A. Baranauskas: J. Bianchi avarija ženkliai pakeitė ateities čempionatų rezultatus

A. Baranauskas: J. Bianchi avarija ženkliai pakeitė ateities čempionatų rezultatus
logo 2014 Gruodžio 15 d. 11:45, F-1.LT
Savo įžvalgomis ekspertų rubrikoje apie praėjusį sezoną bei ateinančius metus pasidalijo vienas F-1.LT portalo įkūrėjų, ilgametis redaktorius bei šiuo metu vadovaujantis vieno garsiausių lietuviškų startuolių „Vinted“ projekto produkto sričiai Andrius Baranauskas.
- Kas Jūsų manymu buvo geriausias 2014 m. lenktynininkas?
Kas kitas gali būti metų lenktynininku, jei ne čempionas? Lewisas Hamiltonas šiemet pademonstravo, kad vis dar turi viską, ko reikia titului, ir svarbiausia – savitvardą ir nuoseklumą, kas jam buvo nuolat prikaišiojama pastaraisiais metais. Puikus vairavimas, koncentracija į lenktynes bei tinkamai pasitelkta psichologinė kova atnešė jam antrąjį titulą.
Atskirai norėčiau paminėti Jules Bianchi. Prancūzą visuomet laikiau vienu perspektyviausiu ateities „Formulės-1“ pilotu, tačiau kurį laiką jis išties buksavo. Šiemet jis atsiskleidė, pelnė pirmuosius taškus „Marussia“ ir buvo pakeliui į sėkmingą rytojų. Deja, bet avarija Japonijoje, panašu, atėmė iš sporto pasaulio pilotą, ateityje tikrai pretendavusį prisijungti prie kovos dėl pačių aukščiausių pozicijų.
- Kurį bolidą išskirtumėte kaip geriausią praėjusiame sezone?
Nemanau, kad kam nors kelia abejonių „Mercedes“ bolido pranašumas ir dominavimas. Komandai, kaip ir 2009 m., puikiai išnaudojo taisyklių pokyčius ir maksimizavo savo galimybes. Dar didesnį vaidmenį šį kartą atliko „Mercedes“ variklių kūrėjai, sukūrę neprilygstamą motorą, ir dabar varantį neviltį konkurentus, kupinus baimės, kad ir šios žiemos nepakaks pasivyti toli į priekį nutolusius varžovus.
- Kuris sportininkas padarė didžiausią pažangą?
Išskirčiau tris pilotus. Visų pirma, į „Red Bull“ perėjęs Danielis Ricciardo pademonstravo savo vertę ir tapo tikrų tikriausiu šio sezono siurprizu. Ar jis tikrai padarė pažangą, kitas klausimas, nes neaišku, kiek anksčiau jo pajėgumo maskavo silpnesnis bolidas, ar kiek iš tiesų šių metų technika nebuvo paranki Sebastianui Vetteliui. Antras mano sąraše Valtteri Bottas – suomis šiemet tiesiog spindėte spindėjo, šalia savęs turėdamas toli gražu ne vidutinioką Felipe Massą. Ir trečias – Lewisas Hamiltonas, sezono pabaigoje nepalikęs vilčių Nico Rosbergui, ir būtent čempionato eigoje pademonstravęs nuoseklią pažangą.
- Kuris lenktynininkas nuvylė labiausiai?
Į „Ferrari“ sugrįžęs Kimi Raikkonenas. Kuo toliau, tuo labiau suomis man atrodo kaip gero lenktynininko miražas – šiemet jis atrodė prasčiau nei pernai šalia Fernando Alonso važiavęs Felipe Massa. Galbūt, jei ne trauma, Robertas Kubica vairuodamas vieną iš praėjusių dviejų sezonų „Lotus“ net būtų tapęs čempionu, kai mums teko džiaugtis dviejomis jį pakeitusio K. Raikkoneno pergalėmis?
Kitas nusivylimas – „Red Bull“ gretose puolęs Sebastianas Vettelis. Be abejo, gali būti, kad vokiečiui iš tiesų netiko šių metų technika. Tačiau net ir tai yra didelis akmuo į keturiskart čempiono daržą, nes geriausi lenktynininkai sugeba žibėti bet kokiomis sąlygomis.
S. Vettelio nuopolis į metų nusivylimų gretas mane verčia įrašyti ir šiemet jau nevažiavusį Marką Webberį. Pasižiūrėjus į D. Ricciardo rezultatus, kyla didelis klausimas apie australo pajėgumą apskritai bei apie „Red Bull“ komandos politiką jį taip ilgai laikyti savo gretose.
- Kurios 2014 m. lenktynės buvo geriausios?
Šiemet negalėčiau išskirti nei vieno etapo. Čempionatas buvo kitoks nei įprastai ir išsiskyrė daugiau psichologine kova tarp abiejų pretendentų į titulą, o ne titaniškomis kovomis trasoje. Greičiausiai tai lėmė situacija, kai kovoja du tos pačios komandos lenktynininkai, o ne dvi ar trys skirtingos ekipos su savo pilotais. Taigi, metų lenktynėmis pavadinčiau Lewiso ir Nico kovą jų galvose, kuri vyko visą laiką ir visomis priemonėmis, o ne konkrečioje trasoje.
- Ką pavadintumėte 2014 m. F-1 įvykiu?
Šį klausimą atsakysiu labai asmeniškai – metų įvykiu man tapo F-1.LT vairo perleidimas naujiesiems valdytojams. Pagaliau galėjau lenktynes stebėti kaip žiūrovas ir atsipalaiduoti, būdamas tikras, kad projektas pilotuojamas į geresnę ateitį, jam skiriant daugiau dėmesio nei aš ir kiti dirbę kartu galėjo skirti anksčiau.
Iš įvykių tikrajame „Formulės-1“ pasaulyje didžiausią įspūdį mano paliko lenktynininkų rokiruotės bei permainos „Ferrari“ gretose. Vis dėlto, viską užgožė praėjusius metus užbaigusi Michaelio Schumacherio nelaimė, ir šio sezono pabaigoje pribloškusi Jules Bianchi avarija. Man atrodo, kad prancūzo patirtos traumos ženkliai pakeitė ateities čempionatų rezultatus.
- Kaip vertinate Top pilotų rokiruotes: S. Vettelis keliasi į „Ferrari“, o F. Alonso grįžta į „McLaren“?
Manau, šie žingsniai vyksta žymiai didesnių procesų fone – lūžių abiejų komandų istorijoje metu.
„McLaren“ pastaruosius porą metų pamažu vis giliau kasėsi į duobę, iš kurios, bijau, išlipti turės tik vieną šansą – perėjimą prie „Honda“ variklių. Jei nepasiseks, ši ekipa gali tapti istorija ir iškristi iš auksinių ekipų gretų. Man atrodo, kad jie kol kas daro viską, ką gali, ir stengiasi nerizikuoti – tą rodo ir Fernando Alonso atėjimas, ir greičiausiai Jensono Buttono likimas komandoje. Bet ar jiems pasiseks? Viskas iš tikrųjų priklauso nuo „Honda“.
„Ferrari“, savo ruožtu, man atrodo perka vis daugiau bilietų pragaran. Kitais metais jos gretose važiuos du šiemet labiausiai nuvylę lenktynininkai, o konkurentams perleistas vienas geriausių, jei ne pats geriausias pilotas, rikiuotėje. Vadovai keičiami asmenybėmis, suprantančiais verslą ir politiką, o ne sportą, kuriam ir taip trūko „Scuderia“ dėmesio pastaraisiais metais. Deja, bet ateityje matau tik dar didesnę italų duobę, dar daugiau skundų dėl pokyčių ar padėties „Formulėje-1“, ir dar mažiau dėmesio sau.
- Ko tikitės iš kitų metų sezono? Kas taps čempionu?
Manau, kad kitais metais ir vėl stipriausi bus „Mercedes“, o čempionatas veikiausiai ir vėl spręsis tarp dviejų šios komandos pilotų. Tikiu, kad sustiprės „Red Bull“, tačiau vargu ar pakankamai, kad įsiveltų į kovą dėl titulo, ypač turint galvoje vis mažėjantį Adriano Newey indėlį į ekipos techninį pasiruošimą.
Juoduoju arkliuku laikyčiau „McLaren“ komandą. Greičiausiai ji nekovos dėl titulo, bet tikiu, kad kai kuriose lenktynėse „Honda“ variklių pajėgumu gali sužibėti ir užgožti įprastinius lyderius.
- Ar sugebės jaunasis M. Verstappenas pritapti F-1?
Nematau priežasčių manyti priešingai. Maxas Verstappenas jau įrodė esąs puikus lenktynininkas, jam tik trūksta stabilumo ir, tikiu, „Toro Rosso“ bus tinkama aplinka apsiprasti „Formulėje-1“.
Manau, kad didžiausias iššūkis jam bus įveikti politinę „Red Bull“ sistemą, kurios sprendimai dėl pilotų yra sunkiai prognozuojami ir psichologiškai gniuždantys. Tai bus didesnis iššūkis nei tiesiog priprasti „Formulėje-1“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983