E. Jordanas: „McLaren“ problemos yra ne vien „Honda“ jėgainės

E. Jordanas: „McLaren“ problemos yra ne vien „Honda“ jėgainės
logo 2015 Liepos 04 d. 06:55, Force India
Buvęs F-1 komandos savininkas, o dabar BBC kanalo ekspertas Eddie Jordanas atsakė į sirgalių klausimus ir papasakojo apie „McLaren“ komandos perspektyvas, galimą „Renault“ pasitraukimą iš čempionato bei apie savo poziciją keičiant „Formulės-1“ taisykles...
- Ar jūs sutinkate su nuomone, jog Lewisui Hamiltonui reikėtų kur kas greitesnio komandos draugo, kad britą būtų galima laikyti „didžiuoju pasaulio čempionu“?
- Palaukite, juk prieš etapą Silverstoune abu „Mercedes“ pilotus lentelėje teskiria vos 10 taškų. Nėra abejonių, kad Didžiojoje Britanijoje Nico Rosbergas dar bandys sumažinti atsilikimą. Suprantama, kad jis nėra toks greitas kaip Lewisas – manau, kad Hamiltonas šiemet vėl taps pasaulio čempionu.
Kartu mes negalime pamiršti, kad dėl L. Hamiltono nuolat iškyla keblių klausimų, ypač kai jis padaro kvailų klaidų, tokių kaip Austrijoje, kuomet jis, išvažiuodamas iš boksų, kirto baltą liniją ir gavo baudą. Jis privalo išsivaduoti iš panašių klaidų, jei nori tapti vienu iš didžiųjų visų laikų F-1 pasaulio čempionų.
- Ar turėtų „Formulė-1“ pereiti prie atvirkštinės starto tvarkos arba apskritai starto rikiuotę skirstyti atsitiktinai?
- Man tokie siūlymai atrodo per daug radikalūs. Bet kai atsirado KERS bei DRS, daugelis kalbėjo, kad tai nepadės lenkimams. Man būtų įdomu susipažinti su daugeliu požiūrių, bet ar verta svarstyti atvirkštinę kvalifikacijos rezultatams staro tvarką? Toks siūlymas jau svarstomas bene dešimtmetį, bet kol kas nebuvo realizuotas. Man jis atrodo per daug dirbtinis.
- Ar sugebės „McLaren“ sugrįžti į lyderių pozicijas? Atrodo, jog „Honda“ šiuo metu turi begales problemų...
- Galima kalbėti apie „Honda“ problemas, bet jų turi ir pati „McLaren“ komanda. Šiuo metu komanda yra silpnas pačios savo šešėlio atspindys. Manau, jog tai yra mokestis už „pasikėlimą“. Juk jie kalbėjo, kad L. Hamiltonas dar pasigailės, jog išėjo iš šios komandos – bet dabar mes matome, kas iš to išėjo...
Tai yra „pasikėlimas“, būdingas komandos vadovybei ir jis niekur nedingo. Jie beviltiškai atsilieka. Bet tie, kurie galvoja, jog dėl to yra kalta tik „Honda“ jėgainė, smarkiai klysta. Žinoma, kad jėgos agregatas kelia tam tikrų problemų, bet priežastis ne vien čia.
Aš manau, kad pradėjusi kurti serijinius sportinius automobilius, „McLaren“ labai nutolo nuo „Formulės-1“ . Ir aš būsiu labai nustebintas, jei ši komanda prie dabartinės savo valdymo struktūros sugrįš į pergalių kelią F-1 čempionate. Ronas Dennisas atleido Martiną Whitmarshą, bet Whitmarshas niekada taip blogai nevaldė komandos kaip tai daro Ronas Dennisas.
- Ar laikote teisingu Christiano Hornerio pasiūlymą pasamdyti Rossą Brawną, kuris padėtų sukurti naują F-1 reglamentą?
- Negaliu pasakyti, jog tai yra bloga idėja. Jis yra geras ekspertas, jis buvo „Formulės-1“ čempionu, todėl žino visus aštrius kampus mūsų sporte. Bet asmeniškai aš pakviesčiau Gary Andersoną, kadangi jis pasižymi labai pragmatišku mąstymu ir sportine dvasia.
- Ar jūs manote, kad dabartinį bolidų variklių garsą reikėtų pakeisti? Kaip tai būtų galima padaryti?
- Aš išaugau prie labai didelio F-1 bolidų motorų garso, kurio dabar ilgiuosi. Manau, jog garsas yra viena iš svarbesnių šou elementų sudedamųjų ir visada taip galvosiu. Antra vertus, jau atsirado labai daug sirgalių, kurie visai neseniai pradėjo žiūrėti „Formulę-1“, jiems nėra jokio skirtumo. Mane kur kas labiau jaudina tas faktas, kad FIA, pakeitusi variklių reglamentą į ekologiškumo pusę, neįvertino, kaip visa tai atsilieps mažųjų komandų biudžetams.

- Ar „Formulė-1“ nesusidūrė su identiteto krize?
- Jei mes kalbėsime tik apie kelias pasaulio dalis, tai – ne. Greičiausiai, jog „Formulė-1“ šiuo metu „matuojasi“ sau naują veidą. Mane kur kas labiau jaudina tai, kad lenktynėse mes nematome pakankamai daug jaunų žmonių. „Formulėje-1“ turėtų būti daugiau pilotų-didvyrių. Mes turime padaryti šį šou įdomesniu, o visą F-1 sportą kur kas patrauklesniu globalia prasme.
- Ar pasitrauks „Renault“ iš F-1 po 2016 metų?
- „Renault“ kompanijos prezidentas Carlosas Ghosnas yra kietas žmogus, todėl jam nebus sunku priimti sprendimą išeiti dėl ekonominių sumetimų. „Renault“ F-1 dalyvauja daugelį metų, praeityje jų turbininiai varikliai 8-9 dešimtmečiuose buvo tikrai nuostabūs, bet šiandien jie labai daug atsilieka nuo „Mercedes“. Aš neabejoju, kad jų bendradarbiavimas su „Red Bull“ bus užbaigtas. Belieka tik klausimas, ar pasiliks čempionate pats „Renault“ koncernas.
- Kiek toli pasistūmėjusios derybos dėl „Formulės-1“ akcijų pardavimo amerikiečų-katariečių fondui? Ar tokiu atveju iš posto nereikės trauktis Bernie Ecclestone?
- Paprastai tokio rango žmonės panašią informaciją slepia nuo visuomenės. Tai yra labai rimti investuotojai, kurie turi patirtį valdyti tam tikras sporto struktūras. Jei jie sugebės geriau vadovauti „Formulei-1“, visiems tai bus tik į naudą. Akivaizdu, jog F-1 čempionatui reikia permainų, reikia padaryti jį dar labiau stabilesniu.
Buvęs FIA prezidentas Maxas Mosley sakė, kad galimas sandoris nepaveiks B. Ecclestone. Jei aš viską teisingai suprantu, tai bus jau ketvirtas savininkų pasikeitimas, o Bernie valdžia nuo to nemažėja. Kas yra tas žmogus, kuris keturis kartu sugebėjo parduoti verslą ir kartu neprarasti kontrolės jam? Tai yra Bernie Ecclestone. Jis yra verslininkas iš didžiosios raidės, tikras biznio genijus, kai reikalas priartėja prie derybų su naujais potencialiais F-1 pasaulio čempionato savininkais.
- Kodėl „Formulėje-1“ nesusitarti dėl vienodo pajamų paskirstymo?
- Geras klausimas. Pajamų paskirstymas visuomet kėlė daug ginčų. Aš manau, kad kai kurios komandos turi gauti daugiau, turint galvoje jų istorinius nuopelnus. Aš buvau tarp tų, kurie sutiko, jog 3 proc. nuo bendrų pajamų priklauso „Ferrari“ komandai. Aš laikau tai teisingu užmokesčiu už jų lojalumą ir ištikimybę, už tą palaikymą, kurį ji gauna iš sirgalių pusės.
Tačiau kartu aš laikau neteisinga, jei, pavyzdžiui, „Lotus“ iškovotų čempiono titulą, tačiau kartu gautų mažiau prizinių pinigų nei „McLaren“. Tai liečia ir „Red Bull“ komandą. B. Ecclestone sudarė sutartį su „Mercedes“, pagal kurią jei ši komanda iškovos du čempiono titulus paeiliui ir laimės tam tikrą etapų skaičių, ji gaus lygiai tiek pat pinigų, kiek dabar gauna „Red Bull“.
- Jei Bernie paprašytų jūsų pakeisti „Formulę-1“, nuo ko jūs pradėtumėte?
- Pirmiausiai aš teisingiau paskirstyčiau pajamas ir paremčiau GP2 komandas, kurios norėtų pereiti į „Formulę-1“. Aš panaikinčiau kvailą taisyklę, pagal kurią naujos komandos negauna išmokų iš FOM pirmuosius trejus metus. Jūs net neįsivaizduojate, kokios geros komandos dabar važiuoja GP2 čempionate ir kaip stipriai jos galėtų pasirodyti „Formulėje-1“. Taip pat būtų labai įdomu, jei būtų surengtos prieškvalifikacinės kovos už teisę stoti į startą. Aš nuo to ir pradėčiau.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983