D. Coulthardas: „Honda” yra šokiruota savo atsilikimo

D. Coulthardas: „Honda” yra šokiruota savo atsilikimo
logo 2015 Kovo 19 d. 06:55, McLaren
Savo autorinėje skiltyje BBC kanalo tinklapyje buvęs F-1 pilotas Davidas Coulthardas apibendrino Australijos GP etapo rezultatus...
Per lenktynes Melburne Lewisas Hamiltonas buvo itin susikoncentravęs ir patenkintas savimi visą laiką. Per žiemą jis tarsi su visais žaidė pokerį, vaizduodamas, lyg jis dėl kažko jaudinasi. Jis aplošė visus, kai išėjo lenktyniauti į trasą pirmajame etape ir parodė rezultatą savame stiliuje.
„Mercedes“ kontroliuoja situaciją
Atrodo, kad mūsų laukia dar vienas sezonas, kuriame kova dėl titulo vyks tik tarp L. Hamiltono bei N. Rosbergo. Greičio skirtumas tarp „Mercedes“ ir kitų mašinų kol kas labai didelis, todėl man sunku įsivaizduoti, kad juos kas nors šiais metais pavys. Nors tarpusavyje Rosbergas ir Hamiltonas gali surengti labai įdomią kovą, vienos komandos dominavimas nėra geriausia naujiena visai „Formulei-1“. Todėl neabejotina, kad globali šių lenktynių auditorija tikrai nedidės, jei tokios kultinės komandos kaip „Ferrari“ ir „McLaren“ nelaimės lenktynių.
„Mercedes“ puikiai padirbėjo ir dabar raško savo darbo vaisius. Ypač tai liečia jėgainės efektyvumą, tačiau jei ši situacija bus įšaldyta, tarkime, dar dešimčiai metų, tai nė viena komanda, kuri naudoja kitų tiekėjų jėgaines, „Mercedes“ niekada nepasivys. Mat „Mercedes“ dabar turi pačią galingiausią jėgos agregatą, jie gali be nuostolių reguliuoti bolidą didesnei prispaudžiamajai jėgai kartu neprarandant greičio tiesiosiose. Rezultatas – bolidas greičiau įveikia posūkius, dėl to ir gaunamas toks didelis skirtumas. Nežiūrint į pažangą, kurią pasiekė „Ferrari“, bet jie vis tiek atsilieka nuo „Mercedes“ apie viena sekunde. Šis skirtumas aiškinamas ne tik važiuoklės, bet ir jėgainės skirtumu. Jei kalbėti apie „Renault“ bei „Honda“, tai jie pralaimi katastrofiškai daug.
Ne visi sutinka su „Red Bull“ komandos vadovo Christiano Hornerio teigimu, kuris pakvietė sulyginti visų tiekėjų jėgos agregatus, kad kitos komandos būtų labiau konkurencingos ir jei nieko nedarysime, tai niekas ir nepasikeis. Dirbtinis visų šansų sulyginimas nėra pats geriausias variantas, bet vienos komandos dominavimas negatyviai atsiliepia šiam verslui ir šiam sportui. Šią problemą artimiausiu metu svarstys F-1 vadovybė, tačiau šiuo metu nuomonių skirtumas yra labai didelis.
„Ferrari“ pakilimas
Nors „Ferrari“ dar daug pralaimi „Mercedes“, akivaizdu, kad per žiemą jie žengė labai didelį žingsnį pirmyn. S. Vettelio sprendimas išeiti iš „Red Bull“ ir ginti „Ferrari“ spalvas buvo teisingas. Italų ekipa ryžosi vadovybės ir techninio štabo keitimui – toks požiūris suveikė ir mes jau matome pažangos požymius. Kita gera žinia „raudonųjų“ ekipai yra ta, kad tarsi atgimė Kimis Raikkonenas. Pernai Kimį mes tarsi buvome visai praradę, bet Melburne jis vėl sugrįžo.
K. Raikkonenui pirmosios lenktynės buvo labai sudėtingos – jis turėjo begales problemų, kurių rezultatas – pasitraukimas iš kovos trasoje dėl neprisukto rato, bet bendras jo greitis Australijoje parodė, kad prieš mus – tas pats Kimis, kurį mes gerai pažinojome kaip šaltakraujišką čempioną, o ne tas, kuris buvo pats savo šešėliu praėjusiais metais. Žinoma, atviru išlieka klausimas – ar tai susiję su tuo, kad komandoje daugiau nebėra Fernando Alonso?
Ar Raikkonenas žengė didelį žingsnį priekį, ar jo bolidas labiau tinka jo vairavimo stiliui? Ar būtų buvęs Alonso toli priekyje Raikkoneno, jei ispanas būtų pasilikęs? Tai tie klausimai, į kuriuose mes niekada neišgirsime atsakymo. Mes tegali patvirtinti tik vieną: senasis Kimis sugrįžo ir mūsų laukia labai įdomi kova tarp jo ir S. Vettelio šių metų sezone.
„Renault“ ir „Honda“ problemos
„Honda“ koncernui atsilikimas nuo lyderių keturiomis sekundėmis viename rate Melburno trasoje tapo šokiruojančiu. Panašiai buvo ir su „Renault“, kuri pati nesupranta, kur dingo visas jos jėgainės tobulinimo darbas, o „Red Bull“ buvo palikta našlaičio vaidmenyje.
„McLaren-Honda“ negalėjo įsivaizduoti, kad jie galės būti tokie lėti. Situacija „Formulėje-1“ dabar yra tokia, kad jiems prireiks labai daug laiko, norint panaikinti tokį didelį atsilikimą, ypač turint galvoje dabartinio reglamento sąlygas.
Tačiau Australijos etapo metu buvo ir daugiau nerimo. Komandos ir lenktynininkai kur kas mažiau dirbo treniruočių metu, nes taupė jėgainių resursą, kuris šiais metais sumažintas iki keturių. Komandos dėl to jaudinasi ir dėl to trumpina distancijas, norėdamos metus baigti be baudų. Tačiau „Red Bull“ ir „Toro Rosso“ jau prarado po vieną jėgainę, o tai dar labiau apsunkins šių komandų dalią šiame sezone. Prie to dar reikėtų pridėti „Sauber“ komandos bylinėjimąsi su Giedo van der Garde bei „Manor“ pokštus – išeina, kad savaitgalis Australijoje buvo nekoks“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140