F. Tostas: mūsų problema yra patikimumo trūkumas

F. Tostas: mūsų problema yra patikimumo trūkumas
logo 2015 Liepos 22 d. 06:55, Getty Images/Toro Rosso
Prieš sezono pradžią „Toro Rosso“ komanda kėlė sau uždavinį užimti 5 vietą Konstruktorių įskaitoje, bet kol kas ji tėra aštunta, 20-čia taškų nusileidžianti „Force India“, vienam iš pagrindinių savo konkurentų. Interviu „Speedweek“ „Toro Rosso“ komandos vadovas Franzas Tostas pasakoja apie situaciją komandoje po dešimties šių metų sezono etapų...
- Esate sakęs, jog planuojate šiemet užimti penktąją vietą Konstruktorių įskaitoje. Nemaža dalis ekspertų tokius norus vadino perdėm optimistiniais, juolab, kad komandoje šiemet važiuoja du debiutantai. Šiuo metu lentelėje jūsų komanda užima 8 vietą – ar dar įmanoma įvykdyti sau keltus uždavinius?
- Priekyje mūsų laukia dar 10 lenktynių. STR10 turi labai gerą važiuoklę, mes turime du jaunus talentus ir komandos darbo metodika atitinka visus „Formulės-1“ standartus. Pakankamai žemos pozicijos komandinėje įskaitoje priežastis šiuo momentu yra patikimumo trūkumas. Tas, kas iš devynių lenktynių nefinišavo aštuonis kartus, negali būti Konstruktorių taurės penketuke. Kartu su savo partneriais mes kartu turime pašalinti šį trūkumą. Jei mes tai padarysime, turėsime šansą įvykdyti savo planus.
- Niekas neabejoja „Toro Rosso“ važiuoklės gerumu. Maxas Verstappenas ją net pastatė į antrąją vietą po „Mercedes“. Tai kodėl per 9 etapus jūs uždirbote tik 19 taškų?
- Kai jau sakiau, pagrindinė priežastis yra patikimumo trūkumas. Be to, avarijos ir pilotų klaidos taip pat trukdė uždirbti daugiau taškų.
- „Toro Rosso“ pilotai rado labai gerą greitį per treniruotes, tačiau to kažkodėl negali pakartoti lenktynėse. Su kuo tai susiję?
- Mūsų komandoje – du debiutantai, todėl penktadieniais mūsų planuose būna labai didelė darbų programa, per treniruotes mūsų pilotai nuvažiuoja labai daug ratų. Mes norime, kad jie gerai priprastų prie vienos ar kitos trasos. Suprantama, kad jie negali išvažiuoti su pilnais bakais benzino, nes taip iš karto susidėvėtų padangos. Kitos komandos pirmosioms treniruotėms skiria ne tiek jau daug dėmesio, bent jau ne tiek, kiek „Toro Rosso“. Jei vienas ar kitas pilotas jau daug metų važiuoja „Formulėje-1“, tai penktadieniais jam nėra didelės būtinybės rytais sukti daugybę ratų, kai trasos būklė dar nebūna pakankamai gera. Daugelis laukia, kol trasa pagreitės. O štai mūsų pilotai visada dirba nuo pat pradžių. Turint galvoje šias aplinkybes, penktadieniais mes atrodome pakankamai gerai.
- Kokią įtaką turi padangų sudėtis ir kiek jūsų bolidas yra jautrus temperatūrų pokyčiams?
- Padangos vadina esminį vaidmenį. Kai dėl trasų ir temperatūros, tai mes į tai kreipiame didelį dėmesį, reguliuodami važiuoklę ir aerodinamiką.
- Carslosas Sainzas skundėsi, kad mašina yra prastesnė su pilnu balu nei su tuščiu. Kuo tai galima paaiškinti?
- Kai bakuose yra 100 kg. benzino, greitis vienareikšmiškai mažesnis nei su mažesniu degalų kiekiu. Antra vertus, dabar mes aiškinamės šią problemą.
- Žiemą jūs sakėte, kad jauni pilotai turi suprasti, jog klaidos yra įmanomos. Ką jūs galite pasakyti apie jūsų pilotų klaidų koeficientą?
- Šis rodiklis yra labai nežymus lyginant su jų greičiu per varžybas. Nenoriu daryti išankstinių išvadų, tačiau aš tikėjausi, kad problemų jauni pilotai turės kur kas daugiau.
- Dėmesio centre dažnai atsiduria 17- metis Maxas Verstappenas, tačiau susidaro įspūdis, jog C. Sainzas nuo jo nė kiek neatsilieka. Negi ispanas yra neįvertintas?
- Pernai Carlosas ne veltui laimėjo Pasalinę „Renault“ seriją. Jis yra labai talentingas „Red Bull“ jaunųjų pilotų mokyklos auklėtinis. O didesnis dėmesys Maxui yra susijęs ir su jo amžiumi.
- Kokioje srityse jūsų pilotams reikėtų pasitempti?
- Bet kuris „Formulės-1“ debiutantas privalo daryti pažangą visose srityse. Tai liečia ir Carlosą su Maxu. Svarbiausią vaidmenį vaidina jų progreso tempas. Tačiau abu jaunuoliai neturi rimtų trūkumų.
- Kokiose srityse „Renault“ pavyko pasiekti pažangos per paskutinį laiką?
- Jie labai daug dirba su patikimumu, tikiuosi, kad jie kontroliuoja šį procesą. Kita etapas – variklio galios didinimas.
- Kaip, jūsų nuomone, vystysis įvykiai antroje sezono dalyje?
- Aš tikiuosi, kad antras sezono pusė mums bus sėkminga. Visų pirma, mes padidinome mašinos patikimumą, antra, toliau dirbame su važiuokle ir šios naujovės leis mums lenktyniauti pačiame aukščiausiame lygyje. Trečia, abu mūsų pilotai jau gerai žino „Formulę-1“ ir ketvirta, aš viliuosi, kad mes nedarysime daug klaidų.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983