaip rodė skaičiavimai, tuo tarsi pateisindamas nelaimingą skaičių.

Žiemos bandymuose Barselonoje tai dar kartą pasitvirtino, tačiau visai naują aerodinaminį paketą – su daugelio nuostabai minimaliais šoniniais pontonais, komanda paruošė antrajai bandymų sesijai, kur tikėjosi labai rimtos pažangos. Bet ir pakeitus aerodinamiką, niekas nepasikeitė.

Andrew'as Shovlinas: „Pirmuosius problemų požymius mes pamatėme per pirmą filmavimo dieną Silverstoune. Per bandymus Barselonoje tapo aišku, kad mes esame nepakankamai konkurencingi, bet mes daug tikėjomės iš atnaujinimų, kurie buvo ruošiami Bahreinui. Ir kai mes sumontavome naujienas, o mašina netapo greitesnė, tapo aišku, kad turėsime rimtų problemų“.

Pagrindine bėda tapo vertikalus svyravimas, kurį Adrianas Newey iš „Red Bull“ sugebėjo įžvelgti iš ankstesnių metų patirties, o „Mercedes“ į tai visai neatsižvelgė. Tiesiosiose mašina dugnu daužėsi į asfaltą, o pilotai kaleno dantimis. „Laimei, mano dantyse ne tiek daug plombų“, - juokavo L. Hamiltonas.

Norint sumažinti mašinos šokinėjimą, teko aukštinti prošvaisą, o tai ryškiai mažino aerodinamikos efektyvumą, nes didžioji dalis prispaudžiamosios jėgos 2022 metais buvo generuojama būtent bolido dugno.

Mašinos klirensą pakėlė, prispaudžiamąją jėgą prarado – visus metus inžinieriai dirbo ties šios problemos sprendimu, bet iki galo išsiaiškinti su ja taip ir nepavyko. Nepakankamai lygiose trasose automobilis vis tiek šokinėjo, gal tik kiek mažiau.

Šių netikėtų problemų sprendimui buvo skirti visi resursai ir kalbos apie greičio didinimą net nebuvo. Ne, W13 nebuvo labai lėtas, bet priversti jį efektyviai dirbti buvo labai sudėtinga. W13 mašinai kiekvienas savaitgalis būdavo tarsi loterija – komanda nežinojo, ko galima tikėtis iš bolido ir kokių rezultatų pavyks pasiekti. Pasiseks – nepasiseks. O varžovai tuo metu didino atotrūkį.

Lewisas Hamiltonas paaukojo pirmąją sezono pusę, kartu su inžinieriais testuodamas pačius ekstremaliausius mašinos nustatymus tikintis, kad kuris nors vienas iš jų suveiks ir komandai duos idėją, kokia kryptimi reikia judėti toliau. Bet nieko neišėjo. Kad ir kaip stengėsi Lewisas ir inžinieriai, mašina toliau šokinėjo ir buvo labai nestabili – kiekviename rate kiekvienas posūkis būdavo tarsi naujas ir tai visiškai neleido atakuoti.

„Mercedes“ naujokui George'ui Russellui davė laiko adaptuotis. Jis nedirbo su eksperimentiniais automobilio nustatymais, iš karto galėjo demonstruoti savo greitį. George'as Lewisui visai nenusileido, o dažnai jį ir aplenkdavo, bet, žinoma, tikėjosi, kad perėjęs į „Mercedes“, galės kovoti dėl pergalių ir čempiono titulo.

Pergalė atėjo, bet labai vėlai – San Paule George'as atnešė vienintelę pergalę komandai per visą sezoną, o metus jis užbaigė ketvirtoje asmeninės įskaitos vietoje – pasiekdamas geriausio rezultato karjeroje.

Geriausiu Hamiltono rezultatu tapo antroji vieta – Lewisas devynis kartus užlipo ant podiumo, bet nugalėti nesugebėjo, tuo nutraukdamas savo karjeros „Formulėje-1“ rekordą, kai jis kiekvienais metais iškovodavo bent po vieną pergalę. Žinoma, kad jo tikslai sezone buvo kur kas aukštesni nei šeštoji vieta, bet jis visomis jėgomis stengėsi padėti komandai išlipti iš krizės. „Lewisas yra neatskiriama komandos dalis, o komanda – neatskiriama Lewiso dalis“, - tada sakė Toto Wolffas. „Mercedes“ reikia atiduoti pagarbą. Atsidūrę gale po rekordinio skaičiaus pergalių, iš komandos išėjus nemažai daliai „Red Bull“ perpirktų specialistų, praradę dalį jėgos agregato galios ir padarę sisteminę klaidą kurdami naujos kartos automobilį, komanda nepasidavė ir nepasimetė, tęsė įtemptus darbus ir kovojo iki paskutinio rato kiekviename GP etape.

Vargu ar visos „Mercedes“ bolido problemos bus išspręstos 2023 metais, be to, ir varžovai nestovės vietoje. O kovoje su lyderiais prarasti vieneri metai yra skačiuojami kaip dveji. Jokių garantijų „Formulėje-1“ neegzistuoja ir jei dvikovoje su „Ferrari“ (turint galvoje kadrų ir organizacinius pakeitimus italų ekipoje), „Mercedes“ dar turi rimtų šansų, tai pavyti pagreitį įgavusią „Red Bull“ komandą iki kitų rimtų permainų reglamentuose bus be galo sunku. Ir neaišku, ar apskritai tai bus įmanoma.

Komandos vadovas Toto Wolffas: „Mes galvojame, kad problemas su šokinėjimu iš esmės išsprendėme, nors jų visiškai pašalinti 2022 m. bolide buvo neįmanoma. Bet galvojame, kad šiais metais mums bus lengviau. Mes iš dalies pakeisime automobilio architektūrą ir komponuotę ir tai leis mums pradėti judėjimą reikiama kryptimi.

Su šiuo nauju Techniniu reglamentu kartais išeina taip, kad kai jūs atrandate vieną problemą, po to paaiškėja, kad už jos slėpėsi kita problema, todėl tenka rimtai dirbti, neledžiant sau atsipalaiduoti ir negalvoti, kad šiemet mes iš karto pradėsime laimėti lenktynes ir pretenduosime į abu titulus.

Esu absoliučiai įsitikinęs: norint pasiekti didelės sėkmės, reikia pridaryti klaidų ir pergyventi nesėkmes. Pasaulyje nėra nė vienos komandos nė vienoje sporto šakoje, kuri laimėtų absoliučiai visus čempionatus, kuriuose tik dalyvavo.

Mokymas vyksta sunkiai, nes viena – svarstyti apie problemas, bet tikrą patikrinimą komanda praeina, kai sunkumų atsiranda kiekvieną lenktynių savaitgalį. Žvelgdamas atgal, pripažįstu, kad kažkuriais momentais darbuotojus spaudžiau labai stipriai, bet tik tai leido man padaryti atitinkamas išvadas. Iš artėjančio sezono tikiuosi daugiau.

Mercedes-AMG Petronas Formula One Team
Komanda: Mercedes-AMG Petronas Formula One Team 2024 sezono taškai: 0
Variklis: Mercedes Važiuoklė: W13
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983