F-1 bolidų kūrėjai: kaltos trasos, ne automobiliai

F-1 bolidų kūrėjai: kaltos trasos, ne automobiliai
logo 2010 Sausio 03 d. 19:09, Getty Images
„Formulės-1“ bolidų kūrėjai ir komandų vadovai pastaruoju metu vis garsiau kalba, kad dėl lenkimų trūkumo lenktynėse kalta ne automobilių aerodinamika, o trasų projektavimo trūkumai.
Nors pastaraisiais metais sportininkų tarpusavio kovą buvo mėginama skatinti keičiant bolidų sąveiką su oro srautais, bandant padidinti iš paskos važiuojančiojo stabilumą, visi bandymai pagerinti situaciją nedavė apčiuopiamų rezultatų. Specialistai ėmė kalbėti, jog problemos priežastys slypi kitur.
„Kalbant iš esmės, manau, kad daugiausiai įtakos greičiausiai tam turi trasos. Visi apie tai patogiai pamiršta, nes laikoma, kad lengviau pakeisti bolidus nei koreguoti žiedus“, - žurnalui „Racing Engineering“ neseniai pareiškė „Red Bull“ bolidų kūrėjas Adrianas Newey.
Kiek anksčiau panašią poziciją išsakė ir „Williams“ technikos direktorius Samas Michaelas. Specialistas atkreipė dėmesį, kad vienose trasose – Monzoje (Italija), Hockenheime (Vokietija) – lenkimų gausų, o kitose – Barselonoje (Ispanija) – tai retenybė.
„Akivaizdu, kad dėl atliktų pakeitimų tapo lengviau persekioti bolidus, tačiau vis reikia atlikti daug darbo“, – pareiškė S. Michaelas.
„Vienas iš dalykų, į kuriuos nebuvo atsižvelgta keičiant taisykles 2009-iesiems, buvo trasų projektavimas. Jei pasižiūrėtume į tokias trasas, kaip Barselona, kur niekas nelenkia, ir lygiai tuos pačius bolidus perkeltume į tokius žiedus, kaip Monza, Hockenheimas ir t.t., ten pamatytume daugybę lenkimų. Skiriasi trasų išplanavimas“, – pažymėjo „Williams“ technikos direktorius.
„Organizatoriams derėtų daugiau dėmesio skirti lėtų posūkių prieš tiesiąsias kūrimą ir viražų atsisakymą. Jei pasižiūrėtume į ką nors tokio kaip Abu Dabis (Jungtiniai Arabų Emyratai – red. past.), šioje trasoje yra ir teigiamų pusių, tačiau padaryta fundamentalių klaidų. Gero lenktyniavimo čia buvo nepakankamai, todėl organizatoriai turi tai išspręsti iki kitų metų. Negalima ir toliau kaltinti bolidų savybių“, – aiškino specialistas.
„Akivaizdu, kad tai neteisinga, nes yra vietų, kuriose tais bolidais lenkti įmanoma. Taigi, akivaizdu, kad reikia tai išsamiai išnagrinėti. Tuo dabar kaip tik užsiėmė FIA (Tarptautinė automobilių federacija – red. past.), todėl belieka tikėtis, kad tai duos gerų rezultatų“, - sakė jis.
Trasas lenkimų trūkumo priežastimi, kalbėdamas su „F1 Racing“ žurnalistais, įvardino ir „McLaren“ komandos vadovas Martinas Whitmarshas.
„Norint išsiaiškinti, kur atliekami lenkimo manevrai, reikia atlikti tik paprastą statistinę analizę“, - sakė britas.
„Jei, tarkime, lenktyniaujame 18 trasų su 350 posūkių, tuomet 90 procentų lenkimo manevrų per metus atliekame vos 10 posūkių. Reikia žiūrėti ir į prieš tai išdėstytus posūkius. Faktas, jog lenkimai vyksta tik keliuose posūkiuose, akivaizdžiai įrodo, kad trasos tam turi įtakos“, - aiškino jis.
FIA neseniai surengė seminarą, kuriame buvo diskutuojama, kaip spręsti lenkimų trūkumo problemą. Renginyje, tarp kitų garbių svečių, dalyvavo ir trasų architektas Hermannas Tilke bei daugkartinis pasaulio čempionas Michaelis Schumacheris. Nepaisant to, stambių pokyčių jau šiemet tikėtis neverta.
Lenkimus 2010 m. „Formulėje-1“ gali paskatinti tik nedideli bolidų pokyčiai – dėl siauresnių priekinių padangų ir ratų gaubtų draudimo turėtų būti dar labiau pagerintos sąlygos persekiojančiam lenktynininkui.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983