A. McNishas: “Honda” jau ne ta , kokia buvo anksčiau

A. McNishas: “Honda” jau ne ta , kokia buvo anksčiau
logo 2015 Liepos 30 d. 12:13, McLaren
Buvęs „Formulės-1“ pilotas, triskart LeMano lenktynių nugalėtojas,o dabar BBC Sport ekspertas Allanas McNishas išanalizavo krizės pasekmes „McLaren-Honda“ komandoje…
„Ir nors abu „McLaren-Honda“ pilotai uždirbo taškus Vengrijoje, tai dar kartą patvirtina labai sudėtingą situaciją, kurioje atsidūrė ši komanda.
Lenktynininkui, kurį daugelis laiko pačiu geriausiu šiuo metu pasaulyje ir atstovaujančiam komandą, kuri tikisi kovoti dėl F-1 pasaulio čempiono titulo, su mašina ir varikliu, kurį sukūrė vienas iš pasaulio automobilių pramonės lyderių, pavyko uždirbti pirmąjį tašką tik devintame čempionato etape. Krizė „McLaren“ ir „Honda“ santykiuose tapo labai ryški, nors nuo šio dešimties metų trukmės kontrakto galiojimo pradžios tepraėjo vos 7 mėnesiai.
Kai apie šią sutartį buvo paskelbta, „McLaren Technology Group“ bosas Ronas Dennisas kalbėjo apie devintojo dešimtmečio pabaigos bendradarbiavimo sėkmę, kai „McLaren“ komanda dominavo „Formulėje-1“. Bet dabar „Honda“ yra jau ne ta, kokia buvo tuomet.
Konkurencija labai sustiprėjo, tiek pačioje „Formulėje-1“, tiek už jos ribų. 1988 metais, kai „McLaren“ mašinos laimėjo 15 etapų iš 16-kos, turbininį variklį turėjo tik „Ferrari“, tačiau italų ekipos pilotai nebuvo tokie stiprūs kaip Senna ir Prostas. Serijinių automobilių rinkoje „Honda“ nusileido „Nissan“ kompanijai ir nukrito į trečiąją vietą tarp japonų automobilių kompanijų. Jei pradėsime analizuoti situaciją automobilių sporte, tai „Honda“ dabar turi problemų beveik visur. Dabar tai jau nebe ta kompanija su nesutaikoma lenktynių dvasia, kokia buvo anksčiau.
Dirbti „Honda“ su hibridiniais jėgos agregatais pradėjo tik prieš dvejus metus. „Mercedes“ ties savo jėgaine dirba jau keturi metai, projektą pradėjo gerokai anksčiau nei pasikeitė F-1 reglamentas.
Japonams neužteko laiko ir „Formulėje-1“ visiems tapo aišku, kad skirtumas tarp „Mercedes“ ir „McLaren“ rato įveikimo laiko yra paaiškinamas beveik vien tik „Honda“ jėgainės nepajėgumu. Manau, kad ir „Honda“ pati tai supranta, bet kol kas nežino sprendimo.
Kai dešimtojo dešimtmečio pradžioje aš dirbau „McLaren Honda“ pilotu-bandytoju, kai pagrindiniais pilotais buvo Senna ir Bergeris, aš sužinau labai daug apie problemas, kurios būdavo bendraujant europietiškai ir japoniškai kompanijoms. Aš labai aktyviau dalyvavau kuriant V12 motorą, kuris „Formulėje-1“ buvo naudojamas 1992 metais.
Kai japonai sako: „Taip, mes suprantame“, tai visai nereiškia, kad jie tikrai supranta. Tai reiškia tik tai, jog jie suprato pasakytus žodžius, kuriuos jūs ištarėte, bet visiškai nereiškia, kad jie sutinka su tuo, ar žino, ką reikia daryti.
Duosiu vieną pavyzdį. 1991 m. „McLaren Honda“ lygiagrečiai dirbo su dviem pavarų dėžėmis, kuris buvo atsakas „Ferrari“ inžinieriams, sukūrusiems pusiau automatinę pavarų dėžę 1989 metais. Pusiau automatinės dėžės projektu užsiėmė „McLaren“, o pilnai automatine – „Honda“. „Honda“ nusprendė ją padaryti tokią, jog pilotui reikėdavo tik pačiam išvažiuoti iš boksų, o visa kita darė pati greičių dėžė. Mes ją tris dienas išbandėme Suzukoje, kur aš nepataikiau įvažiuoti į boksus, nes pavarų dėžė išdarinėjo ką norėjo, perjunginėjo pavaras „aukštyn-žemyn“. Po bandymų japonai manęs paklausė: „Ar mes galime šią dėžę pasiimti į Budapeštą?“ Aš atsakiau: „Pasiimti galite, bet naudoti jos lenktynėse negalima“. Mano ironiškų žodžių jie nesuprato ir nusivežė šią dėžę į Budapešto lenktynes. Ten iškilo labai daug jos problemų ir galiausiai ši dėžė nebuvo gaminama.
Šiame kontekste labai smalsu, jog Indy Lallas, testų brigados vadovas, kuris labai glaudžiai bendradarbiavo su „Honda“ pirmosios „draugystės“ su „McLaren“ metu, vėl sugrįžo į „Formulę-1“ po labai ilgos pertraukos kaip tas žmogus, kuris supranta iškilusių problemų esmę.
Pavyzdžiui, Silverstoune „McLaren“ bolidas geriausiam kvalifikacijos rezultatui nusileido net 2,9 sek. Iš jų – dvi sekundės ar net daugiau yra dėl jėgainės. „Formulėje-1“ tai yra visa amžinybė. Jiems iš tiesų reikės labai daug ką padaryti, o „Honda“, sprendžiant iš visko, reikės iš naujo konstruoti hibridinį jėgos agregatą. Tik per tą laiką konkurentai nueis labai toli į priekį ir labai sunku įsivaizduoti, kada jiems pavyks varžovus pavyti.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140