C. Williams: L. Strollas užsitarnavo vietą komandoje

C. Williams: L. Strollas užsitarnavo vietą komandoje
logo 2016 Lapkričio 21 d. 06:50, Williams/LAT Photographic
Williams“ komandos vadovo pavaduotoja Claire Williams interviu „Auto Motor und Sport“ papasakojo, kokiose srityse komandai reikėtų pasitempti ir taip pat paaiškino, kodėl ši ekipa tiki Lanco Strollo sėkme.
- Kokia ya sero Frenko sveikata?
- Dabar viskas normalu, jis atlieka ilgalaikę realibitaciją. Prieš 3 savaites mes galėjome paimti jį iš ligoninės, slaugome jį ir tikmės, kad jis pasveiks. Frenkas Williamsas yra tikras kovotojas, jis pasakė, kad stengis išgyti kuo greičiau.
- Kiek svarbu „Williams“ užimti 4 vietą Konstruktorių taurės įskaitoje?
- Tai tikrai yra labai svarbu, visų pirma tai finansiniais sumetimais, bet kartu tai yra savigarbos klausimas. Du sezonus paeiliui mes užėmėme 3 vietą komandinėje įskaitoje, todėl nelabai norisi nusiristi labai žemai. Dar iki šio čempionato pradžios mes supratome, kad užimti 3 vietą bus sudėtinga. Todėl mums finišuoti 4 vietoje yra labai svarbu.
- Kur yra jūsų stipriosios ir silpnosios vietos lyginant su „Force India“?
- Jie turi labai kokybišką aerodinamiką, pirmą kartą tai parodė dar Barselonoje ir „Force India“ gali maksimaliai ją išnaudoti. Trasoje jie viską praktiškai daro teisingai, tuo tarpu mes darėme nemažai klaidų. O ir mūsų bolidas nebuvo toks geras, kokio mes tikėjomės. Visas šias priežastis mes analizuojame iki dabar.
Esmė ne kažkokiame konkrečiame atsiskaičiavime, tai daugelio faktorių sutapimas. Taip pat modernizacijos procesas, kuris vyko sezono eigoje, nebuvo pakankamai efektyvus. Techninės naujovės, kurias mes darėme, nedavė greičio padidėjimo, kurį parodydavo teoriniai skaičiavimai. Be to, mums anksčiau laiko teko nutraukti modernizacijos procesą, nes reikėjo greičiau pradėti kurti kitų metų bolido važiuoklę. Galiausia nepadėjo ir techninės klaidos per lenktynes kuriant taktines bei strategines schemas.
- Jūsų komandai pavyko išspręsti sustojimų boksuose problemą, dabar šioje srityje jūs pirmaujate...
- Taip, sustojimais dabar mes galime didžiuotis. Sėkmės faktorius čia ne prie ko. Viso sezono metu mes buvome tarp geriausių. Mes žinojome, kad turime problemų šioje srityje ir sugebėjome jas išspręsti. Todėl aš esu nusiteikusi optimistiškai, nes mes žinome savo silpnąsias vietas. Tai pirmas žingsnis situacijai pagerinti. Manau, kad 2017 m. mes pamatysime pirmuosius pagerėjimo ženklus, o jau 2018 metais „Williams“ atrodys labai užtikrintai.
- 2014 ir 2015 metais jums pavykdavo aplenkti vieną iš trijų „top“ komandų. Ar tai įmanoma ateityje?
- Dabar tai yra kur kas sudėtingiau nei buvo prieš porą dešimtmečių, kada būdavo galima lygiomis kovoti su komandomis, turinčiomis kur kas didesnius biudžetus. Bet aš nemanau, kad tai yra neįmanoma, kad pergalė čempionate yra skaičiuojama į ją įdėtais milijonais. Mes matėme nemažai pavyzdžių, kuomet komandos išleisdavo milžiniškus pinigus, bet nesugebėjo laimėti nė vienerių lenktynių. Mes turime dirbi geriau ir greičiau, o esamas priemones išnaudoti racionaliai.
- Dabar tokiai komandai kaip „Williams“ yra vis sunkiau surasti pinigų?
- Taip, dabar sunku kai niekada. Mano darbas būtent ir yra toks, kad ieškočiau pinigų, o tai daryti kiekvienais metais tampa vis sunkiau. Po 2008 m krizės ekonominis klimatas visai nepagerėjo. Konkurencija reklamos rinkoje yra milžiniška. Vis labiau didėja skaitmeninės reklamos dalis. Bet skųstis nėra prasmės, tuo tu reikalui nepadėsi, todėl reikia stengtis įveikti visus sunkumus. Reikia veikti aktyviau, naudoti kūrybinį požiūrį.
„Williams“ laba padeda technologinis padalinys, dėl to mes surandame naujus verslo partnerius, kurie domisi abiem mūsų veiklos pusėmis.
- Ar pinigais, kuriuos jūs uždirbate iš technologinio padalinio, jūs galite finansuoti F-1 komandą?
- Taip, tai viena iš priežasčių, kodėl mes plečiame savo interesų sferas. Visa tai gali tapti naujais mūsų finansavimo šaltiniais. 2016 metais technologinio padalinio pelnas išaugo dvigubai ir jis padeda išlaikyti „Formulės-1“ komandą.
- Kodėl jūs taip vėlai patvirtinote savo komandos pilotų sudėtį?
- Mes su sudėtimi jau buvome apsisprendę prieš keletą mėnesių, bet vėliau įsipainiojo keletas nenumatytų aplinkybių. Mes norėjome, kad Lancas Strollas laimėtų „Formulės-3“ čempiono titulą, o po to prasidėjo serija išvažiuojamųjų lenktynių, o mano tėvas dar susirgo. Dėl to pilotų patvirtinimo terminai ir buvo nukelti vėlesniam laikui.
- 18-metis L. Strollas debiutuoja tuo metu, kai F-1 pereina prie greičiausių per visą istoriją bolidų. Ar ne per didelė rizika?
- Jei nerizikuosi, nieko niekada nepasieksi. Galima pasakyti, kad Lancas labai sėkmingai išlaikė stojamuosius egzaminus. Mes jo nebūtumėme paėmę, jei netikėtumėme juo. Jis uždirbo sau vietą, kokpite laimėjęs daugiau kaip pusę „Formulės-3“ lenktynių. Artimiausią persekiotoją jis aplenkė net 185 taškais. Kai dėl amžiaus, tai Maxas Verstappneas į F-1 atėjo dar neturėdamas 18 metų ir pažiūrėkite, ko jis pasiekė.
Žinoma, pilotų sudėties keitimas yra susijęs su rizika, ypač kai tu pasikvieti tokį jauną pilotą. Bet tai yra apskaičiuota rizika. Žinoma, kad Strollas iš pradžių darys klaidų, bet mes jam jau parengė įdomią paruošiamąją programą.
- Ne paslaptis, kad Strollo tėvas yra labai turtingas. Kiek svarbu „Willams“ yra tai, kad jis į komandą investuoja labai didelius pinigus?
- Aš ne kartą esu sakiusi, kad pingai nebuvo lemiamu faktoriumi. „Williams“ atveju finansai ne visuomet lemia vieno ar kito piloto pasirinkimą. Taip, reikia pripažinti, kad Lancas turėjo šiokį tokį pranašumą, bet niekas iš to nedarė jokios paslapties. Bet tą patį galima pasakyti ir apie daugelį kitų pilotų, kuriuos palaiko jų turtingi tėvai arba rėmėjų pinigai. Bet jis įtikino mus savo talentu. Jokie pinigai nepadės jam važiuoti greičiau...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983